PDA

View Full Version : Beginnershulp gevraagd!



bartst
5 juli 2012, 21:01
Dag iedereen,

ik ben nieuw op dit forum net zoals ik nieuw ben in het hele gitaar wereldje. Hierin loop ik dan ook verloren :p
Ik ben al een tijdje aan het rondzoeken geweest, maar ik loop eigenlijk verloren in welke gitaar bij mijn stijl zou passen. Ik zou graag muziek willen spelen in de stijl van Sum41, Billy Talent, Anti-flag, ... (punkrock). Eventueel ook andere stijlen als de gitaar het toelaat.

Ik ben een site tegengekomen die voor een beginner de volgende gitaren voorstelt: Squier Fat Stratocaster, Epiphone G-310 SG, Yamaha PAC012DLX Pacifica Series HSS Deluxe, Squier Affinity Series Telecaster en Epiphone Les Paul Special II. Voor het budget dat ik ervoor over heb (rond de 250 euro) zouden deze wel interessant kunnen zijn maar zijn ze dat ook? :p Ik heb al gemengde commentaren gelezen en misschien zijn er zelfs nog andere betere?

Verder heb ik al vernomen dat een zogenaamde tremelobrug niet interessant is voor een beginner en als versterker heb ik een roland cube op het oog.

Is er iemand vriendelijk genoeg om mij een beetje te kunnen verder helpen? Alvast bedankt!

allochthomas
5 juli 2012, 21:32
Goed opweg zou ik zeggen, zeker de keuze voor een roland cube is er 1tje waar je geen spijt van zult krijgen. Zelf zou ik de epiphone special en squier affinity series links laten liggen gezien je iets meer te spenderen hebt. Squier Fat Stratocaster, Epiphone G-310 SG, Yamaha PAC012DLX Pacifica Series HSS Deluxe zullen imo een goeie keuzen zijn egzien de humbucker in de brug(en in de nek voor de sg) wat beter bij je stijl zal passen.

Kingstring
5 juli 2012, 21:49
Als je het zelf niet weet..zou de Yamaha mijn voorkeur hebben. Flexibel geluid kun je er uit halen. Heb er zelf meerdere gehad. Goede prijs/kwaliteit verhouding en ook makkelijk ooit weer te verkopen als je een andere wilt of toch geen gitaar meer wilt spelen.

Suc6

GunMetalBlue
5 juli 2012, 22:15
Voor Sum41 lijken mij strats geen slechte keus. En ik dacht ook dat GreenDay strat based is. Ik zou ook voor de Squier Strat gaan met de humbuckers, seems like a fit. Maar ik ben geen punkrocker, dus het is echt maar two cents :)

En de Roland cube is leuk, maar kijk ook eens naar de kleine buizen amps van 1 of 5 watt!! Zeker de kleine blackhearts (http://www.thomann.de/be/blackheart_little_giant_bh5112.htm) zijn betaalbaar en volgens mij wel te gebruiken voor punkrock. Maar ik heb ze nooit zelf gebruikt, dus daar wil je wel een tweede mening bij.

Sinner1980
5 juli 2012, 23:17
Squier fat strat is een prima keuze voor de muziek die jij noemt; oa Greenday en Billy talent (live dan) gebruiken zo'n model, niks mis mee!
Cube erbij en je bent good to go!

bartst
6 juli 2012, 01:33
Alvast bedankt voor de reacties!

Zo een Squier fat strat lijkt mij idd wel een goede keuze maar als ik deze opzoek krijg ik meer resultaten als ik gehoopt had.
Gitaren zoals de Squier Strat aff.bsb/rw, Squier Strat std bkm/mn, Squier Strat mini bk/rw, enzovoort komen naar buiten maar welke is de juiste?

EDV
6 juli 2012, 08:00
Die waar je 't lekkerst op/mee speelt en die voor jou goed klinkt. "dé juiste gitaar" kiezen lijkt me nog een beetje lastig als je helemaal nog niks weet...het geluid zal in den beginnen toch nog niet zo klinken als de voorbeelden die je noemt. Dat komt met de jaren en al doende komt de kennis over het gitaarwereldje vanzelf wel. Net als dat je gehoor tijd nodig heeft om te leren luisteren.

Ben zelf nu anderhalf jaar bezig....wat ik vooral geleerd heb is dat ik nooit meer een gitaarheld ga worden (en dat ik graag (ook) een tele wil, terwijl ik ze in 't begin echt spuuglelijk vond (qua uiterlijk én geluid))

jze
6 juli 2012, 09:05
Voor het budget dat ik ervoor over heb (rond de 250 euro) zouden deze wel interessant kunnen zijn maar zijn ze dat ook? :p Ik heb al gemengde commentaren gelezen en misschien zijn er zelfs nog andere betere?



Ik zou zeggen:

http://www.rockpalace.com/product/Sterling-SUB-Silo3-Maroon

Grijp je kans!

bartst
6 juli 2012, 11:06
Is zo een set eigenlijk interessant? Hierbij denk ik aan één van de volgende..

SQUIER SP10 STRAT PACK http://www.feedbackmusic.com/gitaar/squier-strat-se-player--sp10-bk/100005481/103740#description
Ibanez GRX 70 BK JMPST + IBZ10 http://www.feedbackmusic.com/gitaar/ibanez-grx-70-bk-jmpst--ibz10/100005481/103753#description

EDV
6 juli 2012, 11:20
qua prijs wel...en dan héb je een gitaar. Waar je mogelijk tegenaan loopt bij dergelijke budgetaanbiedingen is dat alle waar naar je geld is. Maar je bent wel gelijk 'klaar' om te spelen.

Voor de rest: je zult een keer een keuze moeten maken, van veel vragen wordt je wel wijs maar je leert er niet van spelen ;)

naamvergeten
6 juli 2012, 14:46
Roland cube 30 zou ik nemen (zelf ook als eerste versterker gehad , heb hem nog steeds)

bartst
6 juli 2012, 18:20
Zou deze http://www.feedbackmusic.com/gitaar/ibanez-grx-70-bk-jmpst--ibz10/100005481/103753#description misschien een goede keuze zijn voor mijn stijl en als beginner zijnde ^^? Is ook niet te duur en bevat al alles wat ik nodig ga hebben. Of krijg ik voor apart te kopen meer waar voor mijn geld?

GunMetalBlue
6 juli 2012, 21:03
Deze GRX's vind ik persoonlijk geen goede beginnersgitaren, ze spelen wel héél erg precies terwijl een beginner nu net nog met klauwen speelt ipv verfijnde vingertjens. Oh, wat dat betreft: vermijd maple-halzen, dat zijn elzen halzen, die met dat blanke hout. Die zijn gelakt en daar hoor je doorgaans veel meer fouten op.

My two cents

orangerocker
6 juli 2012, 21:17
Zou deze http://www.feedbackmusic.com/gitaar/ibanez-grx-70-bk-jmpst--ibz10/100005481/103753#description misschien een goede keuze zijn voor mijn stijl en als beginner zijnde ^^? Is ook niet te duur en bevat al alles wat ik nodig ga hebben. Of krijg ik voor apart te kopen meer waar voor mijn geld?

Ik ben begonnen met die ibanez, en mijn grootste irritatie was de zwevende brug. Voor weinig geld krijg je vaak een slechte zwevende brug wat leidt tot heel veel frustrerende problemen met stemmen. (Tijdens repetities om het nummer weer moeten stemmen etc.) Voor weinig geld ben je naar mijn mening beter uit met een vaste brug.

jze
6 juli 2012, 21:45
Oh, wat dat betreft: vermijd maple-halzen, dat zijn elzen halzen, die met dat blanke hout. Die zijn gelakt en daar hoor je doorgaans veel meer fouten op.

My two cents

Huh? Is dat iets nieuws?

bartst
7 juli 2012, 11:44
Denk dat ik mij dan best richt op een Squier Standard Strat of een Yamaha PAC012DLX Pacifica Series HSS Deluxe. Nu deze hebben wel een maple neck maar de meeste gitaren die ik vind hebben dit..

nu als ik deze vergelijk kom ik een mooie discussie tegen namelijk http://www.gitaarnet.nl/archive/index.php/t-21000.html
Voor iemand die nog moet beginnen hoor ik natuurlijk de verschillen niet, maar ik zou toch graag een gitaar hebben waar ik een hele tijd mee verder kan voordat de gedachte er nog maar is een nieuwe te halen :/

GunMetalBlue
7 juli 2012, 14:05
Huh? Is dat iets nieuws?

Niet zover ik weet... ?

sbms97
8 juli 2012, 15:48
Yamaha pacifica met een Fender Mustang 2? misschien ook eens uitproberen als je in een muziekwinkel bent. Mij lijkt dit ook een hele mooie set.

paulusdeBKB
8 juli 2012, 15:57
Yamaha pacifica met een Fender Mustang 2? misschien ook eens uitproberen als je in een muziekwinkel bent. Mij lijkt dit ook een hele mooie set.

Hier sluit ik me bij aan, al zijn de Cube versterkers ook prima.

Dat verhaal over die maple halzen is imho onzin.

Thyrif
8 juli 2012, 16:11
Yamaha Pacifica zijn imho erg leuke gitaren, vind ze vaak fijner dan de squiers. Mustangs en Cubes zijn altijd oke. Succes!

bartst
8 juli 2012, 17:16
Yamaha pacifica met een Fender Mustang 2? misschien ook eens uitproberen als je in een muziekwinkel bent. Mij lijkt dit ook een hele mooie set.

merci voor de tip!

maar over welke Yamaha heb je het dan? Want hierin zijn precies nog zoveel soorten.. ge hebt de 112, de 302, enzovoort
ik ken er niet veel van dus ik wil hem wel kunnen terugvinden :p

sbms97
8 juli 2012, 19:27
Ik dacht dat het te maken had met de houdsoort waarvan de body van de gitaar gemaakt was, maar verbeter mij a.u.b als ik het verkeerd heb. Ik zal het nog eens even opzoeken.

Ik heb dit zojuist gevonden: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?18062-yamaha-pacifica.

Misschien heb je hier iets aan.