PDA

View Full Version : instelling knoppen



fuck nu-metal
12 juni 2003, 10:52
Hoi,

Ik heb een vraag...
Ik heb een kleine Ibanez versterker, type IBZ510. Daarop zitten de volgende knoppenb/regelaars:
1. knop voor hi-low(distortion)
2. Gain.(draaiknop)
3. Bass(draainknop)
4. middle(draaiknop)
5. treble(draaiknop)
6. presence(draaiknop)
7. volume(draaiknop)

Ik vind alleen dat ie erg slecht klinkt, nu is het ook niet zo'n fantastische versterker, maar misschien heeft het ook met de verhoudingen tussen middle en treble en bass(etc.) te maken. Welke verhoudingen gebruiken jullie?

Theije
12 juni 2003, 11:29
Gewoon andere amp kopen, en als je wat vriendelijker was jegens nu-metal zou ik je misschien wat meer info geven :D

pimmetje
12 juni 2003, 11:37
Heeft denk ik niet zoveel zin... andere gitaren, andere oren, andere ruimte, andere speelstijl...

Gewoon zelf ff klooien.
- Eerst ff zelf 't geluid instellen op de juiste grom en volume. Dus met die hi-low, gain en volume knoppen.
- Dan alle toon-knoppen (bass, middle, treble en presence) recht omhoog zetten. Dit is de uitgangspositie.

Dan gewoon nog ff gaan spelen en zo nu en dan een knop wat bijstellen... niet teveel knoppen tegelijk bijstellen, want dan hoor je dus niet meer wat er precies gebeurt.

Soms zie je ook dat de Bass en Treble een soort van samenwerken... dus als je er bass indraait, haal je er stiekem tegelijkertijd treble uit (terwijl de treble-knop stand dus niet verandert).

Presence is (meestal) voor hoge mid...

Succes

Nocki
12 juni 2003, 17:19
ok hier komen 2 cliche's

1. stel m af zodat je een geluid hebt wat jij mooi vind.
2. treble 10, mid 0, bass 10, presence 10, vol. 10.

Nocki

Negative K3 fan
12 juni 2003, 18:14
je bent de (of is het het?) cliché vergeten:

alles op tien :D

andy
12 juni 2003, 23:26
Ik vind het een vage vraag, welke sound wil je uit je versterker hebben?
Zelf maak ik TOEN METAL. Dus gebruik ik veel laag en hoog, treble en pres. en weinig mid. Maar misschien wil jij wel een totaal andere sound, dus wat maak je voor een muziek???

FNaRK
12 juni 2003, 23:32
TOEN METAL ???
en daar moeten wij het podium mee delen............http://home.concepts.nl/~ontbrsch/images/jostiband.gif

andy
12 juni 2003, 23:45
Roadkill en Mean Machine, twee bands die totaal vernieuwend bezig zijn.
De naam voor onze muziek moet nog verzonnen worden, zo progressief is het. :razz:

fuck nu-metal
13 juni 2003, 09:00
Ik vind het een vage vraag, welke sound wil je uit je versterker hebben?
Zelf maak ik TOEN METAL. Dus gebruik ik veel laag en hoog, treble en pres. en weinig mid. Maar misschien wil jij wel een totaal andere sound, dus wat maak je voor een muziek???


Ja, Ik speel ook toenmetal. Beetje Megadeth, beetje Judas Priest, beetje Iron Maiden, Slayer, zelfs wat Metallica en Black Sabbath.
Ik speel ook af en toe wat blues en Hendrix.
Dus...
Maar ik zal even kijken hoe het klinkt met jou bovenstaande aanwijzingen.

andy
13 juni 2003, 10:55
Ik ken die versterker van je niet. Maar misschien is het ook verstandig om een distortion pedaal aan te schaffen en die er tussen te zetten.
De afstelling die ik gaf is een beetje een metal standaard, maar ik gebruik wel een Marshall JCM 800 met daar tussen een Boss metal zone.
Dat is toch iets andere koek dan een Ibanez kofferversterker. Ik heb thuis een klein oefenampje van een of ander C merk staan, maar met een goed pedaal ertussen, krijg je toch wel een redelijk metal geluid.
Ook de gitaar/elementen is natuurlijk erg bepalend voor je sound.