PDA

View Full Version : Fender Concert



Dude
12 juni 2003, 08:36
Voor de fender freaks onder ons,

wie kent deze versterker ?

http://www.rexrobards.com/riqueriquardo/f415777.html

en wie kan me vertellen of het wat is ? ik kan hem kopen namelijk.

SteavisSmokin
12 juni 2003, 14:12
Is een jaren 80 Paul Rivera design, dus *GEEN* echte jaren 60 blackface. Wat moet je voor die amp betalen als ik vragen mag?

sash
12 juni 2003, 15:24
550 Euro.

Lijkt mij te duur.

Mr.Jay
12 juni 2003, 17:43
550 Euro.
Lijkt mij te duur.


is wel PTPFender. BETERE speaker erin, misschien wat aanpassingen > leuk ampie.

Jay

Mr.Jay
12 juni 2003, 17:46
Is een jaren 80 Paul Rivera design, dus *GEEN* echte jaren 60 blackface. Wat moet je voor die amp betalen als ik vragen mag?



Mag je hier te koop aanbieden Steven ???? ............. :razz:
Jay

SteavisSmokin
12 juni 2003, 18:44
Sas doet het ook Jay...dus ik d8 dan doe ik het ook!! hahaha

sash
12 juni 2003, 19:54
Ik vraag alleen dingen te koop :razz: en ach harmony central staat er vol mee...

Dude
12 juni 2003, 23:02
550 euro zegt die ja ??

is dit wat voor me dudes ? ik speel dus rock en wat nederpop achtige muziek in een band, momenteel over een jcm800 half stack....

hij is wel ptp ? andere speaker ... hmm

geef me advies dudes ?

Dude
12 juni 2003, 23:13
Is een jaren 80 Paul Rivera design, dus *GEEN* echte jaren 60 blackface. Wat moet je voor die amp betalen als ik vragen mag?



Mag je hier te koop aanbieden Steven ???? ............. :razz:
Jay

is dit jouw amp dan steven ??

Al
13 juni 2003, 11:02
550 Euro lijkt mij prima prijs.
Handgemaakte amp, point to point
Goede onderdelen gebruikt
UItstekende galm.
Goede houten kast
Goede onderdelen

Helemaal mooie deal als je een soldeerbout kan vasthouden. Kan je clean naar klassiek Fender ombouwen. Maar misschien is een kniptangetje ook al voldoende want er moeten als ik me goed herinnere voornamelijk wat caps uit. Gaat de amp opener klinken.

Het scheurgebeuren moet je zien als bonus, maar da's mijn mening. Hoewel, er zijn mensen dat prima vinden.

Waren de laatste handgebouwde Fenders.

Al

Mr.Jay
13 juni 2003, 11:39
Waren de laatste handgebouwde Fenders.

Al[/quote]


uh.........sorry > kleine correctie hierop >
er zijn er NOG twee > de VIBROKING en sinds kort de 64VIBROVERB R.I. , beiden PTP amps ( weliswaar met slechte parts, maar toch )..

Jay

PeeVee
13 juni 2003, 11:49
Is wel vrij hoge spanning op eindpitten en ultralineair output trafo?!?! Ik heb er een paar gehoord, maar vond het niet OK. Van zichzelf veel pinniger dan oudere Fender. Is zoals Al zegt vast wel iets aan te doen, maar vond 'm stock echt niet geweldig

sash
13 juni 2003, 14:08
Waren de laatste handgebouwde Fenders.

Al


uh.........sorry > kleine correctie hierop >
er zijn er NOG twee > de VIBROKING en sinds kort de 64VIBROVERB R.I. , beiden PTP amps ( weliswaar met slechte parts, maar toch )..

Jay[/quote]

Don't forget the tonemaster. Die custom shop top met blonde tolex.

Mr.Jay
13 juni 2003, 14:21
Don't forget the tonemaster. Die custom shop top met blonde tolex.[/quote]

helemaal gelijk Sash !
ik beschouwde hem onder de Vibroking stal...maar dient apart vermeld te worden ja.


Jay

SteavisSmokin
13 juni 2003, 15:04
is dit jouw amp dan steven ??

nopes, maar heb nu in mijn signature wel mijn Vibrolux te koop staan.

iam
13 juni 2003, 15:25
waarom doe je hem dan weg steven?

SteavisSmokin
13 juni 2003, 15:49
Omdat ik liever een oude vibrolux wil waarin ik wat makkelijker modificaties uit kan voeren.

Dude
13 juni 2003, 17:21
ik he b een afspraak gemaakt en ga die amp morgen halen,

ander speakertje kan altijd en handig met de soldeerbout... ja dat zeker wel, 4 jaar mts gedaan

gaat een cool bakkie worden denk ik.

SteavisSmokin
13 juni 2003, 18:05
gefeliciteerd Iamyou!

Dude
13 juni 2003, 18:07
Omdat ik liever een oude vibrolux wil waarin ik wat makkelijker modificaties uit kan voeren.

lastig te krijgen zeker ?

SteavisSmokin
13 juni 2003, 18:20
Ach, ik heb AL lief aangekeken en een '77 vibrolux van hem gekocht. Eerst ga ik mijn 5STEEF3 afmaken, dan de vibrolux totaal upgraden -> dat ding gaat klinken als een klok. :amp: :strat:

Dude
13 juni 2003, 18:37
Die speaker upgrade waar mr jay het over had ?

welke speaker bedoel je dan ? en is er iets te doen aan de 60 watt outputt ? kan dat omlaag ? het zijn 2 6l6 eindbuizen....


iemand ideeen over het aanpassen van deze amp ?

Al
13 juni 2003, 20:44
Is wel vrij hoge spanning op eindpitten en ultralineair output trafo?!?!

Die Rivera's waren niet meer UL. Die hoge spanning viel dacht ik ook wel mee maar dat kan ik me niet meer precies herinneren.

Die PR-rev II heeft i.i.g. keurige 6V6 spanningen van omstreeks de 400-410V. Dat is bij de sfDR's wel eens anders (460)

Al

Al
13 juni 2003, 21:00
Ik heb er een paar gehoord, maar vond het niet OK.

Het is moeilijk om een oordeel over een oude versterker te vellen. Je weet nooit zo goed in wat voor staat hij is. Vaak heb je ook te maken met matige speakers. Ik heb aardig wat oude versterkers gehad en gezien maar (een enkele uitzondering daargelaten) vrijwel nooit meegemaakt dat zo'n oude bak direct goed klonk. Meestal klonk hij zelfs nergens naar.

Ik denk dat het nieuwe spul in de winkel zonder voorbehoud beoordeeld mag worden. Het is geacht in topconditie te zijn. Een vintage amp is dat meestal niet. Je zou eigenlijk bij aankoop een idee moeten hebben hoe hij "kan" gaan klinken en weten welke onderdelen daar essentiëel voor zijn. Mits de goede parts aanwezig zijn kan dan je kopen, ook al klinkt ie als een drol.

Soms kan het in je voordeel zijn als hij flink sputtert o.i.d. Je hebt dan een argument om af te dingen. Meestal is achterstallig onderhoud gemakkelijk aan te pakken.

Al

Dude
13 juni 2003, 21:52
dank je voor je info al....

en de speaker ? wat adviseer je ?

Mr.Jay
13 juni 2003, 22:03
Die PR-rev II heeft i.i.g. keurige 6V6 spanningen van omstreeks de 400-410V. Dat is bij de sfDR's wel eens anders (460)

Al[/quote]

ik heb het schema hier van die CONCERT, helaas staan er geen spanningen bij.
Ik weet uit ervaring ( 2e gitarist in mijn 1e band had er 'n paar jaar zo-een ) , dat die speaker tekort kwam voro het vermogen van die amp, en ook heel blikkerig klonk.
Misschien is een Celestion Classic LEAD80 een goeie optie, heb er zo twee in een TwinReverb.

Jay

Dude
14 juni 2003, 10:54
ik heb pas een Hot 100 van celestion besteld, die knakker van marble amps adviseerde me deze boven de classic 80 van celestion....

effe proberen maar, anyway, ik ga hem nu halen

Mr.Jay
14 juni 2003, 11:01
[quote="iamyou"]ik heb pas een Hot 100 van celestion besteld, die knakker van marble amps adviseerde me deze boven de classic 80 van celestion....

meneer FNS heeft wel vaker een mening waar VELEN het niet mee eens zijn....( hoor het steeds meer om me heen ) ,maar dat maakt niks, blijft smaakkwestie natuurlijk en ieder heeft recht op zijn mening > jammere is gewoon dat je zo weinig goed kunt uitproberen, meestal moet je het kopen om er na een tijdje achter te komen, dat je misschien toch de verkeerde keuze gemaakt hebt........leergeld.

Jay

PeeVee
14 juni 2003, 15:57
Ja, blikkerig was ook wat ik er van vond... heel metalig / mechanisch soundje, niet organisch warm. Zal dus toch de speaker geweest zijn dan... Al heeft trouwens ook wel gelijk... Ik herzie mijn mening (als dat mag), prima amp en zeker wat van te maken (breng 'm eens bij Al).

Speaker ben ik met John eens, ik vind Lead 80's ook prima (had ooit twee in Marshall cab, aanzienlijk beter dan G1275 ofzo, dikkere onderkant en ook wat mooier hoog, die 100 Watter ken ik niet, maar ik vind veel hi-power Celestions wat te dof klinken en teveel in het midden, ik zou dus toch voor Lead 80 gaan: "proven performance".

Dude
14 juni 2003, 22:11
ik ben net terug en moet zeggen dat het een erg lekker versterkertje is, niet omdat ik hem nu gekocht heb en me eigen spul wil aanprijzen want ik had hem ook niet kunnen kopen.
Het is in tegenstelling tot wat ik in sommige gebruikers reviews las een warm klinkende bak met de echte vette directe buizen overdrive.
Zonder footswitch helaas maar je kan niet alles hebben.
hij is helemaal orgineel op het volume knopje na,

ga zo eens even blazen,

en voor degene die gereageerd hebben over de eventueele aanpassingen ? kunnen jullie wat info en advies geven hierover ? ik las wat over het losknippen van condensatortjes ed ?

bart.

Mr.Jay
15 juni 2003, 09:20
[quote="iamyou"]ik ben net terug en moet zeggen dat het een erg lekker versterkertje is, niet omdat ik hem nu gekocht heb en me eigen spul wil aanprijzen want ik had hem ook niet kunnen kopen.
Het is in tegenstelling tot wat ik in sommige gebruikers reviews las een warm klinkende bak met de echte vette directe buizen overdrive.

KIJK !!!! > je hebt of een uniek magisch exemplaar of JIJ vind em gewoon HEEL mooi, either way, maakt niks > zolang JIJ er van kan genieten, daar gaat het toch om !
gefeliciteerd met je nw. aanwinst.

Jay

Biasmongool
15 juni 2003, 23:00
Het is in tegenstelling tot wat ik in sommige gebruikers reviews las een warm klinkende bak met de echte vette directe buizen overdrive.

en voor degene die gereageerd hebben over de eventueele aanpassingen ? kunnen jullie wat info en advies geven hierover ? ik las wat over het losknippen van condensatortjes ed ?

bart.

Als ie bevalt niks aan doen!

Biasmongool
BM-amps

Dude
16 juni 2003, 13:14
ik merk na de eerste enthousiaste indrukken wel dat het een amp is waarmee je erg met de knoppen moet spelen om hem goed te laten klinken.

ik ga zometeen effe die celestion proberen om te kijken hoe dat klinkt...

toch wel belangstelling in de evt mods die eraan gedaan kunnen worden, wie deden deze dingen nou ? al en mr jay ??

PeeVee
16 juni 2003, 13:30
> Het is in tegenstelling tot wat ik in sommige gebruikers
> reviews las een warm klinkende bak met de echte
> vette directe buizen overdrive.

Er zijn ook mensen die een Fender 75 "warm" vinden klinken, welnu, ik heb er eentje en die klinkt echt niet warm. Hij klinkt niet slecht ofzo, beter dan meeste amps I guess, maar het kan veeeeel beter.

Het advies "niets aan doen" zou ik dan ook in de wind slaan. Als je weinig referentiekader hebt, dan is het moeilijk in te schatten hoe goed een amp kan klinken. Grote kans dat die concert nog veeeeel beter kan klinken dan dat ie nu doet. Breng 'm maar eens naar Al and be amazed!! Even kathode bypass capjes vervangen (kwartje per stuk ofzo) frist al lekker op en geeft ook weer wat extra gain en onderkant. Filtercaps zou ik ook doen, heb je eindbuizen weer wat stootkracht. Misschien een paar mods in de tonestack en een wat lossere NFB, moet jij eens opletten hoe goed dat kan klinken.

Dude
16 juni 2003, 15:53
Cool, AL mag ik je mail adres hebben ? kan ik even contact met je opnemen.

Al
16 juni 2003, 15:55
toch wel belangstelling in de evt mods die eraan gedaan kunnen worden, wie deden deze dingen nou ? al en mr jay ??

Even uit mijn hoofd. Bij de Rivera PRII zaten bij de gaintrappen (van clean) caps (500pF) tussen plaat en cathode. Bij de Concert zal je ook zoiets aantreffen. Ik heb die verwijderd om de amp wat levendiger te laten klinken. Ik gebruik die amps als 'klassieke' Fender dwz het scheurgebeuren gebruik ik niet. Het kan zijn dat er over de Master een cap zit. Als je amp pinnig is kan dat de oorzaak zijn.

Voor de rest is het clean vrijwel klassiek Fender. Je zou evt. de PI kunnen blackfacen. De 330K door 1M vervangen en kijken of je met de condensatorwaardes de goede bas hebt. Ik houd wel van 47K aan de platen van de PI (AT) ipv 82/100. Krijgt ie wat meer toon. Als je AX gebruikt lekker de 82/100 laten zitten.

Was het dacht ik

Die amps hebben weer de houten cabinetten ipv spaanplaat. Fender heeft na de sf-periode met die Amps weer een beetje zijn best gedaan.

Al

Dude
16 juni 2003, 18:44
ik probeer zo een foto van de binnenkant te uploaden, misschien kan je dan laten zien hoe en wat ?


dank dank

Dude
16 juni 2003, 18:52
http://www.joesixpack.freewebspace.com/images/fender_smaller.jpg

http://www.joesixpack.freewebspace.com/images/fender_smaller_1.jpg

http://www.joesixpack.freewebspace.com/images/fender_smaller_2.jpg

fotos van de binnenkant, links midden en rechts, paste er niet in 1 keer duidelijk op dus vandaar effe lekker onduidelijk zo

Mr.Jay
16 juni 2003, 19:02
[fotos van de binnenkant, links midden en rechts, paste er niet in 1 keer duidelijk op dus vandaar effe lekker onduidelijk zo[/quote]


VEEL TE VOL !! gaat ten koste van sound.

Jay

Dude
16 juni 2003, 19:30
explain jay ?

sash
16 juni 2003, 19:33
Bart, welcome to the club! Je gaat er best wat plezier aan beleven denk ik.

Dude
16 juni 2003, 19:45
dank je sash, het is een geil dingetje, zeker in combinatie met carl martin hot drive and boost

ERG kinky

fender zuigt alleen wel met customer service hoor, slecht antwoorden op vragen die ik ze stuur

ik wil weten hoe oud die is enzo, en of de speaker orgineel is, krijg je als antwoord dat ze dat niet weten...

sash
16 juni 2003, 19:46
Zet het nummer dat op je OT en op je speaker staat even online. Er is vast wel iemand die ze kan dateren.

Mr.Jay
16 juni 2003, 19:48
explain jay ?

Veel draden vanwege méér funkties in zo'n amp t.o.v. een eenvoudiger vintage circuit. Signaalpad wordt langer, gaat door meer parts en verliest wat onderweg.
Hoe compacter hoe beter vaak de sound. Hoe meer ertussen hoe platter / ieler of kaler het geluid vaak wordt.
Dat is wat PEEVEE met warmte bedoelt ook.
Maar het blijft uiteraard een afweging > je neemt dit voor lief en profiteert van wat extra's > distortion, eff.loop, pushpull pots etc.etc.
of sloopt alles eruit, en houdt een voller directer geluid over.
Dat is wat AL bedoelt met : het alleen maar gebruiken van de klassiek cleane sound van zo'n amp.

kan allemaal...
Jay

Dude
16 juni 2003, 20:32
ik wil inderdaad wat meer distortion, die effectloop mag er zeker wel uit want dat gebruik ik nevernooitniet....

en tja, push pull, midboost is wel erg geil, en die andere is voor kanaal switchen...

heeft het eruit halen van de effectloop nut voor de tone dan ??

Mr.Jay
16 juni 2003, 20:55
heeft het eruit halen van de effectloop nut voor de tone dan ??[/quote]

Ligt er aan hoe ie in circuit zit, ik ken dat circuit verder niet, alle beetjes zeg maar baten > betere caps, korter circuit, goeie buizen op de juiste plekken > goeie afstelling hiervan, wat onnodige caps verwijderen / veranderen en vooral > GOEIE SPEAKER !!
AL gaf al heel wat zaken aan > advies : laat deze meneer de amp nakijken, afstellen en wat bijtunen > en je hebt wellicht een pracht versterker voor de rest van je tijd.

Jay

Dude
16 juni 2003, 21:00
zodra de geldmachine weer gaat rollen mail ik al zeker...

Dude
16 juni 2003, 21:15
toch wel belangstelling in de evt mods die eraan gedaan kunnen worden, wie deden deze dingen nou ? al en mr jay ??

Even uit mijn hoofd. Bij de Rivera PRII zaten bij de gaintrappen (van clean) caps (500pF) tussen plaat en cathode. Bij de Concert zal je ook zoiets aantreffen. Ik heb die verwijderd om de amp wat levendiger te laten klinken. Ik gebruik die amps als 'klassieke' Fender dwz het scheurgebeuren gebruik ik niet. Het kan zijn dat er over de Master een cap zit. Als je amp pinnig is kan dat de oorzaak zijn.

Voor de rest is het clean vrijwel klassiek Fender. Je zou evt. de PI kunnen blackfacen. De 330K door 1M vervangen en kijken of je met de condensatorwaardes de goede bas hebt. Ik houd wel van 47K aan de platen van de PI (AT) ipv 82/100. Krijgt ie wat meer toon. Als je AX gebruikt lekker de 82/100 laten zitten.

Was het dacht ik

Die amps hebben weer de houten cabinetten ipv spaanplaat. Fender heeft na de sf-periode met die Amps weer een beetje zijn best gedaan.

Al

dit is trouwens wel een beetje abracadabra voor me hoor.....

Mr.Jay
16 juni 2003, 22:19
dit is trouwens wel een beetje abracadabra voor me hoor.....[/quote]

Dacht ik al.
Vandaar dat je beter kunt opouden met je vragen en naar b.v. AL kunt gaan, je kunt als jezelf technisch niet zover bent toch niet verder komen met je fotoos/vragen over verbeteringen ana die amp op dit forum.

Succes
Jay

Dude
16 juni 2003, 22:44
dat was ik ook al van plan, toch effe leuk om de meningen van een ieder te horen

telecastermaster
17 juni 2003, 19:16
Hee Dude,

Ik heb er eentje! Een Fender 1983 Concert (1x12") en het is gewoonweg een killer amp! (maar dat had je zelf ook al gemerkt neem ik aan).

Hij heeft het clean van een Twin reverb plus een behoorlijk distortion kanaal. Zelf gebruik ik er altijd nog een tubescreamer bij; dan heb je een soort 3-kanaalsversterker.
Speaker is zeer goed: een 300 watt EV speaker.

De mijne heeft inmiddels wel wat ouderdomsverschijnselen en zou eigenlijk eens goed nagekeken moeten worden. Helaas kan ik 'm in mijn jaren 20 flatje niet amper aanzetten, maar ik heb er een paar memorabele optredens mee gedaan. Niet te tillen alleen dat ding.

Mr.Jay
17 juni 2003, 19:21
Ik heb er eentje! Een Fender 1983 Concert (1x12") en het is gewoonweg een killer amp! (maar dat had je zelf ook al gemerkt neem ik aan).
Speaker is zeer goed: een 300 watt EV speaker.

Die is niet origineel in ieder geval.
Een collega van me in mijn vorige band had er zo een nw. > later dezelfde EV erin gezet, misschien is ie het wel. Ik vind het zelf helaas NIET te vergelijken met een goeie Twinrev., maar dat is dan weer een ander verhaal.

Jay

telecastermaster
17 juni 2003, 19:23
ik wil weten hoe oud die is enzo, en of de speaker orgineel is, krijg je als antwoord dat ze dat niet weten...

1983 dus. (inmiddels dus net vintage geworden) :-)

De versterker had 2 uitvoeringen: een met 2x10"speakers (EV's) en een 1x12" versie (ook Electro Voice).

Het overdrive kanaal heeft (naar het schijnt) alle kenmerken van een Mesa Boogie (logisch ook natuurlijk aangezien de ontwerper Paul Riviera was), zoals het gebruik van de buis voor reverb voor extra distortion.

Dude
17 juni 2003, 19:30
Cool, maar ze zijn toch niet alleen in 83 gemaakt ?

de speaker is een Eminence Legend speaker, welke in bijna elke Concert zit die ik op ebay ed vind... zal dus wel de orginele zijn....

telecastermaster
17 juni 2003, 19:33
Die is niet origineel in ieder geval.
Een collega van me in mijn vorige band had er zo een nw. > later dezelfde EV erin gezet, misschien is ie het wel. Ik vind het zelf helaas NIET te vergelijken met een goeie Twinrev., maar dat is dan weer een ander verhaal.

Jay
Weet je zeker dat het een 1983 Concert is van je collega?? Fender heeft namelijk later (eind jaren 80 ofzo) een nieuwere versie uitgebracht van de concert met printplaten ed.
Trouwens voor 1983 ook nog een versie. (in de jaren 60).

De 1983 Concert is bij mij weten met een aantal verschillende speakers uitgerust, waaronder EV's.

Mr.Jay
17 juni 2003, 20:05
Weet je zeker dat het een 1983 Concert is van je collega?? Fender heeft namelijk later (eind jaren 80 ofzo) een nieuwere versie uitgebracht van de concert met printplaten ed.
Trouwens voor 1983 ook nog een versie. (in de jaren 60).

De 1983 Concert is bij mij weten met een aantal verschillende speakers uitgerust, waaronder EV's.[/quote]

sicher wiessen, 83er Rivera-amp was het. Hij heeft er in '90 na de opgeblazen stock-Fenderspeaker op aanraden van iemand zo'n EV in laten zetten.
Was beslist geen stock-speaker die EV > zal best tegen meerprijs een optie geweest zijn, is vaker bij Fender geweest.

trouwens die 90's Concert heb ik zelf eentje gehad, 1x12 > breek me de bek nie open. de schrik van elke service-dienst > ze zijn ook maar 3 jr. gebouwd > uit dezelfde serie stamt de 4x10SUPERAMP > DUIM dat je daar geen problemen mee krijgt.

Jay.

Dude
19 juni 2003, 14:16
ik ben dan nu wel erg benieuwd welke versie ik dan heb ?

Mr.Jay
19 juni 2003, 15:57
ik ben dan nu wel erg benieuwd welke versie ik dan heb ?

beschrijf je knoppen es van links naar rechts met alle funkties.

Jay

Dude
19 juni 2003, 18:34
links --> rechts


input 1
input 2

Volume (push to bright
treble
bass

Volume (push for ch select)
gain
master
treble
mid (push for boost)
bass
reverb
precence

standby
ac
rood lampje

telecastermaster
19 juni 2003, 19:46
Kan zowel model 1983 als model 1990 zijn



1983 concert amp
(Hier met 2 x 10"speakers)

http://ebay2.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_8083dbf1319038410a82b8d2bd8af89e/i-6_B_L.JPG


http://ebay2.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_8083dbf1319038410a82b8d2bd8af89e/i-4_B_L.JPG



1964 Fender Concert: (4x10")

http://ebay0.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_885b663ebd4b1f1cf1d283863295ae3f/i-1_B_L.JPG

http://ebay0.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_008c0ae5e879d8091982f4f103ba139e/i-2_B_L.JPG


1990 Concert amp:

[img]
http://imagehost.vendio.com/bin/imageserver.x/00000000/atozmarshall/FenderConcertAmp3.JPG

[img]
http://imagehost.vendio.com/bin/imageserver.x/00000000/atozmarshall/FenderConcertAmp5.JPG


De achterkant van de 83' en 90'verschillen duidelijk!

telecastermaster
19 juni 2003, 19:50
Mijne heeft overigens deze footswitch: (ik heb me laten vertellen dat die niet veel gemaakt zijn.)

http://ebay0.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_c6e300c34b64d9bf5342b0cb6c62f80d/i-1.JPG

telecastermaster
19 juni 2003, 19:53
From “Fender Amps the First Fifty Years”, by John Teagle and John Sprung:

The Concert name reappeared in 1982. Two parallel inputs fed a 7025 twin triode, with the two sides direct-coupled, and from here the signal path was split. A traditional Fender sound (minus tremolo) was available from the “clean” ( #1) channel and its setup of Bright switch, Treble, and Bass, followed by the volume control and half of another 7025. The “hot” (#2) channel sported a mid control with a pull-knob mid boost to supplement its bass and treble controls. Like the clean channel, a volume control and another stage of a 7025 followed. This signal, however, fed another stage of a 7025, with a level control pot in between labeled gain. The volume and gain controls allowed the last two stages of 7025 to be run wide open for maximum distortion. A master volume pot followed the final stage, and this high-gain signal joined the clean signal at the standard reverb section (12AT7 driver, 7025 recovery). A buffered effects loop with level controls for the send and return sent the signal through three more stages of 7025, two more pots, and three more capacitors. A standard 12AT7 long-tailed phase inverter and the return of the Presence control on the negative-feedback loop completed the signal path to the 6L6’s. The Concert was the only amp with 2 6L6’s that Fender made between 1982 and and the introduction of the Super 60 in 1988, making it a very important amp in the history of Fender.

Al
19 juni 2003, 20:02
links --> rechts


input 1
input 2

Volume (push to bright
treble
bass

Volume (push for ch select)
gain
master
treble
mid (push for boost)
bass
reverb
precence

standby
ac
rood lampje


Dat is een Concert II (82-87)

Al

Al
19 juni 2003, 20:04
1964 Fender Concert: (4x10")



Oeps hier staan ze allemaal.

--> Een 64'er met tilts!! Die moeten er later opgeschroefd zijn.

Al

Mr.Jay
19 juni 2003, 20:45
[quote=Dude]links --> rechts
Dat is een Concert II (82-87)
Al

Klopt als een bus, die MID op Normal knl. zat bij de '90 CONCERT serie > bij de 82'serie zat ie NIET...

Heb je nog de goeie > handgesoldeerde amp !!

Jay

Dude
20 juni 2003, 10:48
het is dus duidelijk een 83er

de achterkan is precies zo als op de eerste foto's
bedankt, bart

Dude
20 juni 2003, 10:54
BTW

giater in de band mee gespeelt en DAMN wat een geile rock amp is dit, niks geen pedaaltjes gewoon gain en volume op 10, master op 3/4 en een heeeeeeeerlijke rock overdrive !
Had een RAT ervoor als boost voor solo's ed, klonk ook erg geil.

Die footswitch, is die makkelijk te maken want die mnis ik wel erg....

zijn daar schema's van ?

Mr.Jay
20 juni 2003, 16:44
[quote="Dude"]BTW

giater in de band mee gespeelt en DAMN wat een geile rock amp is dit, niks geen pedaaltjes gewoon gain en volume op 10, master op 3/4 en een heeeeeeeerlijke rock overdrive !
Had een RAT ervoor als boost voor solo's ed, klonk ook erg geil.

KIJK !! daar gaat het om > je geniet al van je eigen sound > DAT maakt dat je wellicht lekkerder c.q. beter gaat spelen, die extra klick van je amp.

PHIL > Dáár doen we het ( geknutsel aan amps ) voor !

Jay