PDA

View Full Version : Pedaalvoeding vraag - mA van pedalen



Rick N. Backer
1 juli 2012, 19:19
Met de aanschaf van mijn laatste twee pedalen is mijn gewenste board af en zal ik mij moeten buigen over de stroomvoorziening daarvan. Voorheen had ik 5 pedalen aan een daisychain (voor 6 pedalen) hangen nu zijn dit er 7, waaronder een digitale delay. ik moet dus sowieso iets nieuws aanschaffen. Ik was altijd te spreken over het gebruik van de one spot maar omdat ik aan het twijfelen was of 7 pedalen niet teveel van een chain zou vragen heb ik de FAQ weer eens doorgelezen. Onderstaande citaat gaf mij wat duidelijkheid.


Elk pedaal gebruikt stroom. Drive pedalen gebruiken minder stroom dan phasers, en digitale delays gebruiken relatief veel stroom. Men kan simpel zelf uitrekenen of de adapter die je gebruikt voldoende stroom levert. Op elk pedaal (of in de handleiding ervan) staat hoeveel stroom een pedaal gebruikt. Mocht je dat niet kunnen vinden, dan kan je op de website van CIOKS/Stinkfoot een overzicht vinden van de stroomconsumptie van een hoop pedalen. Je kan dan simpelweg het aantal mA optellen, en als dit niet de waarde van je adapter overschrijdt, dan zit je goed! Overigens, van een adapter die een hogere stroom kan leveren dan wat je pedaal nodig heeft gaat je pedaal niet stuk.

Ik moet dus alle mA bij elkaar optellen en dan kijken of een adapter dat levert. ECHTER de betreffende link geeft een 404 en ik vroeg mij af of er een andere site was waar ik de mA's van mijn pedalen kan vinden. HAndleidingen lijken mij voor het grootste deel in de steek te laten.

Alvast dank voor de hulp.

Ps. Terwijl ik dit typ schiet mij een tweede vraag te binnen. Bestaat er een Een voeding met geïsoleerde uitgangen (waar in de faq over gesproken wordt) die zowel mijn 7 9v pedalen als mijn EHX deluxe Electric Mistress kan voeden? Dit zou voor mij namelijk een reden kunnen zijn om van mijn DChain af te stappen

groovieguitarguus
1 juli 2012, 19:36
Wat 'vraagt' jou EHX deluxe Electric aan stroom? 12v of??

Gitaar4LifeDude
1 juli 2012, 19:37
Met de aanschaf van mijn laatste twee pedalen is mijn gewenste board af en zal ik mij moeten buigen over de stroomvoorziening daarvan. Voorheen had ik 5 pedalen aan een daisychain (voor 6 pedalen) hangen nu zijn dit er 7, waaronder een digitale delay. ik moet dus sowieso iets nieuws aanschaffen. Ik was altijd te spreken over het gebruik van de one spot maar omdat ik aan het twijfelen was of 7 pedalen niet teveel van een chain zou vragen heb ik de FAQ weer eens doorgelezen. Onderstaande citaat gaf mij wat duidelijkheid.



Ik moet dus alle mA bij elkaar optellen en dan kijken of een adapter dat levert. ECHTER de betreffende link geeft een 404 en ik vroeg mij af of er een andere site was waar ik de mA's van mijn pedalen kan vinden. HAndleidingen lijken mij voor het grootste deel in de steek te laten.

Alvast dank voor de hulp.

Ps. Terwijl ik dit typ schiet mij een tweede vraag te binnen. Bestaat er een Een voeding met geïsoleerde uitgangen (waar in de faq over gesproken wordt) die zowel mijn 7 9v pedalen als mijn EHX deluxe Electric Mistress kan voeden? Dit zou voor mij namelijk een reden kunnen zijn om van mijn DChain af te stappen

Cioks dc10 kan dat, dan heb je ook nog een paar inputs over voor als je ooit pedalen wil gaan gebruiken die veel mA vragen zoals strymon effecten enz.

Midwolda
1 juli 2012, 19:41
Wat 'vraagt' jou EHX deluxe Electric aan stroom? 12v of??

Guusguusguus... stroom in volts? Slip of the keyboard, I presume. ;)

Henri H
1 juli 2012, 20:07
Hier staat die dooie 404 link?: http://www.cioks.com/media/current_consumption_table.pdf

De Electric Mistress staat er helaas niet tussen, maar op de site van EHX staat dat er een adapter van 24 VDC 100 is meegeleverd.
Ik vermoed dat die 100 staat voor het aantal mA's. Hij zal dus waarschijnlijk niet méér verbruiken.
De Ciocks DC-10 lijkt me een goede kandidaat idd, en ook de Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus lijkt me een goeie (iets goedkopere) keuze.

peter_heijnen
2 juli 2012, 11:01
Wat betreft de ma's voor 9v: de onespot geeft -meen ik- 1700 ma en dat is dus heel erg veel. Maak je met die 7 pedalen dus echt geen zorgen dat gaat prima.

De sky die bij de onespot de limit bepaalt is storing. Dat kan onder bepaalde -min of meer uitzonderlijke- omstandigheden helaas gebeuren als je daisy chaint, maar dat hoeft dus niet. Gewoon aansluiten de boel dus en als je dan geen vervelende pus hoort is het prima.

driftkop
2 juli 2012, 17:03
ECHTER de betreffende link geeft een 404 en ik vroeg mij af of er een andere site was waar ik de mA's van mijn pedalen kan vinden.

De Stinkfoot link werkt prima hier: http://stinkfoot.se/power-list :ok: