PDA

View Full Version : Carl Martin AC Drive of Crowhter Audio hotcake voor vox ac30cch



Paulusstrat
30 juni 2012, 13:44
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een drive die goed samen gaat met de vox ac30cch. Ik twijfel momenteel tussen de Crowther audio Hotcake en de Carl Martin AC drive. De laatste schijnt een goede imitator van een overstuurde top boost kanaal te zijn. Ik vroeg mij af of de AC drive als vox overdrive zijnde wel goed matches met een vox ac30cch?
Ik speel voornamelijk indie/shoegaze/post-rock en ben opzoek naar een overdrive die een randje geeft en transparant klinkt.
Momenteel gebruik ik een Fulltone Fulldrive 2 maar deze vind ik persoonlijk niet lekker samen gaan met mijn vox ac30cch.

Alvast bedankt voor de reacties:)

Rakker
30 juni 2012, 19:15
Wat vind je niet lekker aan de Fulldrive i.c.m. je ac30? Of de AC drive goed werkt op een vox weet ik niet, maar waarom zou je een vox-in-a-box pedaal gebruiken als je precies dat geluid al in je versterker hebt zitten ;)

Einzeln
30 juni 2012, 19:19
Ga voor een colorsound overdriver (clone) gezien je indie postrock stijl.

Einzeln
30 juni 2012, 19:24
Heeft niets met je stijl te maken maar hier een goed voorbeeld van overdrive boost en uiteindelijk fuzz
http://www.youtube.com/watch?v=fTUokNH40I0&feature=related

edit:
http://www.youtube.com/watch?v=ZZUpygDKbHM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=kG5OC9Z036Q&feature=related

Rakker
30 juni 2012, 20:02
Die is wel alles behalve transparant, die fuzz klinkt als een midi trompet.

Einzeln
30 juni 2012, 20:56
Dit is een klassieker.

humbucker
2 juli 2012, 10:04
Ik ben ook wel geïnteresseerd in de Hotcake. Lijkt mij een heel dynamisch low-gain pedaal. Momenteel heb ik een MI audio Blues Pro, maar die is me niet transperant en dynamisch genoeg...

Paulusstrat
8 juli 2012, 05:01
Ik heb inmiddels de Paul cochrane timmy bestelt als low gain/transparant pedaal. Vooral de EQ mogelijkheden van bass en treble gaven de doorslag

joesman
8 juli 2012, 09:08
Ik zie dat ik te laat ben, maar in ieder geval: ik heb zelf een hotcake en dat is 'tot nu toe' de beste match met mijn ac30, en niet alleen voor low-gain, hij kan zelfs vrij smerig klinken ook, al moet ik toegeven dat ik de drive meestal wel vrij laag heb staan. Ik had voor ik de ac30 had ook de fulldrive 2 in combinatie met een fender bassman 59 en dat werkte heel goed maar met de ac30 klikte het niet. Voordat ik de hotcake had, gebruikte ik de barber ltd sr, ook een heel mooie combinatie met een ac30 en voorlopig doe ik hem ook niet weg omdat ik hem in sommige gevallen zelfs beter bruikbaar vind dan de hotcake, maar wanneer ik ze ab met elkaar vergelijk dan lijkt het toch of er bij de ltd een 'dekentje' over de versterker hangt. Ook reageert de hotcake nog natuurlijker op je manier van spelen, echt alsof je de versterker alleen laat werken.

In ieder geval: de timmy heb ik ook al aan de tand gevoeld en ik ben er vrij zeker van dat je daar heel tevreden mee gaat zijn, hij is heel transparant en je hebt inderdaad nog wat tweakmogelijkheden, sowieso een toppedaal!

Paulusstrat
8 juli 2012, 18:30
@joesman wat vind jij een mooi pedaal voor lead/solos in combi met de timmy? Zat zelf aan de rat te denken omdat ik die nog in mijn bezit heb:P Alleen die moet ff gemaakt worden.

joesman
10 juli 2012, 14:11
Wat voor mij altijd goed werkt voor de hotcake is een treblebooster (tegenwoordig gebruik ik de Moon Boost van Electric toad Engineering, maar ieder rangemasterachtig pedaaltje zal wel leuk werken denk ik)) , maar ik heb thuis ook een rat liggen en dat is ook zeker een leuke combinatie, dus vermoedelijk ook in combinatie met de timmy, zeker eerst proberen voor je verder gaat zoeken.
Ook de super hard-on van zvex, de boost'n buff van mi-audio heb ik al geprobeerd en zijn allen op hun eigen manier heel leuk hoor, ik gebruik in ieder geval vooral boostpedalen voor de hotcake, die geven de amp meer op hun donder en het grote voordeel voor mij persoonlijk is dat het allemaal redelijk 'open' blijft klinken ondanks meer gain.
Wat zeker ook de moeite schijnt te zijn is de barber tone press compressor voor je drive plaatsen en instellen als cleanboost.

Simon Hans
17 juli 2012, 17:15
VOX AC 30? Natuurlijk de Ibanez 808 tube screamer of, als het werk door de VOX zelf wilt laten doen: Treble booster!