PDA

View Full Version : Onderwerpen voor de blogs!



Orpheo
5 juli 2012, 14:31
Gitaarnetvrinden, alhier de onderwerpen voor komende maand.

tonechambers. wat het in mijn optiek doet voor tone en sustain.
mijn crimsons: het verhaal, de foto's, de tone.
les pauls met 3 pickups: wat is de meest zinvolle bedrading en pickupset?

Ik zit dan nog met een vierde onderwerp. Ik krijg zoveel verzoeken en suggesties... Ik wil heus wel schrijven, en ik kan echt boekwerken volpennen, maar ik wil een plek waar alle suggesties heel droog in komen te staan.

Alle vragen waar geen antwoord op is gekomen door wat voor reden dan ook, of onderwerpen, suggesties, weet ik veel: gooi het hier! maak van je hart en gitaar geen moordkuil! Het hoeft dus NIET perse te gaan over duncans zelf, zolang ik andere merken maar bedekt kan houden qua termen. Voorbeeld. Ik wil heus wel schrijven over Kiss (eigenlijk niet maar voor het voorbeeld, haha), maar ik zal dan zeggen dat Ace een superhot element had met een ceramische magneet, een van de eersten van dat type. Ik zal dus NIET zeggen dat het de superdistortion is. Als ik het heb over de les paul, praat ik over een 'single cutaway style guitar with a carved maple cap'. Verhalen over bands, analyses over weet ik veel. kom maar op.

Mr.Fingers
5 juli 2012, 14:43
Verschil in magneten en coating van de windingen...

Orpheo
11 juli 2012, 20:52
Ik heb een manier gevonden goedkoop ik kan zeggen wat ik wil, gestructureerd, en met voldoende uitwijding voor 15+ artikelen, want zoveel moet ik pennen als ik de zephyrs wil krijgen. De eerste 4 zullen de basis vormen, en dan van ik daarop doorwerken. De onderwerpen.

De historie en oorzaak van chambering
De invloed die hout en chambering mogelijk op je tone hebben.
Custombuilt gitaren, waarom, en waar je op moet letten.
3 pickup wiring in een les paul. Hoe het slimmer kan.
Wiring in een superstrat, hoe het slimmer kan.


Serie cheap n easy.
Van een 500k pot 250k maken, en waarom het uitmaakt.
Polepieces veranderen: hoe, en waarom.
Hoe zelf Te wax potten en waar je op moet letten.
Hoe je met eenvoudige middelen de bespeelbaarheid immens kunt verbeteren.
Baseplate veranderen. Hoe en waarom.
Magneet veranderen. Hoe, en waarom.
Hybrid maken. Hoe en waarom.

Ook moet ik een artikel schrijven over het charlie christian element, en ik ga ook wat dieper in op de halspen. Ik kom ak zo aan de 15 onderwerpen. Nog 5 erbij, en ik ben klaar. Mocht ik de tussentijds mee kappen mag ik andere pups kiezen. De demartini pickup, crazy8, george lynch customshop V, 78 en brobucker staan op de lijst. Gaat allemaal in een eigen strat met 1 pickup en floyd. Geen lak. Dus laten een hopen dat ik die zephyrs mag haha. Die gaan in een prachtige les paul.