PDA

View Full Version : Bassist en drummer die muziek van Elvis kunnen spelen



aaronstonebeat
1 juli 2012, 23:53
Bij een optreden kwam ik onlangs een man tegen die een verleden heeft als Elvis-imitator; hij was helemaal weg van onze Polk Salad Annie en sprak de diepe wens uit zijn oude metier met een echte band in plaats van met een tape te kunnen uitoefenen.
Hij heeft er in het verleden aardig mee verdiend, onder andere in Duitsland. Mijn eigen ritmesectie ziet het niet zitten en dus ben ik op zoek.

Als Elvisfan en zanger/gitarist ken ik het merendeel van zijn repertoire uit mijn hoofd; ik stel me voor dat er ook drummers en bassisten zijn met dezelfde afwijking. We zouden elkaar bij wijze van spreken maar een lijst nummers hoeven te sturen voor een set van drie kwartier en bij de eerste repetitie spelen we die. Een lijstje als bijvoorbeeld de tracklist van Madison Square Garden of Aloha From Hawaii.

Met een basiscombo van bas, drum en gitaar moet het in principe kunnen; eventueel zou er nog een toetsenist bij kunnen en de zanger werkt al samen met een zangeres die achtergronden kan verzorgen.

Regio Assen/Stadskanaal. Serieuze ambities: one for the money, two for the show ;)
Ronnie Tutt en Jerry Scheff gezocht.

aaronstonebeat
14 juli 2012, 23:44
't Loopt nog geen storm...