PDA

View Full Version : Polytune werkt niet langs footswitch...



Willi@m
6 juli 2012, 16:21
Net een Polytune gekocht en natuurlijk meteen aangesloten. Nou dacht ik dat ik deze langs mijn footswitch van mijn Superchamp kon leggen maar dat werkt niet. Wat doe ik niet goed? Of kan dit gewoon niet? Door middel van een patch kabel (nog aan de verkoper gevraagd) verbind ik beide met elkaar. Display werkt maar de tuner niet... Nu heb ik de tuner werkend maar via de Line out en de tuner ligt dus boven op de versterker ivm de korte kabel. Help!

HaroldA
6 juli 2012, 16:32
Begrijp ik het nou goed dat jij 'm op dezelfde kabel als waar je je kanalen mee schakelt op je versterker hebt aangesloten? :???: Als dat zo is: niet meer doen! Er staat namelijk spanning op die kabel en zou mogelijk schade kunnen berokkenen.

Normaal gesproken sluit je je tuner zo aan: gitaar > tuner (en andere effecten) > versterker.

humbucker
6 juli 2012, 16:39
Lol


+12345789

bass blom
6 juli 2012, 16:43
Are You Experienced? :seriousf:

iWishmaster
6 juli 2012, 16:44
Uit je verhaal trek ik dezelfde conclusie als Harold: NIET DOEN! Je zult apart kabels moeten trekken, kan als volgt:

Voor de tuner:
Gitaar - kabel - polytune - kabel - versterker
Voor de footswitch:
Footswitch - kabel - versterker

In totaal dus drie kabels. De lineout geeft een hoger voltage als je gitaar normaal zou doen en ik weet niet of de polytune hiertegen bestand is ...

Willi@m
6 juli 2012, 18:02
Nou wederom verkeerd ingelicht door Feedback... Hij zei dat ik via een patchkabel de Polytune aan kon sluiten op de footswitch... Net even naar de lokale gitaarboer gereden en gevraagd of het kwaad kon wat ik allemaal had gedaan maar het kon geen kwaad. Ik heb er maar een kabeltje bijgekocht omdat de patchkabel te kort was. Nu alles netjes en volgens de juiste manier aangesloten :soinnocent:

EBOUE
7 juli 2012, 22:57
Wat een sukkels daar bij Feedback. Speelde die gast wel gitaar überhaupt?

HaroldA
8 juli 2012, 00:29
Wat een sukkels daar bij Feedback. Speelde die gast wel gitaar überhaupt?

Vandaag bij Feedback Eindhoven geweest. Werden op de drumafdeling ook geholpen door iemand die er 0,0 verstand van had.

Overigens was het assortiment ook lang niet meer wat het geweest is.

Paulusstrat
8 juli 2012, 01:16
staat de volume knop van de polytune wel op max?

the sure thing
8 juli 2012, 14:16
Lachuh! Zeker ook n advies van zo'n verkoper :-)

TimS
8 juli 2012, 15:08
Waarschijnlijk heeft de TS verteld dat hij een pedaaltje gebruikt om een overstuurd geluid te krijgen ofzo. Als iemand aan mij zou vragen of hij met een extra patchkabeltje een tuner voor zijn pedaal voor zijn overstuurde geluid kan aansluiten zou ik ook wel even kunnen vergeten dat hij misschien alleen een footswitch bedoelt.

Gearjunkie
8 juli 2012, 18:51
Zou zomaar verwarring door jargon kunnen zijn inderdaad. Bij 'pedaal' denk ik aan een effectpedaal en niet aan een switch.

bass blom
8 juli 2012, 20:47
lijkt mij ook een communicatieprobleem ja, langs een footswitch? daar ga je al..

Willi@m
12 juli 2012, 19:55
Toch heel duidelijk geweest dat het ging om een footswitch... Ook nog het type versterker genoemd en wat voor een footswitch het ging... Maar goed, mijn ervaring zijn wel vaker negatief bij die winkel. Ik ben een noob, ik weet het... Maar dan mag de shop er toch wel iets meer verstand van hebben als werknemer. Anyway de tuner werkt en doet zijn werk heel goed ;)

Gearjunkie
12 juli 2012, 20:31
Eind goed al goed!

Henri H
12 juli 2012, 21:58
Toch heel duidelijk geweest dat het ging om een footswitch... Ook nog het type versterker genoemd en wat voor een footswitch het ging... Maar goed, mijn ervaring zijn wel vaker negatief bij die winkel. Ik ben een noob, ik weet het... Maar dan mag de shop er toch wel iets meer verstand van hebben als werknemer. Anyway de tuner werkt en doet zijn werk heel goed ;)Da's toch echt wel triest hoor dat ze bij zo'n "gerenommeerde" zaak zo'n advies geven.
Neemt niet weg dat je, ondanks dat je toegeeft dat je een noob bent, kunt nagaan dat er door zo'n footswitch geen gitaarsignaal gaat natuurlijk. Daar hoef je naar mijn idee geen technicus voor te zijn.... :noob: