PDA

View Full Version : Brug afgebroken van mijn LAG



smullie
28 juni 2012, 12:25
Ik heb dus een LAG Tramontane T333D nieuw gekocht bij een lokale gitaarwinkel. Ik ben er altijd heel blij mee geweest tot ik op een ochtend beneden kwam en de brug ervan af gebroken bleek te zijn. Dat is nu ondertussen een paar weken geleden, maar ik heb het nog niet over mijn hart gekregen om het hier te posten. Hiermee dus enkele foto's:

https://dl.dropbox.com/u/73639146/2012-06-14%2008.11.36.jpg

https://dl.dropbox.com/u/73639146/2012-06-14%2008.11.54.jpg

https://dl.dropbox.com/u/73639146/2012-06-14%2008.12.11.jpg

https://dl.dropbox.com/u/73639146/2012-06-14%2008.12.38.jpg

Rizz
28 juni 2012, 12:30
Ai! fluts man, mijn oprechte deeelneming... :makeup: Zal toch wel te repareren zijn? Ben je er al mee naar een hersteller geweest om ernaar te laten kijken?

-Martijn-
28 juni 2012, 12:44
Ziet er vreemd uit, maar volgens mij is het makkelijk te repareren. Ik denk in ieder geval dat je blij mag zijn dat het niet tijdens het gitaarspelen gebeurde.

smullie
28 juni 2012, 13:14
Ik heb eerst eens een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik ze gekocht heb (nog geen tijd gehad om er fysiek te geraken). De gitaar is echt nog niet zo oud. Ik denk max 2 jaar oud of zo, dus ik hoop misschien dat het nog met garantie opgelost kan worden.

Nu is het wel zo dat k zeker niet gepanikeerd heb hoor. Het ziet er allemaal hoedanook herstelbaar uit, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat een gitaar al zo snel op die manier kapot gaat.
Ik ben het eens ff gaan opzoeken en dit is mijn post in de nieuwe aanwinsten-topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?143293-Wat-is-je-nieuwste-aanwinst-3&p=2673581&viewfull=1#post2673581).
Maw heb ik de gitaar nog net geen jaar...

Lijkt me toch echt wel een garantiegevalletje... :makeup:

bass blom
28 juni 2012, 13:16
lijkt me ook want het zal geen ding van onder de 100 euro zijn :chicken:

:grouphug:

smullie
28 juni 2012, 13:27
lijkt me ook want het zal geen ding van onder de 100 euro zijn :chicken:

:grouphug:

Ik heb 440€ betaald. Je zal ze wss wel voor een beetje minder kunnen vinden ook, maar dat heb ik zeker graag betaald voor de goede raad en service van de winkel... Dit had de verkoper toen ook niet kunnen weten he...

LaurentB
28 juni 2012, 15:33
Dat lijkt wel een of andere materiaalfout of zo, dat er altijd al een scheurtje heeft gezeten of zo dat langzaam groter geworden is. Wel een schrik zeg, als je dat ineens aantreft.

smullie
28 juni 2012, 16:00
de foto's zijn van 3 juni merk ik net. Dat is de zondag waarop ik deze zo aangetroffen heb. Ik was er in elk geval behoorlijk van onder de indruk. Niet zozeer omwille van geld of zo, maar omdat het ondertussen echt al wel mijn gitaar geworden was. Ze staat altijd in mijn woonkamer klaar om tijdens de pauze van de film of als ik een kwartiertje iets in de oven heb staan of als het mooi weer is buiten of ... even wat te tokkelen.

Productiefout zou zeker kunnen. Ik heb ze niet echt grondig geïnspecteerd bij de aankoop. Ze was nieuw, voelde goed aan en klonk fijn. Meer heb ik niet op gelet...

Ik hoop dat ze het voor me kunnen maken en liefst gratis dan. Het was echt wel een fijn gitaartje... :makeup:

stijnkenens
28 juni 2012, 16:47
Lijkt mij een slechte verlijming vanuit het fabriek, want dat boven stuk dat is losgekomen, dat verbergde toch ook die 2 vijsjes, niet?

Dat kan perfect hersteld worden, zelfs met origineel materiaal. Mits het goed voorbereid wordt natuurlijk.



s.

smullie
29 juni 2012, 09:51
Lijkt mij een slechte verlijming vanuit het fabriek, want dat boven stuk dat is losgekomen, dat verbergde toch ook die 2 vijsjes, niet?

Dat kan perfect hersteld worden, zelfs met origineel materiaal. Mits het goed voorbereid wordt natuurlijk.



s.
Het is nog een beetje anders... Het stuk dat erafgebroken is is nooit verlijmd geweest. Waar de vijsjes zitten waren gaatjes gemaakt die achteraf terug opgevuld zijn geweest... Als je heel goed kijkt kan je het op de laatste foto zien (ik weet het, je moet wel heel goed zien, want het zijn niet de beste foto's... :makeup:)

Ik ga morgen de gitaar eens binnenbrengen bij de winkel zodat ze zelf eens kunnen kijken. Ik hoop dat ik de factuur nog terug vind... :???:

vederlicht
30 juni 2012, 22:03
Smullie, laat even weten hoe het is afgelopen. Ben benieuwd naar de reaktie van de gitaarboer. Al is ie 2 jaar "oud", dit mag niet gebeuren, lijkt mij. Garantie moet van toepassing zijn in dit geval.
Vederlicht♫

smullie
1 juli 2012, 16:04
ik zal het zeker laten weten, maar ik ben er gisteren niet meer geraakt...
Zal iets voor volgend weekend zijn.
De gitaar is trouwens nog geen jaar oud... (ergens in juli heb ik em een jaar)

smullie
7 juli 2012, 14:01
Ik heb vandaag mijn gitaar binnengebracht bij de winkel.
De vertegenwoordiger van LAG zou volgende week langskomen en dan zal hij het voorleggen. Het klopte idd dat ik ze nog net minder dan een jaar geleden gekocht heb...
Even afwachten zeker... Ze zouden ze wss naar Frankrijk (LAG) moeten sturen...

Plant
7 juli 2012, 14:12
Waarschijnlijk zie je haar nooit meer terug en ligt er dadelijk een nieuwe voor je klaar.

smullie
7 juli 2012, 14:46
Waarschijnlijk zie je haar nooit meer terug en ligt er dadelijk een nieuwe voor je klaar.

Dat zou ik niet zo heel erg vinden...:cooler:
Maar ze mogen em ook maken van mij. Zolang het maar opgelost geraakt...

Plant
19 juli 2012, 19:12
*bumpje*

En... is er al wat bekend?

smullie
19 juli 2012, 20:53
*bumpje*

En... is er al wat bekend?

nope, nog niets teruggehoord...
volgende week eens informeren se...

smullie
25 juli 2012, 14:31
nope, nog niets teruggehoord...
volgende week eens informeren se...

Net gebeld. De gitaar is opgestuurd naar Frankrijk (naar de fabriek), maar die hebben dus nog niets laten horen...

Ik mis ze... :makeup:

Plant
27 augustus 2012, 13:21
... en weer een maand verder :soinnocent:

Ze nemen wel de tijd of komt dit door vakantie? Ik ben toch wel benieuwd hoe dit uiteindelijk word opgelost.

smullie
1 september 2012, 11:52
... en weer een maand verder :soinnocent:

Ze nemen wel de tijd of komt dit door vakantie? Ik ben toch wel benieuwd hoe dit uiteindelijk word opgelost.
Geloof me, ik ook...:nervous:

Ik begin het nu wel beu te worden. Er is geen discussie mogelijk he... Het ding is geen jaar oud, is kapot gegaan op een manier waarop ik het niet zelf zou kunnen gedaan hebben. Hoeveel opties heb je dan nog he?:stop:

Plant
1 september 2012, 14:36
Ik moet zeggen dat ik dit geen reclame vind.

Als het onder garantie valt, moet zoiets heel vlot opgelost kunnen worden. Mocht LAG twijfelen of het wel een produktiefout / materiaalfout is of dat de gitaar is mishandeld en LAG zo onder de garantie uit wil komen, dan kunnen ze dat toch ook wel iets vlotter kenbaar maken. Je bent de gitaar nu lang kwijt en weet niet waar je aan toe bent.

Ik verwacht echter niet dat ze de gitaar repareren en wel om twee redenen:

- De kostprijs van de gitaar is veel lager dan de prijs die je ervoor betaald hebt. Als LAG dit defekt afdoende en onzichtbaar wil herstellen, is iemand er toch de nodige tijd (= geld) aan kwijt. Voor LAG dus een afweging wat goedkoper / praktischer is. Ik denk het leveren van een nieuw exemplaar.

- Als LAG de gitaar toch herstelt dan heb je daar ook garantie op. Plus het feit dat de wettelijke garantietermijn van 2 jaar nog niet om is, je hebt dus sowieso nog meer dan een jaar garantie over op de hele gitaar.
Als de gitaar niet afdoende hersteld word en binnen de resterende garantietijd nog eens defekt raakt, zijn ze nog eens de klos.

Als ik LAG was, zou ik de gitaar 'kwijt raken' en direkt naar de dealer een nieuw exemplaar sturen. Dan is het hele probleem in een keer uit de wereld en is iedereen blij.


Ik heb het overigens jaren geleden zelf meegemaakt met een Yamaha APX-6. Daar zat ineens iets van het elementsysteem los in de klankkast. Via de handelaar ging de gitaar in mijn eigen koffer met gegevens naar het servicepunt in België. De koffer kwam korte tijd later terug, maar de gitaar niet. Wel een nieuwe gitaar in een kartonnen doos. De verklaring was dat in het depot de koffers en gitaren bij binnenkomst worden gescheiden en dat ze mijn gitaar daarna ineens niet meer konden vinden ;) . Dus stuurden ze per omgaande mijn koffer maar leeg terug met een nieuwe gitaar erbij :)

Op zich een opmerkelijke gang van zaken, maar mij hoorde je niet klagen :ok:

stijnkenens
3 september 2012, 15:37
Herstellingen onder garantie zijn altijd een verlies / lagere winst voor het fabriek. Dus liever voorkomen dan genezen.

Van de sales manager van Gibson / Epiphone Europe zelf gehoord: gitaren die tijdens transport schade oplopen (van fabriek naar winkel) worden terug opgehaald en verdwijnen zonder pardon in de schredder ... (deed wel even pijn, als je weet waar ik mee bezig ben)
Dus normaal gezien zal dat met die van jou ook gebeuren, en krijg je een nieuwe.


Langs de andere kant: een bediende of arbeider op de hersteldienst van LAG kost minder dan een zelfstandig gitaar hersteller (uurloon ligt een pak hoger, omdat die zelf zijn atelier, verzekering, blabla ... moet betalen)
Dus ik denk niet direct dat LAG hun broek er aan gaat scheuren.

Langs weer een andere kant, het is waarschijnlijk een herstelling die +/- een half uurtje duurt, en niet eens retouche nodig heeft, een zelfstandig gitaarhersteller had binnen de week jou gitaar kunnen herstellen !



s.

smullie
5 september 2012, 15:07
Ik heb net dus nog eens gebeld naar de winkel waar ik ze gekocht heb en dus ook terug binnengebracht heb: hij ging eens bellen naar LAG waar ze bleef... :roll:

Het is nog net geen 2 maand. Ik vraag me echt af waarom dat zo lang moet duren. :???:

Hopelijk duurt het niet lang meer, want de winkel is aan het uitverkopen omdat hij ermee stopt (failliet?). Straks is de winkel dicht en heb ik geen aanspreekpunt meer...

Ik wacht dus op telefoon nu.

Rizz
5 september 2012, 15:14
Oei! Da's nie zo best.. Misschien kan je voor dat het te laat is, je registratienrs van LAG krijgen?

-Martijn-
5 september 2012, 15:34
Je hebt wel heel erg veel geduld... Ik weet niet hoe gehecht je er aan bent, maar is een nieuwe krijgen geen mogelijkheid?

smullie
5 september 2012, 15:54
Je hebt wel heel erg veel geduld... Ik weet niet hoe gehecht je er aan bent, maar is een nieuwe krijgen geen mogelijkheid?

Ik wil best een nieuwe ook hoor. Als die even goed is zit ik daar zeker niet mee in.

En ja, ik ben best geduldig met mensen... :makeup: Ik zou dat eens wat minder moeten zijn...

Plant
5 september 2012, 16:30
Dat LAG wel erg lang niets laat weten, is natuurlijk niet netjes - zoals ik in post #21 al meldde. Maar in feite heb jij direkt met LAG niets te maken. De winkelier heeft jou het instrument verkocht, heeft eraan verdiend, is jouw aanspreekpunt en is er nu dus verantwoordelijk voor.

Natuurlijk zal deze winkelier nu de gitaar naar LAG is gestuurd naar LAG wijzen, maar dat is niet terecht.

Ik heb zelf ooit voor een importeur gewerkt (geen muziekinstrumenten, maar dat maakt niet uit) en kreeg daar ook regelmatig te maken met garantie afhandelingen. Als een klant dan (rechtstreeks of via een winkel) met een defekt produkt terug kwam, had je het maar op te lossen en kon je niet 2 maanden wachten en naar de fabriek wijzen.

Als de winkel aan het leegverkopen is omdat deze stopt (faillissement), kan er nog wel eens iets heel vervelends aan de hand zijn wat nu over jouw rug word uitgespeeld. Namelijk dat de winkelier nog rekeningen voor geleverde instrumenten open heeft staan bij LAG en LAG niets doet zolang er niet betaald is.

Ga als de sodemieter persoonlijk naar de winkel toe zolang deze er nog is en maak stampij. Als je al 2 maanden moet wachten op een herstelling, moet de winkelier maar een nieuwe leveren of iets gelijkwaardigs of geld terug. Als de winkel ineens weg is heb jij niks meer in handen en kun jij ernaar fluiten of moet jij nog maar zien dat je het nog rechtstreeks met LAG opgelost krijgt. Wacht daar niet op!

-Martijn-
5 september 2012, 16:39
Ga in ieder geval even langs die zaak en zeg dat je er wel op wacht terwijl ze LAG bellen. Misschien zijn ze hem gewoon vergeten en is ie binnen een paar dagen weer terug.

Je bent wel iets te gemakkelijk denk ik. Het zal die eigenaar namelijk niks interesseren als de postbode voor een dichte deur staat omdat de zaak opgeheven is; je moet daar (helaas) echt zelf achteraan zitten!

smullie
5 september 2012, 17:25
Ga in ieder geval even langs die zaak en zeg dat je er wel op wacht terwijl ze LAG bellen. Misschien zijn ze hem gewoon vergeten en is ie binnen een paar dagen weer terug.

Je bent wel iets te gemakkelijk denk ik. Het zal die eigenaar namelijk niks interesseren als de postbode voor een dichte deur staat omdat de zaak opgeheven is; je moet daar (helaas) echt zelf achteraan zitten!
Ik weet het, maar eigenlijk is de waarheid dat dit nu niet bepaald bovenaan mijn prioriteitenlijstje staat. Ik heb er de moed niet voor om er achter te zitten. Dat moet ik al hele dagen voor mijn werk, voor verbouwingen, voor ...
Waarom kan er nu eigenlijk nooit eens iets gewoon simpelweg gemakkelijk gaan? :angry:
Ik zal er van 't weekend wel eens passeren...

peppie55
5 september 2012, 18:16
Zelf ook zoiets meegemaakt, met m'n laptop. Na drie maanden heb ik de schuld op de webwinkel geschoven en zij waren verplicht om een vervangend product te leveren. Volgens de wet moet een product binnen redelijk termijn gerepareerd worden (vind ik 1 maand). Zo niet? dan moet er een nieuw product van gelijke of betere waarde worden gegeven.

Hopelijk heb je er wat aan, anders moet je maar gaan dreigen (bij de verkoper) met wetten enzo (heb ik ook gedaan), daar kunnen ze niks tegen in brengen!!

smullie
6 september 2012, 12:40
Ik heb nog maar eens teruggebeld en ik ben even kwaad geworden en gevraagd wat het probleem eigenlijk is. Daarbij heb ik verwezen naar de wet (http://economie.fgov.be/nl/consument/Garantie/Wettelijke_garantie/) die zegt dat een garantie van 2 jaar moet gegeven worden en dat bij een geval als dit ik de keuze heb tussen een nieuwe of een reparatie. Ik heb ineens al meegegeven dat ik met minder dan een nieuwe niet tevreden zal zijn en dat ik ook verwacht dat dit op korte termijn opgelost is. Ik heb geduld genoeg gehad en dat is nu dus op.
:angry:

Plant
6 september 2012, 14:03
Heel goed :)
Alleen zou ik persoonlijk de moeite hebben genomen om naar de winkel toe te gaan. Ik begreep uit je openingspost dat de gitaar bij een lokale winkel is gekocht, dus je hoeft er niet ver voor te reizen.

Aan de telefoon is het voor een winkelier wat makkelijker afpoeieren (we bellen u zo spoedig mogelijk terug - not) dan wanneer je in levende lijve aan de balie staat en aangeeft niet weg te gaan voordat er een regeling is getroffen.

Wel handig is dat te doen op een tijdstip dat niet de hele winkel vol staat met mensen en men echt geen tijd voor je heeft, hoewel het aanlokkelijk lijkt om een winkelier voor het blok te zetten met toeschouwers :p . Maar deze winkel gaat toch al stoppen en heeft weinig (klanten) meer te verliezen.

Boos worden is terecht, maar kies een rustig tijdstip (geen zaterdagmiddag of koopavond) en probeer op redelijke doch dwingende toon je punt te maken. Wijs op je rechten (die kennen zij toch al dondersgoed), zeg dat het al veel te lang heeft geduurd en doe zelf je voorstel. Daar moet uit te komen zijn (zonder te moeten dreigen met consumentenprogramma's of rechtsbijstandtoestanden :stop: dat kan ook nog, maar misschien is de winkel al weg voordat je dat in gang hebt).

smullie
6 september 2012, 14:48
Heel goed :)
Alleen zou ik persoonlijk de moeite hebben genomen om naar de winkel toe te gaan. Ik begreep uit je openingspost dat de gitaar bij een lokale winkel is gekocht, dus je hoeft er niet ver voor te reizen.

Aan de telefoon is het voor een winkelier wat makkelijker afpoeieren (we bellen u zo spoedig mogelijk terug - not) dan wanneer je in levende lijve aan de balie staat en aangeeft niet weg te gaan voordat er een regeling is getroffen.

Wel handig is dat te doen op een tijdstip dat niet de hele winkel vol staat met mensen en men echt geen tijd voor je heeft, hoewel het aanlokkelijk lijkt om een winkelier voor het blok te zetten met toeschouwers :p . Maar deze winkel gaat toch al stoppen en heeft weinig (klanten) meer te verliezen.

Boos worden is terecht, maar kies een rustig tijdstip (geen zaterdagmiddag of koopavond) en probeer op redelijke doch dwingende toon je punt te maken. Wijs op je rechten (die kennen zij toch al dondersgoed), zeg dat het al veel te lang heeft geduurd en doe zelf je voorstel. Daar moet uit te komen zijn (zonder te moeten dreigen met consumentenprogramma's of rechtsbijstandtoestanden :stop: dat kan ook nog, maar misschien is de winkel al weg voordat je dat in gang hebt).
Deze morgen toen ik naar het werk vertrok om 7u was de winkel nog niet open en ik twijfel sterk dat die straks om 19:30u , als ik terug thuis ben nog open zal zijn. Dat geldt zo voor elke dag van de week. De winkel is lokaal. Mijn werk niet. Even snel binnenspringen zat er dus niet in... ;)
Ik zou het best op een weekenddag willen doen ook, maar ook dan zal ik er tijd voor moeten maken en er zijn andere zaken die prioriteit hebben.

En trouwens, wat ga jij doen als jij aan de balie staat nadat de verkoper heeft gezegd dat je een nieuwe zult krijgen, maar dat het fabriek het administratief niet helemaal voor mekaar heeft? Nog even blijven staan en hem dreigend aankijken? :sneaky:
Hij heeft ondertussen in zijn winkel nagenoeg niets meer hangen van akoestische gitaren. (ik ben daar al eens voor langsgeweest he... Ik heb toen de gitaar binnengebracht.)

Och, het is eigenlijk best wel een aangename mens die mijn vertrouwen had en heeft ivm kennis van zaken. Hij heeft me indertijd echt goed geholpen geadviseerd bij het kopen van mijn gitaar. Hij heeft me niet zomaar de duurste aangepraat. Vandaar ook mijn geduld. Ik geloof hem wel als hij zegt dat het bij de fabriek traag loopt. Ik denk dat hij die telefoontjes van mij gewoon even nodig heeft om er wat meer achter te gaan zitten. Het zou niet moeten, hij had het zelf sneller moeten oppakken, maar (en dan ga ik weer de te begrijpende mens spelen) die man zit nog wel met een paar andere problemen die ongetwijfeld voor hem meer prioriteit hebben dan die jongen die 1 keer een relatief goedkope akoestische gitaar bij hem gekocht heeft en verder alleen maar wat snaren, hier en daar een pedaaltje, wat staandertjes en zo komt halen...

Ik heb trouwens helemaal niet gedreigd. Ik heb gevraagd wat het probleem was bij de fabrikant omdat de wet hierover heel duidelijk is. Kwestie van hem een beetje woorden in de mond te leggen als hij nog eens contact opneemt met LAG. Waar lees jij iets over consumentenprogramma's en rechtsbijstandtoestanden? (of was dat algemeen bedoeld? Dan mag het, want dan heb je gelijk... ;) )

Plant
7 september 2012, 00:46
Deze morgen toen ik naar het werk vertrok om 7u was de winkel nog niet open en ik twijfel sterk dat die straks om 19:30u , als ik terug thuis ben nog open zal zijn. Dat geldt zo voor elke dag van de week. De winkel is lokaal. Mijn werk niet. Even snel binnenspringen zat er dus niet in... ;)
Ik zou het best op een weekenddag willen doen ook, maar ook dan zal ik er tijd voor moeten maken en er zijn andere zaken die prioriteit hebben.

Wat niet gaat, gaat niet natuurlijk.


En trouwens, wat ga jij doen als jij aan de balie staat nadat de verkoper heeft gezegd dat je een nieuwe zult krijgen, maar dat het fabriek het administratief niet helemaal voor mekaar heeft? Nog even blijven staan en hem dreigend aankijken? :sneaky:

Heeft de verkoper daadwerkelijk al een nieuwe toegezegd? Excuses, dan heb ik daar overheen gelezen. Dus het is nu alleen nog een administratieve kwestie waar lang over gedaan word :???: Maar goed dat het geen accountant bureau o.i.d. is.


Och, het is eigenlijk best wel een aangename mens die mijn vertrouwen had en heeft ivm kennis van zaken. Hij heeft me indertijd echt goed geholpen geadviseerd bij het kopen van mijn gitaar. Hij heeft me niet zomaar de duurste aangepraat. Vandaar ook mijn geduld. Ik geloof hem wel als hij zegt dat het bij de fabriek traag loopt. Ik denk dat hij die telefoontjes van mij gewoon even nodig heeft om er wat meer achter te gaan zitten. Het zou niet moeten, hij had het zelf sneller moeten oppakken, maar (en dan ga ik weer de te begrijpende mens spelen) die man zit nog wel met een paar andere problemen die ongetwijfeld voor hem meer prioriteit hebben dan die jongen die 1 keer een relatief goedkope akoestische gitaar bij hem gekocht heeft en verder alleen maar wat snaren, hier en daar een pedaaltje, wat staandertjes en zo komt halen...

Als je een goede relatie met de winkel hebt en de achtergronden van de verkoper kent hoef je idd niet op z'n nek te springen. Maar nogmaals, een garantiekwestie die na 2 maanden nog niet opgelost is... hij moet toch ook gewoon snappen dat dat niet kan.


Ik heb trouwens helemaal niet gedreigd. Ik heb gevraagd wat het probleem was bij de fabrikant omdat de wet hierover heel duidelijk is. Kwestie van hem een beetje woorden in de mond te leggen als hij nog eens contact opneemt met LAG. Waar lees jij iets over consumentenprogramma's en rechtsbijstandtoestanden? (of was dat algemeen bedoeld? Dan mag het, want dan heb je gelijk... ;) )

Dat was algemeen bedoeld :)

smullie
11 september 2012, 15:59
Ik heb van't weekend geen tijd gehad om langs te gaan en natuurlijk heb ik alweer niets meer gehoord. Aangezien telefoon geen sporen achterlaat heb ik maar eens een mailtje gestuurd waarin ik duidelijkheid vraag. Ik wou trouwens ook niet meer bellen omdat ik dan waarschijnlijk dingen ga zeggen die de situatie er niet makkelijker zouden maken aangezien ik nog iets terug moet krijgen van de beste man.

Op 3 juni is ze kapot gegaan. Op 7 juli heb ik ze binnengebracht. Nu 11 september en eigenlijk nog geen echt nieuws gehad (behalve een winkeleigenaar die zegt dat ik eigenlijk wel een nieuwe zou moeten krijgen).

Als ik reactie krijg dat ze het nog niet weten zal ik vragen wanneer die vertegenwoordiger van LAG nog eens langs ging komen zodat ik daar op dat moment ook eens kan binnenspringen.

Veel meer kan/wil ik niet doen.

Wat ik wel kan doen is deze tip meegeven aan iedereen die een LAG gitaar wil kopen: NIET DOEN! Ook niet na ze getest te hebben, want ze klinken zeer goed. Als ze kapot gaan (en dat zit er dik in want volgens mij is ligt het ook voor een groot deel aan de manier waarop de brug gemaakt is) dan duurt het heel lang voordat er gereageerd wordt en er is zelfs na 2 maanden geen enkele duidelijkheid dat ze er zelfs al mee bezig zijn of naar gekeken hebben.

-Martijn-
11 september 2012, 16:21
Wat ik wel kan doen is deze tip meegeven aan iedereen die een LAG gitaar wil kopen: NIET DOEN! Ook niet na ze getest te hebben, want ze klinken zeer goed. Als ze kapot gaan (en dat zit er dik in want volgens mij is ligt het ook voor een groot deel aan de manier waarop de brug gemaakt is) dan duurt het heel lang voordat er gereageerd wordt en er is zelfs na 2 maanden geen enkele duidelijkheid dat ze er zelfs al mee bezig zijn of naar gekeken hebben.

Dit vind ik dus onzin, helemaal dat het "er dik in zit dat ze kapot gaan". Die gitaren worden veel verkocht en jij bent de eerste die dit probleem beschrijft op het internet, dus dat zal allemaal wel meevallen. Hout is nou eenmaal een natuurproduct, dat kan een zwakke plek hebben. Bovendien hebben nieuwe LAGs geen pinless bridge meer.
Er zijn genoeg gitaarfabrieken die in de zomer een maand sluiten. Als je niet 5 weken gewacht had om hem terug te brengen had je hem misschien al lang weer terug gehad.

lindstrom
11 september 2012, 17:03
Gewoon even op beheerste en gedistingeerde wijze je woede uiten zonder stampij te maken, zeggen dat het geduld op begint te geraken en je geld terug wilt.

Lijkt me prima te doen.

smullie
11 september 2012, 17:39
Dit vind ik dus onzin, helemaal dat het "er dik in zit dat ze kapot gaan". Die gitaren worden veel verkocht en jij bent de eerste die dit probleem beschrijft op het internet, dus dat zal allemaal wel meevallen. Hout is nou eenmaal een natuurproduct, dat kan een zwakke plek hebben. Bovendien hebben nieuwe LAGs geen pinless bridge meer.
Er zijn genoeg gitaarfabrieken die in de zomer een maand sluiten. Als je niet 5 weken gewacht had om hem terug te brengen had je hem misschien al lang weer terug gehad.
Ok, ik was niet op de hoogte dat ze ondertussen hun bruggen aangepast hebben. (tiens, waarom zouden ze dat toch opeens gedaan hebben? Misschien toch niet zo'n onzin als het om dat type bruggen gaat? :soinnocent:)

Mijn tip blijft staan, al was het maar omwille van de service achteraf. Zelfs in vakantiemaanden is meer dan 2 maanden veel te lang om iets te laten horen.

En denk je nu echt dat ik vrijwillig 5 weken gewacht heb? Als ik geen werk had gehad, dan had ik de gitaar sneller binnen kunnen brengen. Als ze een ander systeem brug hadden gebruikt, dan was mijn gitaar niet kapot geweest. Als het jouw gitaar was geweest en jij 2 maanden moest wachten voor je een duidelijk antwoord zou krijgen (dan mogen ze al 1 maand gesloten geweest zijn, dan hadden ze nog meer dan 1 maand de tijd om eens te kijken en iets te laten weten), dan zou jij ook begrijpen dat ik het niet apprecieer dat jij op deze manier de schuld van de fabrikant in mijn schoenen probeert te schuiven. (en dan heb ik het enkel over de verstreken tijd)
Als ik nu die 5 weken erbij had geteld om te zeggen dat ik al 2 maand wacht, dan had jouw reactie terecht geweest. Nu is dat gewoon gemeen. (en dat mag je lezen op dezelfde toon als: "En als je dat nog een keer zegt, dan ga ik het tegen mijn mamma zeggen! En tegen mijn papa en mijn papa kan castreren!")

smullie
12 september 2012, 09:32
Eerste voorstel is binnen en geweigerd.

Ze willen me ter compensatie een nieuwe T200D geven ipv mijn T333D. Deze kost (catalogusprijzen uit hun eigen catalogus gehaald) meer dan 100€ minder dan wat ik betaald heb (aanbevolen prijs). En dat is al wat op dik 400€. En dat terwijl ze ook een T300D hebben die in prijs (en eigenschappen) beter overeenkomt.

Gadver, waarom kan het niet gewoon even vlot en eerlijk verlopen!

Ernest01
12 september 2012, 11:06
Geen reclame dus voor LAG. Heel dom hun 'aanbod'.
Enige positieve van dit verhaal is dat je eindelijk contact hebt met die mensen.

Neem aan dat je de T300D als vervanger hebt geëist.

Niet opgeven, want de aanhouder wint.
Succes

smullie
12 september 2012, 11:47
Geen reclame dus voor LAG. Heel dom hun 'aanbod'.
Enige positieve van dit verhaal is dat je eindelijk contact hebt met die mensen.

Neem aan dat je de T300D als vervanger hebt geëist.

Niet opgeven, want de aanhouder wint.
Succes
Ik heb gezegd dat de T300D beter vergelijkbaar is en dat ik niet akkoord ga met die T200D en dat ik anders veel liever mijn geld terugkrijg.
Ik wacht op nieuws.

Ik ben in elk geval niet opgezet met deze poging van LAG. Het kleinste kind begrijpt dat de 111 serie vervangen is door de 100 serie in 2011. Hetzelfde voor de 222 en de 200 serie en de 333 en de 300 serie. Daar moet je echt geen Burgerlijk ingenieur voor gedaan hebben om dat te begrijpen. Zelfs de prijzen zijn nagenoeg exact hetzelfde gebleven.

Hier de 2 catalogi waar de gitaren instaan: http://cdn.laboitenoiredumusicien.com/pub/collections/2010.pdf en http://cdn.laboitenoiredumusicien.com/pub/collections/2011.pdf

Plant
12 september 2012, 11:50
Eerste voorstel is binnen en geweigerd.

Ze willen me ter compensatie een nieuwe T200D geven ipv mijn T333D. Deze kost (catalogusprijzen uit hun eigen catalogus gehaald) meer dan 100€ minder dan wat ik betaald heb (aanbevolen prijs). En dat is al wat op dik 400€. En dat terwijl ze ook een T300D hebben die in prijs (en eigenschappen) beter overeenkomt.

Gadver, waarom kan het niet gewoon even vlot en eerlijk verlopen!

Geven ze ook een reden waarom ze geen gelijkwaardige gitaar willen geven?
Je kunt natuurlijk altijd nog zeggen dat je dan de T333D gewoon hersteld wilt hebben onder garantie.
Maar zelf zou ik in jouw geval tegen de winkelier zeggen dat je het aankoopbedrag terug wilt.

edit: dat heb je al gedaan zie ik net.

Laat het hem maar gewoon op je rekening storten. Dan ben je daarna verder vrij om te kopen wat je wilt.

smullie
12 september 2012, 12:08
Geven ze ook een reden waarom ze geen gelijkwaardige gitaar willen geven?
Je kunt natuurlijk altijd nog zeggen dat je dan de T333D gewoon hersteld wilt hebben onder garantie.
Maar zelf zou ik in jouw geval tegen de winkelier zeggen dat je het aankoopbedrag terug wilt.

edit: dat heb je al gedaan zie ik net.

Laat het hem maar gewoon op je rekening storten. Dan ben je daarna verder vrij om te kopen wat je wilt.
Ik kan wel zeggen dat ik mijn eigen gitaar hersteld terug wil, maar er is een probleempje: die zijn ze ondertussen kwijtgeraakt... :???:
Hopelijk hebben ze mijn gitaarzak nog... :o

Soit, ik wil liefst een T300D zien toekomen in mijn eigen gitaarzak. En als dat niet het volgende voorstel is, dan eis ik mijn geld gewoon terug.

Rizz
12 september 2012, 12:10
Ik kan wel zeggen dat ik mijn eigen gitaar hersteld terug wil, maar er is een probleempje: die zijn ze ondertussen kwijtgeraakt... :???:
Hopelijk hebben ze mijn gitaarzak nog... :o

Tjeezus, welk een zooitje, zeg.. Ik ga met Plant mee hierin, geld terugeisen en een vergoeding voor je tas.. Dit is echt hele slechte reclame voor LAG.

smullie
12 september 2012, 15:05
En nu gaat het ineens snel. Ze hebben ondertussen ook de gitaar (en ook mijn gitaarzak) teruggevonden! :cheerup: Zoals verwacht: niet te herstellen... :dontgeti:

Dankzij enig aandringen van de winkeluitbater hebben ze uiteindelijk de keuze gegeven:
T200D + Tobago D5 koffer
of
T300D + mijn eigen Tobago bag terug :ok:

Ik heb dus voor de T300D en mijn eigen gitaartas gekozen. Hopelijk is het verhaal hiermee afgelopen en kan ik thuis terug op een akoestische gitaar tokkelen! :B
Nog een weekje wachten wss...

LaurentB
12 september 2012, 15:07
Nou, toch netjes opgelost uiteindelijk dan, mooi!

zoon van Piet
12 september 2012, 15:11
nog niet... ik zou afwachten tot Smullie daadwerkelijk tokkelt..
en zijn eigen zak terugheeft.. :seriousf:

En eigenlijk vind ik hier wel iets passen voor alle ongemak, setje snaren, draagband, standaard, plectra - een pretpakketje! ;)

Ernest01
12 september 2012, 15:14
Mooi, lijkt er dus op dat het opgelost is.
Eerst die gitaar maar in jouw handen voelen, dan weet je het zeker....

smullie
12 september 2012, 15:28
nog niet... ik zou afwachten tot Smullie daadwerkelijk tokkelt..
en zijn eigen zak terugheeft.. :seriousf:

En eigenlijk vind ik hier wel iets passen voor alle ongemak, setje snaren, draagband, standaard, plectra - een pretpakketje! ;)

Goh, eigenlijk wel he. Maar soit, ik zal al heel gelukkig zijn als mijn gitaar vervangen is door een gelijkwaardige gitaar en ik terug thuis op mijn akoestje kan spelen. Ik heb nog wel een paar electrische gitaren staan en heb onlangs een fantastisch fijn versterkertje gekocht (lil night train), dus ik heb me zeker niet verveeld, maar toch zal ik heel blij zijn om terug een akoestische gitaar te hebben staan.

Duimen maar...

Plant
12 september 2012, 15:39
Goh, eigenlijk wel he. Maar soit, ik zal al heel gelukkig zijn als mijn gitaar vervangen is door een gelijkwaardige gitaar en ik terug thuis op mijn akoestje kan spelen. Ik heb nog wel een paar electrische gitaren staan en heb onlangs een fantastisch fijn versterkertje gekocht (lil night train), dus ik heb me zeker niet verveeld, maar toch zal ik heel blij zijn om terug een akoestische gitaar te hebben staan.

Duimen maar...

We duimen voor je mee :grouphug:

dezperado
16 september 2012, 07:42
was benieuwd of je inmiddels de gitaar hebt gekregen.
Ik had ook een Transmontane van Lag en had spijt dat ik hem verkocht.
Van een ex LAG dealer in Arnhem hoorde ik dat ze veel problemen hadden gehad met kwaliteits verschillen en waren ermee gestopt.
Die van mij was een hele fijne goed bespeelbare gitaar.

Heb nu een Taylor en een Furch D-63 gekocht en een Alhambra A5 dus mis de LAG niet meer.

Hoop dat jou Jet LAG is opgelost.

smullie
17 september 2012, 10:31
was benieuwd of je inmiddels de gitaar hebt gekregen.
Ik had ook een Transmontane van Lag en had spijt dat ik hem verkocht.
Van een ex LAG dealer in Arnhem hoorde ik dat ze veel problemen hadden gehad met kwaliteits verschillen en waren ermee gestopt.
Die van mij was een hele fijne goed bespeelbare gitaar.

Heb nu een Taylor en een Furch D-63 gekocht en een Alhambra A5 dus mis de LAG niet meer.

Hoop dat jou Jet LAG is opgelost.

Die van mij was ook een heel fijne en goed bespeelbare gitaar, tot de dag dat ik beneden kwam en de brug eraf lag...

Normaal gezien zou ik ergens deze week melding moeten krijgen dat de gitaar toegekomen is. Ik zal het hier zeker laten weten.

smullie
24 september 2012, 00:04
Vorige week niet, maar deze week zal het zover zijn! Ik voel het aan mijn theewater!

En anders pak ik nen halven dag verlof om eens naar de winkel te gaan om uitleg te vragen... :mad:

smullie
27 september 2012, 11:19
Update: de gitaar is toegekomen in de winkel. Nu hopen dat het ook effectief de gitaar is die ze beloofd hebben.

Ik ga proberen deze op zaterdag te gaan ophalen...

Ik hou jullie op de hoogte.

ruudjes
27 september 2012, 11:31
Zou ook wel eens tijd worden!

Plant
27 september 2012, 13:20
Update: de gitaar is toegekomen in de winkel. Nu hopen dat het ook effectief de gitaar is die ze beloofd hebben.

Kon de winkelier dat dan niet al meteen bevestigen? Hij weet toch wat er is toegezegd en wat er nu is toegekomen? (Of geloof je nu niks meer totdat je het met eigen ogen gezien hebt :sssh: daar kan ik me inmiddels iets bij voorstellen).

smullie
27 september 2012, 14:26
Kon de winkelier dat dan niet al meteen bevestigen? Hij weet toch wat er is toegezegd en wat er nu is toegekomen? (Of geloof je nu niks meer totdat je het met eigen ogen gezien hebt :sssh: daar kan ik me inmiddels iets bij voorstellen).

Op zich vertrouw ik de winkelier wel, maar toch ben ik op een punt gekomen dat ik het vel van de beer pas verkoop als ie geschoten, succesvol gevild en gedroogd is en als ik zeker ben dat hij in die verloop van tijd niet gestolen of spontaan ontvlamd is. :makeup:

zoon van Piet
28 september 2012, 11:30
Betrouwbaar of niet...ik had toch al lang iemand een mep verkocht als ik sinds juni zonder gitaar zat.
Noem het winkeliersrisico of zo, het zal wel niet mogen, maar iemand moest dood in zo'n geval :-)

LaurentB
28 september 2012, 11:35
@ZvP: zou dat dan ook mogen, van Fred Teeven?

smullie
28 september 2012, 11:57
Betrouwbaar of niet...ik had toch al lang iemand een mep verkocht als ik sinds juni zonder gitaar zat.
Noem het winkeliersrisico of zo, het zal wel niet mogen, maar iemand moest dood in zo'n geval :-)
Ik heb momenteel mijn Santander Hollowbody (http://www.gitaartoko.nl/toko/1708_3.img) in de living hangen. Die klinkt nog redelijk akoestisch en dus kan ze voorlopig de moordneigingen nog redelijk onderdrukken.
Daarnaast heb ik trouwens nog een paar electrische (MIM Strat, Gibson LP Studio en Charvel San Dimas) en een paar versterkers (Vox Lil' night train met Greenback 112, VHT Special II en Peavey Vypyr 75) om de overblijvende aggressieve gevoelens van me af te spelen... ;)

Moest het mijn enige gitaar geweest zijn, dan had die gitaarwinkel mogen sluiten omdat de eigenaar plots verdwenen was en dan had er een gitaarfabriekje in Frankrijk "spontaan ontvlamd".

(Niet echt he, dat is maar om te lachen he... Ik ben helemaal niet aggressief! I make love, not war!)

Rizz
28 september 2012, 12:17
(Niet echt he, dat is maar om te lachen he... Ik ben helemaal niet aggressief! I make love, not war!)

Dan wil ik niet weten wat je met de verdwenen eigenaar doet... :seriousf:

Maar fijn dat het einde in zicht is.. Ik ben al stevig aant duimen!

smullie
28 september 2012, 15:18
Dan wil ik niet weten wat je met de verdwenen eigenaar doet... :seriousf:


Wahahahahahahahahahaha

Zo eens goed moeten lachen op een rotdag op het werk, dat kan echt goed doen! Merci!!!

smullie
29 september 2012, 15:21
Ik heb de nieuwe gitaar binnen.
Het is de gitaar die ze beloofd hadden, maar terug met dezelfde brug. Om niet opnieuw 3 maand zonder gitaar te zitten heb ik het aanvaard omdat ze er terug 2 jaar garantie op gegeven hebben.

Maar blijkbaar zijn dus niet alle gitaren van LAG nu met een verbeterde brug... :stop:

Ze klinkt wel weer geweldig goed... :B

-Martijn-
29 september 2012, 15:47
Okee, mooi dat het goed afgelopen is!
Toch blijf ik erbij dat er aan het ontwerp van de brug niks mankeert, het is een 'andere' ipv 'verbeterde' brug. Alvarez en Lowden bijvoorbeeld gebruiken hem ook op de duurdere modellen. Ik kom op zo'n beetje alle gitaarforums, jij bent de eerste waarvan ik hoor dat er iets afgebroken was.

TattooRock
30 september 2012, 10:52
Mooi dat het goed is afgelopen. Maar heb je niet een ontzettend risico gelopen door zomaar een gitaar te accepteren? Hij klinkt nu goed maar voor hetzelfde geld was het een complete andere sound geweest dan je oude gitaar. Ik had toch echt voor geld gekozen in dezelfde situatie.

Plant
30 september 2012, 16:57
Okee, mooi dat het goed afgelopen is!
Toch blijf ik erbij dat er aan het ontwerp van de brug niks mankeert, het is een 'andere' ipv 'verbeterde' brug. Alvarez en Lowden bijvoorbeeld gebruiken hem ook op de duurdere modellen. Ik kom op zo'n beetje alle gitaarforums, jij bent de eerste waarvan ik hoor dat er iets afgebroken was.

+1
Er is geen sprake van verbeterde brug, het is een ander principe. Zoals gezegd gebruiken andere merken als Lowden en Takamine (heb er zelf 1 gehad) ook dit type brug en die blijven gewoon heel. En ook een brug met pennen kan los komen als deze b.v. slecht gelijmd zit of als het bovenblad gaat werken. Geen zorgen over maken.

Veel geluk met je nieuwe gitaar!

smullie
30 september 2012, 21:17
+1
Er is geen sprake van verbeterde brug, het is een ander principe. Zoals gezegd gebruiken andere merken als Lowden en Takamine (heb er zelf 1 gehad) ook dit type brug en die blijven gewoon heel. En ook een brug met pennen kan los komen als deze b.v. slecht gelijmd zit of als het bovenblad gaat werken. Geen zorgen over maken.

Veel geluk met je nieuwe gitaar!
Thx, maar de woorden "verbeterde brug" komen letterlijk uit een mail van LAG zelf...:makeup:

Ik hoop dat jullie allemaal gelijk hebben dat het een andere en niet betere brug is en dat ik mijn zoon/dochter (weten we nog niet) later nog de eerste gitaarakkoorden kan aanleren op deze gitaar... ;)

smullie
30 september 2012, 21:27
Mooi dat het goed is afgelopen. Maar heb je niet een ontzettend risico gelopen door zomaar een gitaar te accepteren? Hij klinkt nu goed maar voor hetzelfde geld was het een complete andere sound geweest dan je oude gitaar. Ik had toch echt voor geld gekozen in dezelfde situatie.

Ze deden moeilijk voor het geld. Het is te zeggen, nog moeilijker over geld dan over een andere gitaar. Ik heb dat risico gelopen omdat ik het zo ongelooflijk beu was om daar mijn tijd aan te verschijten. Ik wou gewoon zo snel mogelijk een oplossing.

Er zijn al genoeg dingen aan de gang waar ik moe van word. En dat aanmodderen met incompetente mensen zoals nu het geval was in deze gitaarkwestie, daar kan ik niet goed mee om en dus vind ik dat heel vermoeiend. En dat kon er eigenlijk niet goed bij op dit moment. :stop:

Ik heb gewoon ff de makkelijkste weg gekozen.

bass blom
30 september 2012, 22:10
Ze klinkt wel weer geweldig goed... :B

onthou dat en vergeet de rest :cheerup:

:grouphug:

smullie
30 september 2012, 22:59
onthou dat en vergeet de rest :cheerup:

:grouphug:
Beste tip ooit! En ik ga proberen om die goed op te volgen!:hippie:

zoon van Piet
1 oktober 2012, 17:53
maar nog wel even plaatjes posten..
anders geloven we je niet! ;)

smullie
4 oktober 2012, 17:20
As requested:

https://dl.dropbox.com/u/73639146/2012-10-04%2014.01.10.jpg