PDA

View Full Version : Snaren: Elixir of D'Addario?



RenateJungRan
6 juli 2012, 18:02
Hallo iedereen!

Ik heb vandaag in Seoul (waar ik woonachtig ben) een tweede (mini) gitaar aangeschaft, de Crafter KTRVE 33 PLUS. Op deze gitaar zitten standaard een set D'Addario snaren. Vergeleken met de snaren op m'n grote gitaar (Crafter Godinus met Elixir snaren) spelen deze een stuk minder prettig, ze voelen een beetje stugger aan dan m'n Elixir snaren. Ook ben ik meer fan van het geluid van de Elixir snaren. Ik vraag me echter af welke snaren kwalitatief het beste zijn en het langste meegaan. Kan iemand me daar iets over vertellen? Alvast bedankt voor de reacties :)

grayfink
6 juli 2012, 18:09
Eilixir snaren hebben een coating waardoor ze langer mee gaan. Ze zijn dan ook duurder.
Wat de een fijn vind, hoeft voor een ander niet zo te zijn natuurlijk, zelf heb ik liever D'Addario. Doe wat je zelf prettig vind.

RenateJungRan
6 juli 2012, 18:17
Eilixir snaren hebben een coating waardoor ze langer mee gaan. Ze zijn dan ook duurder.
Wat de een fijn vind, hoeft voor een ander niet zo te zijn natuurlijk, zelf heb ik liever D'Addario. Doe wat je zelf prettig vind.

Thanks voor de reactie! Komt het dus ook door die coating dat ze zachter aanvoelen dan de D'Addario? Hoe lang gaan D'Addario snaren mee? Ik heb mijn Elixir snaren nu 10 maanden en ze zien er nog steeds goed uit, maar ik moet dan ook zeggen dat ik een poosje amper heb gespeeld omdat ik vaak niet thuis was. Hoop nu meer te gaan spelen, door m'n mini gitaar overal mee naar toe te slepen.

Rizz
6 juli 2012, 18:23
Thanks voor de reactie! Komt het dus ook door die coating dat ze zachter aanvoelen dan de D'Addario? Hoe lang gaan D'Addario snaren mee? Ik heb mijn Elixir snaren nu 10 maanden en ze zien er nog steeds goed uit, maar ik moet dan ook zeggen dat ik een poosje amper heb gespeeld omdat ik vaak niet thuis was. Hoop nu meer te gaan spelen, door m'n mini gitaar overal mee naar toe te slepen.

Als je niet veel speelt, gaan Elixirs sws langer mee.. Trouwens, ook als je wel veel speelt! Ik speel ook liever op D'addario's of Martins, vanwege de klank, maar moet ze wel iedere 3 tot 4 weken vervangen en als ik veel speel, soms wel na een week!

Edit: En ja de coating zorgt ervoor dat ze langer meegaan čn veel gladder zijn.. Je hebt die coating trouwens ook in een meer "naturel" feel, de nanoweb.. Die hele gladde zijn de polyweb

RenateJungRan
6 juli 2012, 18:31
Thanks voor de reactie Rizz!

Volgende vraag: wat is het verschil tussen Nanoweb en Polyweb coating? Heb gehoord dat Polyweb sterker schijnt te zijn? Zijn er verder nog verschillen, misschien in geluid ofzo?

Rizz
6 juli 2012, 18:32
:D zie mijn edit in de vorige post... De polyweb is dikker en je zou zeggen dat die dan langer mee zouden moeten gaan.. Ik weet het niet zo goed, ook niet wb de verschillen in klank.. Je zou ze moeten proberen om te horen.. Bestel van allebei een setje en vergelijk, zou ik zeggen..

RenateJungRan
6 juli 2012, 18:44
:D zie mijn edit in de vorige post... De polyweb is dikker en je zou zeggen dat die dan langer mee zouden moeten gaan.. Ik weet het niet zo goed, ook niet wb de verschillen in klank.. Je zou ze moeten proberen om te horen.. Bestel van allebei een setje en vergelijk, zou ik zeggen..

Uhm, dat laatste word me een graadje te duur, maar 't lijkt er idd op dat ik Polyweb snaren heb. In 't begin was 't drama omdat ze zo glad waren, wil nu niets liever meer omdat ze erg vriendelijk voor m'n vingertoppen zijn en dat gladde went ook vanzelf wel...

Laatste vraag: wat is het verschil tussen al die snaardiktes?

Rizz
6 juli 2012, 18:49
Laatste vraag: wat is het verschil tussen al die snaardiktes?

Ehh, de dikte? :seriousf:

Wat jij prettig vind klinken en spelen zal het grootste verschil maken.. Dikkere snaren klinken voller, maar zullen zwaarder spelen en vice versa.. Dat zwaarder spelen komt omdat dikkere snaren onder hogere spanning staan.

Je hebt nog een verschil: bronze en phosphor bronze: Het materiaal waarvan de snaren gemaakt zijn.. PB klinkt over het algemeen wat warmer, en bronze wat feller en responsiever.. Ook weer afhankelijk van smaak...

RenateJungRan
6 juli 2012, 19:03
Mijn Nederlands wordt er niet bepaald beter op na ruim 2,5 jaar in Korea en amper Nederlands praten/schrijven :o

Enfin, thanks voor de reactie, ga volgende week een setje Polyweb op de kop tikken :D