PDA

View Full Version : Alesis GuitarLink PLus met ASIO4ALL V2



roger
27 juni 2012, 22:31
IK heb de Alesis Guitarlink gekocht, een USB kabel naar Jack die je rechtstreeks in je gitaar plugt. Werkt op zich prima. Bijgeleverd Guitarrig van NI werkt ook

Maar als ik bv met YouTube mee wil spelen of een mp3 via Winamp dan gaat dat niet...Het schijnt dat ASIO4ALL maar een outputkanaal tegelijk kan weergeven...

iemand hier ervaring mee en is dat op een of andere manier toch te doen?

Thanx Roger

Terminus
28 juni 2012, 00:43
Heb je bij Windows ingesteld dat al je geluid loopt over Asio4all?

harrie-beton
28 juni 2012, 17:30
Windows kan geen twee geluidsapparaten aan.
Je moet als de Alesis actief is, in windows aangeven dat de alesis het standaard audio apparaat is

Als je pech hebt kan het niet. Ik heb een prof audiokaart van +300 euro en in reaper werkt hij goed maar op youtube niet.

Terminus
28 juni 2012, 18:41
Windows kan geen twee geluidsapparaten aan.
Je moet als de Alesis actief is, in windows aangeven dat de alesis het standaard audio apparaat is

Als je pech hebt kan het niet. Ik heb een prof audiokaart van +300 euro en in reaper werkt hij goed maar op youtube niet.

Windows kan er wel degelijk twee aan, ik gebruik de ingebouwde geluidskaart voor microfoon (Skype, games) terwijl mijn POD Studio op speakers staat aangesloten. Het is even kloten maar het werkt wel.

roger
28 juni 2012, 20:20
Ik heb Windows zo ingesteld dat opnemen via de USB Alesis gaat en afspelen via de geluidskaart (Realtek). De Alesis heeft geen uitgang, dat zal het probleem zijn...mss toch een USB Audio interface scoren met in- en uitgang?

roger
28 juni 2012, 21:31
ik heb op bax shop de lexicon alpha g (http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/lexicon-alpha-usb-audio-interface/product-details.html#!prettyPhoto)ezien, iemand hier ervaring mee? kan deze wel youtube winamp ed weergeven tegelijk met je gitaar?

bass blom
28 juni 2012, 21:35
ik heb de omega, super goed ding.
als je bij die alpha ook cubase LE met lexicon pantheon VST krijgt is dat alleen al bijna je centen waard, super kickass reverbs :p

maar ik heb hem alleen voor opname gebruikt, niet als main interface.

roger
30 juni 2012, 21:32
vandaag de Lexicon Alpha binnengekregen. De WIn7 drivers van de site gedownload. De hele dag zitten klooien, maar ik krijg 't niet voor elkaar om met mijn gitaar via guitarrig met Youtube mee te jammen. Ieder afzonderlijk werkt 't prima (guitarrig Of youtube) maar tegelijkertijd werkt niet. Ik heb sinds kort een nieuwe PC met Win7, hiervoor had ik een oud beestje met Win XP en een M-Audio FAsttrack en later een Tascam 122 MKII en hierbij werkte het perfect.

Ik heb de Lexicon ingesteld als standaard opname- en afspeel apparaat, mijn monitors zitten op de tulpuitganen van de Lexicon
Ik heb zowel bij de eigenschappen van opnemen en afspelen de vinkjes bij de exclusieve modus uitstaan,

ik heb ook het afspelen via de realtek geluidskaart van de computer geprobeerd, werkte ook niet.

Ik heb ook de Asio4all drivers geprobeerd, werkte ook niet.

Als ik in Guitar-rig niet de Alpha ASIO driver maar de WASAPI driver selecteer dan gaat het wel, maar met gekraak en wat latency...niet veel mar net genoeg om je er aan te ergeren...

Wie weet wat ik moet instellen om lekker met youtube-winamp mee te jammen?

Volgens mij is het meer een windows-issue, maar ik kom er niet uit...alle help is welkom!

Thanx!

Terminus
1 juli 2012, 02:24
Het is zeker geen Windows issue want genoeg mensen hebben ASIO naast Windows Audio werkend gekregen. Ikzelf ook. Ik zou ASIO4ALL gewoon van je PC afhalen en ASIO goed instellen, goed de handleiding van je geluidskaart doorlezen en anders een mailtje naar Lexicon sturen.

roger
1 juli 2012, 10:55
Ik bedoel ook meer een Windows 7 issue, want met Windows XP heb ik ook nooit problemen gehad. Ik ga vandaag maar weer verder proberen!


www.rogerarts.nl

roger
1 juli 2012, 13:06
IK heb de ASIO4ALL er af gehaald. Alle audio loopt nu via de Lexicon. Youtube en bv Winamp kan ik samen draaien, geen probleem, maar zodra de Lexicon ASIO driver geactiveerd word door bv Amplitube Fender LE of GuitarRig4 dandoet íe 't niet...

bass blom
1 juli 2012, 14:52
is het niet zo dat windows maar 1 asio driver tegelijk aankan?

Terminus
1 juli 2012, 17:09
Ja dat klopt met de meeste ASIO drivers, al ligt dat volgens mij aan de drivers en niet aan Windows. Je kunt (wat Windows en de ASIO standaard betreft) wel meerdere programma's over één ASIO driver laten lopen, maar omdat geluidskaartsdrivers meestal zo simpel (en goedkoop) mogelijk worden gehouden is dat zelden het geval.

Het enige probleem dat ik ooit heb ervaren met dingen tegelijkertijd laten lopen is dat ASIO4all niet samen met een standaard Windowsdriver kan werken, je hoort de een of de ander. Dat komt omdat ASIO4all een workaround is die audio uit applicaties direct naar de geluidskaart stuurt, waar bij hij de DSP troep van de geluidskaartenmaker en de mixer van Windows omzeilt om zo de latency aanzienlijk te verminderen. Misschien dat het bij sommigen wel werkt, maar ik gebruik al tijden geen ASIO4all meer.

harrie-beton
1 juli 2012, 18:54
Ik heb het idee dat die Alesis te eenvoudig is voor wat jij er mee wilt doen.
Volgens de specs zijn er geen asio drivers en asio for all is natuurlijk geen goede oplossing in vergelijking met meer professionele audio interfaces.
http://www.alesis.com/guitarlink

roger
1 juli 2012, 19:06
@ harrie-beton: Ik heb idd ook ondertussen de Lexicon Alpha aangeschaft! De Alesis houd ik denk ik omdat daar de volledige versie van GuitarRig 4 bij zit ;-))))

Ik ben er intussen achter dat als ik in GuitarRig de WASAPI (Shared Mode) selecteer het wel te doen is. Beetje gekraak en wat latency, maar daar is mee te leven, Youtube/Winamp en Guitarrig draaien dan tegelijkertijd. Als ik in Cubase dan iets ga doen selecteer ik de Alpha Asio driver.