PDA

View Full Version : Fender Stratocaster model vraag



anticlock
4 juli 2012, 13:43
Weet er iemand of er een model van Fender - Stratocaster bestaat
met een neck met nut breedte 42.8mm/43mm en radius 12" ?

+ SSS configuratie :)

De classic player 60s en de SRV strat hebben een radius van 12"
De American Standard en American special hebben nut 42.8mm

Maar ik vind geen model dat beide heeft ...
(behalve de deluxe player, maar die heeft noiseless... en ... pfff)

Danar
4 juli 2012, 16:36
Koop de deluxe player, en spaar dan voor andere elementen??

anticlock
4 juli 2012, 17:02
Koop de deluxe player, en spaar dan voor andere elementen??

Of ik koop er eentje moet goede elementen en zet er een andere neck op ?
Of ik koop er eentje met een goede neck en zet er een andere body op ? en daarna andere elementen ... en schilderen ...
Kan ook altijd eentje kopen met kleinere radius en dan zelf schuren ...

Toch maar liever eentje die origineel kan blijven ;)

En nu ik de specs zie ... heeft die deluxe player ook slechts 42mm nut (welke was het dan hmmmmm .... )

Tabula Rasa
4 juli 2012, 17:14
42mm of 43 mm.... dat is maar zo´n klein verschil, halsprofiel is veel meer van invloed op hoe een hals aanvoelt en daar heb je het niet over.

Is die 42.8 of 43 mm echt zo belangrijk en doorslaggevend?

SRV heeft een wat dikkere neck dan standaard.

Sinner1980
4 juli 2012, 19:00
Voor zover ik weet bestaan die idd niet. Dat wordt dus kiezen!
Ik vind de verschillen idd te verwaarlozen, zowel de radius als de nut breedte; daar ben je zo aan gewend man!

anticlock
4 juli 2012, 20:58
42mm of 43 mm.... dat is maar zo´n klein verschil, halsprofiel is veel meer van invloed op hoe een hals aanvoelt en daar heb je het niet over.


Oei moet eerst een examen invullen :)

Zal even toelichten :

Ik heb :

-een standard strat (mex) 9.5" radius / 42mm nut / C shape neck
-een classic player 50s (mex) 9.5" radius / 42 mm nut / V shape neck

Qua neck voor mij quasi geen impact/verschil qua profiel, maakt met niet uit, wel vind ik de afwerking van de classic player beter en ook maple afwerking ligt me precies beter (terwijl ik rosewood beter vind klinken en mooier uitzien .... the horror...)

Ik heb verder :
-een american special strat 9.5" radius / 43mm nut / C shape .... en deze neck voelt echt beter aan, "chunky" is het woord dacht ik :)

(ik verkoop wel terug een strat of misschien 2... wou gewoon de verschillen zelf voelen en dat lukt nu niet echt door een half uurtje in de winkel te spelen)

Verder heb ik nog een Gibson Les Paul JR en een Cort M600-T, beide met 12" radius en 43mm neck, en beide voelen superieur/natuurlijk aan qua neck, heel bespeelbaar.

Daarom dus vroeg ik me af of diezelfde combinatie voor neck bestond voor een strat, mss een ouder / exotisch / signature / whatever model dat niet onmiddelijk bij de nieuwe producten van fender te vinden zijn omdat ik graag vanalles probeer en ook graag een gitaar origineel laat, indien niet mogelijk kan ik nog kijken naar custom of een andere oplossing ;)

Sommige mensen zweren bij V shape of C shape, bij mij maakt het praktisch geen verschil
Sommige mensen zweren bij minstens 43mm nut, voor mij is 42mm ook bespeelbaar maar vind het toch net iets comfortabeler met 43mm... chunky

Die SRV is idd een pareltje... wel beetje duur om zo even te kopen en dan terug te verkopen moest het niet echt goed voelen :)

anticlock
4 juli 2012, 21:01
Voor zover ik weet bestaan die idd niet. Dat wordt dus kiezen!
Ik vind de verschillen idd te verwaarlozen, zowel de radius als de nut breedte; daar ben je zo aan gewend man!

Tjah ze zijn allemaal bespeelbaar... maar ik vind het leuk om een beetje op alles te spelen en de zoektocht te doen naar de holy grail voor zowel sound als voor bespeelbaarheid :)

Tabula Rasa
4 juli 2012, 21:07
Verder heb ik nog een Gibson Les Paul JR en een Cort M600-T, beide met 12" radius en 43mm neck, en beide voelen superieur/natuurlijk aan qua neck, heel bespeelbaar.


Heb je ook naar de mensuur van de dingen gekeken? Daardoor krijg je ook al een heel ander gevoel op de hals.

Een strat is 25.5 inch, een LP is 24.75 inch en die Cort lijkt op een PRS en zou mogelijk 25 inch kunnen zijn. Beiden korter dan een fender.

anticlock
4 juli 2012, 21:12
Heb je ook naar de mensuur van de dingen gekeken? Daardoor krijg je ook al een heel ander gevoel op de hals.

Een strat is 25.5 inch, een LP is 24.75 inch en die Cort lijkt op een PRS en zou mogelijk 25 inch kunnen zijn. Beiden korter dan een fender.

Mja alles heeft een impact, maar ik wil nog steeds op een fender spelen met 42.8mm/43mm nut en 12" radius :)
Vind het een beetje vreemd dat beide specs regelmatig voorkomen maar niet gecombineerd terug te vinden zijn ...

benwave
4 juli 2012, 21:52
Een Eric Johnson strat voldoet aan die waardes.

anticlock
4 juli 2012, 21:58
42 mm nut, wel een beauty en benieuwd naar die Eric Johnson voiced pups

Goeiemorgen
4 juli 2012, 23:40
42 mm nut, wel een beauty en benieuwd naar die Eric Johnson voiced pups

De Eric Johnson strat is een van de betere productie strats die ik geprobeert heb. de hals loopt van een V naar C (Naar de body toe).


Off-Topic:
Ik heb gister Eric Johnson zien spelen in Zoetermeer, wat kan die spelen zeg!

Comfortably Daniel
5 juli 2012, 09:45
Inderdaad...de EJ Strat heeft een 12" radius. Erg "vette" neck. En de gitaar is verder echt super. Afwerking nijgt naar customshop. Zeker voor een productiemodel en een super gitaar!

Ik heb er nog steeds één liggen, maar speel er nauwelijks op. De neck ligt me niet meer zo als voorheen. Sinds ik m'n DG sig. heb met de 7,25" radius en veel dunner neckje(wat me nog problemen met de overgang van EJ naar DG heeft bezorgd) heb ik er niet echt meer op gespeeld...das alweer een jaar of 4. Ik vind zelf de neck erg belangrijk en kan ook moeilijk overweg met echt "chunky" nekjes...ondanks m'n overmatig grote handen.

anticlock
5 juli 2012, 10:40
Hehe, mijn handen zijn zeker niet te groot, en heb toch graag zo'n chunky neck :)
Kan natuurlijk nog altijd veranderen...

7.5" heb ik nog niet bespeeld, enkel 9.5" en 12", wel vernomen dat je bij 7.5" actie wat hoger moet hebben dan zodat je niet vast komt te zitten bij het benden. Heb wel graag lage actie.

Die SRV schijnt ook een chunky neck te zijn, is ook maar 42mm nut maar tjah... blijkt dus echt geen model te vinden te zijn met zowel 12" radius en 42.8mm/43mm nut...

Het is ook al snel duur speelgoed om eens te proberen :)

Comfortably Daniel
5 juli 2012, 10:59
hmm...kan nou niet echt zeggen dat ik op m'n DG sig hoge actie heb...eerder flink laag en kom nooit vast te zitten met bends. Ik eerder trouwens 7,5" maar dat moet uiteraard 7,25" zijn.

anticlock
5 juli 2012, 11:27
Die Eric Johnson strat van jou staat daar volgens mij echt wel teveel ruimte in nemen hé ? (hint hint)

Comfortably Daniel
5 juli 2012, 12:02
ghehehe....hint niet begrepen ;) Ik verkoop geen muziek gerelateerde dingen...zeker geen gitaren...sorry:hippie:

anticlock
5 juli 2012, 12:06
ghehehe....hint niet begrepen ;) Ik verkoop geen muziek gerelateerde dingen...zeker geen gitaren...sorry:hippie:

Da's perfect ! Verkopen is niks voor u ;) Je MAG ze mij gewoon gratis geven :)

Comfortably Daniel
5 juli 2012, 12:17
Nice comeback...:ok: