PDA

View Full Version : Sails of Charon :-P Scorpions intro solo



Cubone
3 juli 2012, 21:23
Hello mensen,

Ik post normaal niet dingen waar ik niet tevreden mee ben, maar goeddddd ! Dit is dus de intro solo van sails of charon.

Wat kan ik nog meer hieraan verbeteren ? Zowiezo is het een beetje slordig, de toon misschien ? Ik weet dat ik de akkoorden niet precies speel zoals uli. En ik heb de backing track zelf gemaakt met knippen en plakken dus dat is ook een beetje mwah aan de slechte kant hahahaha :mad:. Btw ik speel de versie van Testament dus een wat heavier sound tuned down :seriousf:

http://youtu.be/alfY3D46sWg


Brandt me maar af !!!


Greetz,

JVGM-music
3 juli 2012, 22:15
Nou, valt weinig aan af te branden eerlijk gezegd...klinkt wel strak....Paul Gilbert Ibanez?

nak
3 juli 2012, 23:27
Ten eerste ontiegelijk moedig om iets van Uli Roth te doen.
Ik persoonlijk zou me er niet aan wagen, ik houd het op luisteren en genieten bij die man.
Uli is voor mij een klasse apart met zijn spel en fraaie melodieuze loopjes.
Misschien ook wel teveel ondergewaardeerd imo.
Maar het gaat je heel goed af Cubone.
Enig puntje van kritiek(nou ja kritiek) het vloeit voor mij nog net niet helemaal.
Maar ja Uli speelt het ook zo losjes en gemakkelijk waar je gek van wordt, dat mag men ook niet verwachten dat iemand dat zo naspeelt.
Fijn om eens weer wat materiaal van je te horen.
Nou, volgende maar, op maar naar Eartquake of Hiroshima dacht ik zo,ha,ha

Cubone
4 juli 2012, 00:35
@ JVG

Thank you !! het idd een pgm301 ;-) Vetste gitaar waar ik ooit op heb gespeeld ! Ik keek er eerst nogal tegen op omdat het een signature model was.. maar de bespeeldbaarheid is ONGELOOFELIJK ! geen strat/gibson kan er tegen op wat mij betreft :-P


@nak

Je gaat me toch niet vergelijken met Uli he !!!! :-P Jij ook bedankt ! Uli is idd een enorme goede gitarist en toen ik pas begon met gitaar spelen zei ik altijd tegen mijn vrienden, als ik deze solo (sails of charon) enigzins kan spelen dan leg ik mijn gitaar neer ! :-P

Het is idd geen perfecte cover, maar vind het wel (een beetje te doen) :soinnocent:

Btw ik heb de mix veranderd en een nieuwe filmpje geupload !


Weenie of jullie het verschil horen hahahah


bdankt voor de replies guys ! (hey dat rijmt)

Duhsjaak
7 juli 2012, 08:24
Hi
De voorzitter van de Fanclub hiero!
Het voordeel van voorzitter zijn is wel, dat de voorzitter altijd gelijk heeft. Ik verdenk sommige lieden ervan alleen al om die reden dat soort baantjes na te jagen. Echt sneu. En na 40 jaar is er altijd wel iemand die die gasten voordraagt voor een lintje met Queensday.

Ik heb er ooit bij gezeten (in een industriële setting) dat de voorzitter op stond en zei: 'de veurzitter is nochthans van mening, en de veurzitter ben ik zelf......' en toen ben ik maar weggelopen.

Een ander voordeel is dat de voorzitter niet hoeft te motiveren waarom die het goed vindt. Hij zegt: Het is goed. En einde discussie.
En de voorzitter komt weg met idiote statements, die nooit worden weersproken. Alleen bij de koffie automaat misschien.

Als voorzitter zou ik rustig kunnen roepen: Uli Roth? Wat is dat voor een Sjaak? Ik ken veel meer werk van Cubone! En dat laatste zou nog waar zijn ook.

Zijn er verder nog vragen?
Nee?
Dan sluit ik de vergadering.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
9 juli 2012, 09:22
Je beginpleidooi maakte mij ietswat huiverig voor wat ik ging beluisteren, maar achteraf ben ik onder de indruk. Ik ken de Uli man en zijn muziek niet maar ik vond dit stuk goed klinken en je raast al aardig over de hals als of het niets is! Volgende keer niet zo twijfelachtig jezelf aankondigen, er valt hier niets af te branden ;) Goed gedaan man!

Stratman70
9 juli 2012, 12:04
Inderdaad een te bescheiden aankondiging. Erg goed hoor!

Cubone
9 juli 2012, 17:41
Hi

Een ander voordeel is dat de voorzitter niet hoeft te motiveren waarom die het goed vindt. Hij zegt: Het is goed. En einde discussie.
En de voorzitter komt weg met idiote statements, die nooit worden weersproken. Alleen bij de koffie automaat misschien.

Als voorzitter zou ik rustig kunnen roepen: Uli Roth? Wat is dat voor een Sjaak? Ik ken veel meer werk van Cubone! En dat laatste zou nog waar zijn ook.

Zijn er verder nog vragen?
Nee?
Dan sluit ik de vergadering.
Vriendelijke groet, Gus

Ik neem aan dat je het goed vind ! :seriousf:

altijd leuk om jouw reacties te lezen Gus !! :)

@Lo Lands en stratman

Thanks !!! Ik was idd een beetje aan mezelf aan het twijfelen maar door reacties van jullie krijg ik steeds meer zelf vertrouwen !!


Greetz,

:grouphug:

kaassie
11 juli 2012, 08:46
Het origineel ken ik niet, maar dit klinkt lekker:)

Duhsjaak
17 juli 2012, 07:52
Hi
Doordat ik op zoek was naar iets anders, kwam ik nog weer eens lang deze post. En omdat ik de voorzitter ben van de fanclub dacht ik: 'kom, verwen jezelf maar eens. Je bent tenslotte nooit zeker hoe lang je voorzitter blijft'.
En toen ik je tekst bij deze post las, dacht ik weer eens aan een lijstje dat ik een maand of 3, 4 geleden nog heb gebruikt. En aan alle twijfelkonten die hier op Sounds hun ding komen posten. Braddie dus bijvoorbeeld ook.

Denk dus niet dat ik dit post om je de les te lezen. Dat is niet de bedoeling. Als je weet welke richting je jezelf zou willen ontwikkelen/welke punten goed zijn, komt er meer zelfvertrouwen/ruimte in je hoofd om te genieten van wat je doet. En dat genieten is de doorslaggevende factor.

Je hebt lui, die helemaal nooit aan zichzelf twijfelen. Over het algemeen is dat voor henzelf allemaal OK, maar voor hun omgeving zijn dat vreselijke lui.
Ik heb één van de legendarische/één van de allerbeste toneelspelers van NL gekend. Die twijfelde ook altijd. En had vreselijk last van planken koorts. Om daar tegen te vechten, dronk hij easy een liter jonge jenever per dag. Ook die dosis raak je aan gewend. Op den duur heb je een vrij dure habit en is twijfel en planken koorts nog steeds niet weg.

Vroeger had je een band en die heetten The Beatles. In die tijd werd hun muziek 3 track mono opgenomen. En John Lennon twijfelde dermate over zijn zang, dat hij eiste dat zijn zang dubbel werd opgenomen. Dus hij zong iedere track twee keer in. Dit tot verdriet van de technici, die voor de hele band/het hele nummer maar 3 tracks beschikbaar hadden.
Later ging zijn zang door een elektronische doubler of werd een keiharde, enkelvoudige repeat erachter gezet. Die korte en harde echo associeer je al gauw met helden als Duhsjaak (geintje) of andere oude Rock&Roll zangers.

Dat lijstje, waarover ik het had, kan veel twijfel wegnemen. En kan je helpen je prestaties in de muziek richting te geven.

Wij zijn als musici maar een mystiek volkje. Alles dat wij ondernemen denken we over na en wordt gepland. Bijvoorbeeld school. We weten welke vakken examen vakken zijn. We kijken tussendoor regelmatig naar de cijfers en naar onze eigen cijfers en met wat mazzel weten we wanneer de hoognodige eindspurt moet worden ingezet.

Onze muziek ontwikkelt zich vaak ondanks onszelf en wij vertrouwen in hoge mate op onze guardian angel voor steun.
We vergeten dat een guardian angel je alleen kan steunen, als je hem of haar daarbij helpt.
In Ierland staan borden langs de weg met: Rij niet sneller dan je guardian angel. En je ziet dat niet alleen ik geloof dat dat de moeite van het overwegen waard is.

De Olympisch Kampioen hardlopen 1968 is een NL dame. Els van Noorduyn heet zij.
Zij is alleen maar bezig met de vraag: Wat zijn je talenten en wat kun je doen om die te benutten. Zij zet dat vooral in voor sport en team werk. En met giga veel plezier en succes. Ik zou niet weten waarom een aangepast lijstje niet prima dienst kan doen voor toneelspelen, schilderen en muziek.

Wij vinden in NL dat je je moet bezighouden met waarin je goed bent. Vervolgens kijken we niet naar de vraag: Waarin ben ik goed? En gaan we de meeste aandacht laten uitgaan naar dat, wat we minder goed doen. Da's niet logisch en het zit ons alleen in de weg.

Wij leven in een Calvinistisch land, dus wij zijn ervan overtuigd dat je moet lijden voor je kunst. Terwijl wij allen diep in ons hart wel weten dat alleen dingen waarin je plezier hebt, een succes worden. Als wippen niet zo leuk was, dan deden we het niet meer. Dan gingen we gewoon gitaar spelen of naar de kroeg.

Vandaar!!!

Ik ben daarom gericht bezig met vragen als:
- Wat is je talent
- Wat zijn je sterke punten
- Hoe weet je zeker dat je je concentreert op je sterke punten
- Als je je sterke punten verbetert, mag je je zwakke punten verwaarlozen
- Als je je sterke punten verbetert worden je zwakke punten minder zwak
- Wat zijn de punten die je onderscheiden van de rest
- Hoe wil je die gaan benutten
- Wat wil je ermee bereiken (op je zolder of op een podium)
- Wanneer wil je dat doel hebben bereikt of welk publiek mik je op
- Hoe monitor je of dat doel realistisch is en of je voldoende voortgang boekt
- Hoe weet je zeker dat je op het juiste moment piekt
- Hoe wissel je inspanning en ontspanning af
- Muziek (dans, schilderen vul maar in) is topsport, dus:
- Let je voldoende op je voeding
- Krijg je voldoende rust
- Sta je er voldoende bij stil dat hulp vragen een teken is van sterk karakter
- Idem, maar dan niet vragen van hulp = zwakte
- Kijk je voldoende naar Jools Holland*
- Sta je er voldoende bij stil dat 'het net' voor eeuwig is
- Welke dingen die je op het net plaatst, zou je niet op de voorpagina van de Telegraaf willen zien

Kortom, dat soort dingen.
*Kijk eens naar oude afleveringen van The Old Grey Whistle Test. Of naar Jools Holland. Heus niet allemaal wereld sterren. Maar zij gedragen zich waardig en zelfbewust. Zij zijn artiest en dus is het niet gek dat er een camera op hen wordt gericht. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: Brand me maar af. Ze (hoop ik) stralen uit dat ze er met plezier staan en showcasen wat ze hebben bereikt.
En hopen dat ze daarmee in het collectieve geheugen een plaatsje veroveren.

Onderstaand zijdeschilderij (mottoportret) is een bijzonder fraai voorbeeld van iemand die zich concentreert op haar sterke punten:

http://i1111.photobucket.com/albums/h474/Duhsjaak1/IMG_15082.jpg

Schilderij van Pascale Lefebvre, 2012.

Voor jou en de ruime hoeveelheid twijfelkonten op GN, hier dus een aantal handvatten om een beetje grip te krijgen op de materie.
Doe je voordeel ermee. Realiseer je, dat je intro bepalend is voor de vraag op mensen gaan kijken en luisteren naar je muziek. Je zegt super vriendelijk 'thank you for watching' aan het eind, maar als je ze eerst ontmoedigt, kijken ze misschien helemaal niet. Kijk de reacties bij deze en vorige posts er maar op na. Men is zeer positief over je muziek en minder over je zelfkritiek.

Mijn korte bijdrage aan de discussie als voorzitter van je fanclub. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Vriendelijke groet, Gus

Henri H
17 juli 2012, 08:50
Wat een verhaal Gus! Zou het waar zijn? Het klinkt allemaal zo nichterig en zweverig....

@Cubone: Ik ken dit nummer van de uitvoering van Malmsteen, en die vind ik geweldig. Later heb ik het origineel nog wel 's gehoord, maar die vind ik eerlijk gezegd minder. :hide:
De uitvoering van Testament heb ik nooit gehoord.
Ik ben het met nak eens dat jouw uitvoering niet zo vloeiend loopt af en toe, en ik vind je sound ook niet echt lekker, maar ondanks dat is het echt wel knap gedaan hoor. Thumbs up! :)

Duhsjaak
17 juli 2012, 10:16
Hi
@H. Huisjes. De Citaatknop was handiger geweest. Sorry.
Ja, een heel verhaal. Heb getwijfeld of ik het in die vorm moest posten.

Nichterig? Ik weet waar ik sta, dus da's geen probleem voor mij. Geen maatstaf ook.

Zweverig? Als een brandweerman betrokken raakt bij een ongeluk in zijn vakgebied, kost het heel wat zelfoverwinning om terug een brandend pand in te gaan. Hem vertellen wat ie fout heeft gedaan heeft weinig zin. Hij/zij is vakman (mijn ploeg bestond voor 2/3 uit vrouwen - de brandweerman als pure macho is een fabel).

Dus vertellen wat ie fout heeft gedaan is zinloos, dat weet ie verdomd goed. Je moet hem een reden geven terug te gaan het vak in. Een brandend pand in. Dat lukt je niet met de beroemde NL afrekenmentaliteit. Teveel heel goede vaklui zitten shakend achter de begonia's door goed bedoelde peptalk van leidinggevenden.
Waarom ie voor dat prachtvak heeft gekozen, dat is de crux. Puur praktisch.

Het stuk is niets meer of minder dan een uitnodiging to whom it concerns, om eens op een andere manier naar zijn/haar muziek te kijken.

Braddie (wiens naam ik noem) post een lied en zegt (na 2 jaar les) 'zeg maar wat er fout is'. Of woorden van gelijke strekking.
Na 2 jaar? Zelfs als ik dat zou kunnen, is het niet leuk. En dingen die niet leuk zijn worden geen succes.

De lijst is bewezen heel succesvol. In sport, theater, kunst, teamwork zoals brandweer, in veranderprocessen en de laatste tijd in verschillende situaties in de muziek. Soms streep ik wat weg, soms voeg ik wat toe. Ik wantrouw mensen die zich beroepen op zoveel jaar ervaring. Daartoe laat ik mij niet verleiden.

Beschouw de lijst niet als een ijzeren wet, maar als een uitnodiging eens een aantal punten te overdenken en op een rijtje te zetten. Geen doel dus, maar gereedschap.

We maken onvoldoende gebruik van elkaars kennis (en sterke punten) op GN. Dit is een poging daarin een beetje verandering te brengen.

Zie je er niets in, even goede vrienden, gay of niet. Dan ben jij niet de twijfelkont (!) waar dit voor was bedoeld. Hier moet eigenlijk nog even zo'n domme smiley.
Vriendelijke groet, Gus

Henri H
17 juli 2012, 12:09
Ik mag je posts graag lezen Gus, maar soms ..... :)

Rizz
17 juli 2012, 12:26
Cubone, ik vind het goed en je intro doet idd geen recht aan je kunnen..

Wb het verhaal van Gus: Je moet even tussen de regels door lezen, maar het is een vrij duidelijk verhaal. Toch denk ik wel dat het beter overkomt in het echie.. Met recht een goed verhaal van een coach!

Cubone
21 juli 2012, 19:47
@ duhsjaak....JE HEBT HELEMAAL GELIJK...

Klopt natuurlijk dat als ik binnenval met zo weinig zelf vertrouwen en al mezelf ga afbranden, dat andere mensen dan ook meer op de fouten gaan letten ipv op de goede dingen. Maar ik weet het niet..Ik had nooit durven dromen dat ik dit ooit enigzins zou kunnen naspelen..laat staan dat mensen het goed zouden vinden :sssh:

Vandaar dat ik dus binnenval met weinig zelfvertrouwen puur om het feit dat ik dit zelf een ontzettend moeilijk stuk vond om te spelen en dit echt wel tegen mijn kunnen aanligt :stop:

:seriousf:


Je hebt me al vaker gezegd dat ik wat meer zelf vertrouwen moet hebben ! maar aangezien ik het een hele tijd prive moeilijk heb gehad ( dat weet jij ook) Is mijn zelfvertrouwen ook een beetje aan de slechte kant. Btw ik denk dat Gus me daarom ook op een positieve manier probeert te stimuleren ook omdat hij weet dat ik het moeilijk heb gehad. Ik moet eerlijk zeggen de woorden van Gus inspireren mij altijd !! De blues/rock jam heb ik toch ook wel gemaakt, op aandringen van Gus omdat hij vond dat het wel genoeg was met de covers. Daar heb ik overigens ook de meeste positieve reacties op gehad uiteindelijk hier op gitaarnet :)

Nogmaals bedankt Gus en ik zal het voortaan ook wel laten om met zo,n slechte pleidooi binnen te vallen :chicken:


@ Huisje Bedankt !!! wel grappig dat je Yngwie nu hier noemt. Op andere fora's zeggen sommige mensen dat mijn toon op die van Yngwie lijkt maar dan 'vetter' Zo zie je maar weer hoe subjectief muziek kan zijn :P

@rizz

Jij ook hartstikke bedankt voor je comment !!


You guys are the best !!!!


:grouphug:

nak
21 juli 2012, 22:53
Je hebt me al vaker gezegd dat ik wat meer zelf vertrouwen moet hebben.
Alles is ook wel enigszinz relatief, wat versta jij onder zelfvertrouwen en wat verstaat de ander daaronder.
De vraag is ben je happy met jezelf? met of zonder zelfvertrouwen.
Acceptatie is de sleutelwoord, en dat is niet eens afhankelijk van wat een ander zegt.
Ook al heb je weinig zelfvertrouwen, dat is ook okee.

Ik heb al gemeld dat ik je moedig vind om dat stuk te spelen en daar blijf ik bij. Je zegt zelf ook dat het op je maximale kunnen ligt.
Daar neem ik mijn petje voor af.
Je streven om een slecht pleidooi in vervolg te laten zie ik als een grote stap om verantwoordelijkheid te nemen.
Je dekt je niet meer in achter excuses.
Menigeen kan een voorbeeld aan je nemen.
Ik hoop het mee te maken als jij je vleugels ontvouwt, het zal de wereld nog meer vreugde brengen die het nodig heeft.

Duhsjaak
22 juli 2012, 04:27
Hi
Leuk dat je er nog eens over hebt nagedacht.
Je bent als mens en in ieder geval als gitarist een aanwinst voor ieder forum. Zou ik niet zeggen als ik het niet echt geloof ook.

Verlegenheid/bescheidenheid zijn in principe mooie eigenschappen. Zoals met andere mooie eigenschappen moeten ze niet zodanig zwaar zijn aangezet, dat ze je gaan hinderen.

Ik geloof beslist dat nak gelijk heeft en dat jij nog tot heel veel in staat zult zijn.

De kunst is denkelijk dat je blijft genieten. Iedere keer proberen je grenzen te verleggen is The Great American Dream. Of nachtmerrie. Of illusie. Een typisch eendimensionale opvatting over leven en werken die ik niet deel.

In Rusland zeggen ze dat je leert schaatsen in de zomer en leert kersen eten in de winter. Daarmee wordt min of meer bedoeld dat je jezelf de kans moet gunnen, de verworven nieuwe kennis te laten bezinken. Met die nieuwe kennis een beetje dollen en spelen geeft een verdieping waar je technisch veel aan hebt en waarvan je veel plezier zult hebben.

Bovendien wordt het dan 'doorleefd' en gaat het allerlei lange termijn geheugens in. Anders blijft die verworven kennis oppervlakkig en blijft het een foefje.

Vaak ken ik het origineel niet dat je hebt gekozen, of ken ik het maar matig en ook op dat gebied heb je veel te beiden. Ik leer daar (met plezier) het een en ander van.

Plezier houden in wat je doet. Kijk maar naar alle lullige dingen in het leven. Lees je met plezier, dan heb je het boek zo uit. Wordt het alleen maar een opgaaf, dan zijn er 100 redenen om wat anders te gaan doen. Waarom dat voor een gitaar anders zou zijn ontgaat mij.

Ik kijk dus uit naar een volgende post. Met plezier dus.
Vriendelijke groet, Gus