PDA

View Full Version : Metal pickups voor Strat.



panzer-whisky
27 juni 2012, 23:09
hallo,

Ik heb een tijdje geleden een stratocaster model opgeknapt en weer klaargemaakt om herrie mee te maken alleen klinken de pickups nergens naar!
Ik ben daarom op zoek naar goede metal pickups voor deze gitaar.
Ik weet alleen niet wat nou egt goede elementen zijn voor metal.
In mijn gitaar zitten nu 2 singelcoils en 1 humbucker.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de beste elementen te vinden voor mijn gitaar :)

grtz. Floris \m/

Tankman
27 juni 2012, 23:15
Meest voor de hand liggende zijn EMG's. Een 81 in de brug en twee S'jes erbij. Ik ben zelf alleen niet zo van de actieve elementen en gebruik in mijn "strat" een Dimarzio Tonezone. De D-Activators zijn ook erg lekker.

Fiendish
27 juni 2012, 23:37
Ik zeg, ff hier kijken : https://bareknucklepickups.co.uk/main/pickups.php?cat=strats&sub=hss&pickup=
BKP FTW ! ;)

Tristan
28 juni 2012, 01:17
Ik zou zelf ook Bareknuckle nemen voor de humbucker, als singlecoil zou ik Lindy Fralin of Suhr nemen als ik de Metal / downtune kant op zou willen.
Dimarzio is daarnaast inderdaad een beproefde keuze als je passieve pickups voor Metal zoekt.

Sinner1980
29 juni 2012, 23:40
Gewoon een SD YJM setje en dan de juiste versterker, lekker hoor! Mits je lead speelt, anders gewoon de humbucker in ere houden!

Venlonaer
30 juni 2012, 10:56
Yep ik heb het zelfde gezocht en gevonden. Na veel navraag kwam ik uit op de Bare Knuckle Holydiver. Heb hem nog niet besteld wegens vakantie helaas....kan je dus nog geen ervaring mededelen.