PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Tweaker 15 met, jawel, TSA112 cab :D



vpilot
26 juni 2012, 19:44
Na drie dagen pijnzen en puzzelen heb ik een waardige opvolger voor de Laney VC30 gevonden: Een gloednieuwe Tweaker 15 head! Om budgettaire reden kon de Egnater 112 cab niet meer uit, maar de winkel (NLMuziek) is me daarin prima tegemoet gekomen en heb ik er een TSA112 cab bij gekocht. Toegegeven, de Ibanez cab klinkt niet als de Egnater, maar voor mij nog steeds heel mooi! In de toekomst zal er vast wel alsnog een Egnater cab (of twee) onder komen, al was het alleen om ethetische reden, maar voor nu ben ik uitermate tevreden.

De veelzijdigheid van de Tweaker, samen met de veelzijdigheid van mijn Vintage, zal me vele uren plezier gaan geven :cooler:

Foto's volgen nog, eerst spelen :)

MjS
26 juni 2012, 20:24
Congrats! Ga nu mijn Tweaker eens in band-context proberen, ben benieuwd!

vpilot
26 juni 2012, 20:43
Cool, ik ben ook wel benieuwd, laat maar weten hoe het ging :)

Sinner1980
26 juni 2012, 23:18
Eerst spelen, dan posten met foto's en meteen je bevindingen plaatsen. Stuk logischer toch?😉

vpilot
30 juni 2012, 11:19
Zoals beloofd, hier wat foto's.

http://www.vpilot.net/images/egnater1.jpg

http://www.vpilot.net/images/egnater2.jpg

http://www.vpilot.net/images/egnater3.jpg

http://www.vpilot.net/images/egnater4.jpg

Wat een boel inspirerende tones kan je hieruit halen! Op slaapkamer volume vind ik 'm erg mooi klinken en dat was voor mij ook een belangrijk criterium. Uiteraard kan ie ook wat harder, ik denk dat ie met een niet al te wilde drummer ook met een band prima meekan. Er zitten verder geen effecten in als reverb, maar die mis ik op het moment ook nog niet. De Egnater is wel voorzien van een fx loop (serieel), dus effecten kan ik er altijd nog wel los bijpluggen als ik daar behoefte aan heb.

Rinze
30 juni 2012, 11:39
Mooi ding. Heb laatst op youtube wat filmpjes bekeken en inderdaad erg veelzijdig en toch met een lekker karakter.

Rick trodat
30 juni 2012, 17:14
Ik heb ooit eens een tsa112 gezien met een eminence Swamp Thang. Dat klonk zeker niet verkeerd. Die celestion 70/80 die er standaard in zit is niet echt geweldig. Zwakke bas, beetje fizzig wanneer je er overdrive tegenaan gooit en een lage sensitivity, wat icm de egnater niet echt heel veel volume zal opleveren, op het podium. De ST klinkt dikker, voller, gaat harder, en is veel muzikaler.

De cab zelf is dacht ik van mdf en heeft een prima kwaliteit.

PietvanderMeer
5 juli 2012, 11:21
Gefeliciteerd!Die egnater amps zijn érg goed.Mag ook wel,als je weet wie ze ontwerpt.Heb er nu verschillende gehoord en ze zijn stuk voor stuk top.Ik zou niet weten wat een vintage amp meer heeft dan deze nieuwe.En ja,daar heb ik er in de loop der jaren ook erg veel van bespeeld/gehoord.

Rick trodat
5 juli 2012, 12:43
Gefeliciteerd!Die egnater amps zijn érg goed.Mag ook wel,als je weet wie ze ontwerpt.Heb er nu verschillende gehoord en ze zijn stuk voor stuk top.Ik zou niet weten wat een vintage amp meer heeft dan deze nieuwe.En ja,daar heb ik er in de loop der jaren ook erg veel van bespeeld/gehoord.

Zijn inderdaad prima versterkers. Maar om deze te vergelijken met bijvoorbeeld een vintage amp zoals een princeton, dan kom je toch wel snel tot de conclusie dat laatsgenoemde een uniek karakter heeft en daar uniek in uitblinkt. De egnater is veel veelzijdiger, maar is niet tamelijk uniek. Op een plaat kan bijna niemand vertellen dat het om een egnater gaat.

PietvanderMeer
5 juli 2012, 19:30
Die heeft inderdaad een uniek karakter maar ik vind het vaak meer het uiterlijk wat telt bij vintage versterkers.
Voor mij heeft het geen meerwaarde(meer) en ik kan me uitstekend vinden bij de nieuwere versterkers,zoals de egnater.
T is ook niet écht leuk spelen in een kroeg als je versterker een vermogen waard is,vind ik.Zelfde met gitaren overigens.

vpilot
6 juli 2012, 12:43
Rick, ik moet zeggen dat ik niet bepaald ontevreden ben over het geluid dat de 70-80 produceert. Wat bas response betreft denk ik dat het ook sterk wordt beïnvloed door de gitaar die je bespeelt. Mijn Vintage is van zichzelf vrij "donker". Maar wie weet dat ik de speaker ooit nog vervang. Voorlopig niet, in elk geval :)

Wat betreft Tone en Karakter, voor mij is het belangrijkste criterium: inspireert het me of niet. De Tweaker inspireert me enorm.

Rick trodat
9 juli 2012, 09:59
Er zijn inderdaad slechtere speakers. En de 70/80 is niet slecht. Alleen is het met speakers vaak zo, dat je pas weet wat je mist, als je het hoort. Mocht je op termijn meer volume willen, of iets anders kijk dan eens naar mijn aanbeveling. De kosten zullen het niet zijn.

vpilot
9 juli 2012, 11:09
Er zijn inderdaad slechtere speakers. En de 70/80 is niet slecht. Alleen is het met speakers vaak zo, dat je pas weet wat je mist, als je het hoort. Mocht je op termijn meer volume willen, of iets anders kijk dan eens naar mijn aanbeveling. De kosten zullen het niet zijn.

:ok: zal ik zeker doen!

muziekschuur
9 juli 2012, 12:11
Tweakerkast in wit bekleden? Hmmmmm.....