PDA

View Full Version : Line 6 Gearbox Bundle, alles wat je nodig hebt voor opnamen?



KoenGuitar
25 juni 2012, 20:53
Ik wil gaan beginnen met het zelf opnemen van dingen, inclusief andere sporen. Ik heb de beschikking over een Line 6 POD XT Live, maar ik heb op z'n minst nog een interface nodig. Daarnaast wil ik nog een drumtrack in kunnen stellen en baslijnen in kunnen spelen op die opnamen.

Ik ben echt een leek op dit gebied, maar zou ik er met dit setje al zijn http://www.feedbackmusic.com/gitaar/line-6-gearbox-silver-bundle/100005546/112082#description? Eventueel dan met Line 6 Farm erbij.

Als iemand me kan helpen, ontzettend bedankt!

Koen

KoenGuitar
25 juni 2012, 21:01
Woops, merk dat ik op 't verkeerde deel van 't forum zit hiermee, haha. Misschien kan iemand alsnog helpen?

harrie-beton
25 juni 2012, 23:30
Niet nodig. Je pod XT live heeft ASIO drivers, je kan hem aansluiten op USB en fungeert dan als goede geluidskaart (zeker stukken beter dan een ingebouwde geluidskaart).

Je moet nog software hebben, hier zijn vele keuzes in, denk aan REAPER, CUBASE of ABLETON. Lees je in over 1 van deze pakketten en gaat met 1 aan de slag. De grootste uitdaging ligt namelijk in de software leren kennen en er muziek mee te maken.

KoenGuitar
26 juni 2012, 01:51
Bedankt, heb nog Cubase LE4 op m'n pc staan (nooit gebruikt) zal 's kijken!