PDA

View Full Version : Thomas van Veen?



Bruvtilov
26 juni 2012, 15:46
Hallo allemaal,

Ik heb op Marktplaats een gezocht-advertentie geplaatst voor een tweeknops Keeley compressor. Hierop reageerde ene Thomas van Veen uit Nijkerk die me vertelde voor een paar tientjes een kloon ervan te kunnen maken voor me. Hij adverteert zelf op Marktplaats met het nabouwen van bekende pedalen. Het Marktplaatsnummer van zijn advertentie is 562342451.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft met hem en/of zijn bouwsels. Op zich klinkt het idee aantrekkelijk maar sinds ik slecht ervaringen heb opgedaan met zo'n zelfverklaard pedalengenie ben ik nogal kopschuw geworden voor dit soort experimenten.

Bedankt voor jullie input!

EBOUE
26 juni 2012, 18:26
Ik word altijd argwanend bij zoiets. 'If it sounds too good to be true, it probably is'.

Keeley, een niet lullige producent van goede pedalen en kwaliteit, waarom zou dat met een paar tientjes na te maken zijn?

Plant
26 juni 2012, 18:43
In de advertentietekst (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/562342451-custom-vintage-pedals-proco-rat-dynacomp-big-muff-etc.html) lees ik vanaf 50 Euro. Dan zou dit bouwsel dus een van z'n goedkoopste pedalen zijn?

Ik zie ook dat hij (onder deze naam of dit account) pas 2 maanden aktief is op MP. Z'n staat van dienst is niet echt te verifiëren.

Kwalitatief goed (hand)gebouwde pedaalkopieën voor een appel en een ei? Zoals in de vorige post al gezegd: Als iets te mooi lijkt om waar te zijn...

Dirk_Hendrik
26 juni 2012, 18:47
Daarnaast heb je de keuze. Of het echte ding of een kloon van dat ding. Als er nou nog aanpassingen/verbeteringen (ear of the beholder) waren, soit. Dit is gewoon op Keeleys succes meeliften.

Bruvtilov
26 juni 2012, 19:28
Daarnaast heb je de keuze. Of het echte ding of een kloon van dat ding. Als er nou nog aanpassingen/verbeteringen (ear of the beholder) waren, soit. Dit is gewoon op Keeleys succes meeliften.

Tja, soms vraag ik me af of de meeste van die particulieren dat niet doen. Hoeveel Tube Screamer klonen/imitaties etc etc. zijn er wel niet?

Dirk_Hendrik
26 juni 2012, 19:38
Tja, soms vraag ik me af of de meeste van die particulieren dat niet doen. Hoeveel Tube Screamer klonen/imitaties etc etc. zijn er wel niet?

Klopt mij ook best. Mijn wedervraag is dan hoeveel particulieren dat doen voor hen die daar aan die particulier om vragen vs hen die actief met hun clones adverteren op sites als marktplaats en ebay.

Mitch
26 juni 2012, 20:24
Ik ben er één keer ingetrapt en ik begin er niet meer aan. Je weet nooit wat je in huis haalt.

Plant
26 juni 2012, 21:04
Tja, soms vraag ik me af of de meeste van die particulieren dat niet doen. Hoeveel Tube Screamer klonen/imitaties etc etc. zijn er wel niet?

O ja, ik heb zelf ook m'n eigen tubescreamer gebouwd. Met materiaal heb ik dat er wel uitgehaald en de uren die ik erin heb gestoken is liefhebberij voor mezelf. Maar ik ga toch echt niet adverteren om zo'n ding compleet voor 5 tientjes voor iedereen in elkaar te bakken :stop:

Het kan natuurlijk zijn dat hij die kloontjes voor een paar Euro uit een fabriekje in China importeert, anders zou ik het niet weten.

guitaraddict
28 juni 2012, 14:23
Hoeveel Tube Screamer klonen/imitaties etc etc. zijn er wel niet?

Interessante vraag . dit stond laatst op "freestompboxes"

http://www.freestompboxes.org/viewtopic.php?f=6&t=1536&sid=e0f7343655ef0471e35a599671956f18

Nu is dit natuurlijk wel erg kort door de bocht om het allemaal tubescreamer clones te noemen want de meeste zijn er wel op gebaseerd maar hebben toch allemaal wel mods of veranderingen in het ontwerp dat ze een (geheel) eigen karakter hebben.