PDA

View Full Version : Boss Digital Delay overleden, ik wil wat nieuws



Gibsonman
8 juli 2012, 11:33
Na jaren van trouwe dienst is mijn Boss digital delay aan vervanging toe (hij gaat steeds vaker niet meer aan). Ik was er altijd erg tevreden over maar ik wil nu toch iets nieuws en iets nog beters. De Strymon El Capistan heb al een even gehoord erg mooi + GAS.

Ik heb een hekel aan ruis en tonesucking. Ik wil een mooi diepe delay, eenvoudig in gebruik in een mooie klein gebruiksvriendelijk doosje. Graag suggesties, welke moet ik gaan testen....

Pepe
8 juli 2012, 11:49
Geen advies van mij maar wat die Boss betreft, ik heb mijn dd3 een jaar of 25, die begon ooit ook te sputteren bij het aan en uittrappen maar dat is gewoon weer verdwenen. Ik denk dat ie mij nog gaat overleven.

Henri H
8 juli 2012, 11:52
Een nieuwe BOSS? En dan laat je die ouwe repareren door Dirk_Hendrik, heb je er 2. :crazyhappy:

Strymon is ook leuk hoor ('k heb zelf de Timeline), en ook TC Electronic, Line 6 etc. hebben hele goede delay pedalen.

HaroldA
8 juli 2012, 12:14
hij gaat steeds vaker niet meer aan

Voor €1,64 kun je al klaar zijn!

http://www.banzaimusic.com/SPST-MO-BS-Switch.html

Gibsonman
8 juli 2012, 12:45
Ik weet 't. Ik heb de schakelaar al doorgemeten, diet doet 't nog prima. Ik vermoed dat er een elco op zijn eind zit. Maar geen zin om in zo'n priegelprintje te solderen. Bovendien wil ik eigenlijk gewoon weer iets mooiers. En er is tegenwoordig zoveel moois op dit gebied.



Voor €1,64 kun je al klaar zijn!

http://www.banzaimusic.com/SPST-MO-BS-Switch.html

jutter
8 juli 2012, 12:49
DE-7. Na jaren de DD3 te hebben gebruikt overleed hij. Na zoektochten en adviezen op dit forum kwam ik uit op de DE7. En terecht, het is een erg goede delay die ik achteraf verkies boven de Boss.

Riny
8 juli 2012, 13:02
Ik heb een Boss chorus 5 waarmee het zelfde probleem was.
Moest vaak een paar keer tikken op het pedaal om te laten werken.
Heb vervolgens deze open gemaakt en de schakelaar lichtjes wat contactreiniger gegeven en het probleem was opgelost.

Dit wil niet zeggen dat dit hier ook het probleem is maar zeg nooit nooit en je kunt het altijd even proberen.
Niet geschoten is altijd mis.

Een Boss pedaal defect raken lijkt mij persoonlijk haast onmogelijk.

Gibsonman
8 juli 2012, 13:10
Een Boss pedaal defect raken lijkt mij persoonlijk haast onmogelijk.[/QUOTE]

Ik heb 't ding ook al duizend jaar, eigenlijk het enige pedaal wat ik nooit vervangen heb. Ik ga er nog maar eens naar kijken.

Bedankt voor de suggestie maar het Ibanez pedaal vind ik er niet echt solide uitzien, en het uiterlijk wil ook wat...

robert-gitarist
8 juli 2012, 13:22
Mocht je toch beslissen om een andere delay te nemen dan zou ik evt. wel je huidige delay over willen nemen ;) (welke Boss Delay is het?).

Mijn suggesties voor een nieuwe delay: Boss DD-7 (errug vet! Sinds een paar weekjes in mijn bezit, ergprettige settings en andere mogelijkheden), Ibanez DE7 (klinkt gewoon perfect, makkelijk in gebruikt etc..), TC Flashback (beetje het zelfde verhaal als de DD-7 maar leuke is dat je ook een bepaalde setting kan downloaden via USB aansluiting..).

Succes! ;)

jutter
8 juli 2012, 13:26
Bedankt voor de suggestie maar het Ibanez pedaal vind ik er niet echt solide uitzien, en het uiterlijk wil ook wat...

Niet solide???
Man je kan er iemand mee dood gooien!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/iban-de7-050630.jpg

Midwolda
8 juli 2012, 13:50
Niet solide???
Man je kan er iemand mee dood gooien!

... en nog iemand anders... en nog wel eentje... :seriousf:

jutter
8 juli 2012, 13:57
... en nog iemand anders... en nog wel eentje... :seriousf:

Ik ken er ook nog wel een paar....... :D

robert-gitarist
8 juli 2012, 13:58
Haha die Ibanez pedalen zijn minstens zo solide als Boss behuizingen :D Qua uiterlijk geef ik je wel een beetje gelijk, echt mooi is anders maar what the hell...Speul'n!! :punk:

jutter
8 juli 2012, 14:06
Haha die Ibanez pedalen zijn minstens zo solide als Boss behuizingen :D Qua uiterlijk geef ik je wel een beetje gelijk, echt mooi is anders maar what the hell...Speul'n!! :punk:

Helemaal gelijk! Kijk, je hebt mooie vrouwen....... ach nee, laat ook maar! :D

HaroldA
8 juli 2012, 14:09
Niet solide???
Man je kan er iemand mee dood gooien!

Het wachten is op Piet's zoon die zegt dat hij daar met 2x trappen doorheen is ...

Dirk_Hendrik
8 juli 2012, 18:19
Het wachten is op Piet's zoon die zegt dat hij daar met 2x trappen doorheen is ...


gaat em niet lukken ;-)
Nog los van het feit dat de Iba 7's juist op het punt van stuktrappen zo engeveer de meest doordachte pedalen zijn die je kunt vinden.

OT,
Vrij frappant om een apparaat, ongeprobeerd, op de looks al af te wijzen.

Enne,
fix the fucking Boss. Of schrijf me een PM. Ik neem em graag van je over.

Gibsonman
8 juli 2012, 19:49
Niet solide???
Man je kan er iemand mee dood gooien!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/iban-de7-050630.jpg

Als je 'm maar niet naar mij gooit (lol), ik zal de Iba ook gaan proberen.
Mijn Boss delay is niet te koop hoor, die laat wel weer eens repareren. Ik ben er ook wel erg aan gehecht.