PDA

View Full Version : Ook hier (weer) een HNGD: Gibson Les Paul Studio 50's Goldtop



RoelSmoel
28 juni 2012, 22:06
Ah fijn, Firebird toch maar niet weg, ga je spijt van krijgen Roel..
Gistermorgen in een opwelling een Gibson Les Paul Studio 50's Tribute Goldtop (ahfijn, een hele mond vol!) besteld bij Thomann, en tot mijn grote verrassing was hij vanmiddag al hier!
Voor het geld is het een hele fijne gitaar, fijne afwerking, mooie heldere klank maar toch nog die ballen die een Les Paul nodig heeft..
Te gek!
En mocht ik me bedenken, binnen 30 dagen kan hij (nog) retour.
Foto's volgen morgen, belichting is momenteel nogal ruk..

Aan het eind van de zomer (hopelijk) nog een Fender Chris Shiflett signature Tele, en dan is mijn rek ook vol..

jules
28 juni 2012, 22:07
is dat met humbuckertjes of met p90?

RoelSmoel
28 juni 2012, 22:12
is dat met humbuckertjes of met p90?

Met humbuckers!

Tankman
28 juni 2012, 22:18
Chris Shiflett signature tele?

bat
28 juni 2012, 22:52
ja: http://www.musicradar.com/totalguitar/fender-to-release-chris-shiflett-signature-telecaster-and-nate-mendel-bass-550309

humbucker
28 juni 2012, 22:53
Funny he, Fender dat een signature maakt van een Warmoth :)

Is nog niet uit denk ik trouwens, heb em op facebook voorbij zien komen...

RoelSmoel
28 juni 2012, 23:03
Funny he, Fender dat een signature maakt van een Warmoth :)

Is nog niet uit denk ik trouwens, heb em op facebook voorbij zien komen...

Nope, is inderdaad niet zo.
Als hij er komt ben ik een van de eersten, maar dat is een ander verhaal..

The Unforgiven
28 juni 2012, 23:03
Zozo, na een uur nog geen gezeur;).

Gefeliciteerd Roel, vroeg me al een tijdje af hoe goed die dingen zijn, dus mischien een sounddemo?
Als ik wat dichterbij had gewoond had ik hem wel even willen vergelijken met mijn Tokai:).

RoelSmoel
28 juni 2012, 23:10
Staat toch genoeg op Youtube.. Luke_Wannabe alhier heeft er ook een, en ook wat filmpjes online gezet.

bat
28 juni 2012, 23:35
Zozo, na een uur nog geen gezeur;).
Hij zegt zelf al: deze kan na 30 dagen weer terug. Doorgaans is ie sneller in het helemaal niks meer vinden, dus wie zijn wij dan om er nog een probleem van de te maken? ;)

Luke-wannabe
29 juni 2012, 02:50
Gefeliciteerd, Roel!
Ik heb hem inderdaad ook :)

http://www.youtube.com/watch?v=eSJpM8P4h-o

smullie
29 juni 2012, 10:14
Mooie gitaar RoelSmoel!:ok:

Ik was em ff gaan zoeken op tinternet voor foto's, en vooral de prijs viel me ook op. In positieve zin dan.

Echt mooie waar voor de prijs die je normaal moet neerleggen voor de faded studio... :rockon:

RoelSmoel
1 juli 2012, 21:02
Foto's, zoals beloofd:
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0262.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0263.jpg
Eventjes met mijn held op canvas..
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0264.jpg
Nu zetten ze het jaartal blijkbaar ook op de kop.
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0265.jpg
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/IMG_0266.jpg

Tankman
2 juli 2012, 10:48
En? Blijvertje?

Jasper.
2 juli 2012, 11:13
Ik vind hem erg vet. Gefeliciteerd!

RoelSmoel
2 juli 2012, 12:43
En? Blijvertje?

Voorlopig wel! Erg fijne gitaar!

Harry
2 juli 2012, 13:36
is ook maar afwachten als je blind een gitaar besteld bij een postorderbedrijf. Nou ja, ik hoop dat je er plezier van hebt!

Mr.Fingers
2 juli 2012, 13:47
Ik geef je drie weken...

Squier4ever
3 juli 2012, 09:09
Is de achterkant nou groene burst? Niet dat je daar ooit tegen aan kijkt, maar vind het cheap aan doen. Vette gitaar, ik bied 300 voor je FB :D

Luke-wannabe
3 juli 2012, 09:34
Huh? Is gewoon zwart?

MjS
3 juli 2012, 09:58
Nice, veel plezier er mee.

RoelSmoel
3 juli 2012, 10:17
Is de achterkant nou groene burst? Niet dat je daar ooit tegen aan kijkt, maar vind het cheap aan doen. Vette gitaar, ik bied 300 voor je FB :D

Is een weerspiegeling, ik had mijn werkkleding op dat moment nog aan.. Plus geeft meer, jwz!

Gitaar4LifeDude
3 juli 2012, 10:55
Hey Roel,

Waar ga je deze gitaar eigenlijk inprikken nu je je hele set-up weer verkoopt?
Ga je aan de axe-fx ofzo?

JGD
3 juli 2012, 12:37
valt wel mee met die crisis he, ik zie zo vaak HNGD posts........ :)

YannickH
3 juli 2012, 17:07
Hey Roel,

Waar ga je deze gitaar eigenlijk inprikken nu je je hele set-up weer verkoopt?
Ga je aan de axe-fx ofzo?

gaat hij zijn EVH amp verkopen???:???:
volgens mij kan hij beter een andere hobby ofzo zoeken:o

The Unforgiven
3 juli 2012, 19:18
Zeker een blijvertje, ik vind het wel erg jammer dat het me een paar versterkers heeft moeten kosten, maar dan heb je ook wat..

:hide:

Wanneer gaat je volgende set de deur uit Roel?

RoelSmoel
3 juli 2012, 21:25
:hide:

Wanneer gaat je volgende set de deur uit Roel?

Je weet dat je zo'n uitspraak van mij nooit serieus moet nemen.

Ik geef het zijn tijd.

Maar laten we het bij deze gitaar houden in dit topic ;)

vulvasonic
3 juli 2012, 21:57
Mooi! En dan te bedenken dat een Goldtop voor mij 30 jaar geleden indirect de aanleiding is geweest om een Fender Stratocaster te kopen. :D

Nee, dat verhaal duurt te lang.

smullie
3 juli 2012, 22:33
Mooi! En dan te bedenken dat een Goldtop voor mij 30 jaar geleden indirect de aanleiding is geweest om een Fender Stratocaster te kopen. :D

Nee, dat verhaal duurt te lang.

Heb je weer aan je vingers geroken?:???:

Mr. Dynamite
4 juli 2012, 00:48
Waar ga je deze gitaar eigenlijk inprikken nu je je hele set-up weer verkoopt?


Hahaha 't moet niet gekker worden zeg, dat was echt dé amp zei je.
Maargoed afgaande op de settings van een filmpje dat je laatst poste klinkt het natuurlijk nooit goed..

Wat gaat er nu komen?

jules
4 juli 2012, 09:31
mischien weer eens terug naar de basis, doe ik ook ik laat steeds vaker mijn line6 m13 thuis, en neem maar een eenkanaals marshal jmp mk2 mee, les paultje of strat. Ongeloofelijk hoe je daar in een coverband nog mee wegkomt, goed je draait wat vaker aan de volume knoppen van je gitaar, maar het gaat. Ik vind het erg bevrijdend om zo te repeteren, het lijkt wel alsof ik me dan veel meer met het spelen zelf kan bezig houden. Try it Roelsmoel zeker met deze gitaar moet dat lukken.

dml
4 juli 2012, 13:30
mischien weer eens terug naar de basis, doe ik ook ik laat steeds vaker mijn line6 m13 thuis, en neem maar een eenkanaals marshal jmp mk2 mee, les paultje of strat. Ongeloofelijk hoe je daar in een coverband nog mee wegkomt, goed je draait wat vaker aan de volume knoppen van je gitaar, maar het gaat. Ik vind het erg bevrijdend om zo te repeteren, het lijkt wel alsof ik me dan veel meer met het spelen zelf kan bezig houden. Try it Roelsmoel zeker met deze gitaar moet dat lukken.

Ach, ik speel ook in een top-100 band en neem met optredens regelmatig mijn Triple Recto + 4x12 mee, enige effect dat ik gebruik is een DD-7. Covergitaristen denken altijd maar weer dat ze zoveel mogelijk geluiden moeten hebben om het origineel zo goed mogelijk te benaderen maar dat is een misvatting die alleen bij covergitaristen leeft. Het publiek zal het geen ruk uitmaken of je bijv. U2 speelt met een Vox of met een Marshall, zolang die dotted 8th delay maar te horen is.

allochthomas
4 juli 2012, 13:42
@jules: Dat is precies wat ik ook heb gedaan. Ik heb nu een single channel amp en twee pe(n)dalen om de amp te boosten als ik dat nodig vind. Meeste gain krijg ik toch door hard aan te slaan, wil ik wat minder dan ga ik gewoon wat lichter spelen en "clean" is gewoon de volume van m'n gitaar wat terug draaien. Voor mij voelen al die hippe channel switchers en knopjes meer aan als een blok beton om mijn benen dan een bevrijding.

Ik vermoed dat roelsmoel nog steeds in zijn achterhoofd de gedachte heeft dat als je de goeie gear heeft alles van zelf gaat. Goeie spullen helpen zeker maar als je spel niet goed klinkt dan kan je wel achter mooie spulletjes verschuilen maar dan zal het nooit 100% klinken. Minder druk maken om spullen en meer spelen. Zorg dat de basis gewoon goed is en dan komt de rest vanzelf wel.

benwave
4 juli 2012, 19:20
Ik vermoed dat roelsmoel nog steeds in zijn achterhoofd de gedachte heeft dat als je de goeie gear heeft alles van zelf gaat. Goeie spullen helpen zeker maar als je spel niet goed klinkt dan kan je wel achter mooie spulletjes verschuilen maar dan zal het nooit 100% klinken. Minder druk maken om spullen en meer spelen. Zorg dat de basis gewoon goed is en dan komt de rest vanzelf wel.

Ja Roel dat denk ik dus ook, gebrek aan talent is niet op te vangen door ander spullen,
dat is alleen op te vangen door keihard werken en oefenen.
verder moet je natuurlijk doen met je geld wat jij wilt, al steek je het in de brand dat is goed recht

RoelSmoel
4 juli 2012, 22:06
Ja Roel dat denk ik dus ook, gebrek aan talent is niet op te vangen door ander spullen,
dat is alleen op te vangen door keihard werken en oefenen.
verder moet je natuurlijk doen met je geld wat jij wilt, al steek je het in de brand dat is goed recht

Nee hoor, dat denk ik zeker niet. (overigens ook voor allochthomas)
Ik heb de versterker weer uit de verkoop gehaald. Was meer een volume-kwestie, en praktische kwestie bij het verplaatsen van het spul. Maar er is een gulden middenweg voor mij, ik kan mijn geliefde EVH blijven houden, en de buren zijn ook blij (ook een van de redenen).
Maar goed, ik zal maar zeggen, het hoefde maar een naam te hebben, dat ik over ging stappen op modeling was sowieso niet zeker.

Tankman
4 juli 2012, 22:21
Wat is je gulden middenweg dan? Wel mooi dat je je amp kan houden.

RoelSmoel
4 juli 2012, 22:32
Wat is je gulden middenweg dan? Wel mooi dat je je amp kan houden.

Kleine(re) kast en evt iets van een attenuator ofzo achteraf als het dan nog niet goed is. Vooral het gedreun was een probleem.
Maar goed, ze zijn nu 3 weken op vakantie, dus daar kan ik even fijn gebruik van maken:)

Tankman
4 juli 2012, 22:36
EVH 112 ofzo? Je amp kan toch ook met koptelefoon?

RoelSmoel
4 juli 2012, 22:58
EVH 112 ofzo? Je amp kan toch ook met koptelefoon?

Jep inderdaad. Ik ben aan het twijfelen tussen de 112 en de 212, of ik moet gewoon tegen iets heel anders op lopen via marktplaats ofzo.
Koptelefoon klinkt niet geweldig.. De Line 6 UX1 in en dan over mijn monitors klinkt weer een stuk beter.. Ach..

Tankman
4 juli 2012, 23:07
Ik heb nu een Palmer closed back 212 met V30's. Kan ik je zeker aanraden.

allochthomas
5 juli 2012, 00:27
Ik ben er nog niet geheel overtuigd van je motieven roel, ik heb het zelf gehad.

Om maar even in te haken op de dilemma en je een beetje uit je droom te helpen: zo'n versterker gaat nooit goed klinken op kamer niveau. Je kan er allerlij attenuators aan gaan hangen maar je zult altijd tot de conclusie komen dat het het steeds net niet is. Ik werk zelf met een master volume en een attenuator en dat klinkt al een stuk beter tov een master volume alleen maar nog blijf ik wat missen. Trek ik de versterker in een oefenruimte open en dan weet ik waarom ik die versterker heb laten bouwen en waar hij eigenlijk thuis hoort. Op slaapkamer niveau spelen moet je altijd een compromis sluiten: gave buizen stack die niet optimaal klinkt of toch iets met een koptelefoon. Ik heb besloten om er gewoon mee te leven dat de amp nooit optimaal zal klinken in mijn slaapkamer al heb ik wel de luxe dat ik redelijk luid kan spelen hier.

Orpheo
5 juli 2012, 12:51
Ik ben er nog niet geheel overtuigd van je motieven roel, ik heb het zelf gehad.

Om maar even in te haken op de dilemma en je een beetje uit je droom te helpen: zo'n versterker gaat nooit goed klinken op kamer niveau. Je kan er allerlij attenuators aan gaan hangen maar je zult altijd tot de conclusie komen dat het het steeds net niet is. Ik werk zelf met een master volume en een attenuator en dat klinkt al een stuk beter tov een master volume alleen maar nog blijf ik wat missen. Trek ik de versterker in een oefenruimte open en dan weet ik waarom ik die versterker heb laten bouwen en waar hij eigenlijk thuis hoort. Op slaapkamer niveau spelen moet je altijd een compromis sluiten: gave buizen stack die niet optimaal klinkt of toch iets met een koptelefoon. Ik heb besloten om er gewoon mee te leven dat de amp nooit optimaal zal klinken in mijn slaapkamer al heb ik wel de luxe dat ik redelijk luid kan spelen hier.

quoted for truth.

daarom trek ik mijn buizenbakken thuis gewoon open alsof ik in de oefenruimte zit. En voor mensen gaan piepen hoe asociaal dat is: de buren houden mij 's nachts wakker met DUBSTEP en DANCE! links en rechts. Een of twee keer in de week even spelen op lekker volume mag dan wel denk ik...

@roel: leuke gitaar! leuke set onderhand ook. je EVH, je firebird en nu je les paul. echt top! nu nog een tele, strat en een es335-achtige en/of een gretsch, en je bent het heertje.

wat je amps betreft: als je alleen thuis speelt en je kan niet harder dan slaapkamer/praatniveau, is je amp overbodig, imho. pak dan zo'n leuke mini-marshall die dit jaar uitgebracht zijn. zelfs alles op 10 zal niet oorverdovend zijn.

Orpheo
5 juli 2012, 12:56
Kleine(re) kast en evt iets van een attenuator ofzo achteraf als het dan nog niet goed is. Vooral het gedreun was een probleem.
Maar goed, ze zijn nu 3 weken op vakantie, dus daar kan ik even fijn gebruik van maken:)

kleinere kast. en dan? je amp moet nog steeds zijn load kwijt. en of je nu een ev12l gebruikt die 200 watt kan desciperen of 4 greenbacks die tesamen 100 watt aan kunnen, dat maakt dan echt geen zak uit hoor voor je volume. je spreiding en druk in het laag, ja. een attenuater... meest debiele oplossing ooit bedacht. EVER. een goede mastervolume doet meer voor je tone (of juist MINDER) dan een attenuater, maar dan nog. beste oplossing is niet te zoeken in je amp, maar in jezelf en je ruimte. Of je verkast naar de oefenruimte en trekt 'm daar open etc etc, of je leert leven met het feit dat ie niet vol open kan. Of je gaat de kamer waar je amp in staat geluidsarm maken. denk dan aan tapijten op de vloer en muren, denk aan de kast van de grond houden. scheelt aanzienlijk. Als ik mijn peavey over mijn favo cab (voor die amp) heb, moet ie beduidend zachter dan als ie gaat over een ander, omdat de favo cab op de grond staat, en die ander erop staat. scheelt echt waanzinnig veel. helaas is die andere cab (op de grond) gewoon beter in ieder opzicht.

RoelSmoel
5 juli 2012, 15:09
Een geluk is dat ik de versterker niet alleen thuis van plan ben te gebruiken..
Ik zit al een tijdje met een paar gasten wat plannen te maken voor een bandje op te starten, alleen dan weer jammer als er maar 3 van de 5 actief meewerken.. Maar het zal er wel moeten komen.
Kleinere kast voornamelijk voor het handzame en het gedreun te beperken.

jules
5 juli 2012, 15:11
en welke stijl zou dat dat zijn bijvoorbeeld?

RoelSmoel
5 juli 2012, 15:18
en welke stijl zou dat dat zijn bijvoorbeeld?

Dan hebben we het voornamelijk over rock-covers.

jules
5 juli 2012, 15:25
tja hughes and kettner statesman, ehh marshal haze 40, als je niet te veel wilt slepen en toch wat geluidjes paraat wilt hebben. ps ik repeteer met een bugeraatje v22 en krijg nog commentaar dat het soms te hard gaat :)

RoelSmoel
5 juli 2012, 15:27
tja hughes and kettner statesman, ehh marshal haze 40, als je niet te veel wilt slepen en toch wat geluidjes paraat wilt hebben. ps ik repeteer met een bugeraatje v22 en krijg nog commentaar dat het soms te hard gaat :)

Ik hou het gewoon bij deze versterker, met een 2x12, ook van EVH.

jules
5 juli 2012, 15:32
ja is ook zeker goed keus, ik gebruik bij andere band ook een 2 x 12 kastje werkt perfect hoor

Mr. Dynamite
5 juli 2012, 15:47
ja is ook zeker goed keus, ik gebruik bij andere band ook een 2 x 12 kastje werkt perfect hoor

Sterker nog, dat blaast donders hard! Met die 2x12 van evh heb je wel een gaaf setje. Plus dat je hem achterover kunt zetten, spreiding! :ok:

vulvasonic
6 juli 2012, 01:52
Heb je weer aan je vingers geroken?:???:
Maar natuurlijk!!!