PDA

View Full Version : Max stelt zich voor



Max92
7 juli 2012, 22:54
Hallo allemaal,

Ik ben Max en ik ben 20 jaartjes jong. Momenteel speel ik nog geen gitaar, maar ik ga binnekort wel beginnen met het te leren. Ben momenteel nog zoekende naar een leraar, en wil binnekort een gitaar gaan aanschaffen. Mijn muzieksvoorkeur gaat uit naar: Pop, softpop, poprock en rock. Ik zou het dus ook super vinden om uiteindelijk nummers te kunnen spelen als : Enrique Iglesias - Hero of bijvoorbeeld James Blunt - Stay the night.

Om maar gelijk dan ook met de deur in huis te vallen, stel ik maar gelijk wat vraagjes. Wat voor gitaar raden jullie mij aan voor dit soort muziek? En wat zouden jullie doen? Je eerste gitaar tweede hands kopen of gelijk nieuw?

( Uiteraard als mensen hier nog een goeie gitaar hebben lichen die ze willen verkopen en in de omgeving van Hoofddorp wonen, dan mag je mij altijd benaderen uiteraard ;) ).

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag ;).

Groetjes,

Max

Ernest01
10 juli 2012, 12:56
Standaard vraag : wat is je budget ?

Lijkt mij een dreadnought gitaar, voor de muziek die jij wilt spelen. Maar ja, daar zijn er velen van.

Misschien eens met een vriend die gitaar speelt naar een muziekwinkel en luisteren wat jij een goed geluid vindt ?
Zeker aan te raden als je een tweedehands gaat bekijken.....

Max92
10 juli 2012, 13:10
Hey Ernest01, bedankt voor je reactie. heb vandaag een gitaar besteld. Na veel te hebben gegoogled had ik ondervonden dat een akoestische gitaar het beste is voor mijn muziek smaak. Het is de volgende gitaar geworden:

Greg Bennett GD100S

http://img94.imageshack.us/img94/8459/meandmyguitar.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/meandmyguitar.jpg/)

Iemand die toevallig deze gitaar ook heeft gehad? Heb hem wel een beetje op de gok gekocht, maar wel een boel goeie reviews erover gelezen.

Rizz
10 juli 2012, 13:15
Welkom! en gelijk gefeliciteerd met je aanwinst.. 1 tip, laat 'm even afstellen bij een gitaarbouwer/hersteller/winkel. Zal het speelgemak ws. ten goede komen.. Persoonlijk ben ik niet zo gek van GB, maar dat is subjectief en jij moet er tenslotte op spelen! En op deze gitaar heb ik nooit gespeeld, dus een echt waarde-oordeel kan ik er niet over vellen.

Veel plezier met je nieuwe hobby!

Groeten,

Richie

Max92
10 juli 2012, 13:19
Hey Rizz, bedankt voor je reactie. Zal hem zeker even laten afstellen wanneer ik tijd heb. Het is ook maar een beginners gitaar he:). Er zal vast niet het aller mooiste geluid uit komen, maar als ik wat verder ben dan zal der uit eindelijk vast wel een duurdere komen:). Zat zelf eerst nog wel te denken aan een goedkope van 50-60 euro. Maar ik wil toch wel wat kwaliteit hebben:).

Rizz
10 juli 2012, 13:28
Da's ook zo en het zal een prima gitaar zijn om het op te leren.. Wel doorzetten, hee? Pijn in je tengels ga je geheid krijgen! En veel oeenen natuurlijk!

Max92
10 juli 2012, 13:32
Haha, ja doorzetten zal ik zeker doen :). Het begin zal wel lastig zijn, heb nog nooit een instrument bespeeld. Ben nog wel zoekenden naar een leraar voor de omgeving Hoofddorp, maar is lastig om er eentje te vinden die niet al te duur is. Tot die tijd ga ik het leren dmv youtube filmpjes en dergelijke:).