PDA

View Full Version : Nieuwe Chorus... Strymon Ola??? Of... ???



groovieguitarguus
29 juni 2012, 10:40
Ik overweeg om een Strymon Ola aan te schaffen.
In mijn setup, gaat ie echter wel mono.

De Soundsamples op YouTube vind ik wel heel gaaf... maar wellicht voor Mono 'over the top'?

Ik heb ook 'Gas' voor een El Capistan of Timeline... dus met een goedkopere Chorus, weer meer budget voor een ander pedaal...

Ik lees het graag....

gr. Guus

(Sorry Dirk-Hendrik... de zoek functie van gitaarnet is een 'draak' van een ding... ;-)

Comfortably Daniel
29 juni 2012, 13:53
Wat voor 'n chorus heb je nu of al al eerder gehad en welke soort sound wil?

groovieguitarguus
29 juni 2012, 16:39
Ik heb een Boss CE-2 gehad... vond ik niks...

Verder de Chorus uit mijn G-Force... Mag Vet / HiFi achtig klinken... Beetje 90's

Kieftenbelt
29 juni 2012, 17:50
Wat dacht je van de Diamond Pedals Halo Chorus? (http://www.diamondpedals.com/products/halo.html)

Buzzel
29 juni 2012, 19:42
Heb ik van de week verkocht. Tis meer een soort van chorus/phaser. Heel phaser achtige chorus. Wel vet, maar veel te duur voor wat hij doet. Daarom is ie weer weg.

onrust nv
29 juni 2012, 23:34
Ik zou denk ik voor een van de Maxon chorussen gaan de CS-9 pro, PAC-9 of de duurdere CS-550 maar dat is wel een aparte. Ik heb nu wel GAS voor de PAC-9 want daar zit ook nog een dark/bright switch op en schijnt een CS-505 copie te zijn, maar daar kan D_H meer over vertellen dan ik.

groovieguitarguus
29 juni 2012, 23:42
Jullie overwegingen neem ik zeker mee....

De Boss CE-2 heb ik gehad, maar vond ik 'te eenvoudig' klinken... mag wel 90's qua sound (Lakather)...

Is de Providence Anadime een goeie overweging?

Comfortably Daniel
30 juni 2012, 08:20
hmm...TC Electronic SCF (Stereo Chorus Pitch Mod & Flanger) misschien iets...wel erg gave chorus vind ik.

onrust nv
30 juni 2012, 09:52
Deze doet mij trouwens ook wel kriebels in m'n onderbuik geven ondanks dattie niet analoog is.
http://www.earthquakerdevices.com/devices/seamachine.htm

Lijkt me echt een mooi ding.

EBOUE
30 juni 2012, 12:16
Een stuk minder opties, maar wel een zeer lekker klinkende chorus is de EBS Unichorus. Voor gitaar is de pitch shift mode niet zo geschikt, beter voor Bas, maar de chorus maakt je knietjes week. Vooral rond en vol, niet hifi. Als je van analoog klinkende pedalen houdt zou ik die zeker gaan checken.

groovieguitarguus
30 juni 2012, 17:02
Ik heb de Strymon Ola gecheckt... tja... veel geld, voor een wat mij betreft te steriele Chorus.
Een Carl Martin Classic geprobeerd... ook niet mijn ding.
Uiteindelijk wel met een Timeline vertrokken....

De TC SCF ga ik zeker nog even checken... en ook de EBS lijkt me wel een optie.
Beseffende bij Max, dat ik de chorus in misschien 4 nrs. van ons repertoire gebruik... tja... daar ga ik dan toch even minder budget voor maken...

Henri H
1 juli 2012, 01:32
Die Strymon pedalen zijn wel GASsig is 't niet? :)

Ik heb ook sinds kort de Timeline, lekker ding(, en ik overweeg ook de Musicom Lab looper switcher).

Als je gewoon een goeie simpele chorus wilt, kijk dan 's naar de Ibanez CS5 of SC10, wel een beetje '80's, maar de pedalen stammen uit de jaren '90 (SC10 vanaf '86).
2e Hands zijn die dingen voor een paar tientjes wel te vinden, prima chorusen.
Bij mij staat de SC5 sinds een poosje op mijn board.

Nitefly7
1 juli 2012, 10:05
Jullie overwegingen neem ik zeker mee....

De Boss CE-2 heb ik gehad, maar vond ik 'te eenvoudig' klinken... mag wel 90's qua sound (Lakather)...

Is de Providence Anadime een goeie overweging?

Die Anadime krijgt een dikke prima van mij, maar is IMHO ook erg prijzig voor 'een tikkie chorus'.

Mijn stem gaat naar de SC10, Danelec Cool Cat, TC SCF en natuurlijk 't enige pedaal-in-bezit dat mijn GAS lijkt te overleven, de Arion SCH-1...

groovieguitarguus
1 juli 2012, 13:03
Het lijkt erop dat ik ga inzetten op de TC SCF...

Buzzel
1 juli 2012, 13:19
Ik vind die TC (van wat ik gehoord heb) ook maar een beetje steriel. Wat ook lastig is dat hij gevoed word met een gewone stekker (240V) En niet met een adapter. IN je rack zal dat wel niet zo lastig zijn, maar toch.

Als je echt een warme zoekt is die Halo (die ik dan wat te warm vond) heel goed, maar wel erg duur.

peter_heijnen
1 juli 2012, 13:36
Guus bestel meteen de coolcat mee, die is niet heel veel duurder dan de verzendkosten voor de TC :) maar zou je zeker weleens kunnen verbazen.

Mr. Dynamite
1 juli 2012, 13:37
Speel zelf sinds een tijdje met een Analogman mini chorus (met de mix knop dus)
Dit vind ik een erg lekkere en volle chorus. Lastig te vinden, maar als het kan zeker even proberen! ;)

The Lo Lands
1 juli 2012, 13:47
Het lijkt erop dat ik ga inzetten op de TC SCF... Heb deze al zo'n 12 jaar op mijn plank liggen en klinkt in mijn stijl en beleving fantastisch! Er worden momenteel aardig wat tweedehands SCF-jes op Marktplaats aangeboden dus sla je slag :-)

Tristan
2 juli 2012, 09:31
Als je een vette analoge sound wil en de chorus niet teveel mag ruisen dan zijn er eigenlijk maar een paar die ik zou aanraden:
Ibanez BC9
Maxon PAC-9, CS-9Pro, CS-550
MXR Stereo Chorus
TC Electronic SCF

dml
2 juli 2012, 15:07
Onbekend maakt onbemind, geheel onterecht, wat mij betreft: Rocktron Tsunami.

broer07
14 juni 2013, 10:42
Heeft iemand deze gecheckt? Ik alleen even in een winkel, maar wel wel onder de indruk. Degelijk, simpel en ERG lekker klinkend. Zowel de chorus als de vibrato optie overtuigt mij....terwijl ie naast een Strymon Ola getest werd. Voor mij de duidelijke winnaar: RIVERA!