PDA

View Full Version : HNGD: 1991 Gibson Les Paul Standard 'ebony'.



bosnialove
26 juni 2012, 16:06
http://i46.tinypic.com/t8os39.jpg

Deze hierboven + nog een paar dingetjes ingeruil op deze LP Standard uit 1991.

Heeft een beetje buckle rash en wat schadeplekjes, maar dat kan allemaal worden hersteld en mooi gemaakt.

Ten eerste heeft hij een goede schoonmaakbeurt nodig. Ten tweede een kleine polijstbeurt door mijn gitaarbouwer. Tot slot een kleine afstelling naar mijn wens.

Morgen meer foto's nadat ik hem goed heb schoongemaakt.

http://i46.tinypic.com/11gqby9.jpg

http://i50.tinypic.com/1zn6cg0.jpg

http://i50.tinypic.com/121318p.jpg

Brum
26 juni 2012, 16:14
Wat mij betreft een goeie ruil. Een zwarte Standard vind ik nog steeds de mooiste Les Paul. Mooi gitaartje!

B-stone
26 juni 2012, 20:48
aldin? mag ik zeggen dat je eigenlijk best wel kansloos bent?:makeup:

eerst al dat geld in je studio (zelfs een re-finish), dan toch maar naar een standaard zwarte standard. Alle dingentjes die een gitaar uniek maken (butsjes etc) weg proberen te werken bij JOUW gitaarbouwer.
als je semi-interessant probeert over te komen dan is dat jouw mooi gelukt, gefeliciteerd. jammer dat je met je oude nickname niet meer op het forum durft te vertonen. mods kunnen je naam veranderen als je wilt.

hoe klinkt deze downgrade les paul nou op je transistor mg30? want kom op die geupgrade les paul was toch 10x beter als deze a fabriek standaard afgeleverde standard?

enfin, als je er maar blij mee bent:ok: gefeliciteerd:lp:

groetjes Bram

Edit: busje commandant is een stuk goedkoper als het uurloon van een gitaarbouwer lijkt mij zo, polijsten kan je zelf ook. ;)

bosnialove
26 juni 2012, 21:16
Als ik mij niet meer durfde te vertonen op mijn oude nickname dan zou ik dit wel geheim houden. Bedenk eens dat dit mijn eerste account hier is.

De gitaar klinkt super, sustain duurt heel lang en is heerlijk & ben er helemaal blij mee. Dat polijsten is inbegrepen in de afstelbeurt.

Het kansloze van de personen hier is dat zij de ballen niet hebben om te doen wat ze eigenlijk willen doen met hun gitaar en daardoor voelen zij zich beter door commentaar te leveren op iemand die wel doet en durft te doen wat hij wil.

Zelfde verhaal met die gozer van die Firebird Studio.

Als jullie denken / je denkt dat ik mij nog maar iets aanneem van dat commentaar van jullie op mij heb je het goed mis. Maargoed, dat hadden jullie al door, daarom zijn er ook velen gestopt met het commentaar leveren.

100 reacties of geen één, i could care less. Ik heb mijn ding laten zien, blij? Mooi. Niet blij en je vindt het nodig om commentaar te leveren? ga je gang. Bedenk wel dat ik niet eens de moeite zal nemen om erover na te denken.

Btw: wie of wat is 'aldin'?

Midwolda
26 juni 2012, 21:31
Ouwe gebutste gekraste zwarte Gibsons moet je niet poetsen, laat staan polijsten... dat is heiligschennis.
Die butsen en krassen zijn als het patina op een kerktoren, als de tattoos van een marinier,
als kerven in de handgreep van een negentiende-eeuwse Smith & Wesson.

Aan de andere kant heeft jouw Standard nog niet zo heel veel geleden, de schade valt eigenlijk zat mee.
Hij kan nog redelijk simpel weer als nieuw gemaakt worden als je dat echt wilt.
Vergelijk het dan maar met jeugdpuistjes uitknijpen.

Mooie gitaar, dit type kent niet voor niets zoveel liefhebbers. Welkom bij de club!

bosnialove
26 juni 2012, 22:03
Ouwe gebutste gekraste zwarte Gibsons moet je niet poetsen, laat staan polijsten... dat is heiligschennis.
Die butsen en krassen zijn als het patina op een kerktoren, als de tattoos van een marinier,
als kerven in de handgreep van een negentiende-eeuwse Smith & Wesson.

Aan de andere kant heeft jouw Standard nog niet zo heel veel geleden, de schade valt eigenlijk zat mee.
Hij kan nog redelijk simpel weer als nieuw gemaakt worden als je dat echt wilt.
Vergelijk het dan maar met jeugdpuistjes uitknijpen.

Mooie gitaar, dit type kent niet voor niets zoveel liefhebbers. Welkom bij de club!

Dank je wel. Ik had, net als jij, ook gezien dat de schade wel meevalt. Daarom de keuze om hem laten op te frissen, zodat ik, ehm, zegmaar met een schone lei kan beginnen. Dan kan ik mijn eigen wear op de gitaar hebben en niet die van iemand anders snap je. Echter als hij echt beaten up was, dan zou ik hem gewoon laten zoals hij was hehe.

B-stone
26 juni 2012, 22:10
Het kansloze van de personen hier is dat zij de ballen niet hebben om te doen wat ze eigenlijk willen doen met hun gitaar en daardoor voelen zij zich beter door commentaar te leveren op iemand die wel doet en durft te doen wat hij wil.

Als jullie denken / je denkt dat ik mij nog maar iets aanneem van dat commentaar van jullie op mij heb je het goed mis. Maargoed, dat hadden jullie al door, daarom zijn er ook velen gestopt met het commentaar leveren.

100 reacties of geen één, i could care less. Ik heb mijn ding laten zien, blij? Mooi. Niet blij en je vindt het nodig om commentaar te leveren? ga je gang. Bedenk wel dat ik niet eens de moeite zal nemen om erover na te denken.

Btw: wie of wat is 'aldin'?

doen wat ze eigenlijk willen doen? bedoel je tuners vervangen op een spiksplinternieuwe les paul omdat hij toch al niet ontstemt? of tuners vervangen omdat je een kut geluid hebt met een bepaalde set-up? je pakt de bron nog steeds niet aan: je amp, dat de sustain veel beter is als eerst; dikke neus.

blijkbaar neem je mijn commentaar nog al hoog op, want het is een heel verhaal; veel van het zelfde. Het maakt je niks uit wat ik vind. Toch neem je eventjes de moeite om te reageren. waarvoor dank :ok:

het maakt mij werkelijk geen fluit uit wat jij met jouw centen doet, alleen ben je erg onefficient bezig. Als je dat geld wat je op je studio hebt ingeleverd had gespendeerd aan een goede amp: had je nu een super set-up gehad.:crazyhappy: Helaas luisterde je toen ook niet naar ons en speel je nog steeds op een kut versterker die je gitaar teniet doet.

Boeit mij het wat? totaal niet, als jij maar blij bent. Ik heb het druk zat met mijzelf :B

het is en blijft een forum, waarop ik ook blijf roepen wat ik ervan vind. of jij het leest ja of de nee, als je reageert denk je erover na en heb ik toch weer wat bereikt vind ik zelf:makeup:

veel plezier met je nieuwe gitaar :lp:

Jasper.
26 juni 2012, 22:16
Maar nu heb je geen protectorkees meer... :(

Sinner1980
26 juni 2012, 23:15
Uhhh...Het is "I couldN''T care less..." just so you know...
Anyway, leuk ding! Verl plezier ermee!
En butsen etc wegpoetsen; zonde van je geld man!
Tenzij je persé zelf de oorzaak van de slijtageplekken wilt zijn.
Jouw geld, jouw mening, jouw gitaar: jouw feestje!
Maarre...speel je echt over zo'n goedkope k*tMarshall? Zoja, dan zou ik wel weten waar ik mijn geld aan zou spenderen ipv butsjes😉

Mr. Dynamite
27 juni 2012, 00:01
Volgens mij ontgaat er mij even iets (reacties van meneer stone)

Maargoed, toffe plank man. Heeft toch wel iets iconisch zo'n zwarte les paul standaard :ok:

Mr.Fingers
27 juni 2012, 00:07
Ik denk dat Meneer Steen denkt dat de man achter Bosnialove dezelfde is als de man achter keessss, je weet wel: Kees "ik koop een Gibson LP Studio, vervang dan alles qua elektronica, elementen, locking tuners,... doe hem dan weg en koop een LP-standard" Kansloos.

Venlonaer
27 juni 2012, 00:23
Maar dat is volgens mij ook zo......

Mr. Dynamite
27 juni 2012, 00:33
Ik denk dat Meneer Steen denkt dat de man achter Bosnialove dezelfde is als de man achter keessss, je weet wel: Kees "ik koop een Gibson LP Studio, vervang dan alles qua elektronica, elementen, locking tuners,... doe hem dan weg en koop een LP-standard" Kansloos.

Dan verwacht ik nu ook per direct een CID filmpje :D

Sanderltd
27 juni 2012, 00:46
Ik vond CID leuker eigenlijk. Die bleef tenminste bij zijn eerste username en was nog trots op zijn uitlatingen ook! Ik vraag me af wanneer ze hem nog eens uit zijn dwangbuis laten...?

keesss
27 juni 2012, 01:06
Even voor de domkoppen die het nog niet snapten: zowel Keesss als bosnialove ..

bosnialove
27 juni 2012, 01:07
.. is dezelfde persoon.

@Sinner: Idd. I couldnt care less is het. Foutjee


Die stumperts roepen wel kansloos dit, kansloos dit, maar de gedachte erachter en waarom, nee ho maar. Toch even erop reageren btw. Zoals Roel al zei moeten jullie eens een spiegel voor je houden. Naast het feit dat je dan schrikt van jezelf door je uiterlijk, zul je waarschijnlijk ook snappen dat jij de kansloze persoon bent. Tegen lelijkheid kun je overigens iets laten doen als je genog geld hebt. Of.. Vinden jullie dat ook kansloos en geldverspilling? Ja? Oh, blijf dan maar als een gedrocht rond lopen he. :)

Venlonaer
27 juni 2012, 01:21
Damn kees, jij maakt mijn signature helemaal waar!

RoelSmoel
27 juni 2012, 01:30
Oooohoooooh permaban permaban!!!!

:chicken:

BamBuFan1
27 juni 2012, 02:07
Tegen lelijkheid kun je overigens iets laten doen als je genog geld hebt. Of.. Vinden jullie dat ook kansloos en geldverspilling? Ja? Oh, blijf dan maar als een gedrocht rond lopen he. :)

Hier ben ik het nou voor de verandering eens helemaal mee eens!

https://talkinstuff.files.wordpress.com/2008/09/jocelyn-wildenstein21.jpg

rijsberman
27 juni 2012, 02:34
Eerst grondig een nieuwe gitaar verbouwen om er achter te komen dat je eigenlijk de verkeerde had gekocht. (Nee. Joh. Echt?)

En om 'm dan in te ruilen en de nieuwe aanwinst te vieren met een volstrekt onreglementaire dubbelaccount. Woepdidoe.

Ik zeg epic fail. En permaban.

Doei en de groeten.

bosnialove
27 juni 2012, 08:32
Helaas, dat zal niet gebeuren.

B-stone
27 juni 2012, 08:43
Helaas, dat zal niet gebeuren.

Het is hier namelijk verboden meerdere acounts te hebben....

bass blom
27 juni 2012, 09:00
beetje kort door de bocht om iedereen die zich zat af te vragen of dit om keeesss ging voor domkop uit te maken.

de refinish van de studio was mij ontgaan, ik las er wel over maar zie hem nu pas.
daar is die gitaar wel een enorm stuk van opgeknapt zeg, mooi!

verder.. geef hem gewoon een kans jongens!

pannekoek
27 juni 2012, 09:20
Yep, het is gitaarnet.. Ik zie het alweer! prachtig dit!

Bosnialove, gefeliciteerd met je nieuwe/2de hands plank! TIP: hou hem zoals ie is. Ik heb ook een '91 Les paul (custom) die er ook uitziet alsof er ruim 20 jaar mee opgetreden is! Prachtig met een hoofdletter P! Als je meer gaat doen dan oppoetsen met veel liefde, ga je ontzettend spijt krijgen!

Zoals een wijs man ooit eens zei:

Ouwe gebutste gekraste zwarte Gibsons moet je niet poetsen, laat staan polijsten... dat is heiligschennis.
Die butsen en krassen zijn als het patina op een kerktoren, als de tattoos van een marinier,
als kerven in de handgreep van een negentiende-eeuwse Smith & Wesson.

Mr.Fingers
27 juni 2012, 10:12
Geen nood hoor Kees, de bevoegde instanties zijn reeds verwittigd!

P.S. Ik zou de topkam toch door een messing exemplaar vervangen... in combinatie met je broodrooster... excuseer, MG-amp krijg je dan toch een acceptabel geluid!

almarvk
27 juni 2012, 10:35
Even voor de domkoppen die het nog niet snapten: zowel Keesss als bosnialove ..

En dat kost je een ban.