PDA

View Full Version : HNAD: Ampeg GVT15-112



Mr.Fingers
25 juni 2012, 23:53
Lieve kijkbuiskindertjes,

Ik had sinds een tijdje nood aan een kleine versterker, dus ik had me een Marshall Class5 versterker gekocht, prima ding, luid, heerlijke klank, maar toch net iets teveel grit & ballen (ik speel pussymuziek, en gebruik nooit iets meer dan een lichte crunch), dus ik gebruikte de versterker maar eigenlijk op de helft van z'n kunnen. Nu kreeg ik gisteren van oud-klasgenoot Bert (St.Robot hier op't forum) het bericht dat hij z'n Ampeg wegdeed, omdat die net iets te clean was voor z'n doen. Ik deed de stoute schoenen aan en kopte hem in, en vanavond hebben we geruild. Hij de Marshall, ik de Ampeg. And boy am I happy! Heerlijke cleane versterker, qua vibe erg gelijkend met de Fender Deluxe Reverb, minus de vibrato en de extreme dwelly reverb, maar iets strakker en punchier. Werkt heerlijk met de singlecoil gitaren die ik gebruik (Gibson ES135, telecasters,...). Kan niet wachten tot ik er de Harmony H74 over kan gooien!


Ploatje van't internet:

http://www.samash.com/wcsstore/root/Large/lg_A/AGVT15112_1_lg.jpg

Lexvandoef
26 juni 2012, 00:15
Leuk, leuk, leuk! Ziet er goed uit, je beschrijving klinkt interessant!

Mitch
26 juni 2012, 08:01
Hé leuk! Ik had er pas wat demo's van geluisterd, maar dat kwam allemaal niet zo uit de verf. Ampeg is lekker bezig met zijn nieuwe ampjes, die ministacks voor bas zijn ook tof.

muziekschuur
26 juni 2012, 09:23
Gefeliciteerd.

Welke aansluitingen tref je op de achterzijde?

Mr.Fingers
26 juni 2012, 10:13
FX-loop, footswitch (voor FX-loop en reverb te schakelen), 1x16Ohm uitgang, 2x8Ohm en 2x4Ohm, dus je kunt er best wel wat speakers aanhangen.


http://www.youtube.com/watch?v=0N39Fvn29ew
Je hebt echt die humbuckers (of hete singlecoils zoals smerige P90's) nodig voor die echte drive, anders heb je "maar" een subtiele crunch... Maar niets wat niet opgelost kan worden met een boosterpedaaltje.

bass blom
26 juni 2012, 10:16
ja dat klinkt lekker :p