PDA

View Full Version : Welke smoesjes heb je voor je wederhelft voor je volgende aankoop?



EBOUE
25 juni 2012, 19:10
Het gas dat is fenomenaal, dat pedaaltje moet je gewoon hebben... maar hoe verkoop je het aan je wederhelft. Wat zijn jullie smoesjes?

Ik?
- Soms vertel ik niet dat ik wat nieuws heb (kleine aankoop)
- Het een is beter dan het andere en als ik die heb, kan ik de andere weer verkopen.. dus..
- Hopen dat ze de nieuwe niet herkent (die van mij is heel slim, maar heeft gelukkig teveel pedaaltjes gezien)
- etc..

en U?

arjanb01
25 juni 2012, 19:26
Afgelopen donderdag heb ik een PRS CE24 gekocht, ik had mijn vriendin 's ochtends ge-appd dat ik die en die gitaar gezien had voor bijna de helft van de huidige waarde ! 's Avonds naar die zaak gereden en had hem dezelfde avond dus nog !

Gewoon eerlijk zijn wat je gaat kopen en de juiste argumenten klaar hebben. Stiekem doen houdt ze niet van want dan kan ik nieuw hang en sluitwerk kopen voor de deuren thuis -:)
Dus: 3e elektrische gitaar, 1 voor optredens, 1 voor repetities en 1 voor thuis -:) En bovendien heb je minder slijtage per gitaar dus minder onderhoudskosten en daarmee is mijn wederhelft ingepalmd ! Ik ben sowieso geen type dat elk jaar een nieuwe gitaar koopt, mijn luke heb ik al bijna 10 jaar, mijn haarstrat al ruim 5 jaar en deze is dan nieuw.

Ike57
25 juni 2012, 19:28
Gewoon zorgen dat jezelf de baas bent in huis. Hoef je je ook niet te verantwoorden :seriousf:

Dirk_Hendrik
25 juni 2012, 19:30
Geen. Da's mijn hobby en betaald van mijn salaris.
Als zij een nieuwe pannenset koopt van haar salaris is dat ook haar zaak.
Verder dus een kwestie van zorgen dat de gezamelijke zaken niet door een nieuw speeltje in het gedrang komen.

En als we dan allebij blij zijn met onze nieuwe speeltjes is dat ook prettig.

EDV
25 juni 2012, 21:10
Gewoon zorgen dat jezelf de baas bent in huis. Hoef je je ook niet te verantwoorden :seriousf:

En als je een goeie baas bent, dan hebben ze alles voor je over :ok:

smullie
25 juni 2012, 21:24
ik heb al eens geopperd dat ik anders echt dood zou gaan als ik dat niet zou kopen...

Een ander is: Dan kan jij toch ook die schoenen kopen?

smullie
25 juni 2012, 21:25
Gewoon zorgen dat jezelf de baas bent in huis. Hoef je je ook niet te verantwoorden :seriousf:

Als jij echt denkt dat je de baas bent, dan heeft ze je pas echt goed onder de knoet...:seriousf:

The Lo Lands
25 juni 2012, 21:31
Het gas dat is fenomenaal, dat pedaaltje moet je gewoon hebben... maar hoe verkoop je het aan je wederhelft. Wat zijn jullie smoesjes?

Ik?
- Soms vertel ik niet dat ik wat nieuws heb (kleine aankoop)
- Het een is beter dan het andere en als ik die heb, kan ik de andere weer verkopen.. dus..
- Hopen dat ze de nieuwe niet herkent (die van mij is heel slim, maar heeft gelukkig teveel pedaaltjes gezien)
- etc..

en U?
Haha, dat is best wel een issue soms ;) Vaak zeg ik niets of pas als het al besteld is. Ik zal er niet over gaan liegen maar ik wil mij vaak ook niet moeten verantwoorden. Het zijn mijn hardverdiende centen en mijn grootste passie. Zolang de algemene (gezamelijk huishoudelijke) zaken netjes betaald blijven worden is er eigelijk niets aan het handje, behalve mijn gat dan ;-)

Ik heb wel een keer spontaan een PRS gitaar gekocht en na mijn aankoop gebeld over mijn nieuwe aanwinst. Er kwam wel even een diepe zucht maar achteraf is alles goed gekomen :mmmm:

schizo910
25 juni 2012, 21:32
ALs het ff kan ouwe zooi eruit, nieuwe erin. Geen stiekem gedoe i.g.g.

Tabula Rasa
25 juni 2012, 21:41
Geen. Da's mijn hobby en betaald van mijn salaris.
Als zij een nieuwe pannenset koopt van haar salaris is dat ook haar zaak.
Verder dus een kwestie van zorgen dat de gezamelijke zaken niet door een nieuw speeltje in het gedrang komen.

En als we dan allebij blij zijn met onze nieuwe speeltjes is dat ook prettig.

Krijg jij ook te vreten uit die pannen? Of wordt er van de pannen, van haar salaris, alleen voor haar gekookt?

EDV
25 juni 2012, 21:52
Krijg jij ook te vreten uit die pannen? Of wordt er van de pannen, van haar salaris, alleen voor haar gekookt?

nee, natuurlijk niet, net zoals zij ook heus wel naar zijn gitaarspel mag luisteren :soinnocent:

SBe
25 juni 2012, 22:21
Ik ben hier vrij eerlijk in, ben wel steeds een tijdje op zoek voor een goed koopje of een buitenkansje, verkoop dan ook wel geregeld iets om iets nieuw te financieren.
En soms is er inderdaad die blik en die zucht!... Zo van..... Moest het nu echt weer zo duur zijn....
Mijn madam heeft nie echt te klagen, ze mag dan ook geregeld op mijn kosten gaan shoppen.
En zo zijn we allemaal tevreden!
Resultaat: ze bestelde me voor m'n verjaardag een rebelrelic 50's strat! Binnen drie weken af te halen, ben benieuwd!(ze wist dat ik alle specs al besproken had maar was nog aan het twijfelen om te bestellen)

beruk
25 juni 2012, 22:34
Niet, ik kan het niet uitleggen. Heb dus een magere setup en geen gezeur. Is me zeer lief, geen gezeur.

Mitch
25 juni 2012, 22:41
ALs het ff kan ouwe zooi eruit, nieuwe erin. Geen stiekem gedoe i.g.g.

Dit. Iedere andere manier past niet binnen een relatie die ik als 'goed' zou willen omschrijven.

EBOUE
26 juni 2012, 08:58
Er is zoals het pannenvoorbeeld treft altijd wel een weegschaal te vinden, want babyspullen moeten gekocht worden, een kastje hier, prutje daar, boodschappen. Niet zozeer het echte liegen, maar een leugentje om eigen bestwil komt in elke relatie voor. Volgens mij is er geen enkele relatie die dat soort dingen niet met zich meebrengt.

Comfortably Daniel
26 juni 2012, 09:31
Over het algemeen heb ik 't er al van te voren over dat ik weer eens iets wil aanschaffen...niet nu, misschien over een paar weken. Geen probleem. Impulsieve aankopen of van die te mooi om te laten liggen dingen...geen probleem.

Uiteraard moet je 't niet gek maken en zeer zeker niet gaan liegen...ze zien heus wel een keer dat nieuwe pedaal...of een bankafschrijving. En 't gaat ook niet zozeer om het geld, meer om of ik het wel nodig heb. Ik heb eigenlijk nooit gezeik of iets over muziek aankopen.

zoon van Piet
26 juni 2012, 09:55
eh.. de collectie is pas echt uit de klauwen gegroeid sinds ik weduwnaar werd..
en al die latere vriendinnen hebben er niks over te zeggen ;)

Eric van Esch
26 juni 2012, 09:56
Geen smoezen, gewoon zeggen zoals het is. Het is mijn hobby, de hare is shoppen voor kleren, doe ik ook niet moeilijk over. Door de bank genomen is zij meer per jaar kwijt aan kleren dan ik aan mijn hobby......dus waar praten we dan over?

Rutger
26 juni 2012, 10:59
k Heb een gitaar van 'r gekregen dus ik geloof niet dat ik iets te klagen heb.
Verder er altijd even over hebben, en het liefst dan ook nog iets leuks voor haar kopen want dan hebben we allebei iets. :)

Mr. Dynamite
26 juni 2012, 12:22
Ga ik helemaal zelf over, betaal alles van mijn eigen verdiende centjes dus moet doen wat ik niet laten kan.
Wel is het voor mijn ouders soms een groot vraagteken wat het verschil nou is, word zo nu en dan ook wel afdeling in en verkoop genoemd :seriousf:

Dirk_Hendrik
26 juni 2012, 19:42
Krijg jij ook te vreten uit die pannen? Of wordt er van de pannen, van haar salaris, alleen voor haar gekookt?
Waar heb ik geschreven dat zij niet met mijn gitaarspeelgoed zou mogen spelen ;). Komt dat niet veel voor maar met een mutronIII heeft ze zich toch best vermaakt.

Mitch
26 juni 2012, 20:22
Dan noem je ook wat :mmmm: Maar een Mutron III is ook geweldig...

lindstrom
27 juni 2012, 08:19
Ik heb een apart hobby budgetje, dit vul ik aan door dingen te verkopen die ik niet meer gebruik.
Geen stiekem gedoe over spullen hier.

Mr.Fingers
27 juni 2012, 10:16
- "Wat niet weet, niet deert"
- "Ja, ik heb dat ding even "geleend" van een *insert hier een gitaarspelende kameraad van je je eega goed kan hebben*, om even eens te gebruiken in X"... Mijn ervaring is dat de attention-span van de onwelwillende echtgenote voor zo'n dingen meestal rond de week ligt, daarna valt het helemaal niet meer op en gaat ze zich terug druk maken in de alledaagse beslommeringen zoals je stinksokken NAAST de wasmand in plaats van erin.

smullie
27 juni 2012, 10:38
Ik heb gisteren nog tegen mijn vrouw bekend dat ik nog niet genoeg gitaren heb en dat ik er van elks eentje wil: strat en LP heb ik al. Nu wil ik zeker nog een tele (liefst blonde fender USA) en een SG (cherry Gibson standard), een ES - achtige en een echte metal-gitaar (moet ik nog wat beter uitzoeken wat voor iets, maar zeker EMGs en stoere vorm). En daarna wss nog wat... ;)

Waarom moet ik dat allemaal nog hebben? Tja, de ene verzamelt boeken, de andere postzegels, ... En het kan zonder dat we er iets anders voor moeten laten. Het is ook een meerjarenplan (per gitaar wss zelfs)...

Ik heb hier ooit eens gelezen dat iemand bij de geboorte van zijn kinderen telkens een gitaar gekocht heeft om die dan later aan zijn kinderen door te kunnen geven. Dat zal hier ook wel eens kunnen gebeuren... :rockon: (en hopelijk snel :makeup:)

EBOUE
27 juni 2012, 19:48
Haha Mr Fingers, die attention-span is mij ook bekend. Precies dat lenen van die en die, grappig. Er bestaat een leuk stuk in (ik meende) Premium Guitar waarbij allerlei van dit soort smoesjes genoemd worden. Een ander is dat inderdaad door de hoge roulatiesnelheid, dat de partners vaak het spoor bijster raken.

De ES-339 staat hoog op mijn gitarenverlanglijstje.. maar dat is al bekend. ;)
Voor grotere aankopen is uiteraard de smoesjesbak niet terecht om uit te grabbelen.

HaroldA
27 juni 2012, 21:47
Ik laat ze op m'n werk bezorgen. Nergens last van! :ok:

DemolitionColorScheme
29 juni 2012, 08:33
M'n vriendin doet er eigenlijk nooit moeilijk over, gelukkig. :) Ironisch gezien klaag ik wel weer elke keer als ze nieuwe kleding heeft gekocht (wat vaak is), maar dat komt simpelweg door ruimtegebrek.

Een extra kleding kast in m'n muziekkamer, vraagt ze ...
OH HELLZ NO, WOMAN! YOU BE TRIPPIN'! :D

Rinze
29 juni 2012, 08:58
Gek genoeg had ik toen ik nog samenwoonde en ook nu met mijn dochters in huis het omgekeerde probleem: ik mag diverse gitaren niet verkopen. De reden? Omdat de kleurtjes zo mooi zijn :???: :seriousf:

gerte1991
29 juni 2012, 15:30
Whaha, ik koop ze toch wel! mijn vriendin maakt t niet zoveel uit.
Toch beginnen mijn ouders er wel over!
Wat ik dan doe is als ik gewoon ga kijken bij een winkel af en toe een pedaaltje meenemen.
En dan krijg ik wel weer een opmerking, maar t blijft toch leuk he!!

Kim Wilson
29 juni 2012, 15:52
Wij hebben thuis een gezamenlijke rekening. Grote aankopen worden overlegd, maar er wordt niks gekocht wat niet nodig is. Daarvoor hebben we met een koophuis en drie kinderen wel andere prioriteiten. Natuurlijk zou ik er graag een Les Paul met P90's bij willen hebben, maar het is niet nodig. Dan zijn er wel andere dingen die dringender zijn. Helaas, het is niet anders. En ik mag niet klagen, hoor. Mooie Tele in de hoek, dikke vintage Fender amp erbij, mooie pedalen in de koffer en een drumstel op zolder. En binnenkort voor mijn verjaardag koop ik me een leuk oefenversterkertje.

HaroldA
29 juni 2012, 15:53
Wij hebben thuis een gezamenlijke rekening.

Wij hebben naast een gezamelijke rekening ook een eigen rekening waar je mee mag doen wat je wil. Heerlijk! :ok:

Kim Wilson
29 juni 2012, 15:55
Tja, daar hebben wij de ruimte niet voor.

EBOUE
30 juni 2012, 12:28
Je bovenstaande lijstje klinkt prima, ik zit sinds kort van een kindje te genieten, toch een ander soort rijkdom. :)

Afgelopen week jarig geweest (32) en nou toch maar eens de Polytune besteld en wat broodnodig kabelwerk. Met de vorige tuner toch al 15 jaar gedaan, maar niet zo geschikt op een board. Klaar voor de eerste jam met een bevriende bassist!

onrust nv
1 juli 2012, 19:39
Vrouw lief koopt zelfs voor me. Ik heb de MF-103, vermona retroverb, MMD en Tubezipper voor m'n verjaardagen gekregen. Voor de rest in overleg, want ik heb mijn voortanden later ook nog nodig.

vpilot
3 juli 2012, 07:53
Ik heb ooit 'ns een konijn voor d'r gekocht om een een impulsaankoop goed te maken.
Dat ging ongeveer zo: "Stommeling, waar zit je met je hoofd, daar hebben we toch helemaal geen... aaaa wat liiiief!"

Bleek later wel een aggressief kutkonijn te zijn, trouwens.

Kim Wilson
3 juli 2012, 16:12
Haha!! Karma's a bitch! :D

smullie
3 juli 2012, 16:49
Ik heb ooit 'ns een konijn voor d'r gekocht om een een impulsaankoop goed te maken.
Dat ging ongeveer zo: "Stommeling, waar zit je met je hoofd, daar hebben we toch helemaal geen... aaaa wat liiiief!"

Bleek later wel een aggressief kutkonijn te zijn, trouwens.
LOL! Ik denk dat ze me dan naar de winkel stuurt om de gitaar te ruilen voor een kilootje pruimen en nog wat zaken die in de stoofpot moeten... :seriousf:

stratman1976
3 juli 2012, 17:07
Ik heb ooit 'ns een konijn voor d'r gekocht om een een impulsaankoop goed te maken.
Dat ging ongeveer zo: "Stommeling, waar zit je met je hoofd, daar hebben we toch helemaal geen... aaaa wat liiiief!"

Bleek later wel een aggressief kutkonijn te zijn, trouwens.

Ooit Fatal Attraction gezien? :)

iWishmaster
3 juli 2012, 17:13
Wij hebben naast een gezamelijke rekening ook een eigen rekening waar je mee mag doen wat je wil. Heerlijk! :ok:

Hier zelfde idee. Maandelijks ieder een vast bedrag naar de gezamelijke rekening voor vaste lasten, eten etc. De rest (van kleding tot gitaren) van je eigen rekening. Werkt prima, niks te verantwoorden. Helemaal mijn feestje. Nu heb ik ook maar 3 gitaren, 2 versterkers en een handjevol pedalen, maargoed.

EBOUE
4 juli 2012, 19:18
Meesterlijk. :D

pim raaijmakers
5 juli 2012, 22:28
hier ook geen last van nieuwe aankopen. eigen en gezamenlijke rekening enzovoorts.. maar waar ik echt van baal is dat als ik weer iets in huis sleep. En ik vind dat het echt een wereld van verschil maakt, dat mijn wederhelft zegt; 'maar zoiets heb je toch al....' alsof elk pedaaltje en elke gitaar hetzelfde klinkt....

vpilot
6 juli 2012, 12:45
hier ook geen last van nieuwe aankopen. eigen en gezamenlijke rekening enzovoorts.. maar waar ik echt van baal is dat als ik weer iets in huis sleep. En ik vind dat het echt een wereld van verschil maakt, dat mijn wederhelft zegt; 'maar zoiets heb je toch al....' alsof elk pedaaltje en elke gitaar hetzelfde klinkt....

Zeer herkenbaar!

JGD
6 juli 2012, 13:06
ik ben een gelukkig man;
twee verdieners zonder kinderen en mijn vriendin vind het alleen maar leuk dat ik zo gepassioneerd ben met de gitaar en alles er omheen.
zolang ik niet onverantwoordelijk bezig ben, heb ik nul gepiep over ee nieuwe gitaar oid.
heerlijk

Kim Wilson
6 juli 2012, 13:12
hier ook geen last van nieuwe aankopen. eigen en gezamenlijke rekening enzovoorts.. maar waar ik echt van baal is dat als ik weer iets in huis sleep. En ik vind dat het echt een wereld van verschil maakt, dat mijn wederhelft zegt; 'maar zoiets heb je toch al....' alsof elk pedaaltje en elke gitaar hetzelfde klinkt....
En jij maar klagen als er wéér een Zalando-doos met schoenen binnenkomt. :D

HaroldA
6 juli 2012, 13:19
hier ook geen last van nieuwe aankopen. eigen en gezamenlijke rekening enzovoorts.. maar waar ik echt van baal is dat als ik weer iets in huis sleep. En ik vind dat het echt een wereld van verschil maakt, dat mijn wederhelft zegt; 'maar zoiets heb je toch al....' alsof elk pedaaltje en elke gitaar hetzelfde klinkt....

Hier is het nog erger: pedaaltjes worden per kleur als "identiek" beschouwd. :???:

EBOUE
6 juli 2012, 23:25
Veel vrouwen zijn dezelfde mening over auto's toebedeeld... overigens mag ik me daarbij me in mijn handen knijpen: ik wil graag die Saab 9-5 Estate.

Oke! :D

rufus
10 juli 2012, 08:21
Voor mijn vrouw is een fuzz een fuzz, er zit toch geen verschil in die klank?

iWishmaster
12 juli 2012, 11:31
Veel vrouwen zijn dezelfde mening over auto's toebedeeld... overigens mag ik me daarbij me in mijn handen knijpen: ik wil graag die Saab 9-5 Estate.

Oke! :D

Een vriend van me is helemaal gek van auto's en kan er uren over praten, als een vrouw dan vraagt wat voor een auto hij eigenlijk heeft, antwoord hij steevast 'Een rode'. :D

smullie
12 juli 2012, 11:34
Ik heb de laatste maanden een paar weekends gewerkt en kan met dat extra verdiende geld een mooi extraatje kopen... Geen excuses nodig...

:ok: