PDA

View Full Version : Versterker Akoestische Gitaar



Noel Vloedgraven
25 juni 2012, 19:15
Dames en Heren,

ik ben nog redelijk nieuw in gitaar wereldje, speel nu ongeveer een half jaar en kan de tijd wel weg 'spelen'.
nu heb ik als beginner een tijdje op een 12-snarige gitaar gespeeld met 6 snaren. best scharrig, gewoon om te kijken of het mij echt beviel.
ja dus, pas geleden een akoestische gitaar gekocht met een element erin. klopt het dat ik daarvoor een andere versterker moet hebben dan voor een elektrische gitaar?
heb namelijk ook een elektrische gitaar voor een beginner met een kleine versterker.
misschien een hele stomme vraag. verder echt een top site, veel informatie en ervaringen.
zie dat ik nog een hele lang weg te gaan heb, maar heb er plezier in.
hoop dat iemand mij kan helpen

cheers

bass blom
25 juni 2012, 19:18
het klinkt wel mooier ja, meer hifi.
en op zo'n versterker klinkt een elektrische gitaar juist weer niet, heel gemeen, je moet er dus twee hebben :D
maar je versterkertje gaat er niet kapot van hoor als je daar nu met de akoest op gaat spelen.

Noel Vloedgraven
25 juni 2012, 19:21
het klinkt wel mooier ja, meer hifi.
en op zo'n versterker klinkt een elektrische gitaar juist weer niet, heel gemeen, je moet er dus twee hebben :D
maar je versterkertje gaat er niet kapot van hoor als je daar nu met de akoest op gaat spelen.

allright, dus in principe zou mij versterker het moeten doen op de akoestische, maar dat doet hij niet. en nog tips voor een goeie betaalbare?

bass blom
25 juni 2012, 19:43
huh? en je elektrische doet het wel?
misschien heeft de akoest een batterijtje wat leeg is?

nee, geen tips ik.

Noel Vloedgraven
25 juni 2012, 19:48
ja die doet het wel. heb het batterijtje vervangen dus het kan daar niet aan liggen. lijkt me goed als ik even terug ga met de gitaar, want de elektrische doet het inderdaad wel. maar bedankt tot zover

bass blom
25 juni 2012, 19:50
ja er zou in ieder geval iets uit moeten komen.