PDA

View Full Version : problemen effect



yan1995
25 juni 2012, 13:56
hey ik ben een gitarist en zit in een band

ik heb een aantal effecten maar mijn belangrijkste effect vertoont kuren.
Het is een digitech RP90 en als ik het aansluit op mijn versterker dan werkt het een ook op mijn PA, met een powermixer van behringer(PMP1000), maar omdat mijn versterker niet zwaar genoeg is gebruikt ik de luidsprekers en mixer van de drummer,dit werkte goed tot mijn effect is gevallen,nu werkt het 5seconden en daarna kraakt het geluid en doet het raar,maar toch werkt het nog op mijn PA en versterker
Iemand een idee wat er mis kan zijn?

EDV
25 juni 2012, 14:49
Hij is gevallen en nu doet ie raar? Lijkt me dat ie kapot is. Echt degelijk is/oogt die digitech niet....de mijne vertoont ook kuren.

Misschien kun je de volgende keer wat meer punten en hoofdletters gebruiken ipv alles in 1 lange zin te proppen?

-Martijn-
25 juni 2012, 20:18
Voor zover ik het begrijp doet ie het op de ene PA wel en op de andere niet. Dat is vaag.

EDV
25 juni 2012, 21:04
klinkt als een los contact...en dat gedraagt zich idd vaag. Misschien is 't ding wel te fixen hoor, maar 't is niet 't duurst pedaal dus zo raar is 't niet dat een schakelaartje 't nu niet meer (goed) doet.

mesaman
27 juni 2012, 00:44
ik dacht dat je een pedaal hebt,dat als je er op stampt per direct allemaal problemen krijgt! ik zou dan 2x stampen!heul snel!

yan1995
29 juni 2012, 11:10
Sorry van de punten en hoofdletters. Maar ik dacht ook dat het kapot was maar zelfs mensen van muziekwinkels snappen er niets van.

HuMon
29 juni 2012, 12:51
als ik het aansluit op mijn versterker dan werkt het en ook op mijn PA, met een powermixer van behringer(PMP1000), maar omdat mijn versterker niet zwaar genoeg is gebruikt ik de luidsprekers en mixer van de drummer,dit werkte goed tot mijn effect is gevallen,nu werkt het 5seconden en daarna kraakt het geluid en doet het raar,maar toch werkt het nog op mijn PA en versterker
Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Het is vreemd dat het op een versterker wel werkt, en niet via een mixer en luidspreker. Gebruik je dan wel dezelfde uitgang van de Digitech (mijn Digitech heeft een hoofdtelefoon uitgang en een gitaaruitgang)?

Als ik op foto's kijk van de Digitech RP90 dan zie ik een klein knopje aan de achterzijde (volgens mij MIXER/ AMP keuze). Maakt het nog uit in welke stand die schakelaar staat?

Aangezien hij is gevallen, zou ik zelf de Digitech open schroeven en kijken of er ergens een breuk zit in een printplaat, of een slecht contact tussen een print en een aansluitbus (gitaar in/ uitgang bijvoorbeeld). Als je dan mazzel hebt dan is het te herstellen met een soldeerbout...

yan1995
29 juni 2012, 14:31
Het werkt wel op mijn mixer en PA en mijn versterker,en ik heb het knopje voor te schakelen tussen mixer/amp al getest. Binnen is niets vreemd te zien. Ik heb uitgang 1 en uitgang 2 en ook de hoofdtelefoonuitgang getest, dus ik dacht dat het aan de mixer zelf lag,maar zonder de digitech RP90 werkt het wel

gerte1991
29 juni 2012, 15:27
Ze zijn volgens mij toch best wel degelijk hoor.
Andere gitarist in mijn band heeft er ook eentje en t is toch best wel een sterk pedaaltje.

Maar alsnog koop ik liever een Boss pedaaltje. daar voel ik me beter bij. Bij de vox humana van de week ook een een nieuwe gehaald (compressor/sustainer) Ze hebben daar een grote tafel met alle pedaaltjes van bos in serie geschakeld. Kan je ze allemaal proberen, is best leuk!

yan1995
29 juni 2012, 15:40
ik koop liever digitech omdat ik niet het geld heb voor boss en bij digitech je de effecten op een mixer aan kunt sluiten(andere uitgang of knopje). Dit omdat ik thuis constant speel op mijn PA.

ErikM
29 juni 2012, 17:13
Check/verwissel ook eens de kabels... misschien dat er daar eentje van kapot is.
En de ene jack is soms net iets dikker dan de andere...

yan1995
29 juni 2012, 17:34
Check/verwissel ook eens de kabels... misschien dat er daar eentje van kapot is.
En de ene jack is soms net iets dikker dan de andere...

ik heb al eens alle kabels vervangen door anderen en dit is niet het probleem