PDA

View Full Version : The Mars Volta Paradiso 27 juni 2012



The Lo Lands
28 juni 2012, 11:38
Gisteravond naar The Mars Volta in Paradiso geweest. Toch wel één van mijn favo bands op dit moment. Hun eerste album blijft imo de 'beste' maar het nieuwere werk kan mij ook bekoren.

Optreden duurde ruim 1,5 uur en vond het overall gewoon goed. Het laatste half uur was zelfs magistraal!

Vanaf de zijkant balkon kon ik even goed bekijken waar de heren mee speelde. Grappig is dat de Line 6 M9 door zowel gitarist als toetsenist gebruikt wordt. Vriend van mij heeft er twee op zijn pedalboard liggen en wilde mij ook een M9 aansmeren, je kan er wel één missen zei ik! :-) Naast de M9 heeft de gitarist (Omar) een vrij basis pedalen setup (Wah - DL4 - Boss Delay - MXR Phaser en nog één x-pedaal??) en speelt stereo over volgens mij 2 stuks Orange Rockerverb 50 combo's. De bassist had meer pedalen op zijn plank liggen in iedergeval.

De zanger is toch wel de eyecatcher van de band. Energiek, explosief en kan geen twee seconden stil staan. De drummer leek zo uit de serie 'The Fresh Prince of Bell Air' gestapt te zijn, maar wat kan die man drummen!

Top avond gehad :)

Mdcsusa
28 juni 2012, 13:09
Was heel erg vet.

Toch voor mij persoonlijk een aantal kanttekeningen.
Dit was voor mij de 6e keer the Mars Volta en ik kan me betere optredens van de heren herinneren ,ik geloof 2 jaar geleden in paradiso was voor mij stukken beter. (ik geloof dat ze 3 nummers speelden, en de rest was pure improvisatie)
Persoonlijk vond ik toen Jon Theodore op de drums vele malen beter. De huidige drummer is de minste van alle drummers die bij the Mars volta gespeeld hebben m.i..
Het maar met 5 man op het podium staan vond ik wat magertjes (voor the mars volta). Ze hebben ooit met 8 a 9 man op het podium gestaan.

Al met al evolueert de band naar een richting die verder van mij weg ligt dan het oude materiaal.
Desondanks een toffe avond gehad, met name het laatste halfuur was idd erg vet met wat oudere nummers.