PDA

View Full Version : Fender Stratocaster MiJ 1985



Midwolda
25 juni 2012, 12:46
Nee, geen HNGD, geen twijfel aan de advertentie of de verkoper, geen toptip... maar een vraag om info.
Krijg om de een of andere reden wel een beetje GAS van deze gitaar, dus ik wil er meer van weten.
Let niet op de elektronica, hier ligt nog een AllParts 3-ply witte slagplaat met een prima setje Kent Armstrong pickups er in, klinkt super dus die zou ik er zo op zetten.
Maar de rest, body, neck, tremolo, tuners... is het wat?
Ik heb alleen ervaring met Japanners uit de negentiger jaren en die vond ik toch wel erg goed hoor.
En deze vind ik er dan weer cool uitzien, rosewood on vintage white, big bullethead, 3-screws neckplate...
mooi man.

Brand los! :ok:

http://img832.imageshack.us/img832/4466/fstratmij85vwfront.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/9458/fstratmij85vwback.jpg

http://img849.imageshack.us/img849/4858/fstratmij85vwhead.jpg

http://img193.imageshack.us/img193/5755/fstratmij85vwneck.jpg

Eric van Esch
25 juni 2012, 12:51
Ik heb een Fender contemporary Stratocaster MIJ uit 1986. Deze heeft de Schaller System III tremolo erop zitten. Dit systeem zorgt voor nauwelijks ontstemming bij tremolo gebruik. Ik vind hem netjes afgewerkt en doet wat hij moet doen. Is op de herfrets en vervangende locking nut nog geheel origineel, geen problemen tot nu toe.

Hendriks
25 juni 2012, 13:32
Mooie vroege 70's RI zie je niet zo vaak , wel de 68RI deze heeft dan geen bullet trusrod.
Ik vind hem mooi en ik denk dat het kwalitatief ook wel goed zit , er zal wel gefreest zijn voor de humbucker.

edit. probeer een foto van de neckpocket te krijgen , hier staat het type code , je hebt ze vaak in meerdere uitvoeringen .

Pepe
25 juni 2012, 16:37
Het is geen crafted in Japan en ook geen JV wat raar is want ik ken geen seventies Made in Japan reissue. De paar die ik gezien heb zijn omgekatte Squiers maar dan staat er volgens mij geen Made in.. achter op de neck. Raar ding?
Het kan uit Japan geimporteerd zijn, dan is alles mogelijk...

Midwolda
25 juni 2012, 17:59
@Eric: Ja, die Contemporaries zijn verdomd knappe gitaartjes, I know.
Daarom ben ik ook wel nieuwsgierig naar deze want hij zit er niet ver van af.

@Hendriks: foto is aangevraagd!

@Pepe: s/n = E5xxxxx = Fuji-Gen 1984-1987. Direct volgend op de JV en SQ series dus.
Van de Vintage Fender Info site (http://home.provide.net/~cfh/fender.html#serial):
Japanese Serial Numbers on Peghead Decal
Note the lack of S, E, N series. These are reserved for U.S. made Fenders in their corresponding decade. BUT note that the "E" and "N" series does sometimes appear on "made in Japan" models. I believe this was a mistake on Fender's part using the same prefix for both U.S. and Jap-made guitars. In any case, if it says "made in Japan", then it is...
Ik vermoed ook een soort "overgangs"model.

Stratman70
25 juni 2012, 20:53
Ik heb er ook zo één (mijn nr. 1 gitaar). Ik vind het hele gave RI's, omdat het serienummer gewoon onder het Fender-logo op de kop staat, wat verder bij andere RI's niet het geval is en er een wat dikkere toets op zit, dan op de meeste originele 70's halzen.
De spacing van de 12de pos. dots is dan weer niet correct.
De laklaag op de body was trouwens idioot dik (3mm) en hard!

Midwolda
25 juni 2012, 21:40
Hoe is het halsprofiel, Stratman?
Ik ben niet zo van de dunne latjes... mag best een flink stuk hout zijn.

Stratman70
26 juni 2012, 08:32
Hoe is het halsprofiel, Stratman?
Ik ben niet zo van de dunne latjes... mag best een flink stuk hout zijn.Brede hals, D profiel, gemiddelde dikte, beslist niet de dikste hals. Hals is breder dan die op mijn 1978 strat, MIM Ritchie Blackmore Strat en 2 Tokai Strats.

Midwolda
27 juni 2012, 06:58
Okee dankjewel Stratman, daar kan ik wel wat mee.
Voor mij wel de moeite waard om te gaan proberen dus.

Gestempelde codes op de heel: CST-50R, in the pocket: ST-72.
Op allebei is ook een rode "K" gestempeld.

Hendriks
27 juni 2012, 07:57
Okee dankjewel Stratman, daar kan ik wel wat mee.
Voor mij wel de moeite waard om te gaan proberen dus.

Gestempelde codes op de heel: CST-50R, in the pocket: ST-72.
Op allebei is ook een rode "K" gestempeld.

Geen toevoeging na ST-72 ? Mischien hadden ze dat toen ook nog niet.

thierry1982
27 juni 2012, 14:12
Tof spul, heb er nog steeds spijt van dat ik mijn Japanner een aantal jaar geleden verkocht heb.

Midwolda
27 juni 2012, 22:26
Nou, sorry hoor, is het toch nog een HNGD topic geworden... heb 'm net opgehaald.
Inclusief een "natural relic hardcase" oftewel een gare koffer (maar hij koffert nog wel).

Hoewel, New... nee natuurlijk niet. Er zitten wat dents & dings in en op, maar wat wil je,
het is een gitaar uit 1985 en er is altijd veel op gespeeld volgens de vorige eigenaar.
Maar hij ziet er zeer smakelijk uit, de frets zijn nog prima, tuners zijn goed, niks mis mee.

En Happy... hmmm nou nog niet helemaal. Maar dat wist ik vantevoren.
Die Kent Armstrongs gaan er zeker in want deze pickups klinken me te ielig.
Heeft natuurlijk ook te maken met het setje 09 wat er op ligt, kom op heeeee
ik ben Les Pauls gewend dus dat wordt zeker 010 en waarschijnlijk later zelfs 011. Of 012...
Goede tremolo, dik stalen blok, maar geen vintage zadels. Wel erg netjes afgesteld.
En het is een toppertje van Fuji-Gen, mooi hout, strakke verbindingen, uitstekende laklaag.

Kortom: nog even werk aan, maar ik weet dat het een dijk van een Stratocaster gaat worden.
Dus toch echt wel happy! :cheerup:

Hendriks
27 juni 2012, 22:48
Zo mag ik het horen Ton.





Ik ben ook net terug van een deal.

Midwolda
27 juni 2012, 23:10
Ah! Die waar je het maandag over had?
Hop, HNGD'tje! Of Nieuwste Aanwinst! Of mag ook hier! :D

bat
27 juni 2012, 23:15
Groot gelijk! Lekker ding...

Hendriks
27 juni 2012, 23:30
Ah! Die waar je het maandag over had?
Hop, HNGD'tje! Of Nieuwste Aanwinst! Of mag ook hier! :D

Yep , bijzondere gitaar , morgen even wat plaatjes schieten.

Midwolda
28 juni 2012, 05:55
'k Zit nou net met een eerste kop koffie er bij er weer naar te kijken, en echt jongen,
die brughumbucker met die ene roze bobbin he... :crazyhappy: zo verschrikkelijk spuuglelijk...


:seriousf:

Midwolda
30 juni 2012, 10:31
Ik had natuurlijk weer eens geen geduld...
Gisterenavond het Kent Armstrong setje er in gefröt, zonder iets anders te veranderen.
Zojuist even clean over de SF Champ gespeeld... yup, dat is wat ik wil! Bluesy Strat All The Way!
Dat wordt alleen nog maar lekkerderder als er een dikkere set snaren op gaat natuurlijk.
Verder ga ik er ook niets meer aan versleutelen, als het goed is moet je 't zo laten, toch?

Nou doei, 'k ga weer effe speule hoor... :strat:

Stratman70
30 juni 2012, 12:43
Hey gefeliciteerd man! Ik is blij voor je, maar ik is ook een beetje jaloers op je!
Ik zoek nog altijd een tweede E5 serienr. ST72 strat.

Maar goed, wat lul ik... ik heb er al 1....

vulvasonic
30 juni 2012, 15:25
Endatteme....... :cheerup:

harrie-beton
30 juni 2012, 18:46
Mooie gitaar hoor. Ik weet wel dat de meningen over die drie punt hals hechtingen verdeeld zijn. Als het vast zit, niet aankomen.

Midwolda
30 juni 2012, 19:42
Nou, ik moet zeggen dat deze hals net zo vast zit als alle vierpunters die ik ooit in handen had.
Merk er niets van... houden zo dus!

@Stratman: niks twee dezelfde hoor, 't is wel lekker afwisselen zo:

http://img651.imageshack.us/img651/3412/p1010027gv.jpg

bass blom
30 juni 2012, 19:52
gaaf setje zo man :p

Midwolda
30 juni 2012, 19:55
Dacht ik ook :rockon: