PDA

View Full Version : DBS stelt zich voor!



DBS
1 juli 2012, 11:31
Hallo allemaal,

Ik zou mij graag even voorstellen.
Vanaf 1990 tot 1998 heb ik bass gespeeld in een metalband, hierna volgde een stilteperiode van 13 jaar maar het rockbloed kroop toch weer waar het niet gaan kon. Een jaar geleden heb ik op eigen kracht weer een band bijelkaar gezocht. Dit keer met de intentie om enkel rockcovers te spelen. Het gitaarspel is van vader op zoon gegaan, maar ik ben geen almighty Hendrix. In deze huidige band neem ik de zangpartij en de slaggitaar voor mijn rekening. Mijn nieuwe band heet The Works en sinds kort hebben we een eigen site http://www.theworksmusic.nl/


We hebben ons laatst gewaagd aan het nummer Pigs van Pink Floyd
http://soundcloud.com/serge-mannee/the-works-performing-pigs?utm_campaign=timeline&utm_content=http%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fserge-mannee%2Fthe-works-performing-pigs&utm_medium=facebook&utm_source=soundcloud#_=_

We repeteren op de vrijdagavond in Zevenhuizen en zijn nog naarstig opzoek naar een toetsenist.
Bedankt voor het registeren en ik hoop hier veel plezier te hebben,

Groet,
DBS

DBS
1 juli 2012, 16:46
Volgende keer meld ik me met een meisjesnaam aan, word beter op gereageerd.. haha

Martin_
1 juli 2012, 17:41
Als Alice? Daar trapt niemand meer in.:p Welkom!

DBS
1 juli 2012, 19:43
haha... bedankt, Martin!

Rizz
1 juli 2012, 23:09
Nou, alice :D, mijn aandacht heb je! Als je PF zo redelijk kan coveren, noem ik je alvast vriend! Eigenlijk, als PF-purist zijnde, vind ik covers zelden goed en ook hier mis ik wat dingetjes, maar :ok: ! Laat het nou ook zo zijn dat ik Animals het beste album van Floyd vind, dus weer een streepje! Dat zijn er al 2! Niet dat dat een maatstaf is ofzo, maar toch.. :crazyhappy:

Welkom!

DBS
1 juli 2012, 23:53
Hoi Rizz,

Bedankt voor het compliment! :cooler:
Het valt ook niet mee zonder toetsenist.. ps, we moeten hem nog afmixen en de drums moeten
opnieuw ingespeeld worden... zodra hij klaar is post ik hem.

Duhsjaak
2 juli 2012, 06:32
Hi
Welkom.
Kan niet zeggen dat ik een groot Pink Floyd fan ben. Ik was en ben groot fan van de eerste bezetting maar dat neemt in het totale oeuvre een ondergeschikte plaats in.

Maar als iemand en loopjes en bliepjes in de weer gaat, dan heeft hij/zij mijn volledige aandacht. Super leuk gedaan.

Ik hoop dat je hier nog vaker iets post. Als het dan PF moet zijn, so be it. Ik vermoed alleen dat er uit zo'n band als deze toch het een en ander te halen valt dat veel meer is dan het naspelen van verveelde helden.

Welkom en veel plezier dus.
Vriendelijke groet, Gus

Rizz
2 juli 2012, 14:17
Hi

Ik hoop dat je hier nog vaker iets post. Als het dan PF moet zijn, so be it. Ik vermoed alleen dat er uit zo'n band als deze toch het een en ander te halen valt dat veel meer is dan het naspelen van verveelde helden.
Vriendelijke groet, Gus

Auw, Gus, je doet mijn hart in kleine stukjes breken, hoe kan je dat nu zeggen? Dat zeg ik toch ook niet over Syd? *knipoogsmiley* (omdat ik weet dat je de :soinnocent: hebt aan smileys! )

DBS
3 juli 2012, 15:02
Haha.. toch bedankt voor het compliment, Gus!

Mischien moeten we ons inderdaad onderwerpen aan 'eigen werk' hoewel ik covers spelen wel heel erg leuk vind
en lekker herkenbaar voor het publiek. Na 8 jaar eigen werk spelen met mijn vorige band, stonden we altijd
voor een krat bier te spelen tijdens optredens en was niet echt leuk. De drang om 'wereldberoemd' te willen worden
ligt ook al ver achter ons. Maar dat neemt niet weg dat het best de moeite waard is om met deze band iets van
eigen werk te laten horen! Toch wel een uitdaging, bedankt voor de 'eye opener'.

Groet,
Serge

Duhsjaak
4 juli 2012, 07:49
Hi
@Rizz
Nee, ik moet dat wel een beetje terug nemen. Ik ben wel meer geïnteresseerd in de Syd periode, maar dat de andere bezettingen alleen maar verveelde helden heeft opgeleverd is natuurlijk niet waar.

@TS
Trek je van mijn stokpaardjes niks aan. Ik ga effe Rizz's hartje lijmen als dat nog mogelijk is, dan ga jij een lekker stukkie muziek maken. Iedereen weer blij. Ik zelf niet in de laatste plaats.

Vriendelijke groet, Gus

Rizz
4 juli 2012, 13:33
Hi
@Rizz
Nee, ik moet dat wel een beetje terug nemen. Ik ben wel meer geïnteresseerd in de Syd periode, maar dat de andere bezettingen alleen maar verveelde helden heeft opgeleverd is natuurlijk niet waar.

@TS
Trek je van mijn stokpaardjes niks aan. Ik ga effe Rizz's hartje lijmen als dat nog mogelijk is, dan ga jij een lekker stukkie muziek maken. Iedereen weer blij. Ik zelf niet in de laatste plaats.

Vriendelijke groet, Gus

Tis al goed, Gus.. Ik heb ze nog een keer live mogen zien in '94 en dat was ook mijn allereerste concert ooit bezocht, dus wat sentiment zit er wel aan verbonden.. Maar gelukkig heb ik een brede rug! In de Syd periode zijn ook juweeltjes gemaakt, dat is zeker waar!

pasqual
4 juli 2012, 21:56
Te gek dat jullie van dit album Pigs hebben uitgekozen. Inderdaad een van de beste albums van Pink Floyd, hoewel ze dit zelf niet vonden.
We spelen met mijn band SOYCD (zoals bijna 50 % van alle Gilmour wannabees:cooler:) maar dit ogenschijnlijk simpele nummer is best wel moeilijk écht goed te krijgen en dat is wat ik hier ook hoor met jullie uitvoering van Pigs. Maar zoals je al aangeeft, niet makkelijk zonder een echte toetsenist.

Hoe dan ook: super dat jullie dit spelen en welkom op dit forum!

DBS
5 juli 2012, 09:55
Bedankt voor het compliment, Pasqual.

De opname die je hebt gehoord zijn maar met heel weinig middelen opgenomen. Het meeste is gewoon rechtstreeks via de laptop opgenomen. Iedereen heeft thuis met het origineel mee zitten spelen en later is alles in elkaar gezet. De volumes van elk instrument zijn ook niet van gelijke hoogte, zoals de sample in begin veel te hard staat. Nu wil het dat ik een Tascam 8 interface en een Allen & Heath mengpaneel hebt aangeschaft dus het elektrisch drumstel wat je op de opname hoort gaat a.s. vrijdag opnieuw op een akoustisch drumstel ingespeeld worden. Maar we mogen niet klagen, we zijn nog geen jaar bijelkaar. Als de opname klaar is en alles gemixt zal ik hem in de juiste sectie posten van dit forum.