PDA

View Full Version : Fender Superreverb vraag



Rooker
2 juli 2012, 00:26
Dag Allen,

Ik kan aan een Fender Superreverb komen. Maar nu het volgende:

De amp is niet geheel orgineel. Het is een echte oude silverfase maar de presieze leeftijd is niet bekend. De 4 orginele speakers zitten er los bij maar er zitten dacht ik creambacks in.
De amp is dus een silverfase maar die is gebouwd in een blackface kast. Ook heeft hij de black face mod gehad.

Mijn vraag is nu dus....... Wat mag zoiets nu waard zijn voordat ik een mega vergissing maak????:???:

Alvast bedankt!!! Stel gerust aanvullende vragen en ik beantwoord met de beperkte kennis die ik verder nog heb.

nico verduin
2 juli 2012, 08:44
Ik zou met wat foto's komen van zowel de buiten als de binnenkant (chassis d'r ff uit). Dan kunnen wij een goede indicatie geven. Zo is het wel erg lastig.

bass blom
2 juli 2012, 09:08
al was hij origineel, dan moest er wel het een en ander aan gebeuren.
op markplaats staat al maanden een quad reverb, wordt 800 op geboden.
en net is er een six! reverb bijgekomen waar e.e.a. aan moet gebeuren, bieden vanaf 500.

Rooker
2 juli 2012, 09:48
He dank!!! Ik zal even zoeken naar wat meer info.
He Bass ik zat al te denken om jou even te pmmen omdat je volgens mij wel veel vanaf weet.

Dit is de uitleg die ik krijg van de amp. Zal hier zo even een foto proberen te posten. Maar ik kan al met kleine zekerheid zeggen dat hij van buiten precies als een oude blackface uit ziet. Met blackface panel en orginele oude logo op het speakerdoek. Maargoed foto volgt zo.

bass blom
2 juli 2012, 09:52
mwah ik weet er ook niet echt heel veel van hoor, maar je mag gerust bellen of pmmen :D

Rooker
2 juli 2012, 10:05
Hier alle foto's die ik heb. Helaas dus niet van de achterkand.


http://i1041.photobucket.com/albums/b415/scb81/SuperreverbenDeLuxe0033.jpg

Rooker
2 juli 2012, 10:07
He dank!!! Ik zal even zoeken naar wat meer info.
He Bass ik zat al te denken om jou even te pmmen omdat je volgens mij wel veel vanaf weet.

Dit is de uitleg die ik krijg van de amp. Zal hier zo even een foto proberen te posten. Maar ik kan al met kleine zekerheid zeggen dat hij van buiten precies als een oude blackface uit ziet. Met blackface panel en orginele oude logo op het speakerdoek. Maargoed foto volgt zo.

hier de uitleg...
Hiertoe even deze info.
De Amp is volledig nagekeken met vrij nieuwe buizen en een recap.
Het vesterkergedeelte is volledig origineel Silverface met een kleine verandering te weten deze.
In plaats van de vibrato (welke in de praktijk vrijwel niet gebruikt wordt) is een mid en masterregeling aangebracht.
Deze modificati kan makelijk ongedaan worden, maar ik raad aan om haar te behouden omdat het echt super is.
45 Fender Watts van deze kwalitiet blazen je echt van het podium en met deze eenvoudige regeling kun je um vet en op aanvaardbaar geluids nivo gebruiken.
De kast is een volledig originele Blackfase. (heel mooi / en cool)
Er zitten 4 heel goeie Celestion speakers in, maar degene die er eerst in zaten ( origineel Emenent ) heb ik er bij.

bass blom
2 juli 2012, 10:14
:dontgeti: ik zie twee verschillende versterkers.

nico verduin
2 juli 2012, 10:16
Die bovenste twee foto's zijn van een andere amp

Rooker
2 juli 2012, 12:57
Ohhh, dat zou zo maar kunnen want hij heeft er meerdere. Ik ben er vrij zeker van dat het de onderste betreft. Ik zal de andere foto's verwijderen. Dacht het zelf namelijk ook al.

bass blom
2 juli 2012, 13:05
en je bent bang dat je een mega vergissing gaat maken :D
dan vraagt hij er een mega bedrag voor?

Rooker
2 juli 2012, 13:42
Hij vind hem 1200 tot 1400 euro waard. En ik wil graag weten wat hij zeker waard is. Mocht ik hem ooit weer weg doen wil ik geen mega verlies maken.

bass blom
2 juli 2012, 14:10
tja, dat is pittig.

recap, als dat gebeurd is, prima (de echte freaks willen dan wel weten met wat voor caps)
originele speakers eminence? lijkt vaag.
creambacks, als dat ouden zijn zijn ze wellicht flink wat waard.

Rooker
2 juli 2012, 15:18
Nee het waaren geen Oude het waren bijna zeker reïssues. De behuizing waar ze in hingen was wel echt van een oude blackface.

De orginele speakers waaren eminence zij hij. Op internet kan ik ze alleen met Lensen vinden maarja hij zegt het. Hij zij dat de Celestions ten opzichte van de Eminece wat warmer klonken.

Ja,, dat van die Recap weet ik natuurlijk niet. Maar bij deze meneer mag je er wel vanuit gaan dat het op de goede manier gebeurt is. Hij heeft namelijk veel meer vintage spul.

Maar Bass, jij zegt dat de prijs pittig is. Wat zou jij schatten qua waarde dan.

Is er voor iemand anders misschien iets zinnigs op te zeggen???

bass blom
2 juli 2012, 15:34
heel moeilijk de waarde van dit soort spul te schatten.
die waarde is er als iemand er dat bedrag aan uitgeeft.
als ik op marktplaats rondloer en mensen 3000 zie vragen voor een oude fender, tja, wat is dan 1200 a 1400?

bij TAD kost een kit gebouwd en al ongeveer 1900

bij thomann een fender 1655 en die is dan niet PTP neem ik aan

dus ja, ga hem proberen zou ik zeggen en als het je bevalt en je hebt het geld, koop hem :D

ellisvertellis
2 juli 2012, 16:49
Ik heb recent een Silverface Pro reverb (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?152363-Fender-Pro-Reverb-76-paar-vraagjes/page3) gekocht voor 725 euro. 200 euro kosten bij Freeqi en 360 euro aan speakers (+ montage). Jensen Blackbird en Jensen Tornado speakers. Reken maar uit... je komt snel aan 1200 euro! Mijn Pro Reverb klinkt nu wel zoals het moet.

Was het die 1300 euro waard? Ik denk het wel. Als je iets dergelijks laat bouwen kost het minstens evenveel. En daar is de doorverkoopwaarde minder vast van.

Testen en het zal een pak duidelijker worden!
Succes!

Rooker
2 juli 2012, 20:19
Dus eigenlijk zeggen jullie je kunt er geen buil aan vallen. Voor 1300 euro vind je er altijd weer een koper voor?

bass blom
2 juli 2012, 20:39
dat zeg ik niet, dat is koffiedik kijken.

frander
2 juli 2012, 20:50
Tsja, ik heb zelf een nagenoeg orginele SR uit 1966. Een blackface dus. Wel gerecapt, maar met orginele blue molded caps etc. Deze heb ik een aantal jaar geleden voor 2250 euro gekocht. Voor velen een groot bedrag, en voor mij ook. Maar wel orgineel met een waanzinnige sound. Het gaat erom wat JIJ voor de sound wilt betalen. Klinkt ie goed, en het bedrag staat je aan...kopen. Kijk, orgineel is ie niet en wordt ie ook nooit meer. Dus een verzamelwaarde heeft ie niet echt.

the sure thing
2 juli 2012, 21:07
Origineel is ie inderdaad niet. Eur 1.000 krijg je er zeker voor terug. Daarboven moet je wat moeite doen. Eur 1.200 lijkt mij ok, eur 1.300 ook nog wel ok, eur 1.400 vind ik wel teveel.

Rooker
2 juli 2012, 21:34
Ok bedankt allemaal!!

The Sure Thing: Tnx voor de heldere info. Omdat hij zo mooi is ga ik dan maar uit van een waarde van 1200,00.
Ik zal er nooit geen winst op hoeven maken, maar wil natuurlijk ook geen onnodig hoog bedrag uitgeven.

SteavisSmokin
3 juli 2012, 12:26
Eminence speakers in een silverface amp klopt niet. Die hebben nooit eminence speakers gehad voor zover ik weet.

Ik zou als ik jou was ook vragen wat voor silverface model het is wat er in zit, welk jaar super reverb is het exact dan? Weet hij het niet vraag dan de trafo codes aan hem (om de productie datum te kunnen vast stellen). Blijkt het een ultralineare super reverb te zijn uit eind jaren 70 dan zou ik het niet doen voor dit bedrag.

jacky
3 juli 2012, 14:58
Eminence speakers in een silverface amp klopt niet. Die hebben nooit eminence speakers gehad voor zover ik weet.

Ik zou als ik jou was ook vragen wat voor silverface model het is wat er in zit, welk jaar super reverb is het exact dan? Weet hij het niet vraag dan de trafo codes aan hem (om de productie datum te kunnen vast stellen). Blijkt het een ultralineare super reverb te zijn uit eind jaren 70 dan zou ik het niet doen voor dit bedrag.

er staat 45 w dus het is een silverface uit de bruikbare periode en geen UL

er zijn trouwens ook wel mensen die de UL versie prima vinden (beetje meer clean)

frander
3 juli 2012, 15:38
Trafocodes zijn idd een goede indicatie, mits orgineel. Vraag evt. ook een foto van de binnenzijde van de versterker. Dan kun je ook aardig vaststellen om welk type/bouwjaar het gaat.

Rooker
3 juli 2012, 17:46
He bedankt voor de expertiese.

Ik heb gisteren een aanbieding gedaan en tot op heden niets gehoord. Dus ik wacht even op een reactie. Als ik die krijg zal ik nog even vragen naar de codes op de trafo en de achterkand van het versterkergedeelte. Ook zal ik dan even vragen naar de Eminence speakers.

Dosmanos
5 juli 2012, 14:34
Van belang is dat de eindtrafo origineel is.

Rooker
5 juli 2012, 15:24
Van belang is dat de eindtrafo origineel is.

Ahh ok. Die zou in iedr geval orgineel zijn. Ik hoop snel wat meer te kunnen laten weten.

Rooker
11 juli 2012, 22:48
Story continues.....

Chassis nr:A 54513

Trafo:022865

Weet iemand al iets??:seriousf:

texasspecial
12 juli 2012, 10:10
http://home.provide.net/~cfh/fender2.html#amps
Hier kan je wat meer gegevens vergelijken.

Chris Winsemius
19 juli 2012, 21:35
Tsja, ik heb zelf een nagenoeg orginele SR uit 1966. Een blackface dus. Wel gerecapt, maar met orginele blue molded caps etc. Deze heb ik een aantal jaar geleden voor 2250 euro gekocht. Voor velen een groot bedrag, en voor mij ook. Maar wel orgineel met een waanzinnige sound. Het gaat erom wat JIJ voor de sound wilt betalen. Klinkt ie goed, en het bedrag staat je aan...kopen. Kijk, orgineel is ie niet en wordt ie ook nooit meer. Dus een verzamelwaarde heeft ie niet echt.

mee eens maar waarom couplingcaps recappen???
origineel zaten er al BMs in en die dingen lekken zelden.....

Rooker
19 juli 2012, 21:56
Ik zal spoedig eens wat foto's maken van de achterkand. Ik ben niet zo bekend in vintage land maar de man waar ik hem van heb zeker wel. Hij had er meer staan. Maar deze was voor hem overbodig omdat hij hem voor zijn jazz niet kon gebruiken. Geloof me, ik heb wel verstand van mooi geluid en dat maakt deze zeker. Eigenlijk heb ik helemaal niet de behoefte om het geluid van deze prachtige amp te verprutsen met pedaaltjes. Hij vraagt echt om dynamisch spelen en spelen met gitaarvolume etc.
Alleen heb ik voor sommige muziek wel perse een pedaaltje nodig want distortion komt er niet uit haha.

Chris Winsemius
19 juli 2012, 22:11
boven de 5 toch wel?

;)

Rooker
19 juli 2012, 22:40
JA.... Maar dan komt er bloed uit me oor haha..

Nee hoor er zit een mod op in de vorm van een master. Deze heeft deze zit achter de intensity knop.
Deze op 3 en volume naar 7 dan klinkt het hemels en kan het eigenlijk nogsteeds net niet binnen:seriousf:

Nee ik bedoel met distortion een sound a la foo fighters. Daar moet ik denk ik toch een pedaaltje voor aan gaan schaffen :-). Of ik moet mijn mud honey nog lekker in kunnen stellen maar dat wil nog niet zo. De tubescreamer werkt perfect.