PDA

View Full Version : Ibanez RG370DXZL vs Ibanez GRG170DX



Spoonez
3 juli 2012, 19:50
Ik ben een beginnende gitarist die een elektrische gitaar zoekt van maximaal 450 euro.

In mijn lange zoektocht op het internet heb ik enkele exemplaren gevonden die me interesseren maar onlangs stootte ik op de Ibanez RG370DXZL en de Ibanez GRG170DX. Het probleem is dat ik niet echt weet wat de verschillen zijn tussen deze twee gitaren, behalve prijsklasse en minieme uiterlijke verschillen.

Dus als er iemand deze verschillen kan bespreken of eventuele alternatieven kan voorschotelen, feel free!
Ik ben een linkshandige gitarist dus de keuze is veel beperkter. Muziekgenre: rock en harder.

Alvast bedankt!

Andere gitaren die ik op het oog heb:
Epiphone SG G400 Pro Cherry Left Handed
Epiphone Les Paul Standard Left Handed Ebony

RoelTM
3 juli 2012, 20:19
Als ik het goed heb heeft de RG een zwevende brug (Edge III geloof ik), en de GRG een strat-achtige tremolo. Met een zwevende brug kun je meer, maar deze is wel erg moeilijk af te stellen. Dit is vooral erg lastig als je snaren moet vervangen, of de gitaar anders wil stemmen. Daarom wordt voor beginners vaak aangeraden om niet met een zwevende brug te spelen.

smullie
3 juli 2012, 20:23
Ik ben een beginnende gitarist die een elektrische gitaar zoekt van maximaal 450 euro.

In mijn lange zoektocht op het internet heb ik enkele exemplaren gevonden die me interesseren maar onlangs stootte ik op de Ibanez RG370DXZL en de Ibanez GRG170DX. Het probleem is dat ik niet echt weet wat de verschillen zijn tussen deze twee gitaren, behalve prijsklasse en minieme uiterlijke verschillen.

Dus als er iemand deze verschillen kan bespreken of eventuele alternatieven kan voorschotelen, feel free!
Ik ben een linkshandige gitarist dus de keuze is veel beperkter. Muziekgenre: rock en harder.

Alvast bedankt!

Andere gitaren die ik op het oog heb:
Epiphone SG G400 Pro Cherry Left Handed
Epiphone Les Paul Standard Left Handed Ebony

Vergeet de grg170dx als de RG370 ook een optie is. Het verschil zit em in het gebruikte hout, maar vooral in de andere trem (onbruikbaar op de GRG) en de kwalitatief betere elementen.