PDA

View Full Version : geschikte gitaar



yan1995
29 juni 2012, 11:24
goeiedag,

Ik zit in een band en we zijn van plan om binnenkort al op te nemen en op te treden. We kunnen waarschijnlijk al een optreden regelen op tv en daarom heb ik een betere gitaar nodig. Momenteel speel ik nog met mijn 1ste gitaar, een fender squier, maar deze is niet echt geschikt voor rock en hardrock vind ik zelf en heb ik ook al gehoord. Ik was al van plan om een nieuwe gitaar te kopen en dacht aan een LTD MH-100GM, mijn budget is 300euro aangezien ik ook nog een elektro-akoestische gitaar ga kopen,ook voor band. Nu heb ik de vraag of jullie nog een geschikte gitaar weten die binnen het budget blijft.

Icarvs
29 juni 2012, 11:33
Is rock en hardrock het enige wat je ermee gaat spelen, of is dat de sound die je in jullie nummers wil bereiken?
Een les paul blijft een beetje de standaard rock/hardrock gitaar:p

sjoerd5
29 juni 2012, 11:37
Hendrix, Clapton, Deep Purple, MC5...??

smullie
29 juni 2012, 12:01
Is rock en hardrock het enige wat je ermee gaat spelen, of is dat de sound die je in jullie nummers wil bereiken?
Een les paul blijft een beetje de standaard rock/hardrock gitaar:p

Of een SG of een superstrat. Probeer ze ff en beslis zelf. Voor dat geld zou ik trouwens enkel en alleen voor een goeie tweedehandse zoeken.

yan1995
29 juni 2012, 14:27
de bedoeling is om veel stijlen te spelen maar vooral rock en hardrock en misschien metal. Ik speel het liefste op een stratocaster.

almarvk
29 juni 2012, 14:29
En over wat voor versterker speel je?

yan1995
29 juni 2012, 14:33
met een peavey van 25watt, het is een transistorversterker en omdat deze niet goed genoeg is speel ik via een PA

smullie
29 juni 2012, 14:33
de bedoeling is om veel stijlen te spelen maar vooral rock en hardrock en misschien metal. Ik speel het liefste op een stratocaster.

Strat met EMGs? (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-custom-kirk-hammett-emg-125821945.html?qq=emg&sort=prijs&list_cat=elektrische-gitaar)

Maar die je zelf aangeeft in je openingspost kan zeker ook zenne...

Och ja, wat weet ik er nu eigenlijk van? Gewoon gitaar met humbuckers pakken die je goed ligt. En die je mooi vindt, want die pak je toch meer vast...

BTW: goeie vraag hierboven: wat is je amp? Dat is voor je sound mss nog belangrijker dan de gitaar...

Fiendish
29 juni 2012, 14:36
Strat met EMGs? (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-custom-kirk-hammett-emg-125821945.html?qq=emg&sort=prijs&list_cat=elektrische-gitaar)

Maar die je zelf aangeeft in je openingspost kan zeker ook zenne...

Och ja, wat weet ik er nu eigenlijk van? Gewoon gitaar met humbuckers pakken die je goed ligt. En die je mooi vindt, want die pak je toch meer vast...

LOL, 'Kirk Hammet' en dan een 60/81 set in de gitaar stoppen...
Ouderwetse James Hetfield set dus, van voor 'ie z'n signature model had :)
en dan zijn het nog de X versies ook....

gerte1991
29 juni 2012, 14:40
Meestal als ik op zoek ben naar een nieuwe gitaar of niet geluid wat ik wil ga ik allemaal muziekwinkels langs whaha!
feedback, vox humana etc. Gewoon van alles proberen en kijken wat je het fijnste vind spelen of zo?

yan1995
29 juni 2012, 14:44
ja ik speel toch op een mixer dus deze kan ik zelf regelen en via mijn effecten kan ik ook op een mixer spelen,maar die humbuckers zijn wel nodig. Ik speel nu met single pickups

Thyrif
29 juni 2012, 14:47
Tja, als je een strat lekker vind spelen, zoek dan een strat met humbuckers. Of een superstrat. Maar opzich is een leuke les paul ook niet verkeerd, meestal wen je redelijk snel aan een hals. Mijn PRS SE Tremonti heeft trouwens meer een nek die totaal niet op een les paul lijkt, meer op een strat.

yan1995
29 juni 2012, 14:51
ik had al een ibanez SA-serie vast gehad maar die gaf ongelooflijk veel feedback en dit wil ik niet tijdens concerten.

smullie
29 juni 2012, 14:53
ja ik speel toch op een mixer dus deze kan ik zelf regelen en via mijn effecten kan ik ook op een mixer spelen,maar die humbuckers zijn wel nodig. Ik speel nu met single pickups

Apart... Ben jij dit dan?
http://i.ytimg.com/vi/8eExAkqLfdI/0.jpg

almarvk
29 juni 2012, 14:54
met een peavey van 25watt, het is een transistorversterker en omdat deze niet goed genoeg is speel ik via een PA

Dan zou ik eerder gaan voor een betere versterker.
Veel gemaakte beginners fout is een nieuwe gitaar kopen omdat de sound van de huidige setup niet goed is.

Thyrif
29 juni 2012, 14:56
ik had al een ibanez SA-serie vast gehad maar die gaf ongelooflijk veel feedback en dit wil ik niet tijdens concerten.

Ik heb ook een SA gehad, en dat viel prima mee (toen harde metal gespeeld, dus ja, dat wil wel feedbacken hoor, ging heel goed). Maar iets met fijnere pickups is wel tof ja. Meestal krijg je ook meer waarde voor je geld als je tweedehands zoekt: gitaarmarkt.nl, marktplaats, of toevallig in iemands sig.. ^^ Browse gewoon wat rond en ga een middagje wat gitaren uitproberen in de winkel, dan weet je wat je fijn vindt en wat niet.

Je oefenversterker is ook niet iets om mee op te gaan treden lijkt me (en over de PA is ook niet alles), moet je daar niet eens naar kijken?

yan1995
29 juni 2012, 14:58
zoiezo moet ik een nieuwe gitaar omdat mijn andere niet goed genoeg is, en ik speel toch op een PA dus qua sound zit ik redelijk goed via PA,juist de gitaar heeft single pickups en is redelijk slechte kwaliteit.

yan1995
29 juni 2012, 15:01
Apart... Ben jij dit dan?
http://i.ytimg.com/vi/8eExAkqLfdI/0.jpg

haha nee, en zo apart vind ik het niet,de sound is redelijk goed via de mixer omdat mijn effecten gebruikt kunnen worden voor een mixer