PDA

View Full Version : Show and Tell



morris
12 juni 2003, 01:27
Ok, let's see them!!!
Een fotootje van je eigen rig graag, en als je wil, vertel er even wat bij!

Yoeri begin jij?

wimmeltje
12 juni 2003, 09:47
F*ck it. Zit ik nu op mijn werk, Ik zal even een foto maken als ik vanavond weer thuis ben. En verhaaltje erbij.

Ik kom er nog op terug....


Groetjes wim :lp:

kokeleko
12 juni 2003, 11:07
Shit ik heb geen digitale camera :-(

LordRiffenstein
12 juni 2003, 11:27
Hier komt ie nogmaals:

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/Rack.jpg

Dit is dus zoals gezegd versie 3.1 van mijn rack. Geen pre- of power-amp omdat ik deze rack gebruik met mijn Engl of Diezel.

Vroeger gebruikte ik dus een zooi pedaaltjes maar ik was het tap-dansen beu en dus ging ik dan maar eens midi proberen. Na veel kijken en luisteren koos ik voor een GX-700 omdat die makkelijk te programmeren is, alle fx die ik wou had. Ik heb de mijne dan nog aan een spotprijs gekocht, van een Nederlander :cool:

Mijn eerste versie was dus die GX-700 met de Gemini en de Engl Midi-interface. Die rack was dus behoorlijk leeg :-? De hele zooi werd/wordt aangestuurd door een Behringer FCB1010. De GX-700 was aangesloten via de zogenaamde 4-cable-method waardoor je dus fx voor of na gain kan zetten, werkt heel goed

Versie 2 kwam er toen ik voor een 'site job' een Sennheiser wireless kado kreeg. Die moest dus mee in het rack en ik bouwde gelijk ook mijn Koch Loadbox in. Zo zat de rack al wat voller. :D Nog steeds de GX-700 als enige FX.

Na een tijdje met die GX-700 ontdekte ik dat toch niet alle FX zo super zijn en ging ik dus op zoek naar iets anders en kwam ik dus bij de G-Major. Lekkere delays en reverbs, vette chorus dus kopen die handel. En huppaaaa versie 3.

Versie 3 is dus vanaf de inbouw van de G-Major maar ook de toevoeging van een Midiman 1x4 midi-thru box om de zooi achterin wat overzichtelijker te maken. De GX-700 hangt nu tussen gitaar en versterker en gebruik ik voor wah, compressor en in de loop van de GX zit mijn TS die ik apart kan schakelen. De G-Major hangt in de FX-loop van de versterker. Wegens te veel sh$t met stroom-toevoer besliste ik om uit te kijken naar een Voltage Regulator en zo is dus de Furman erbij gekomen (Versie 3.1). Het rack zit nu bomvol en weegt LOODzwaar maar het werkt perfect EN het klinkt super.

Wil ik nog iets veranderen? OH JA maar dan moet ik naar een groter rack. Wat wil ik dan veranderen? Rack wah, G-Major dr G-Force vervangen en dan nr stereo of wet/dry/wet gaan maar dat is een 5-jaren plan denk ik.

Greetzzz,

Yoeri

U96
12 juni 2003, 12:49
http://www.adadepot.com/gallery/rigs/pictures/jur1.jpg

Hier is ie dan:

ADA MP-1 (pre-amp)
ADA MQ-1 (EQ)
BBE Maximizer 422A
Zoom ding (nu nog voor delays, moet nog wat anders)
Peavey Classic 50/50
Peavey 212J 2 x 12 Jensen cab

Vet knetteren op de effectsunit na dan, da's Peppie en Kokkie zooi. Furman PL8E is onderweg (90 eurotjes hé hé) Effects unit weet ik nog niet. Die Furman gaat in ieder geval niet passen, dus dat wordt weer een ander rack.

Jur

Rectifier
12 juni 2003, 17:15
Ja Kokeleko, ik kom binnenkort wel een keer langs om een foto te maken van je setup. Ik denk dat ie wel een beetje op die van mij lijkt... :D :D :D

telecastermaster
12 juni 2003, 17:58
ADA MP-1 (pre-amp)
ADA MQ-1 (EQ)
BBE Maximizer 422A
Zoom ding (nu nog voor delays, moet nog wat anders)
Peavey Classic 50/50
Peavey 212J 2 x 12 Jensen cab

Jur

Dat valt me nou echt van je tegen Jur, dat je niet eens een ADA poweramp hebt!! Een T 100 of zo :razz:

kokeleko
12 juni 2003, 19:48
Ja Kokeleko, ik kom binnenkort wel een keer langs om een foto te maken van je setup. Ik denk dat ie wel een beetje op die van mij lijkt... :D :D :D

Alweer, kan wel ik loop toch op krukken :cry:

U96
12 juni 2003, 20:09
ADA MP-1 (pre-amp)
ADA MQ-1 (EQ)
BBE Maximizer 422A
Zoom ding (nu nog voor delays, moet nog wat anders)
Peavey Classic 50/50
Peavey 212J 2 x 12 Jensen cab

Jur

Dat valt me nou echt van je tegen Jur, dat je niet eens een ADA poweramp hebt!! Een T 100 of zo :razz:

Mmm,

Nou ja ehh, ik wil um eerst een keer horen, ten tijde dat ik er één nodig had, was alleen de Peavey te krijgen. Jammer dat ADA geen maximizer maakte, een delay van ADA is inmiddels wel onderweg, alleen vrees ik dat dat niets wordt, want MIDI ontbreekt :cry:

Jur

morris
13 juni 2003, 00:13
ok, daar gaat ie:
http://www.vanderdraai.com/Morris/morris_srce/images/RackFC_jpg.jpg

Dit is niet de meest recente, er hoort nog een 3HE rackje bovenop met de wireless en de Korg racktuner. Die neem ik niet altijd mee, alleen als het echt moet.
Het rack is gebouwd door Paul Lenders, een staaltje vakmanschap van de bovenste plank. Op dit moment is hij bezig met de modificatie van de controller, er komen 6 carling Control switches bij, zodat ik 10 PC's en 6 CC's per bank heb.
Bekabeling is GeorgeL voor de Pedaldrawer en Mogami 2524 in het rack.

dit is de achterkant:
http://riffenstein.kingsmeade.net/images/RackBack.jpg

Bates15
13 juni 2003, 00:23
Ja, ik vroeg me al af of dat alles was. Je tuner mis ik idd. Tjemig man. Vette rack. Mooi afgewerkte flightcase en stoere pedaal. Bekabeling ook netjes en to the point. Hoe vind je die powercons? Staat heel erg mooi maar o als je m vergeet......

Vast al eens aan je gevraagd maar ben te lui om te zoeken: In welke wereldact speel jij man? Ga me nou niet vertellen dat je elke vrijdag in de kroeg om de hoek staat te spelen.

bassopotmus
13 juni 2003, 09:05
F*ck...wat een rack, maar vooral die case, net of je hier tegen het rack van vai od satsh kijkt (geen idee of die racken hebben, maar van die grote sterren)

Mooi

Wat mag dat kosten zo'n flight caseje?

Bates15
13 juni 2003, 09:13
Dat is custom made man. Daar krijg je een prijsopgave van als ze weten wat ze hebben verbruikt en hoelang ze daar mee bezig zijn geweest. Kan je echt niet zo even zeggen. Helemaal afhankelijk van de situatie....

bassopotmus
13 juni 2003, 09:54
Das waar..d8 ff een indicatie, maar ligt er helemaal maar aan.
Forum je op je werk bates? :D

Bates15
13 juni 2003, 11:03
Hahaha, nee. Nachtdienst gehad en kon niet meer slapen dus vandaarzo vroeg. Ik heb geen internet op werk, dat is slechts toebedeeld aan de elite (nog in opleiding hehehe).

Phyrexian
13 juni 2003, 11:27
Hey Morris,

hoe is die Engl poweramp. Ik ga binnenkort een E530 preamp kopen en wil er zo'n ENGL poweramp bij. Klinken ze vet?

Bart

morris
14 juni 2003, 01:48
Ja, ik vroeg me al af of dat alles was. Je tuner mis ik idd. Tjemig man. Vette rack. Mooi afgewerkte flightcase en stoere pedaal. Bekabeling ook netjes en to the point. Hoe vind je die powercons? Staat heel erg mooi maar o als je m vergeet......

Vast al eens aan je gevraagd maar ben te lui om te zoeken: In welke wereldact speel jij man? Ga me nou niet vertellen dat je elke vrijdag in de kroeg om de hoek staat te spelen.

Hey Bates,

De powercons zijn ultimate! Een kwestie van twee kabeltje in je koffer en klaar!! Tja, als ik mijn koffer vergeet heb ik inderdaad een probleem...
Maar elk PA bedrijf heeft wel wat extra powercon kabels over...

Wereldact? nou nee.... Misschien dat een aantal fans het met je eens zijn, maar ik speel op dit moment doodgewoon in het Top 40 circuit, met Fahrenheit.
Met name onder de rivieren, het oosten van het land en over de grens. Ook wel in jouw woonplaats overigens, we doen elk jaar de Heeren v. Aemstel aan met onze kersttour.....

morris
14 juni 2003, 01:58
De racks zijn overigens shockmount. Helemaal niet zo duur als je zou denken. Wel een waardevolle bescherming voor je dure apparatuur....

Bart, Ik heb de 530 een tijdje in mijn rack gehad als backup, goede keuze. Voor deze prijs vind je niets beters. De eindtrappen van Engl bevallen mij zeer goed. Het nadeel is dat de mijne 3HE en nogal zwaar is, maar de sound is waanzinnig. Ik houd wel van de 6L6 sound, de Boogie was me wat te geaccentueerd in het low-mid. De Engl is redelijk neutraal en ontzettend dynamisch, maar met voldoende punch. Iets wat de VHT te veel en de Boogie te weinig heeft IMO.
Ik heb er net een setje GT's in gezet, op een of andere manier klinken de GT's erg lekker met de Engl...
Je zou ook de 2he eindtrap van Engl kunnen proberen, die is wat meer gevoiced op de 530.

Phyrexian
14 juni 2003, 12:56
Je zou ook de 2he eindtrap van Engl kunnen proberen, die is wat meer gevoiced op de 530.

Thanks, hoe heet deze 2HE poweramp?

LordRiffenstein
14 juni 2003, 13:04
Thanks, hoe heet deze 2HE poweramp?

Ik denk dat het de 840/50 is. Er is ook een 830/50 die kan je wel eens 2de hands vinden op Ebay Duitsland.

Bates15
14 juni 2003, 14:12
Ja, ik vroeg me al af of dat alles was. Je tuner mis ik idd. Tjemig man. Vette rack. Mooi afgewerkte flightcase en stoere pedaal. Bekabeling ook netjes en to the point. Hoe vind je die powercons? Staat heel erg mooi maar o als je m vergeet......

Vast al eens aan je gevraagd maar ben te lui om te zoeken: In welke wereldact speel jij man? Ga me nou niet vertellen dat je elke vrijdag in de kroeg om de hoek staat te spelen.

Hey Bates,

De powercons zijn ultimate! Een kwestie van twee kabeltje in je koffer en klaar!! Tja, als ik mijn koffer vergeet heb ik inderdaad een probleem...
Maar elk PA bedrijf heeft wel wat extra powercon kabels over...

Wereldact? nou nee.... Misschien dat een aantal fans het met je eens zijn, maar ik speel op dit moment doodgewoon in het Top 40 circuit, met Fahrenheit.
Met name onder de rivieren, het oosten van het land en over de grens. Ook wel in jouw woonplaats overigens, we doen elk jaar de Heeren v. Aemstel aan met onze kersttour.....

Heren van Amstel hebben wij nog van alle apperatuur voorzien. Die Masters en de Yamaha's enz enz en de hele foute flightcases...:)

LordSpeedyShit
14 juni 2003, 16:50
Hoe vind je die powercons? Staat heel erg mooi maar o als je m vergeet......

Wat zijn powercons?? nooit van gehoord namelijk...

Bates15
15 juni 2003, 14:07
Speakon kabels ken je? Die blauw/zwarte plugs aan het eind van een speakerkabel.......

Nu hebben ze ook een 220v versie daarvan. Die is meestal helemaal blauw, voor de duidleijkheid, en past niet op de speaker versie. Gaan tot 50A en vast is vast...... Mooi spul. Ik zag m achter op de rack. :

http://www.neutrik.com/start.asp?country=fl

Chiel
15 juni 2003, 15:47
Idd een erg cool rack Morris. Zag laatst Blimb nog spelen waarvan de gitarist ook zo'n Lenders rackje heeft. Erg netjes hoor. Wat voor'n speakers gebruik je eigenlijk?

Kjiratsiekoedel
15 juni 2003, 19:36
Idd een erg cool rack Morris. Zag laatst Blimb nog spelen waarvan de gitarist ook zo'n Lenders rackje heeft. Erg netjes hoor. Wat voor'n speakers gebruik je eigenlijk?

heeft ie niet :-D

Rectifier
16 juni 2003, 17:10
Jawel heeft ie wel

Engl (vertikaal) 2x12 met V30 en hij heeft ook 2 BagEnd 1x12's net als jij... :lol:

Hij zal zelf wel reply'en maar ik verveel me gewoon een beetje :wink:

Bates15
16 juni 2003, 17:43
Engl voor dry, BagEnd wet???

morris
16 juni 2003, 19:17
sorry voor de late reply... Bedankt voor het waarnemen Dano ;-)
idd. twee Engl 2x12 kasten voor de grote set en twee BagEnd s12D's voor de kleine set. Ik speel live stereo, geen W/D/W dat doe ik alleen in de studio.

Chiel
16 juni 2003, 19:46
2 Bagend's voor een kleine set? Optisch gezien bedoel je? Die dingen gaan bij mij eigenlijk altijd té hard (over een VHT2/50/2). Is je podiumgeluid niet veel te luid met die Bagend's? :( Ben zeer benieuwd namelijk hoe jij een acceptabel en vooral comfortabel podium geluid krijgt (en dan m.n. voor de zaalmixer en je mede band maatjes :D


Ben zelf tegenwoordig druk in de weer met een degradatie tot een speakersim gebruiker. De Bagend's gaan gewoon tè hard voor het bruiloftenwerk.

morris
16 juni 2003, 22:38
Met klein bedoel ik optisch ja, als in compact.
Hoe bedoel je te hard? ze kunnen wel snoeihard en ze klinken ook waanzinnig voor een 1x12", maar TE hard? Ik gebruik ongeveer dezelfde levels als met mijn 2x12" kasten, daar zit qua volume weinig verschil in??

Ik denk dat je het eerder in de eindtrap moet zoeken ;-)

Rectifier
16 juni 2003, 22:49
Je mot de volume damping gebruiken :lol:

Ik ken trouwens geen buizenbak die "zacht" kan. :P

Chiel
17 juni 2003, 01:12
Als je die volume demping gebruikt klinkt het hele zaakie als een drol :-(

Kom nu net terug van een repetitie en ik denk dat de gebroeders Bagend maar eens naast het podium moeten gaan staan. Twee micjes ervoor en klaar is Chiel. Pak ik ze wel in, in een mooie Flightcase en dan mag de geluidsman er lekker mee rondzeulen :razz:

Ik heb de speakersimulator tot in den treure zitten uit te testen, maar er gaat echt niets boven een goed speakersetje.

Rectifier
17 juni 2003, 10:58
Ja daar waren we al achter :wink:

Bates15
18 juni 2003, 21:11
http://www.riffinteractive.com/emp/steveluke/174145b.jpg Wie zijn rack is dit?? Als ik het geld had.... hehehe

http://www.riffinteractive.com/emp/steveluke/175041c.jpg
http://www.stevelukather.net/pics/lukegear2.jpg

Rectifier
18 juni 2003, 21:14
Dat was Steve Lukather's setup. Hij speelt niet meer op Rivera en zijn FX rack is ook al verouderd. Daar zit nu een Line6 Mod Pro bij in.

Bates15
18 juni 2003, 21:16
Ja, quote knopje??? Anders goed gedaan....

Rectifier
18 juni 2003, 23:02
Quote??? Nee....
Ik zag alleen die Rivera foto en die andere foto zag ik niet.

Als Lukather fan moet je zulke dingen gewoon weten :lol:
Hij gebruikt nu 3 CAA 2x12 boxen. Maar daar zal ook wel weer verandering in komen :wink:

Rectifier
18 juni 2003, 23:03
Quote??? Nee....
Ik zag in 1e instantie alleen die Rivera foto en die andere foto zag ik niet.

Als Lukather fan moet je zulke dingen gewoon weten :lol:
Hij gebruikt nu 3 CAA 2x12 boxen. Maar daar zal ook wel weer verandering in komen :wink:

Bates15
19 juni 2003, 16:50
Klopt ja, staat verder op in de site waar ik die foto van heb. Lukather is erg goed ja..

wimmeltje
25 juni 2003, 22:19
Heej Morris, Welke effecten heb jij los in je rek zitten met die Axxes switcher?? Ik dacht dat je dat al ergens had verteld maar kan het nergens vinden...

wimmeltje
25 juni 2003, 22:22
Dit is Steve zijn nieuwe rackje

http://www.custom-audio.com/system/luke2002/luke2002.htm

morris
25 juni 2003, 23:33
Heej Morris, Welke effecten heb jij los in je rek zitten met die Axxes switcher?? Ik dacht dat je dat al ergens had verteld maar kan het nergens vinden...

Loop 1 : TC Electronics Sustain+ EQ
Loop 2 : Fulltone OctaFuzz
Loop 3 : Fulltone Dejavibe
Loop 4 : Line 6 ModPro

Nu nog een CFX-4 voor mijn 3+SE en dan ben ik weer het heertje....
:razz: :razz: :razz:

srv-man
3 juli 2003, 01:50
Show!

http://community.webshots.com/sym/image6/3/99/24/79439924fUSQEj_ph.jpg

Tell!
Ok, hierbij mijn huidige setje. Het is trouwens nog steeds onder constructie want ik ben er nog altijd niet helemaal uit.

De kern wordt gevormd door de Rover, wat mij betreft de meest sophisticated preamp van het moment, zowel qua klank als voorzieningen. Als fx gebruik ik de G-Major, eigenlijk goed genoeg voor me. De Mesa eindtrap is de eerste kandidaat voor vervanging, eigenlijk moet daar gewoon een VHT komen, hoewel een Ernst Traveller me ook wel wat lijkt (zag ik net 2ehands). Iemand ervaring met de Traveller?
Het zaakje wordt gecompleteerd door 2 Bagends, die klinken beter dan alles wat ik tot nu toe gehoord hebt. Ik heb ook nog een Mesa EV Thiele kast, maar de bagends zijn gewoon mooier.
Ik moet wel zeggen dat ik deze set voor het ruigere werk te netjes vind klinken, dus heb ik maar een Hafler Triple Giant bijgekocht. Maar daar ben ik ook nog niet helemaal tevreden over, dus dat is nog open.

Alles in 1 kist is overigens ook niet aan te bevelen, want redelijk onhandelbaar.

Wordt vervolgd.

Rectifier
3 juli 2003, 11:58
Bij Dick Dijkman hangt een Traveller te koop. www.double-d.nl
Ik denk dat dat een minstens zo goeie toevoeging is want die zijn volgens mij op elkaar gevoiced net als de TriAxis en de 2:90.

Die Bogner/Hafler valt wel iets te modden voor zover ik weet.
Breng em naar Peter van Weelden, die kan em vast wel opfokken.

Mooi setje verder.

StoneCourt
3 juli 2003, 12:10
Show: valt nog niet veel te showen. Ik ben aan het sparen voor een digitale camera.

Tell: mijn bescheiden rekje van boven naar beneden

Korg DTR 1 tuner
Furman PL-plus powerconditioner
TC G-major
Nobels MS-8 switcher
M/B Formula
M/B 50/50

Behringer FCB1010

Marshall 1960AV

Ik hoop er ooit nog eens een Triaxis bij te kunnen kopen, maar die dingen zijn zo godvergeten duur

Chiel
3 juli 2003, 23:05
Overhere another Rack-o-fiel.

http://www.flexonline.nu/images/rack.jpg

Hier is de mijne (ja het rack dan). Helemaal bovenin een Rocktron Intellifex ltd voor de FX. De preamp selectie bestaat uit een Soldano SP-77 en een Ernst Fliek ‘the Rover’ en voor de eindversterking gebruik ik een VHT2/50/2. Het is een beetje een oude foto, want inmiddels is de VHT eindtrap naar een separaat rack op de bovenzijde verhuist. Ook de Engl Z11 midi-switch is inmiddels uit mijn rack verdwenen maar een Sennheiser wireless systeempje heeft zijn plekkie overgenomen. Verder gebruik ik nog een Dunlop Cry Baby.

Als speakers gebruik ik twee (de inmiddels welbekende) 12” Bagend kastjes en als hoofdgitaar een Schecter CET met een EMG setje erin. Ik wil t.z.t. nog wel eens een keertje overschakelen naar een echt goede FX processor met een goed schakelpaneel. Waarschijnlijk de befaamde Lexicon G2 combinatie (incl. switch board) of een G-Force i.c.m. de Ernst Fliek Navigator, maar dat is even naar de langere termijnplanning verschoven. Voor die tijd wil ik eerst nog graag een Schecter erbij of misschien wel een Tom Anderson :strat: . Tja, verder nog weinig wensen. (Wellicht een Soldano X88 of CAE i.p.v. de SP77 :-D ).

srv-man
4 juli 2003, 00:41
Tjemig Chiel, een Schecter CET, waar heb je die nou toch vandaan...... :-D

Ik zie trouwens dat je geen ruimte tussen de preamps etc. open hebt, geeft dit geen problemen? In de handleiding wordt in ieder geval gesteld dat het het beste is 1HE er boven vrij te laten, en ik ben zo´n sukkel die dat dan doet.... :-?

Chiel
4 juli 2003, 11:21
Nou sukkel . . . :-?

Ik heb nooit echt problemen ondervonden met deze opstelling (ookal zat het dicht op elkaar). Totdat ik een aantal keren op wat grotere podia stond (veel verlichting en bizarre omstandigheden voor zo’n zielig rackje). De VHT heeft hierdoor een aantal keren de geest gegeven (frontzekeringetjes vervangen) en de Intellifex heeft zelfs een keertje kuren gehad, omdat de processor bijna letterlijk gebakken werd bovenin mijn rack 8) . Nu heb ik een centimetertje ruimte tussen iedere rackunit en de VHT zit in een separate flightcase (dat was vnl. vanwege het transport issue).

Sinds die tijd nooit meer problemen gehad :P

srv-man
5 juli 2003, 13:24
Aha, dus toch niet onverstandig wat ruimte te laten.

Inmiddels is mijn rackfoto al weer gedateerd, want ik heb een Lexicon MPX G2 met R1 aangeschaft. Lang getwijfeld, maar het gaat toch gebeuren! :lol:
En die andere eindtrap zal er ook wel komen, hoe zwaar is zo´n VHT eigenlijk? (heb een hekel aan sjouwen).

Chiel
5 juli 2003, 20:33
Nou, nou! Dat koopt er maar op los zeg :o . Heb je wel een vet setje bij elkaar zo.

Tja, hoe zwaar is die VHT. Zwaar genoeg in ieder geval. Ik denk zelf eigenlijk niet dat dat zoveel scheelt per eindversterker.

kokeleko
6 juli 2003, 09:58
SRV man ook aal aan de Lex, die G2's zijn wel poulair he', ik heb em al drie jaar :D , en hij kan heel veel , maak je goede sounds mee.

Heb gehoord dat Lexicon ermee stopt met de MPX-G2. :-? , dus iedereen naar de winkel.....

Ik heb het geluk dat ik met de relais op de R1, 4 kanalen kan schakelen binnen een patch, hoe ga jij dat doen , met CC's?

Chiel
6 juli 2003, 17:21
srv-man heeft eveneens de uitgebreide Rover versie (met een dubbelpolige relais schakeling). Deze kan uitstekend uit de voeten met CC's :D . Dus eigenlijk hoeft hij de LEX daarvoor niet te gebruiken.

Trouwens, heeft Lexicon inmiddels al een vervangend model uitgebracht voor de G2?

kokeleko
6 juli 2003, 17:26
Hij kan met de R1 aan bijvoorbeeld de bovenste rij ( willekeurig ) , alle CC's van de Rover toewijzen en in fx-mode de kanalen apart afroepen.

Weet ik niet of er een vervanger komt van de G2, heb het gelezen op het gebruikers forum op Yahoo.

srv-man
6 juli 2003, 21:22
Nou ja, jongens, ik heb hem nog niet, maar van de week komt ´ie binnen. En inderdaad, voor de Rover heb ik hem niet nodig, want die heeft een zeer uitgebreide midi-implementatie. Ook voor de schakelcontacten niet, want die hebben de Rover en de G-Major ook, bovendien heb ik nog een Exef looper/switcher achter de hand.
Nee, het gaat mij om de effectensectie voor de preamp (ik heb daar nu niets), het perfecte samenspel met de R1 en de mooie Lexicon galm/delays (ok, ik geef toe, ik ben gewoon een hebberig kreng en wil het beste hebben.... :-D )

Betekent waarschijnlijk wel dat de 2ehands sites binnenkort weer overspoeld worden met rackgear..... :lol:

kokeleko
9 juli 2003, 00:40
De MPX-G2 gaat er definitief uit bij Lexicon, heb een bevestiging gehad van hun support afdeling.

Quote: ............ The MPX-G2 has been discontinued. At this time there are no plans for a replacement unit for guitarist. :cry: :cry: :cry:

BramVersteeg
24 juli 2003, 14:08
ok, daar gaat ie:
http://www.vanderdraai.com/Morris/morris_srce/images/RackFC_jpg.jpg

Dit is niet de meest recente, er hoort nog een 3HE rackje bovenop met de wireless en de Korg racktuner. Die neem ik niet altijd mee, alleen als het echt moet.
Het rack is gebouwd door Paul Lenders, een staaltje vakmanschap van de bovenste plank. Op dit moment is hij bezig met de modificatie van de controller, er komen 6 carling Control switches bij, zodat ik 10 PC's en 6 CC's per bank heb.
Bekabeling is GeorgeL voor de Pedaldrawer en Mogami 2524 in het rack.

dit is de achterkant:
http://riffenstein.kingsmeade.net/images/RackBack.jpg

übergeil!!! :razz: :o

BramVersteeg
24 juli 2003, 14:15
Hey Morris,
wat kost zo'n PL geintje nou eigenlijk??
Ziet er erg mooi uit!! HEEEEEEEEl erg mooi :-D
Grz. Bram

ED BOB
25 juli 2003, 16:32
Dit is Steve zijn nieuwe rackje

http://www.custom-audio.com/system/luke2002/luke2002.htm


Sjemineee...!!! heeft Steve zoveel rotzooi nodig om dat ongedefinieerde flodderige geluid (voornamelijk in het laag) te krijgen? :???: Of verklaart dit juist zijn sound waar ik persoonlijk dus niet van gecharmeerd ben...

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Lukather een wereld-gitarist. Tis alleen jammer dat hij zoveel effecten en toestanden in, aan en op zijn geluid heeft dat daardoor zijn spel helemaal verzuipt...vooral life... :-?

ch@rlie
28 juli 2003, 16:11
ik was laatst in de heineken music hall bij toto, stond op vijf meter van steve lukather, en er was niets flodderigs aan zijn geluid.

heel mooi.

ED BOB
28 juli 2003, 17:20
ik was laatst in de heineken music hall bij toto, stond op vijf meter van steve lukather, en er was niets flodderigs aan zijn geluid.

heel mooi.

Mijn ervaring is anders...het zal ook wel een kwestie van smaak zijn. Ik weet niet of je de life DVD van Toto kent/hebt. Als je dan zijn versie van Little wing luistert en je vergelijkt deze bijv. met die van SRV dan begrijp je wel wat ik bedoel...

By the way... volgens mij klinkt in de Heineken music hall bijna alles goed. Fantastische zaal! Ik heb daar ook eens Steve Lukather gehoord/gezien tijdesn Night of the Guitar en zijn geluid viel me daar eerlijk gezegd niet tegen...werd daarna trouwens wel helemaal weggespeeld door Steve Vai... :-D

sniekie
29 juli 2003, 22:00
hm als je het over overdreven zooi heb kijk is naar john pertucci's rek zet helemala vol met zooi waarvan ik het bestaan niet eens wist. marja dat wil ook weer niet zo vele zeggen.[/img][/url]

ieme
29 augustus 2003, 22:47
Erg mooie spullen staan dr tussen! zijn dr geen meer hier?

Tubefreak
31 augustus 2003, 11:55
http://www.tubefreak.com/rig0403-1.jpg

Voor moor info, zie de site.
gr. Maarten

ieme
31 augustus 2003, 14:09
Nice!

JV
31 augustus 2003, 19:13
ik moet nu eerst nog even een rack bouwen. dan kunnen jullie foto's krijgen :).

moet nog wat verzinnen om de pod goed bovenop te zetten.

iig de losse foto's:

http://home.planet.nl/~vos02157/pod.html
http://home.planet.nl/~vos02157/mesa.html

speakers moet ik ook nog kopen, maar ben hard aan het sparen nog :)

Eurekaaa
3 september 2003, 10:51
É gasten, allemaal heel leuk die racks zoals die van morris ect. maar kunnen jullie nog spelen ook? :P

LordRiffenstein
3 september 2003, 11:00
É gasten, allemaal heel leuk die racks zoals die van morris ect. maar kunnen jullie nog spelen ook?

Nee we kijken gewoon graag naar de lichtjes :oops:

Eurekaaa
3 september 2003, 11:02
Tjah als je daar geil van word moet je dat zeker doen hé

Mithrandir
3 september 2003, 11:12
Ik zag bij jou in je sig anders laatst ook een aardig rackje staan Eurekaaaaa, vertel daar eens wat meer over.

yhcmarc
3 september 2003, 11:24
ik heb intussen ook een aardig rackje bij elkaar weten te sprokkelen .. .alleen helaas nog geen foto kunnen maken :(

rocktron pirahna
alesis quadraverb
korg dtr1 tuner
alesis meq 230
engl 930/60

toekomst, alesis 3630 en een engl midiswitch

Marc

Eurekaaa
3 september 2003, 11:42
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=305456

http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=305460


:razz:, ik moet nu eerst werken ik vertel er later meer over

ieme
4 mei 2004, 18:24
hoeveel later Eureka? ik wacht al een half jaar! ik kijk elke dag ff in deze topic maar nee hoor... nog steeds niet ik ben het wachten zat!

wimmeltje
4 mei 2004, 18:39
Hij is denk ik nog aan het werken :-D

Maiden Michiel
4 mei 2004, 18:44
Tering check al die Ibbies

Analie-G
5 mei 2004, 15:30
Hi Morris,
Mag je ook vertellen voor hoeveel Paul je hele rack heet bekabeld ....???
Ik heb wel contact met Paul maar heb er nog niet over gehad....

Nog een ander vraagje :
Heb je nou echt een wereld van verschil gemerkt voor en na de nieuwe bekabeling ??

Erg mooi bekabeld ......laat maar eens weten wanneer je met Fahrenheit in de buurt van Enschede speelt....

Gr,
Anand

nla0079
5 mei 2004, 23:23
hoeveel later Eureka? ik wacht al een half jaar! ik kijk elke dag ff in deze topic maar nee hoor... nog steeds niet ik ben het wachten zat!

Eureka is full fo sh*t ! Da's het rack van Herman li, de gitarist van Dragonforce. Kijk hier maar eens: http://gallery.dragonforce.com/gear

Rectifier
6 mei 2004, 02:20
Hi Morris,
Mag je ook vertellen voor hoeveel Paul je hele rack heet bekabeld ....???
Ik heb wel contact met Paul maar heb er nog niet over gehad....

Nog een ander vraagje :
Heb je nou echt een wereld van verschil gemerkt voor en na de nieuwe bekabeling ??

Erg mooi bekabeld ......laat maar eens weten wanneer je met Fahrenheit in de buurt van Enschede speelt....

Gr,
Anand

Ik heb het geprobeerd als ambassadeur voor Fahrenheit :wink: , maar t'is mij vooralsnog niet gelukt om ze in Twente te krijgen :lol:
Ach, we verstaan die limburgers toch niet.
Zij hebben een zachte Geeeeeee en wij een harde EL.............. :D

Epic
6 mei 2004, 10:26
Plaatje (http://www.tubefreak.com/rig0403-1.jpg)

Voor moor info, zie de site.
gr. Maarten

@Tubefreak, geweldige site !! heeft me zeker een uur van m'n werk gekost :wink: , complimenten.

wimmeltje
6 mei 2004, 10:28
Hi Morris,
Mag je ook vertellen voor hoeveel Paul je hele rack heet bekabeld ....???
Ik heb wel contact met Paul maar heb er nog niet over gehad....

Nog een ander vraagje :
Heb je nou echt een wereld van verschil gemerkt voor en na de nieuwe bekabeling ??

Erg mooi bekabeld ......laat maar eens weten wanneer je met Fahrenheit in de buurt van Enschede speelt....

Gr,
Anand

Ik heb het geprobeerd als ambassadeur voor Fahrenheit :wink: , maar t'is mij vooralsnog niet gelukt om ze in Twente te krijgen :lol:
Ach, we verstaan die limburgers toch niet.
Zij hebben een zachte Geeeeeee en wij een harde EL.............. :D

Niks tegen een zachte Geee he :evil: Wij hebben in brabant ook een zachte Geeee

amon
6 mei 2004, 12:01
Plaatje (http://www.tubefreak.com/rig0403-1.jpg)

Voor moor info, zie de site.
gr. Maarten

@Tubefreak, geweldige site !! heeft me zeker een uur van m'n werk gekost :wink: , complimenten.


hehe, moet je de '1' in die link eens veranderen in een '2', dan zie je de achterkant.... heb je dat zelf allemaal zo leuk bekabeld?

zo dus, klikken maar (http://www.tubefreak.com/rig0403-2.jpg)

amon
6 mei 2004, 12:04
hoeveel later Eureka? ik wacht al een half jaar! ik kijk elke dag ff in deze topic maar nee hoor... nog steeds niet ik ben het wachten zat!

laat ik dat gisteren nou ook gedacht hebben.... toen was ik hier vanalles aan het doorlezen en stuitte ik ook op dit topic. idd, eurekaa, als dat echt jou rackje is, vertel dr maar eens over, of ga eerst even rusten na al die overuren die je gemaakt hebt...