PDA

View Full Version : Mening over zang gevraagd



Gitarist87
29 juni 2012, 17:28
Ik speel al een behoorlijke tijd gitaar, voornamelijk electrisch, maar nu de warme zomermaanden weer komen vind ik het lekker om akoestisch te spelen en nou wil ik daar ook graag bij kunnen zingen.

Op het moment heb ik eigenlijk nog nooit gezongen en ben hier net pas 2 dagen mee bezig ongeveer en ik vind het voor mezelf heel moeilijk te horen of ik op de goede weg ben of dat er nog heel veel werk aan de winkel is.

Hier is een klein stukje te luisteren waar ik net mee bezig was om te proberen:

http://picosong.com/wX9V/

Martin_
30 juni 2012, 15:52
Niemand al een reactie gegeven? Laat ik dan maar een poging doen: het begin is er wel, maar helemaal lekker klinkt het nog niet.
Ik denk iets te langgerekt allemaal, hoewel ik niet meer zangkennis heb dan een gemiddelde luisteraar.

Ernest01
30 juni 2012, 16:22
Wat Martin zegt...
Mag dus wat meer 'puntiger'/staccato gezongen worden.
Hier en daar - denk door het te lang aanhouden - uit de maat en niet helemaal zuiver.
Goed naar je opname luisteren en dan gaat het zeker een stuk verbeteren.
Succes !

ThaBluesBreaker
30 juni 2012, 23:46
Doe wat oefeningen met het aanhouden van toon. En kwinten zingen, geleidelijk optrekken net zoals je een noot zou opdrukken doe het beheerst en niet te snel.

Dippides
1 juli 2012, 22:05
Speel de melodie ook een paar keer op gitaar en probeer de toonhoogte goed in je oren te krijgen. Ik vind dat tenminste vaak wel helpen.