PDA

View Full Version : Leon's pedalenvraagjes



Luke-wannabe
27 juni 2012, 13:31
Heey guys,

Ik speel nu al een jaar of 2 met een Boss Powerstack en een Line 6 M9. Klinkt leuk, en je kunt er alles mee, maar ik wil analoog.
Wat een beetje het pedalenplan wordt is het volgende. Ik wil een Drive pedaal als fundament van mijn sound. Een Fuzz, volumeboost, tremolo, chorus, vibe, delay en een looper. En ik zou mezelf niet zijn als ik al precies zo'n beetje weet wat ik wil.

Drive: Ik denk aan een OCD, Box of Rock, of zoiets dergelijks. Het moet zo transparant mogelijk zijn en reageren als een versterker. Hij moet kunnen gaan van een cleanboost tot een redelijke rock sound.
Fuzz word waarschijnlijk een fuzz face. Voor het betere Eric Johnson werk. Jammer dat dat zo'n bakbeest is..
Volumeboost waarschijnlijk is van EHX LPB-1? Gewoon harder. Meer moet het niet doen.
Tremolo weet ik nog niet helemaal.. Ik ben fan van de Fender versterker tremolo. Is er een die dat na doet? Alhoewel ik niet geloof dat en pedaal dat iets na doet ooit zo goed kan klinken als het origineel..
Chorus word een Arion chorus. Ik wil geen typische 80's chorus maar de Michael Landau sound. Meer een leslie idee.
Vibe. Weet ik nog niet. Maat van me heeft die Roger Mayer. Maar dat ding is me echt te groot en bovenal te duur. Danelectro Cool Cat Vibe? Deja vibe? Wat is vet?
Delay word sowieso Memory Man. Is die nieuwere (kleinere!!) versie minder dan het ouwe slagschip?
Qua looper vind ik de Line 6 DL-4 wel super chill werken, maar dat is ook weer zo'n joekel. Dit gaat echt een flinke plank worden denk ik zo..

Thanks alvast!! Ik zal dit een beetje bijhouden aan de hand van aankopen enzo :)

ellisvertellis
27 juni 2012, 14:20