PDA

View Full Version : Open dag Aristides Instruments!



Sinner1980
2 juli 2012, 19:37
Hoi allemaal,

Een kennis van mij werkt bij Aristides Instruments. Hij liet mij weten dat er een open dag is vrijdag 6 juli a.s.
Gezien er nog niet al teveel aanmeldingen zijn vroeg hij mij of ik nog wat mensen wist die interesse hadden om eens een kijkje te nemen en natuurlijk de gitaren aan de tand te voelen.
Het programma bestaat uit een rondleiding, een demonstratie met gelegenheid tot testen en een borrel met de Aristides crew.
Al dit spannends gaat van start om 16:00 s'middags vlakbij station Sloterdijk te Amsterdam. Ik ben zelf erg benieuwd gezien ik deze bijzondere gitaren nog nooit heb kunnen testen. Ook ben ik erg benieuwd naar wat ze te vertellen hebben.

Al met al een leuke en niet alledaagse aangelegenheid lijkt mij!
Mocht je dit leuk lijken stuur mij dan even een PM. Deze speel ik door naar mijn kennis/Aristides Instruments.
Je hoort vervolgens via mij of je er nog bij kunt. Wees er wel snel bij want vol=vol!

Misschien tot vrijdag!:rockon:

bass blom
2 juli 2012, 19:41
Gezien er nog niet al teveel aanmeldingen zijn

Wees er wel snel bij want vol=vol!



:dontgeti:

Sinner1980
2 juli 2012, 19:49
:dontgeti:

Korte uitleg:

Ik bepaal natuurlijk niet hoeveel mensen er totaal kunnen komen. Er is nog ruimte maar ik weet niet precies hoeveel, vandaar.
Zodoende speel ik eventueel geïnteresseerden door naar Aristides maar de kans bestaat natuurlijk dat zij op een gegeven moment zeggen dat het vol is; duidelijk toch?;)

Het leek mij in ieder geval leuk om wat mede-forummers op deze manier te vragen. Ik vind het nl nogal uitzonderlijk dat je een kijkje achter de schermen krijgt bij een gitaarbouwer.

-Martijn-
2 juli 2012, 19:52
Zij maken toch van die gegoten gitaren? Zien er wel bruut uit volgens mij. Ik kan dan helaas niet, anders was ik wel gaan kijken.

bass blom
2 juli 2012, 19:53
ik zat je maar te sarren :D

maar nu weten alle? anderen mooi ook dat het om een gitaarbouwer gaat :satisfie:

Sinner1980
2 juli 2012, 19:56
Zij maken toch van die gegoten gitaren? Zien er wel bruut uit volgens mij. Ik kan dan helaas niet, anders was ik wel gaan kijken.

Yep, ik ben zelf ook erg benieuwd!

Sinner1980
2 juli 2012, 19:57
ik zat je maar te sarren :D

maar nu weten alle? anderen mooi ook dat het om een gitaarbouwer gaat :satisfie:

Niet alleen gitaren; ook bassen...Bass!

Tankman
3 juli 2012, 11:39
Tof! En bedankt dat je me erop attendeert, Mike! Helaas kan ik vrijdag niet. Balen!

Sinner1980
3 juli 2012, 12:57
Jammer man; komt vast wel weer een andere gelegenheid.
Verder weinig respons tot op heden. Misschien toch dit topic onder elektrische gitaren moeten plaatsen...
Het is ook wel wat kort dag allemaal maar goed; ik hoop dat er toch wat mensen voor te porren zijn!

interessander
3 juli 2012, 21:04
Ik kan helaas niet ivm vakantie, had me erg leuk geleken. Vooral wat betreft ontwerp, research en productie, maar dat is meer beroepsdeformatie.
Wat doet je kennis daar, bouwt hij de gitaren?

Sinner1980
4 juli 2012, 00:19
Nope, marketing (collega student van me). Jammer dat je niet kan man. Komt vast nog wel eens zo'n gelegenheid; no worries!

The Bertman
4 juli 2012, 09:25
Beetje stomme vraag, maar waarom staat dit in Off Topic? Ik ga het verplaatsen, maar je mag zelf effe zeggen waar je hem het liefst wil.

Sinner1980
4 juli 2012, 12:57
Idd stom, graag naar elektrische gitaren!

Swaag
4 juli 2012, 13:02
Ad Vandenberg heeft die gitaren nog eens gepromoot: kan me die advertentie nog wel herinneren: Adje met wapperende manen en de gitaar losjes over de schouder.
Hier een ander fotootje van Ad met een Aristrides:

http://www.themusiczoo.com/blog/wp-content/uploads/2011/01/IMG_8781.jpg

Sinner1980
4 juli 2012, 13:12
Nog steeds een endorsee van Aristides, onze Ad

iWishmaster
4 juli 2012, 15:46
Als dit in het weekend of later s'avonds was zou ik zeker komen, lijken me machtig mooie gitaren!

Thyrif
4 juli 2012, 16:09
Wat een onhandige tijd! Ik wil ook graag heen, maar werk dan nog. In Groningen welteverstaan. Kan dit niet eens op een zaterdag? (nou niet direct de 7e, dan kan ik ook niet xD)

Lijkt me geweldig om eens eentje in mn handen te hebben!

Sinner1980
4 juli 2012, 16:35
Ik ga het doorgeven aan de betreffende persoon. Er zal in de toekomst vast nog wel eens een andere dag gepland worden;)

Sinner1980
4 juli 2012, 17:42
Beetje stomme vraag, maar waarom staat dit in Off Topic? Ik ga het verplaatsen, maar je mag zelf effe zeggen waar je hem het liefst wil.

Naar elekrtische gitaren graag Bert! Achteraf idd een stuk handiger.

Tunes
5 juli 2012, 15:42
Hmmm kan mooi mijn catalyst meenemen en laten herstellen.
De vorige eigenaar dacht dat het goed was om er maar extra dikke schroeven in te draaien, rukker.

Sinner1980
5 juli 2012, 16:48
Ga je heen dan? PM even je emailadres dan regel ik een uitnodiging!

Sinner1980
5 juli 2012, 17:29
Mochten er nog mensen interesse hebben: hurry up, na vanavond ben ik waarschijnlijk niet meer online. Ik deel uiteraard wel mijn ervaringen naderhand, ik ben enorm benieuwd!

Sinner1980
9 juli 2012, 11:49
Helaas geen Gitaarnetters verder bij de open dag maar dit mocht de pret verder niet drukken.
De open dag was uitermate geslaagd. Ik had zelf nog geen ervaring met de gitaren van Aristides maar kan jullie vertellen dat het geweldige gitaren zijn. De mensen die achter het product zitten zijn allen gepassioneerd over het gene wat ze doen.

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/images-3.jpg

De middag begon met een rondleiding door de productieruimte waarin uitgelegd werd hoe de gitaren van A-Z tot stand komen.
De gitaren worden met enorm veel precisie vakkundig vervaardigd en het oog voor detail is enorm. Ik heb me met name verbaasd over de arbeidsintensiviteit die hiermee gebonden gaat. De mannen streven echt naar perfectie in zowel afwerking als afstelling.
Ook was het leuk om te zien dat ze al met een paar andere prototypes bezig waren die wat meer tegemoet komen aan de wat traditionelere gitaristen (denk aan een les paul-achtige).

Na de rondleiding konden de gitaren uitgebreid getest worden. Er waren in de ruimte waar eveneens een borrel en een hapje genuttigd kon worden versterkers neergezet om zowel de bassen als de gitaren aan de tand te voelen. Opvallend was hierbij dat de mannen van Aristides echt feedback vroegen aan de gitaristen. Het was ook erg leuk dat het les paul-achtige prototype (de OIIO) de vergelijking aanging met een heuse les paul standard.

Na zelf ook nog even met een OIO in een hele stoere goud-bronsachtige finish gestoeid te hebben kan ik alleen maar concluderen dat ik het een geweldige gitaar vind. De gitaren hebben een hele "eigen smoel" waar je natuurlijk van moet houden maar qua kwaliteit en afwerking zijn ze waanzinnig! De gitaren klinken als een klok en spelen als een droom.

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/images-1-1.jpg

Het bedrijf staat nog in de kinderschoenen maar als de productlijn is iets verder uitgebreid wordt en Aristides als merk wat meer naamsbekendheid weet te verwerven zie ik de toekomst voor dit Nederlandse bedrijfje erg rooskleurig in. Ik hoop in ieder geval dat ik te zijner tijd een Aristides aan mijn collectie kan toevoegen; een product waar de Nederlandse gitarist trots op kan zijn!

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/images-2.jpg

Mocht er in het vervolg weer zo'n open dag gepland worden dan laat ik het weer weten. Fijne gitaren, aardige gasten, interessante info, lekkere hapjes en Hertog Jan bier.... Wie vindt dat nou niet leuk?

Thyrif
9 juli 2012, 12:43
Echt zo jammer dat ik er niet kon zijn. Wel super dat dit georganiseerd wordt natuurlijk! Mooi verhaal met plaatjes. De volgende keer ben ik er (hopelijk) wel bij!

TimoSomers
9 juli 2012, 23:02
Binnenkort meer nieuws over Aristides ;)

Sinner1980
9 juli 2012, 23:52
Binnenkort meer nieuws over Aristides ;)

So I've heard... ;)