PDA

View Full Version : Comfortably numb solo overgedaan



naamvergeten
5 juli 2012, 20:14
pinch harmonics mislukten beetje omdat het geluid heel zacht stond en daardoor viel het geluid ook uit ergens midden in de video :(

http://www.youtube.com/watch?v=mg6rqK8NHSE

gear:
gitaar: fender mim strat 1991
versterker: blackstar ht-1
effecten: geen
opgenomen met mobiel; samsung galaxy s plus

pasqual
5 juli 2012, 21:09
Qua sound zit je al op het goede spoor. Je moet vooral aan je timing gaan werken. Ook je bends moeten meer accuraat. Dit zijn dingen waar je vanzelf beter in wordt. Belangrijkste is dat je het zelf ook moet horen. Het benden kun je oefenen door de toon die je uiteindelijk wilt bereiken eerst te spelen en daarna met opduwen probeert te spelen. Je zult vanzelf wel horen of je de toon raakt of niet. Je vibrato is in het algemeen best goed. Hoe lang speel je al?

naamvergeten
5 juli 2012, 21:11
ik speel pas 1 jaar gitaar en pas sinds een maand echt les

pasqual
5 juli 2012, 22:15
In dat geval mijn complimenten!

beruk
5 juli 2012, 23:03
ik speel pas 1 jaar gitaar en pas sinds een maand echt les
Goed! De aanleg is duidelijk te horen!

arnoldtims
6 juli 2012, 19:49
Voor pas een jaar spelen erg goed ook al omdat je er veel gevoel in probeert te stoppen.
Je hebt aanleg voor expressie en toon dus dit gaat hem wel worden.

Duhsjaak
7 juli 2012, 07:51
Hi
Ik neem mijn petje af voor iedereen die dit na een jaar doet.
Heb alleen mijn bedenkingen bij de aanpak. En ik hoop dat je van me aan wil nemen dat ik niet de bedoeling heb je af te zeiken.

Ik heb gisteravond voor het eerst na God mag weten hoe lang de dubbel LP (!!!) van The Wall uitgegraven. Ik had durven zweren dat ik heb niet had. En net zoals sommige van mijn LP's magisch zijn verdwenen tijdens feestjes, is deze magisch verschenen.
Ik heb mijn lief gevraagd wie mij zou willen chanteren, maar daar zijn we niet uit gekomen.

Ondanks dat ik het dus (strikt persoonlijk) niet het allerbeste vind dat in de muziekgeschiedenis is gemaakt, heb ik wel respect voor de toon en de frasering. Het vakmanschap dus. Daarom is het ook zo'n bedrieglijk stuk. Ik denk dat bijna iedereen het kan spelen maar bijna niemand echt goed.

Het lijkt er dus op dat jij een stuk jonger bent dan ik. En dan zul je wel eens met games bezig zijn geweest. Dan weet je ook dat je bij het eerste level begint en dat je naar het tweede gaat als je het eerste min of meer onder de knie hebt.

Ik ben een groot voorstander ervan, dat je (iedereen dus, ook ik) je streefniveau controleert op haalbaarheid. Of te wel, waarom begin je nou met de moeilijkste stukken?

Als je dit na een jaar neerzet, dan zit het er dik en dwars in dat je gaandeweg vanzelf beter wordt. En dan geniet je zoveel meer. En alleen de dingen waarvan je geniet worden een succes.

Kortom, ik hoop dat je lekker doorgaat. Wil je de dubbelaar van The Wall?
Vriendelijke groet, Gus

dagrim1
9 juli 2012, 14:21
Respect hoor, dat je dit na een jaar zo weet neer te zetten...

Zoals eerder al gezegd, hier en daar nog wat onzuiver en qua timing iets off maar qua gevoel en geluid naar mijn idee heel netjes. Mag ik vragen hoe lang je al met dit specifieke stuk bezig bent?