PDA

View Full Version : Periphery - Icarus Lives cover



USofguitar
4 juli 2012, 09:12
Hi there,

Ik was de laatste tijden druk maar kom toch weer met een nieuwe video op dit forum. This time it's getting loud! Vanaf nu ga ik ook mijn video's in 1080 HD uploaden.
Ik had hiermee de kans om een Schecter C7-FR van The American Guitar Store te kunnen gebruiken. Die gitaar heeft wel een bredere hals dan andere 7snaar gitaren die ik eerder heb gespeeld (Ibanez en Jackson) maar na een tijde aanwennen vind ik hem toch een zeer comfortabel instrument (als je grote handen hebt).

Check de nieuwe album van Periphery! Hij is fantastisch! Die liedje is van hun eerste album.


http://www.youtube.com/watch?v=L0ea0cs444Q&hd=1

Thyrif
4 juli 2012, 10:56
Nice! Goede sound ook. Lastig om een echt lekker spelende 7 (zonder floyd, bah) te vinden. Binnenkort eens een Vigier proberen ^^

USofguitar
4 juli 2012, 11:28
Bedankt Thyrif. Dat klopt dat het moeilijk is om een goede 7snaar gitaar te vinden zonder floyd. Ik weet niet wat voor ervaring je mee hebt maar als je dit zoekt probeer ff een Jackson (wel helaas met actieve EMG's) of Mayones. Die laatste zijn echt goed (Setius of Regius):
http://www.mayones.com/en/katalog/regius
http://www.mayones.com/en/katalog/setius

Nu hangt het wel af van wat voor stijl je gaat spelen. Ik vind zelf nog mijn oude Ibanez RG7620 de meeste comfortabel. Maar waarschijnlijk klinkt een Music Man JP beter. Echter zou ik zelf niet een Vigier proberen. Gewoon omdat die brand nog geen echte expertise of naam op dit gebied heeft ontwikkeld. Ik zou dan liever een custom door Mayones, Jackson of Ibanez laten bouwen. Wel een beetje duurder maar veiliger vind ik. Mayones bood een paar jaren geleden veel musician deals aan met tussen 10 en 30% kortingen heb ik van vrienden gehoord. Misschien kunnen ze voor je wat betekenen?

Cubone
4 juli 2012, 12:17
Te kekkk !!!!

Vet gespeeld en de love the tone ! :rockon:



Keep rockin :zz:

Thyrif
4 juli 2012, 12:19
Ja, die Mayones leek me ook wel interessant. Zeker eens het proberen waard!
En de 6-strings van Vigier spelen wel ontzettend lekker, vandaar dat het me wel interessant leek. De Ibanezjes vind ik unplugged meestal verschrikkelijk brak klinken. Lange zoektocht!

Hoe heb je de sound gekregen in deze video? Niet dat ik vet van de djent ben, maar het is best tricky een strakke maar toch dikke B-snaar te krijgen. Nu los ik het op met een EQ in de loop waar ik de bas en hoge frequenties licht boost, en de middelste schuif (van de 7) wat naar beneden trek. Dan kan ik op mn versterker de bas flink lager (teveel gain maakt hem niet strakker, apparently) en treble een tikje lager zetten en de mids wat hoger.

USofguitar
4 juli 2012, 23:54
Hahaha Bedankt voor jouw enthousiasme Cubone!

Dat klopt dat 6snaar Vigier gitaren zijn goed. Maar niet echt mijn smaak qua look en sound moet ik wel zeggen. Ik ben meer een PRS man. Hoewel ik net een te gek Van Haar heeft getest/gehoord. Maar voor rock/metal (en nog meer) zijn PRS' heeeeel goed.

Ik heb hier Guitar Rig 3 gebruikt. Ik deed deze keer geen extra EQ. Het was gewoon goed zo. Ik heb de simulatie "Ultrasonic" (gebaseerd op een Bogner Uberschall) met weinig gain gebruikt (ongeveer 3 van 10). Ik deed het precies andersom met een kleine boost van mids en minder bas en hoogste frequenties. Omdat dit de range en plaats van een gitaar in de mix is. Verder is hier de gitaar in Drop G# gestemd. Het heeft dus al genoeg bas.
Wat voor versterker en cab gebruik jij? Op mijn Diezel Einstein (ik speelde maandag die liedje voor het afstuderen van een drummer en vriend van mij) en Bogner 2x12 had ik bas op 2uur, mids en hoog op 11uur. Gain ook op 9uur. Presence en Deep om 1uur. Zeer gemiddeld dus. Met die stemming moet je vooral zorgen dat het strak klinkt. De 3rde channel is echter al gecompresseerd en klinkt zeer "in your face". Ik hoop dat je hiermee wat kan.