PDA

View Full Version : Vintage goodmans speaker vervangen



scabiosa
29 juni 2012, 14:11
vrienden,

In m'n laney klipp cabinet zitten Goodmans speakers. 2 audiom 12p en 2 audiom 12p-g's. 15 ohm elk, en ik vermoed dat ze elk 50 watt zijn.

Nu is het rubber aan de zijkant van één van de speakers los gekomen, ik heb die laten plakken maar het was slechts een kwestie van enkele repetities en het was weer van dat. Mijn tech vertelde me dat ik best alle vier de speakers zou vervangen. Nu lijkt me dat zonde want die speakers klinken echt super, en de andere 3 werken zoals het hoort.

Is het ok om enkel de kapotte speaker te vervangen? Of zou ik dan toch beter 2 speakers vervangen zodat ik weer met een x-opstelling zit?

Nu is de vraag welke speaker zou ik best nemen?

Ik vermoed dat een greenback in de buurt komt?

Is er ook een mogelijkheid om het rendement van de speaker te meten?

Vielen dank!

muziekschuur
29 juni 2012, 14:25
Laten reconen... En anders een setje op internet scoren. Ze zijn er nog wel... Ik ben zelf ook weg van Goodmans speakers...

scabiosa
29 juni 2012, 18:18
Ik heb eens gezocht om de speaker te laten reconen maar het is iets moeilijks want er is nooit garantie.
Dus zal ik een vervang speaker zoeken.

Waarschijnlijk is de greenback de beste optie maar wel wat duur. Daarom dacht ik aan de eminence cannabis rex speaker. 50 watts op 16 ohm en maar 79 euro

Iemand ervaring met deze cannabis reeks?

Of de jensen chicago 12-50 (mod)
schijnt ook zeer goed te zijn, niet duur en naar wat ik lees nogal greenbackachtig...

Antoon
2 juli 2012, 13:56
Waar heb je ze laten repareren als ik vragen mag?

Wat jij beschrijft kan vrij gemakkelijk gemaakt worden lijkt mij.

nico verduin
2 juli 2012, 14:31
Ik heb zelf ooit hier wel eens een speaker laten repareren. http://www.total-speaker-repair.nl/ Die vervangen pas als het echtniet anders kan. Maw, is een coil te repareren, dan doen ze dat. Is er een scheur in de conus maar zit de vezel er nog aan, dan repareren ze dat. uitstekend bedrijf is mijn ervaring.

scabiosa
7 juli 2012, 14:16
Ik heb zelf ooit hier wel eens een speaker laten repareren. http://www.total-speaker-repair.nl/ Die vervangen pas als het echtniet anders kan. Maw, is een coil te repareren, dan doen ze dat. Is er een scheur in de conus maar zit de vezel er nog aan, dan repareren ze dat. uitstekend bedrijf is mijn ervaring.

Super! Jammer dat die zo ver in het Noorden zijn... Heeft er iemand weet van een dergelijk bedrijf in België of wat meer in de buurt van Gent en omstreken?

Ik heb de speaker overlaatst laten plakken door Freeqi (Fad Amps), aan de andere kant, als het hem niet lukte, dan twijfel ik er aan of iemand anders het beter kan... Of toch voor een langere tijd dan enkele repetities...

matto
11 juli 2012, 12:00
Gewoon even opsturen ,toch?
Kost je vice versa rond de 20 euro.
Moet al gek gaan als ze bij total speaker repair geen oplossing weten.