PDA

View Full Version : Hoe het beste tegen te gaan?



MADdie86
12 juni 2003, 00:17
Nu ik een eigen gitaar heb waar ik fucking lang aan heb zitten te werken, en ook enkele lagen vel en bloed aan heb verloren wil ik mijn apparatuur goed beveiligen tegen diefstal en beschadiging. En mocht het tog gebeuren of ik dan een aangenaam bedrag retour krijg of zo-iets-dergelijks.

Dus mijn vraag hoe beveilig ik al mijn spul tegen diefstal?
Tegen beschadiging?
Hoe kan ik het beste verzekeren? aangezien het niet altijd in huis aanwezig is maar ook bij optredens of onderweg.
Wat kan ik het beste doen bij diefstal?
Wat is de kans na diefstal dat ik mijn zelf gebouwde gitaar terug zie?

Wie o wie kan wat vertellen, ik snap wel dat jullie zometeen gaan snouwen met"DAT STAAT ELDERS IN HET FORUM", ik heb ook al gezocht in het forum maar ben niet voledig tevreden met de info die ik nu heb.

andy
14 juni 2003, 19:33
Wat kun je doen tegen beschadigen?? Ik kan maar een ding bedenken, dat is er voorzichtig mee zijn en een goeie koffer kopen.
Diefstal is een ander verhaal. Allereerst een goede inboedel verzekering.
Zorg ervoor dat een deskundige je zelfbouw gitaar taxeert oid.
Zelf ben ik een keer een oude Stratocaster bij een inbraak kwijt geraakt. De verzekering wilde me toen maar de helft van het bedrag geven, omdat ie zo oud was. Heb toen bij een gitaarbouwer een "bewijsje"gehaald dat ie in nieuwstaat was ed. Toen toch volle pond gekregen.
Maar voor mijn mislukte zelfbouw instrument die ook was gejat kreeg ik zonder problemen 500 piek. Was ie nooit waard, maar goed.
Een foto van je spul doet overigens ook wonderen. Liefst met jezelf er op.
Op tour, of in de repetitieruimte werkt weer anders. Dan moet je een instrumenten verzekering nemen. En dat is behoorlijk duur. Ik zou even bij een verzekeringsmaatschappij informeren.
En ik heb mijn spullen nooit terug gezien. Je krijgt meestal van de politie wel een tip waar je spullen zouden kunnen zijn, maar als de dief een beetje slim is verkoopt hij het spul ergens anders.

MADdie86
15 juni 2003, 13:04
Dank je voor deze informatie Andy, ik ben een stapje verder.
Maar het veronrust me wel dat 90% van gestolen instrumenten niet gevonden wordt, of wel gevonden is maar al in het bezit is van iemand anders.

IK zal aan mijn vader vragen waar wij verzekerd zijn en waar ik dus moet kijken wat de opties zijn qua mijn apparatuur te verzekeren. En anders weet iemand hier dan nog een goede verzekerings maatschappij?

Die tip van foto's maken waar ik bij sta is wel handig, alhoewel zund van de foto dat mijn rotkop er bij staat :lol: maarja.

En mag ik vragen, jij had een bewijsje bij een gitaar bouwer gehaald, dat taxeren en een bewijs laten maken wat is een beetje netteprijs om dat te regelen?

andy
15 juni 2003, 14:15
ik zit bij nationale nederlanden.
En een taxatieprijsje, dat weet ik niet. Bij die gitaarbouwer werkt een zooitje kennissen van me, die hebben me dat briefje gewoon mee gegeven. :-D Ik zou gewoon naar de winkel gaan waar je je meeste spullen koopt. Misschien dat die het ook voor nop doen.