PDA

View Full Version : Warmoth, hoe goed zijn ze eigenlijk?



jutter
6 juli 2012, 22:36
Is het Custom Shop kwaliteit of meer Standard kwaliteit? Orpheo zweert erbij, maar meer meningen zijn ook welkom! Ik zit meer te denken aan een strat dan aan een LP....... Wie heeft een mening over Warmoth?

Mr.Fingers
6 juli 2012, 22:54
Kwalitatief zijn ze wel goed, en ze hebben fancy houtsoorten, maar ze zijn absoluut niet flexibel, als in: "dit zijn de opties, daar kun je uit kiezen, en that's it. Ohja, en als je een bepaalde bouwwijze kiest, zijn dat de opties, een optie van een andere bouwwijze overbrengen kan absoluut niet*"... als het voor een strat is, zijn er mijns inziens betere leveranciers van hout & hals, zoals Musikraft (belachelijk soepel, kun je zo vintage correct maken als de pest. Fender licensed, dus met Fender-kop), USACG (ook erg veel opties, niet Fender-licensed, dus iets goedkoper, maar geen Fender-kop (al valt die er wel uit te zagen), guitarmill,...


Voorbeeldje van Warmoth: Ik wou een CBS "stratneck" met binding en blockinlays, voor een 1966 Jazzmaster die halsloos was. Dat kan bij Warmoth, maar alleen met de "Warmoth Pro" bouwwijze, met trussrod aan de zijkant (wat ik lelijk vind, en ik wil helemaal geen dual action trussrod), en ze zetten er blocks in van een Les Paul Custom (dus langer dan ze breed zijn, terwijl die van Fender breder zijn dan ze lang zijn...), en dat bleek absoluut onmogelijk. Een mailtje naar musikraft later, en ik had een hals, correcte CBS-specs, met de correcte afmeting van blokken, correcte binding, vintage trussrod aan de hiel, en bovendien een veneer-toets en 7.25" radius, wat Warmoth absoluut niet levert. Vooral dat laatste was belangrijk, want ik (en de mens voor wie ik die hals zocht) houden van bolle toetsjes...

jutter
6 juli 2012, 23:01
Okay dat is duidelijk; niet echt flexibel. Jammer. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe zo'n dual action trussrod werkt; afstellen werkt op dezelfde reguliere methode? Of werkt het net even anders?

Brum
6 juli 2012, 23:02
Desondanks is de kwaliteit wel erg goed van Warmoth, met een uiterst precieze afwerking, dus beter dan standard kwaliteit. Of het custom shop kwaliteit is, als je er Fender mee bedoelt zeg ik meteen ja, maar dat zegt denk ik meer over Fender.;)

Ik heb zelf een geassembleerde telecaster van Warmoth onderdelen en ik heb nog niet eerder zo'n resonante gitaar gehad. Als de Les Paul staat voor lange sustain met z'n gelijmde hals, dan lag ik stiekem in m'n vuistje met m'n Warmoth tele.

Niet erg flexibel... het is maar hoe je het bekijkt. Als je het scala aan houtsoorten ziet wat ze bij elk model te bieden hebben, dan denk ik niet dat daar de gemiddelde custom shop aan kan tippen. Laat staan de hoeveelheid modellen.

Hendriks
6 juli 2012, 23:05
Bij Warmoth is veel mogelijk en mits goed in elkaar gezet en met de goede hardware heb je een prima gitaar . Veel keuzes en dus veel verschil in prijzen , in de showcase vind je een gelakte bodie vanaf 285 dollar tot pak hem beet 800 dollar.
Je hebt meer firma's die dit doen : USAGC , Musikraft , MJT, etc.

Mr.Fingers
6 juli 2012, 23:06
Okay dat is duidelijk; niet echt flexibel. Jammer. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe zo'n dual action trussrod werkt; afstellen werkt op dezelfde reguliere methode? Of werkt het net even anders?

Afstellen is gewoon regulier, maar met een gewone single-action kun je ze alleen maar opspannen, om zo de bolling in de hals te regelen. Als je een backbow hebt (dat de 7e fret dus hoger ligt dan de topkam en het einde van de hals, moet je vertrouwen op de snaarspanning om ze eruit te trekken, anders heb je een groot probleem. Een dual-action kan zowel een gewone bow onderhouden, als een backbow eruit duwen... Het is maar wat je graag hebt, een backbow komt bij een goedgesneden hals amper/nooit voor, dus an sich is een gewone single-action goed genoeg...

@Hendriks: MJT is gewoon allparts hoor, net zoals die griezel van een Nash-guitars (http://www.offsetguitars.com/forums/viewtopic.php?f=8&t=47291)... (en dat moet dan 2500$ kosten...)

jutter
6 juli 2012, 23:11
Okay, ik zal wat duidelijker zijn. Ik heb een ruilvoorstel gekregen. Mijn gitaar tegen een Warmoth stratocaster; ebben toets, 2-delige maple top op een alder body, kent armstrong single coils, birdseye maple neck, locking tuners. Fender strats ken ik onderhand wel, maar als Warmoth boven Fender uitsteekt is het voor mij wel interessant...... Op het web lees ik er erg goede verhalen over, meestal Amerikaans. Ik heb liever Hollandse en/of Belgische nuchterheid, vandaar mijn vraag.

Hendriks
6 juli 2012, 23:14
@Hendriks: MJT is gewoon allparts hoor, net zoals die griezel van een Nash-guitars (http://www.offsetguitars.com/forums/viewtopic.php?f=8&t=47291)... (en dat moet dan 2500$ kosten...)

Bij MJT doen ze alleen de finish , de bodies komen van Wildwood (behalve de bound tele)en bij de halzen heb je de keuze uit Allparts en Musikraft (met alle opties van Musikraft).

groovieguitarguus
6 juli 2012, 23:21
Jutter, Dick Dijkman en Peer Dellen werkten veel met Warmoth...
Als ik de specs van je ruilaanbod lees wordt ik al vrolijk! Warmoth is onder de kenners zeker een Pré.
Echter de massa gaat voor Fender. Dus bij verkoop blijft het een lastiger verhaal.
Als het een - af fabriek - Warmoth is, vind ik het logo wel spuug lelijk... is het zelf geassambleert o.i.d. zou dat voor mij een Pré zijn.
Voor zover ik weet, zijn de nieuwe Valley Arts gitaren ook allemaal gemaakt met Warmoth parts....

jutter
6 juli 2012, 23:28
Okay, als ik jouw verhaal zo hoor begint mijn rikketik ook sneller te slaan! Het logo vind ik ook verschrikkelijk; zo'n lelijk mannetje!

jutter
6 juli 2012, 23:30
Weet iemand ook hoe Kent Armstrong pickups (single coil) klinken?

Mr.Fingers
6 juli 2012, 23:33
Anderzijds moet je wel overwegen, ze kosten wel wat, maar zijn op de markt niets waard, net doordat het geen Fender is (ja, kan stom klinken, maar het origineel brengt nog altijd meer op dan een kopie (want dat is het eigenlijk), en zeker met wat aparte specs, je moet maar net iemand tegenkomen die dat wilt...

Pepe
6 juli 2012, 23:39
De lol van Warmoth -en soortgelijke, is vooral het zelf samenstellen en daar een prima gitaar aan overhouden. Een gitaar die al door iemand anders is bedacht moet dan wel heel voordelig zijn wil het nog aantrekkelijk zijn wat mij betreft.

Als je een goeie neck hebt dan kan je op Ebay voor weinig een body scoren, al of niet gelakt. Of je moet van eighties wood gallore in poly houden, dan zit je bij Warmoth wel weer goed.
Warmoth gaat niet echt met zijn tijd mee, beetje conservatief en oubollig. Maar er zal wel weer een tijd komen dat hun look weer heel hip wordt.

jutter
6 juli 2012, 23:41
Anderzijds moet je wel overwegen, ze kosten wel wat, maar zijn op de markt niets waard, net doordat het geen Fender is (ja, kan stom klinken, maar het origineel brengt nog altijd meer op dan een kopie (want dat is het eigenlijk), en zeker met wat aparte specs, je moet maar net iemand tegenkomen die dat wilt...

Daar zit een kern van waarheid in. Toch hoor ik ook vaker dat men graag een strat wil maar dan wel een goede! Ik denk dat Fender langzaam maar zeker terrein aan het verliezen is; bijna elk jaar wordt er weer iets nieuws door Fender op de markt gelanceert om het merk nog enigszins aantrekkelijk te houden. Dus denk ik dat de interesse in andere merken alleen maar groter aan het worden is, dus ook voor Warmoth.

jutter
6 juli 2012, 23:45
[QUOTE=Pepe;2863546]De lol van Warmoth -en soortgelijke, is vooral het zelf samenstellen en daar een prima gitaar aan overhouden. Een gitaar die al door iemand anders is bedacht moet dan wel heel voordelig zijn wil het nog aantrekkelijk zijn wat mij betreft.

Als je een goeie neck hebt dan kan je op Ebay voor weinig een body scoren, al of niet gelakt. Of je moet van eighties wood gallore in poly houden, dan zit je bij Warmoth wel weer goed.
Warmoth gaat niet echt met zijn tijd mee, beetje conservatief en oubollig. Maar er zal wel weer een tijd komen dat hun look weer heel hip wordt.[/QUOTA

Als ik zo hun site bekijk ga ik niet mee in jouw mening. Ik vind het juist afwijken en dat het juist moderner is dan de Fender stratocaster.

barno
7 juli 2012, 01:24
Daar zit een kern van waarheid in. Toch hoor ik ook vaker dat men graag een strat wil maar dan wel een goede! Ik denk dat Fender langzaam maar zeker terrein aan het verliezen is; bijna elk jaar wordt er weer iets nieuws door Fender op de markt gelanceert om het merk nog enigszins aantrekkelijk te houden. Dus denk ik dat de interesse in andere merken alleen maar groter aan het worden is, dus ook voor Warmoth.

dat Fender, Gibson en co terrein verliezen op zaken zoals Warmoth, dat denk ik niet hoor; natuurlijk, als je op zoek gaat naar info over Warmoth, ga je geweldig veel turbo reviews horen van jongens die fier zijn op hun "zelfbouw". Ze bedienen een enthousiaste niche markt en doen dat heel goed.

Maar muzikanten zijn kleine kinderen en erg gevoelig voor een hele reeks dingen die Warmoth niet heeft en nooit zal hebben: eigen legendarische ontwerpen, eigen visie (het blijft een kopieerfabriek), eigenheid toutcourt.

Hele goede coverband, dat is het :)

arjanb01
7 juli 2012, 06:41
Ik zou die warmoth NIET nemen. Doorverkoopwaarde is nul en een strat met maple top en ebben toets met maple top, mwaoh... Vloeken in de kerk van een stratman en klinkt niet als strat. Ik zou elk bod van af 700eur accepteren op je ibanez en dan 1000eu erbij doen voor een haar strat. Die 1000eu verdien je bij doorverkoop wel terug, maar hey, wie ben ik? :-)

Midwolda
7 juli 2012, 06:53
Weet iemand ook hoe Kent Armstrong pickups (single coil) klinken?

Heb er net een setje van in m'n 72RI Strat (MiJ 1985) geschroefd. Type STV4, Tweedtone Strat.
Ben er zeer goed over te spreken, het zijn echte bluesy pickups maar toch net niet over de top.
Er moet nog een iets dikkere set snaren op (van 09 naar 10) en dan zijn ze perfect... voor mij.

jutter
7 juli 2012, 08:12
Door de zowel positieve als negatieve verhalen sta ik in dubio. Vandaag heb ik een afspraak met diegene. Het lijkt mij verstandig eerst de gitaar maar eens vast te houden en te kijken of het wat is. Mocht ik hem nemen en na een tijdje zou hij toch niet bevallen, dan kan ik hem altijd weer verkopen. Dat de verkoopwaarde nul zou zijn gaat mij ook te ver maar 600-650 euro moet hij toch wel weer opbrengen?

arjanb01
7 juli 2012, 08:33
Door de zowel positieve als negatieve verhalen sta ik in dubio. Vandaag heb ik een afspraak met diegene. Het lijkt mij verstandig eerst de gitaar maar eens vast te houden en te kijken of het wat is. Mocht ik hem nemen en na een tijdje zou hij toch niet bevallen, dan kan ik hem altijd weer verkopen. Dat de verkoopwaarde nul zou zijn gaat mij ook te ver maar 600-650 euro moet hij toch wel weer opbrengen?

Verstandig om hem eerst te proberen, bevalt hij dan kan je hem overwegen. Maar ik denk dat je de stratsound die jij zoekt er niet in zal zitten gezien de specs. Warmoths raak je echt slecht kwijt. Een oude gitarist van een van mijn vorige bands had ook een warmoth te koop staan en kreeg er 400 euro voor, ik bedoel maar.... niet echt een goeie investering. Maar als het je ding is moet je het doen.
Een tijdje geleden zocht je toch een strat zoals de mijne, toch ? Check eens op MP, daar moeten toch 60s strats tussen staan, rebelrelic, haar of een Fender American Vintage Reissue ? Die zie je echt bij de vleet aangeboden voor rond de 1000 euro.

jutter
7 juli 2012, 08:41
@Arjan,

Het blijft lastig. Inmiddels heb ik ook een aantal Haars in handen gehad maar de goede zat er niet tussen. De enige erg goede die ik in handen heb gehad is die van jou. Inmiddels heb ik ook een ruilvoorstel gekregen tegen een Fender EC strat....... moeilijk, moeilijk, moeilijk......

Coolguy
7 juli 2012, 08:47
Ik ga mij zeker in de toekomst een Warmoth bouwen.

Waarom?
Ik zoek een gitaar met nogal 'unieke specs' die vloeken met zijn uitstraling.

Model: Stratocaster®
Wood: Mahogany
Scale: 25-1/2 inch
Orientation: Right handed
Rout: Rear Rout
Pickup Rout: Humbucker (Neck), None (Middle), Humbucker (Brdg)
Controls: V-T-X-X-X-X (Strat®)
Bridge: Fender® American Standard Flat Mount
Jack Rout: 7/8" (22.23mm) Side Jack Hole
F-Holes: None
Neck Pocket: Strat® with 720 Mod
Mounting Holes: Standard 4 Bolt
Countours: Contoured Heel / Tummy Cut / Forearm Countour
Top Finish: Black Gloss
Back Finish: Black Gloss


Model: Pro Conversion 24 3/4" Stratocaster®
Wood: Q-Sawn Maple/Q-Sawn Maple
Orientation: Right Handed
Nut Width: 1 11/16"
Back Shape: 59 roundback
Fret Size: 6130
Tuner Ream: Planet Waves(13/32")
Inlays: Black Face Dots
Radius: Straight 12"
Scale: 24-3/4 in. Conversion
Fret #: 22
Mounting Holes: Standard 4 Bolt
Pre-Cut Installed String Nut: GraphTech White TUSQ
Finish: Clear Satin Nitro


Min of meer wil ik een San Dimas maken met wat LP-specs en een vaste brug - iets dat je stock nergens zal vinden.

Waarom deze build?
Ik ben altijd verliefd geweest op superstrats.

Maar ervaring heeft mij nu wel al geleerd dat ik enkel comfortabel op massieve nekken kan spelen - iets dat lijnrecht staat tegenover de tandenstokerprofielen van de meeste superstrats.


Warmoth... soon :)

jutter
7 juli 2012, 08:49
dat Fender, Gibson en co terrein verliezen op zaken zoals Warmoth, dat denk ik niet hoor; natuurlijk, als je op zoek gaat naar info over Warmoth, ga je geweldig veel turbo reviews horen van jongens die fier zijn op hun "zelfbouw". Ze bedienen een enthousiaste niche markt en doen dat heel goed.

Maar muzikanten zijn kleine kinderen en erg gevoelig voor een hele reeks dingen die Warmoth niet heeft en nooit zal hebben: eigen legendarische ontwerpen, eigen visie (het blijft een kopieerfabriek), eigenheid toutcourt.

Hele goede coverband, dat is het :)

Dat Fender, Gibson, etc terrein verliezen, daar bedoel ik niet specifiek Warmoth mee hoor :D Ik denk dat je het ruimer moet zien. Ik vermoed dat men op het punt is aangekomen dat men liever op zoek gaat naar goede alternatieven. Als voorbeeld neem ik even Gibson. Die levert de laatste jaren of erg goede of erg slechte gitaren. Het voordeel is dat gitaristen een conservatief volkje is en dus blijven vasthouden aan de gevestigde merken.

jutter
7 juli 2012, 09:26
Grappig hoe het kan lopen; hier wordt het mij grotendeels afgeraden en zojuist werd ik gebeld dat diegene er vanaf ziet omdat hij er geen afstand van kan doen! Eerlijk gezegd twijfelde ik en nu voelt het aan als een opluchting!

arjanb01
7 juli 2012, 10:17
Gewoon zorgen dat je met je verkoop voldoende cash bijmekaar hebt en dan gaan we samen naar tags in enschede wat haar strats testen, oke? De mijne heb ik daar ook vandaan en is echt een blijvertje! Mensen die ruilen huilen!

Mitch
7 juli 2012, 11:17
Ghehe, opgelost! Voor wat het nog waard is: ik ben ook vrij sceptisch als ik al die specs lees. Je moet dan eigenlijk op zoek zijn naar een strat die geen strat is. Ebben en locking tuners en een maple top geeft dan bij voorbaat de schijn van kwaliteit, maar het is natuurlijk een zootje bij elkaar gehusselde specs waarvan je maar moet hopen dat het werkt.

lindstrom
7 juli 2012, 11:48
Ik ga mij zeker in de toekomst een Warmoth bouwen.

Waarom?
Ik zoek een gitaar met nogal 'unieke specs' die vloeken met zijn uitstraling.

Model: Stratocaster®
Wood: Mahogany
Scale: 25-1/2 inch
Orientation: Right handed
Rout: Rear Rout
Pickup Rout: Humbucker (Neck), None (Middle), Humbucker (Brdg)
Controls: V-T-X-X-X-X (Strat®)
Bridge: Fender® American Standard Flat Mount
Jack Rout: 7/8" (22.23mm) Side Jack Hole
F-Holes: None
Neck Pocket: Strat® with 720 Mod
Mounting Holes: Standard 4 Bolt
Countours: Contoured Heel / Tummy Cut / Forearm Countour
Top Finish: Black Gloss
Back Finish: Black Gloss


Model: Pro Conversion 24 3/4" Stratocaster®
Wood: Q-Sawn Maple/Q-Sawn Maple
Orientation: Right Handed
Nut Width: 1 11/16"
Back Shape: 59 roundback
Fret Size: 6130
Tuner Ream: Planet Waves(13/32")
Inlays: Black Face Dots
Radius: Straight 12"
Scale: 24-3/4 in. Conversion
Fret #: 22
Mounting Holes: Standard 4 Bolt
Pre-Cut Installed String Nut: GraphTech White TUSQ
Finish: Clear Satin Nitro


Min of meer wil ik een San Dimas maken met wat LP-specs en een vaste brug - iets dat je stock nergens zal vinden.

Waarom deze build?
Ik ben altijd verliefd geweest op superstrats.

Maar ervaring heeft mij nu wel al geleerd dat ik enkel comfortabel op massieve nekken kan spelen - iets dat lijnrecht staat tegenover de tandenstokerprofielen van de meeste superstrats.


Warmoth... soon :)

Als je het dan toch doet, doe dan gelijk een floyd rose erop! dan is het pas een superstrat!

zeppo
7 juli 2012, 20:22
Is Orpheo ziek?

no 1 hops
7 juli 2012, 20:39
@jutter.
ik denk dat je met die EC strat dichter in de buurt zit met wat je zoekt.
want dat type hals vond je toch zo lekker spelen??
body's kun je los bestellen, maar een hals voelt goed of niet.
pickups kun je naar believen vervangen.

dus als start naar een 'custom build' misschien niet verkeerd

jutter
7 juli 2012, 20:49
Helaas wordt dit hem ook niet; neck is beschadigd. Tussen 2 fretjes in is een blokje hout opnieuw er in geplaatst. Ik zoek liever verder.

Orpheo
7 juli 2012, 20:52
@zeppo dank voor je bezorgdheid, maar nee. Ik ben in goede gezondheid. Ik lees nu liever. Hoef niet zo nodig mijn mening Te ventileren. Heb ik voldoende gedaan, en de ts vraagt in meningen van anderen, expliciet.

barno
7 juli 2012, 21:32
Dat Fender, Gibson, etc terrein verliezen, daar bedoel ik niet specifiek Warmoth mee hoor :D Ik denk dat je het ruimer moet zien. Ik vermoed dat men op het punt is aangekomen dat men liever op zoek gaat naar goede alternatieven. Als voorbeeld neem ik even Gibson. Die levert de laatste jaren of erg goede of erg slechte gitaren. Het voordeel is dat gitaristen een conservatief volkje is en dus blijven vasthouden aan de gevestigde merken.

ondoenbaar natuurlijk maar ik zou wel es een vergelijkende verkoopschart willen zien van alle grote merken worldwide. Ik heb de indruk dat de Big Two nog altijd zwaar bovenaan staan als ik met verkopers in muziekwinkels praat. Onlangs was ik er en en kwam een gastje binnen van 17 schat ik die linea recta naar de ri Dano's liep en zei dat ie Jimmie Page ding wilde en begon er dadelijk wat vuile Rory Gallagher licks te spelen, kijk, dat maakte mij dan weer blij :)

ik vind trouwens niet dat gibson soms erg slechte gitaren maakt. internet buzz gezever. mss af en toe minder goede dingen maar het wordt dan dadelijk op flessen getrokken. de jonkheid vindt nuancerende reviews te moelijk ...

arjanb01
7 juli 2012, 21:59
Helaas wordt dit hem ook niet; neck is beschadigd. Tussen 2 fretjes in is een blokje hout opnieuw er in geplaatst. Ik zoek liever verder.

Hout ertussen geplaatst?? Wtf?? Zoals ik zei van ruilen komt huilen
Gewoon zorgen dat je genoeg cash bijmekaar harkt om een goeie custom build te kopen. De halsjes die jij fijn vindt zijn de dikkere c-shapes zoals die van mijn strat. Een v hals zal je niet fijn vinden!

jutter
7 juli 2012, 23:05
Hout ertussen geplaatst?? Wtf?? Zoals ik zei van ruilen komt huilen
Gewoon zorgen dat je genoeg cash bijmekaar harkt om een goeie custom build te kopen. De halsjes die jij fijn vindt zijn de dikkere c-shapes zoals die van mijn strat. Een v hals zal je niet fijn vinden!

Ik heb best wel leuke en interessante ruils gedaan hoor; het is echt niet altijd huilen :D En qua necks: een dikke C-neck vind ik heerlijk maar ik speel net zo comfortabel op een V-neck. Zolang het maar dik is :D

arjanb01
8 juli 2012, 09:26
Ik heb best wel leuke en interessante ruils gedaan hoor; het is echt niet altijd huilen :D En qua necks: een dikke C-neck vind ik heerlijk maar ik speel net zo comfortabel op een V-neck. Zolang het maar dik is :D

Ruil is alleen interessant bij gelijkwaardig spul vind ik. En een clapton strat heeft geen dikke hals.
Die staan juist bekend om zn slanke halzen. En ik weet dat jij een baja telecaster hebt, want die had je mee toen ik die koch aan je verkocht hebt. Dikke hals, dan zou ik het zoeken bij een 56, eof 59 halsprofiel. Dat zijn echte mannen necks!

groovieguitarguus
8 juli 2012, 10:20
Hoi Jutter, toch ook wordt ik zeker vrolijk van Warmoth.
Ik heb eigenlijk altijd wat alternatievere merken gehad. Naast 1 Gibson, heb ik b.v. 2x een The Heritage, 2x een Valley Arts, een Geassembleerde strat (met mahonie hals en ebben toets, mijn eerste echte gitaar sinds mijn 17e - n 26 jaar geleden) en dan nu mijn Smitty strat. Ook geassembleerd (waar ik heel blij mee ben)... Heb het idee dat 'andere' merken toch meer kwaliteit moeten leveren om een marktaandeel te veroveren. Verkoop kan idd lastig zijn... maar heb in de genoemde 26 jaar maar 1x een 'echte' gitaar verkocht, dus daar maak ik me niet zo druk om.
Het (laten) assembleren van je strat met gave specs is ook heel leuk. Mij is het zeker niet tegengevallen...
In mijn Strat heb ik overigen Rumplestilskin pick ups. Check op YouTube ook eens de clips van Niels van der Steenhoven....

arjanb01
8 juli 2012, 10:42
Smitty strats zijn echt topinstrumenten. Het nadeel is wel dat je bijna 50% moet aanbetalen wil je er eentje bestellen. Weliswaar geassembleerde gitaren, dus alle onderdelen zijn ingekocht maar hele goeie gitaren, wel prijzig inderdaad.
Rumplestiltskins zijn inderdaad lekkere pu's, beetje vergelijkbaar met Fender CS 69-ers, mooie stratsounds !

benwave
8 juli 2012, 20:16
Het is geen customshop kwaliteit, en het is geen standaard kwaliteit.
Het is iets anders.
Ik heb een keer een Strat gemaakt met een Warmoth hals.
Een compound neck , ik weet niet meer precies van wat naar waar, stalen frets. Schitterend om te zien, maar het spelen erop viel tegen.
Misschien wel te goed, te nieuw, ik weet het niet
Toch een beetje onnatuurlijk. Geen mij maar een customshop Fender


http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/Hals.jpg

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/decalben-1.jpg

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/benwach2.jpg

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/Benw1-1.jpg

barno
8 juli 2012, 21:55
Het is geen customshop kwaliteit, en het is geen standaard kwaliteit.
Het is iets anders.
Ik heb een keer een Strat gemaakt met een Warmoth hals.
Een compound neck , ik weet niet meer precies van wat naar waar, stalen frets. Schitterend om te zien, maar het spelen erop viel tegen.
Misschien wel te goed, te nieuw, ik weet het niet
Toch een beetje onnatuurlijk. Geen mij maar een customshop Fender




exact het gevoel wat ik had bij een W neck die ik es had. beetje gevoel van perfectie is boring, klinisch

jutter
8 juli 2012, 22:34
[QUOTE=Orpheo;2863799]@zeppo dank voor je bezorgdheid, maar nee. Ik ben in goede gezondheid. Ik lees nu liever. Hoef niet zo nodig mijn mening Te ventileren. Heb ik voldoende gedaan, en de ts vraagt in meningen van anderen, expliciet.


Nee hoor Orpheo, niet expliciet. Ik hoop niet dat jij je nu gepasseert voelt.

groovieguitarguus
8 juli 2012, 22:40
exact het gevoel wat ik had bij een W neck die ik es had. beetje gevoel van perfectie is boring, klinisch

Tja... Als er een Chinese kopie is van een Strat... 'tja... Het komt niet in de boort van...' Maar dit is 'te perfect'... Wat een onzin... We zijn hier allemaal zoekende naar het Ultieme... Tja...

Overigens zat die neck van Benwave wel erg stevig in de lak...

Dennis_Ajax
8 juli 2012, 22:45
Ja daar hebben ze een handje van bij Warmoth als ik zo wat dingen zie van ze. Ook de body's met die qay quilt topjes.

Orpheo
9 juli 2012, 10:10
De lak is flinterdun. Veel dunner dan Fender of gibson. En nee,voel me totaal niet gepasseerd :) eerder overbodig.

Heb gisteren de frets van een van mijn main axes aangepakt. Grit 600, 2500, polijsten. Slippery smooth. Hoef niks anders meer.

iWishmaster
9 juli 2012, 10:45
Ik ga mij zeker in de toekomst een Warmoth bouwen.

Waarom?
Ik zoek een gitaar met nogal 'unieke specs' die vloeken met zijn uitstraling.

Model: Stratocaster®
Wood: Mahogany
Scale: 25-1/2 inch
Orientation: Right handed
Rout: Rear Rout
Pickup Rout: Humbucker (Neck), None (Middle), Humbucker (Brdg)
Controls: V-T-X-X-X-X (Strat®)
Bridge: Fender® American Standard Flat Mount
Jack Rout: 7/8" (22.23mm) Side Jack Hole
F-Holes: None
Neck Pocket: Strat® with 720 Mod
Mounting Holes: Standard 4 Bolt
Countours: Contoured Heel / Tummy Cut / Forearm Countour
Top Finish: Black Gloss
Back Finish: Black Gloss


Model: Pro Conversion 24 3/4" Stratocaster®
Wood: Q-Sawn Maple/Q-Sawn Maple
Orientation: Right Handed
Nut Width: 1 11/16"
Back Shape: 59 roundback
Fret Size: 6130
Tuner Ream: Planet Waves(13/32")
Inlays: Black Face Dots
Radius: Straight 12"
Scale: 24-3/4 in. Conversion
Fret #: 22
Mounting Holes: Standard 4 Bolt
Pre-Cut Installed String Nut: GraphTech White TUSQ
Finish: Clear Satin Nitro


Min of meer wil ik een San Dimas maken met wat LP-specs en een vaste brug - iets dat je stock nergens zal vinden.

Waarom deze build?
Ik ben altijd verliefd geweest op superstrats.

Maar ervaring heeft mij nu wel al geleerd dat ik enkel comfortabel op massieve nekken kan spelen - iets dat lijnrecht staat tegenover de tandenstokerprofielen van de meeste superstrats.


Warmoth... soon :)

Even offtopic ...

Kijk ook eens naar deze:
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0114545706

De Jim Root strat dus. Mahony body, 2 humbuckers, vaste brug, maple neck met ebben fretboard. Als EMG's niet je ding zijn schroef er andere elementen in en ben je een heel eind in de richting qua specs die je wilt. Ik heb 'em zelf ook en het geluid is top: speelt als een strat, klinkt als een superstrat meets les paul, maar dan minder log / modder (maar dat is persoonlijk want LP's zijn gewoon niet mijn ding). Warmoth zal ik zelf niet snel doen tenzij ik een speeltje voor erbij wil, want specs zeggen me te weinig over het geluid. Houtsoorten geven hooguit een ligte indicatie van het houtresultaat en er zit veel variatie in. Twee identieke gitaren kunnen een compleet andere feel qua sound hebben.

Danar
9 juli 2012, 11:11
Ik ga mij zeker in de toekomst een Warmoth bouwen.

Waarom?
Ik zoek een gitaar met nogal 'unieke specs' die vloeken met zijn uitstraling.

Model: Stratocaster®
Wood: Mahogany
Scale: 25-1/2 inch
Orientation: Right handed
Rout: Rear Rout
Pickup Rout: Humbucker (Neck), None (Middle), Humbucker (Brdg)
Controls: V-T-X-X-X-X (Strat®)
Bridge: Fender® American Standard Flat Mount
Jack Rout: 7/8" (22.23mm) Side Jack Hole
F-Holes: None
Neck Pocket: Strat® with 720 Mod
Mounting Holes: Standard 4 Bolt
Countours: Contoured Heel / Tummy Cut / Forearm Countour
Top Finish: Black Gloss
Back Finish: Black Gloss


Model: Pro Conversion 24 3/4" Stratocaster®
Wood: Q-Sawn Maple/Q-Sawn Maple
Orientation: Right Handed
Nut Width: 1 11/16"
Back Shape: 59 roundback
Fret Size: 6130
Tuner Ream: Planet Waves(13/32")
Inlays: Black Face Dots
Radius: Straight 12"
Scale: 24-3/4 in. Conversion
Fret #: 22
Mounting Holes: Standard 4 Bolt
Pre-Cut Installed String Nut: GraphTech White TUSQ
Finish: Clear Satin Nitro


Min of meer wil ik een San Dimas maken met wat LP-specs en een vaste brug - iets dat je stock nergens zal vinden.

Waarom deze build?
Ik ben altijd verliefd geweest op superstrats.

Maar ervaring heeft mij nu wel al geleerd dat ik enkel comfortabel op massieve nekken kan spelen - iets dat lijnrecht staat tegenover de tandenstokerprofielen van de meeste superstrats.


Warmoth... soon :)

Je hebt nu wel 2 verschillende scale length's, zo krijg je hem nooit geintoneerd.

iWishmaster
9 juli 2012, 11:15
Je hebt nu wel 2 verschillende scale length's, zo krijg je hem nooit geintoneerd.

Warmoth maakt conversion necks (zoals deze). Daarbij wordt bij het bestigingspunt gecompenseerd voor de afwijkende maten van de frets. Persoonlijk lijkt het me rampzalig spelen, een dunne strathals met ook nog eens van die smalle toetsen, maar ik heb het nooit vast gehad.

Napoje
9 juli 2012, 11:48
Wat ik nog niet heb gehoord: zo'n warmoth gitaar is samengesteld speciaal door of voor de eigenaar, meestal omdat men heel persoonlijke wensen heeft. BV een superstrat met een hele dikke hals of een body in een of andere exotische houtsoort. Je moet natuurlijk niet gek kijken als je dat probeert te verkopen op ebay of MP dat men niet in de rij hiervoor staat hoe goed het ook is. Ik denk dat elke custom gitaar tweedehands minder oplevert dan een fabrieksgitaar van vergelijkbare waarde.

Orpheo
9 juli 2012, 14:43
Warmoth maakt conversion necks (zoals deze). Daarbij wordt bij het bestigingspunt gecompenseerd voor de afwijkende maten van de frets. Persoonlijk lijkt het me rampzalig spelen, een dunne strathals met ook nog eens van die smalle toetsen, maar ik heb het nooit vast gehad.

Wow wat een hoop onzin in een post. Het bevestigingspunt compenseren voor de maten van de frets. Ik neem aan dat je bedoeld de relatieve afstanden tussen de frets.

Maar hoezo smalle toetsen, waar haal je dat vandaan. Tis gewoon een 1 11/16 nut, zoals je eigenlijk altijd hebt. Het fretboard schuift 0.75" richting de brug met afstanden tussen de frets alsof het een 24,75" scale is. Je kan 3 profielen kiezen, en iets van 8 fret maten. Het voelt als een gewone 24.75". Je ziet ook geen rare dingen als kieren. Je merkt de niks van...

@napoje helemaal waar! Zelfs conservatieve varianten zijn lastig Te slijten...

iWishmaster
9 juli 2012, 15:16
Wow wat een hoop onzin in een post. Het bevestigingspunt compenseren voor de maten van de frets. Ik neem aan dat je bedoeld de relatieve afstanden tussen de frets.

Maar hoezo smalle toetsen, waar haal je dat vandaan. Tis gewoon een 1 11/16 nut, zoals je eigenlijk altijd hebt. Het fretboard schuift 0.75" richting de brug met afstanden tussen de frets alsof het een 24,75" scale is. Je kan 3 profielen kiezen, en iets van 8 fret maten. Het voelt als een gewone 24.75". Je ziet ook geen rare dingen als kieren. Je merkt de niks van...

@napoje helemaal waar! Zelfs conservatieve varianten zijn lastig Te slijten...

Met bevestigingspunt bedoel ik de plek waar de eerste fret begint (of de laatste dus, die het dichtste bij de neck pickup), wat ongelukkig geformuleerd inderdaad.
Bij een kortere scale length (24.75 ipv 25.5 op een gewone strat) zitten de frets 'dichter bij elkaar', ofwel het 'oppervlak' van de toets is kleiner (dat bedoel ik met 'smalle toetsen', niet de breedte van de hals). Een dun strathalsje en ook nog eens frets zo dicht op elkaar maakt een wel heel klein oppervlak om je vingers neer te zetten en dat lijkt me niet fijn spelen.

Orpheo
9 juli 2012, 15:35
Het voelt aan als bijvoorbeeld een sg... waarom zou t anders moeten zijn op een strat dan een gibson?

Orgasmocaster
9 juli 2012, 17:11
@zeppo dank voor je bezorgdheid, maar nee. Ik ben in goede gezondheid. Ik lees nu liever. Hoef niet zo nodig mijn mening Te ventileren. Heb ik voldoende gedaan, en de ts vraagt in meningen van anderen, expliciet.

Hij noemt mij niet expliciet... dus betekent dat dat ik wel mag reageren???

iWishmaster
10 juli 2012, 01:47
Het voelt aan als bijvoorbeeld een sg... waarom zou t anders moeten zijn op een strat dan een gibson?

Omdat een LP een dikkere hals heeft, meer een 'hand vol'. Voor mijn gevoel wordt het nogal druk voor mijn vingers op een dunne hals met een korte scale length. Lang geleden dat ik een SG vast heb gehad, maar destijds vond ik de hals vrij rampzalig, nog erger als LP's. Ik ben gewoon meer een strat / tele mens qua bespeelbaarheid, daarom heb ik voor 'die sound' een strat met mahony body, 2 humbuckers en een vaste brug.

Coolguy
10 juli 2012, 09:11
Omdat een LP een dikkere hals heeft, meer een 'hand vol'. Voor mijn gevoel wordt het nogal druk voor mijn vingers op een dunne hals met een korte scale length.

Wat is het probleem dan gecombineerd met het 59 profiel dat ik wil?

Tabula Rasa
10 juli 2012, 09:33
Wat is het probleem dan gecombineerd met het 59 profiel dat ik wil?
Er is geen probleem. Je krijgt dan gewoon een strat met een ietsjes kortere mensuur, ala Gibson. het enige waar je misschien rekening mee kan houden is dat de hals waarschijnlijk 1 a twee frets minder zal hebben dan standaard. DIt omdat de body standaard is en de hals deels in de body `gepropt` moet worden. Daardoor zal die heel iets dichter op de kop zitten en zullen er 1 of 2 frets vanaf vallen (of ze moeten met een soort van overhangende toets werken die helemaal tegen het halselement aan komt???)

iWishmaster
10 juli 2012, 10:44
Wat is het probleem dan gecombineerd met het 59 profiel dat ik wil?

Ah, daar had ik overheen gelezen, wist niet dat dit kon bij een strat hals :chicken:.

Orpheo
10 juli 2012, 11:02
De conversion neck heeft 22 frets. Je kan uit 3 profielen kiezen zonder upcharge. standard thin, fat back en boat.

@iwishmaster: 'nog erger DAN'. Niet 'als'. Verder, Gibson's halsprofielen zijn in de regel ietsje dunner dan fenders. Heb je ooit een schuifmaat gepakt en meerdere gitaren gemeten?

Waarom neemt niemand de moeite om op de website te kijken?

Orpheo
10 juli 2012, 11:21
Omdat niemand de moeite neemt wat onderzoek Te doen, doe ik het maar.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/20120710_110807.jpg
Een aantal shortscales, met trem, zonder trem, en met of zonder binding.


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/20120710_111111.jpg

Shortscale.


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/20120710_111221.jpg

Fretboard zijkant, overgang naar de body. 22 frets.


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/20120710_111323.jpg
Long scale.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/20120710_111259.jpg
Long scale, zijkant, overgang maar body. 22 frets.

Het staat allemaal op de site, maar even de moeite nemen het op Te zoeken, ho maar.

lindstrom
10 juli 2012, 11:26
helaas allemaal nogsteeds bolt-on.. zodra de setneck gaan bij warmoth ga ik het interessant vinden. voor mij geen bolt-on les paul.
Ondanks warmoth goede stukjes hout levert vind ik bolt-on altijd nog synoniem staan voor een "budget / goedkope" imitatie les paul.

Tabula Rasa
10 juli 2012, 11:33
Er is geen probleem. Je krijgt dan gewoon een strat met een ietsjes kortere mensuur, ala Gibson. het enige waar je misschien rekening mee kan houden is dat de hals waarschijnlijk 1 a twee frets minder zal hebben dan standaard. DIt omdat de body standaard is en de hals deels in de body `gepropt` moet worden. Daardoor zal die heel iets dichter op de kop zitten en zullen er 1 of 2 frets vanaf vallen (of ze moeten met een soort van overhangende toets werken die helemaal tegen het halselement aan komt???)

Orpheo, ik had inderdaad geen zin om heel die site door te ploegen (jajaja, lui). 22ste fret zal ongeveer 5 mm verder naar de brug staan dan normaal (18mm kortere scale, 24ste fret zit op 1/4e vanaf de brug, dus 22ste ongeveer 4.5 a 5 mm dichter naar de brug) Dan zullen ze de overhang wel 5 mm langer gemaakt hebben.

Orpheo
10 juli 2012, 11:34
Ja, lindstrom, dat weten een nu wel. Het plaatje is grijs gedraaid. Ik ben ook gestopt met zeggen hoe goed ik gibson en hoe slecht ik warmoth vind.

Warmoth gaat geen set necks maken omdat ze een replacement parts bedrijf zijn. Daarnaast, set neck is met fastfood bij de subway. Het lijky beter dan de mac (goedkope, crappy bolt on ) maar je ziet niet wat er onder het fretboard e.d. gebeurt. Sloppy neckjoints, veel klodders lijm etc etc. Een superstrakke bolt on is juist een
Teken van kwaliteit. Anderson, de 'oervader' van kwaliteit. Zweert bij bolt on, en hij is niet goedkoop of een brak kopietje. Maar goed, veeg jij de markt maar schoon van brakke, beroerd afgewerkte set necks. Pak ik weer mijn uitmuntende warmoths.

Orpheo
10 juli 2012, 11:39
En nee dat klopt ook niet. Meten is weten. Overhang is bij beide 12mm.

En het is 2 klikken. Niks doorspitten. Op de homepage druk je op learn more about guitar necks. Dan scroll je wat maar beneden en dan zie je een paar headstock styles onder de noemer conversion necks. Poeh poeh wát een graafwerk! Het is bijna historiografisch research!

Orpheo
10 juli 2012, 11:43
De 22e fret op de short scale zit 3.5mm van de rand van de overhang. Op de longscale is dat ongeveer 8.5. Met beiden gelijke overhang en gelijke heels etc etc. Dat is t verschil.

iWishmaster
10 juli 2012, 11:51
De conversion neck heeft 22 frets. Je kan uit 3 profielen kiezen zonder upcharge. standard thin, fat back en boat.

@iwishmaster: 'nog erger DAN'. Niet 'als'. Verder, Gibson's halsprofielen zijn in de regel ietsje dunner dan fenders. Heb je ooit een schuifmaat gepakt en meerdere gitaren gemeten?

Waarom neemt niemand de moeite om op de website te kijken?

Ik kom uit Brabant, daar gebruiken we als en dan te pas en onpas door elkaar. Niemand die er naar kraait hier, dus ik kan me er niet druk om maken. Maar laat ik het makkelijker voor je maken: ik pak een willekeurige gibson / gibson achtige / afgeleide daarvan en die speelt prut, hals te dik, frets te klein en te dicht op elkaar voor mijn gevoel. Ik pak een willekeurige (moderne) fender / fender achtige / afgeleide daarvan en die speelt heerlijk, flinke frets, lekker ver uit elkaar en een dun halsje dat precies op mijn handen gemaakt lijkt te zijn. Hier wordt met specs gegooit en dan zoek ik een verklaring naar waarom dat wellicht zo is.

Orpheo
10 juli 2012, 12:23
Wellicht moet heel Brabant dan weer naar school. Het staat zo dom.

Hals profiel (niet dikte), fret maat en mensuur maakt veel uit voor de deel, maar klakkeloos zeggen 'dus is gibson dikker, dus is gibson onbespeelbaar dús niet mijn ding' is verschrikkelijk kort door de bocht en dus dom gezwets.

iWishmaster
10 juli 2012, 12:50
Wellicht moet heel Brabant dan weer naar school. Het staat zo dom.

Hals profiel (niet dikte), fret maat en mensuur maakt veel uit voor de deel, maar klakkeloos zeggen 'dus is gibson dikker, dus is gibson onbespeelbaar dús niet mijn ding' is verschrikkelijk kort door de bocht en dus dom gezwets.

En hier in Brabant / limburg / gelderland zul je niemand horen zeggen dat het dom staat: het is gewoon zo. Wellicht moeten we die domme regeltjes gewoon eens aanpassen.

Het is geen dom gezwets, het is mijn mening en die is berust op mijn ervaring met tientallen, zo niet een kleine honderd verschillende halzen die ik in mijn leven vast heb gehad.

Orpheo
10 juli 2012, 13:12
Quod erat demonstrandum.

Coolguy
10 juli 2012, 14:14
Wat een hoop gelul naast de kwestie in dit topic.

iWishmaster
10 juli 2012, 14:20
Wat een hoop gelul naast de kwestie in dit topic.

Ah, je kent Orpheo nog niet? :D

geintje orph

barno
10 juli 2012, 14:21
Wellicht moet heel Brabant dan weer naar school. Het staat zo dom.

Hals profiel (niet dikte), fret maat en mensuur maakt veel uit voor de deel, maar klakkeloos zeggen 'dus is gibson dikker, dus is gibson onbespeelbaar dús niet mijn ding' is verschrikkelijk kort door de bocht en dus dom gezwets.

ja, er bestaat hoop gezever over halsdikte. het gaat 'm vooral over het profiel van de hals en de toetsradius. Gibson en Fender gaan typeren volgens halstype is onzin. Beide merken hebben baseball bats en lucifers, brede en smalle toetsen, verschillende radii, verschillende mensuren enz... naagelang type, jaartal enz...

Sinner1980
10 juli 2012, 14:21
Ik vind het anders uiterst vermakelijk :D

Napoje
10 juli 2012, 15:01
Zucht.. hoevaak is die warmoth discussie al niet gevoerd op dit forum? Zullen we het maar de Mothwar gaan noemen?

zoon van Piet
10 juli 2012, 16:05
Wellicht moet heel Brabant dan weer naar school. Het staat zo dom.


Ik merk dat je niet die aflevering van Pauw & Witteman hebt gezien waarin taalkundige Wim Daniëls (een Brabander, inderdaad) uitlegt hoe dat bekrompen taalvoorschrift ( want een regel is het niet) ontstaan/opgelegd is en hoe onnatuurlijk het eigenlijk is om '*****er dan' te zeggen?
Het staat niet dom. Enkel de opvatting dat het gebruik ervan doms is is als zulks te omschrijven.

Napoje
10 juli 2012, 16:55
Het is een kwestie van geduld, voor heel holland brabants lult...

rijsberman
10 juli 2012, 17:10
Het staat niet dom. Enkel de opvatting dat het gebruik ervan doms is is als zulks te omschrijven.

Welles. En nietes.

Alleen de Brabantse taalversimpeling van doen + infinitief is nog achterlijker ("Doe jij de tafeldekken? Dan doe ik eten koken. En doe ik zo de kinderen roepen."). Zeker omdat fatsoenlijk Nederlands te moeilijk is voor domme Brabanders.

zoon van Piet
10 juli 2012, 17:15
Welles? Nietes?
wat is dat nou weer voor achterlijk inteeltdialect? Is dat geen taalversimpeling dan?
Net als je kromme laatste zin..

zo krom als een Warmoth-hals..

Coolguy
10 juli 2012, 17:36
http://www.youtube.com/watch?v=zb82pESqDd4

smullie
10 juli 2012, 17:39
Welles? Nietes?
wat is dat nou weer voor achterlijk inteeltdialect? Is dat geen taalversimpeling dan?
Net als je kromme laatste zin..

zo krom als een Warmoth-hals..
dan moet je de trussrod wat minder aanspannen... :hide:

zoon van Piet
10 juli 2012, 17:47
in goed Brabants: dan moet je de trussrod wat minder aanspannen, kut! ;)

svdijk
10 juli 2012, 17:55
Ik heb mijn Warmoth Strat (hardware van Fender trouwens, en Dimarzio FS1 pickups) ooit getest tegen een Custom Shop Fender Strat.
Uiteindelijk waren we (eigenaar winkel en ik) het erover eens dat de Warmoth dezelfde kwaliteit had als een Strat uit de deluxe serie van Fender.
Niet slecht dus, maar hij had niet de kwaliteiten (tone) van de Custom Shop Fender!

Coolguy
10 juli 2012, 18:08
Niet slecht dus, maar hij had niet de kwaliteiten (tone) van de Custom Shop Fender!

En verre van het prijskaartje.

lindstrom
10 juli 2012, 18:24
Ik denk dat het ook best een beetje overdreven bekeken is.. tone komt namelijk voor een heel groot deel uit de vingers. een beetje gitarist kan een cheap-ass squier aangenaam laten klinken, iemand die de technieken nog niet zo lekker beheerst zal met de duurste gitaren niet eens een lekker kunnen klinken.

en, op hoog volume op diverse podia ga je het verschil tussen zo'n way overpriced fender en een doorsnee strat (tokai / london city bijvoorbeeld) echt niet horen.

Met andere woorden,.. Warmoth maakt meer dan prima aftermarket replacementsparts die zeker niet onder doen van de "echte" merken.
Dat er weinig flexibiliteit is qua historische correctheid, setnecks etc is dan verwerpelijk. Dat is immers een keuze.

Brum
10 juli 2012, 18:34
Was het niet Warmoth waar Fender het één en ander heeft laten bouwen in het verleden? Serieuze vraag overigens. Ik meen zoiets wel 's voorbij hebben zien komen, maar kan niet echt een goeie bron vinden.

rijsberman
11 juli 2012, 00:27
in goed Brabants: dan moet je de trussrod wat minder aanspannen, kut! ;)

Nee. "Doe es de trussrod wat minder aanspannen, kut!" ;)

jutter
11 juli 2012, 11:01
zo krom als een Warmoth-hals..


dan moet je de trussrod wat minder aanspannen... :hide:

Nee, man helemaal fout! Met een kromme hals moet je juist wat strakker aanspannen :D

jutter
11 juli 2012, 11:02
Nee. "Doe es de trussrod wat minder aanspannen, kut!" ;)

Strakker......!

smullie
11 juli 2012, 11:07
Strakker......!

:stop:
Als ik het goed begrepen heb, dan is het: "Strakker, kut!"

Kan zijn, ik zoek het altijd eerst ff op voordat ik aan die stalen ruggengraat draai...