PDA

View Full Version : Opnemen



jvdw
2 juli 2012, 00:13
Hallo, ik ben 17 jaar oud, heb niet super veel geld ofzo en ik zou graag mijn gitaar muziek willen opnemen voor youtube. Als het rond de 300 euro is, prima, maar kom niet aan met apparatuur van 3000 euro.

Wie weet goed opname apparatuur met video. ( misschien een goede camcorder met goede audio?)
Op musicstore heb ik al wat rondgezocht, maar ik heb totaal geen ervaring met opnemen en die filmpjes op youtube die het uitleggen, laten niks zien van hoe het werkt en hoe het klinkt.
Kortom, wie weet een goed geluid+film apparaat onder de 500 euro en
Dankjewel

ps: kom niet aan met antwoorden van: dit en dit is fout geschreven.

Frits van Mourik
2 juli 2012, 00:24
maar kom niet aan met apparatuur van 3000 euro.
ps: kom niet aan met antwoorden van: dit en dit is fout geschreven.

Want anders??

ThaBluesBreaker
2 juli 2012, 01:51
moet een spatie tussen geluid+film

TimS
2 juli 2012, 02:03
Is het niet "geluid- en filmapparaat"? Lijkt me trouwens ook al overbodig, welke camera's hebben tegenwoordig nou geen geluid?

Oh, en "gitaarmuziek" moet aan elkaar geschreven worden.

bass blom
2 juli 2012, 08:56
http://www.bax-shop.nl/handheld-recorder/zoom-q3hd-recorder/product-details.html

harrie-beton
2 juli 2012, 10:44
De Q3 is erg mooi, die heb ik ook.

Het kan ook direct in de pc. Als je een logitech c510 webcam koopt en een USB Line6 toneport GX of Studio heb je een prima set. Als beide apparaten zijn aangesloten kan je in de logitech opname software aangeven dat hij het geluid opneemt van de Toneport. Dat klinkt prima en ziet er zelfs nog iets beter uit dan met de Q3.
En je bent onder de 200 euro klaar met een vette sound.

paulusdeBKB
2 juli 2012, 10:48
Wat Harrie-beton zegt: neem een webcam voor het opnemen van het beeld en een geluidsinterface voor het opnemen van je gitaarsound. Dan krijg je de beste resultaten.