PDA

View Full Version : 2 tops op 1 cab?



Bram_Guitar
8 juli 2012, 14:42
Hoi,

Wie kan mij helpen; ik wil twee tops op 1 cab aansluiten. Dit is mijn setup:

- Laney Tube Fusion 4x12 kast (200 watt totaal)

- Laney TF700 top (120 watt)
- Marlboro 1200R top (115 watt)

Nu wil ik ze alle twee aansluiten zonder een van de tops of het cab te beschadigen. Kan dit?

Alvast bedankt,
Bram

MjS
8 juli 2012, 14:48
Ja dat kan, heb je wel een speciale switcher voor nodig, bijvoorbeeld deze (http://www.tonebone.com/tb-headbone-vt.htm).

lindstrom
8 juli 2012, 15:37
heeft de cab geen stereo aansluiting? dan kun je namelijk 2 amps tegelijkertijd gebruiken op 1 cab.

Mr. Dynamite
8 juli 2012, 15:43
met een 4x12 kast zou ik gewoon beide heads 2 speakers geven.
Als je ze dan ook verticaal bedraad heb je ook een mooie verdeling

Toaster
8 juli 2012, 15:44
Bij die Radial Headbone is het wel of/of.

HaroldA
8 juli 2012, 16:26
heeft de cab geen stereo aansluiting? dan kun je namelijk 2 amps tegelijkertijd gebruiken op 1 cab.

Bij een faseverschil tussen beide versterkers heb je wel een redelijk "probleem". Een tussenschot is trouwens ook enorm aan te raden, zeker als je een amp zou willen muten.

Toaster
8 juli 2012, 17:35
Bij een faseverschil tussen beide versterkers heb je wel een redelijk "probleem". Een tussenschot is trouwens ook enorm aan te raden, zeker als je een amp zou willen muten.

Dan zou je dat met een lehle p-split kunnen oplossen. Die heeft er een knop opzitten die het faseverschil kan omdraaien.

HaroldA
8 juli 2012, 17:40
Dan zou je dat met een lehle p-split kunnen oplossen. Die heeft er een knop opzitten die het faseverschil kan omdraaien.

... maar dan kun je weer geen effecten alleen maar naar 1 amp sturen. En geen stereo effecten gebruiken.

Tankman
8 juli 2012, 22:38
Ik gebruik hiervoor de Palmer 2 in 1. M

Toaster
8 juli 2012, 23:59
... maar dan kun je weer geen effecten alleen maar naar 1 amp sturen. En geen stereo effecten gebruiken.

ik heb het nooit geprobeerd omdat ik nu mijn effecten voor de Lehle p-split zet, maar ik denk dat je ook wel de effecten na de lehle p-splitkan zetten. Alleen staat er dan altijd 1 amp op clean...

HaroldA
9 juli 2012, 00:08
ik heb het nooit geprobeerd omdat ik nu mijn effecten voor de Lehle p-split zet, maar ik denk dat je ook wel de effecten na de lehle p-splitkan zetten. Alleen staat er dan altijd 1 amp op clean...

Dan heb je weer geen geïsoleerde grounds ...

FruscianteFan
9 juli 2012, 16:45
TS heeft nog een ander topic waar hij vraagt naar een AB-switch dus denk dat hij de tops sowieso niet tegelijk wil hebben. Komt goed uit, want die arme cab zou dat niet lekker trekken..

Maar ik zie dat die Tonebone ook als AB fungeert. Dus eigenlijk zet hij twee amps in loops waardoor je niet alleen kiest welke amp naar de speaker gaat, maar ook welke amp gitaarsignaal krijgt. Mooi toch?

jacky
9 juli 2012, 17:00
Dan zou je dat met een lehle p-split kunnen oplossen. Die heeft er een knop opzitten die het faseverschil kan omdraaien.

fase verschil op uitgang plus en min van de aansluit kabeltje omdraaien .Psplit kan ook maar is iets duurder ;-)

Toaster
10 juli 2012, 20:55
fase verschil op uitgang plus en min van de aansluit kabeltje omdraaien .Psplit kan ook maar is iets duurder ;-)

huh? Een jack is toch mono?

FruscianteFan
10 juli 2012, 23:19
huh? Een jack is toch mono?
Een mono jack heeft een lead en een aarde. Een stereo jack heeft 2 leads en een aarde. Geloof ik.