PDA

View Full Version : Vibe



SBe
24 juni 2012, 22:29
Lange zoektocht en ik geraak er niet uit...

Ik ben op zoek naar een Classic vibe pedaal.
Pedalen die ik reeds teste:

Love pedal: pickle vibe - mooie vibe maar elke keer als ik deze aanzetten zat ik met een volume-drop, ook zeer beperkte bediening natuurlijk, enkele maanden gehad maar weggedaan.

Voodo labs: micro vibe: te hard, dat ding neemt alle mids wel - geen sound die ik zoek..

Fulltone: deja vibe: maar eventjes kunnen testen maar stond mij wel aan, mooie vintage sound, uitgebreide mogelijkheden en de snelheid knop is wel praktisch met de voet te bedienen.

Roger Mayer: Voodoo vibe: ook eventjes dit weekend kunnen testen..... Veel te duur maar de beste vibe én tremelo pedaal die ik ooit al teste.

Ben Rod: waveBox: minder 'vibe' dan voorgaande eerder een tremelo met een kantje, zeer uitgebreide controls. Mooie volle sound maar zoals ik al zei minder vibe, dan de andere.

Ben er nog niet helemaal uit, de roger mayer staat op 1 maar is met 460€ wel aan de zeeeer dure kant.

Iemand nog wat tips die die ik zeker moet checken, of iemand andere ervaringen met hierboven vermelde?

Cageman
24 juni 2012, 23:04
Ik heb nooit andere vibes getest, maar ik vind mijn Hardwire Tr 7 tremolo/rotary een degelijk vibe-geluid geven. Zou je nog kunnen testen ;)

ErikM
24 juni 2012, 23:05
Als je niet bang bent om iets zelf te bouwen: easyvibe of neovibe.
Voor een kleine beurs: danelectro chicken salad.
Op youtube staat een video die deze en een aantal die jij noemt vergelijkt... Kan de link niet kopieren maar als je op de eerste twee zoekt vindt je ze wel

Ps: heb zelf een easy vibe en die vind al heel erg lekker...

muziekschuur
24 juni 2012, 23:08
Fulltone Deja vibe. En ik heb zelf de Coolcat Vibe. Ben ik tevreden mee.

Mr. Dynamite
24 juni 2012, 23:47
Ik zoek zelf ook nog een leuke, heb wel een micro vibe gehad maar vond die meer phaserig.
Wat me opvalt is dat er in het middenklasse prijs gebied heel weinig is, of het is duur of het is niet duur.

Iemand over de BBE soul vibe? Die lijkt mij wel interessant

Comfortably Daniel
25 juni 2012, 00:21
Beste vibe pedaal wat ik heb gehoord...buiten de UniVibe...is de Mojo Vibe. Klinkt echt super lekker!

Brum
25 juni 2012, 09:50
Dunlop Uni-Vibe. Voor mij nog steeds beter dan allerlei boutique meuk. Zou er zelf ook nog heel graag eentje willen hebben.

Welke ook leuk is, vooral voor het geld, de Lovepedal Pickle Vibe:


http://www.youtube.com/watch?v=NDwwCsKxW1U

Vooral het formaat spreekt me ook erg aan.

SBe
25 juni 2012, 10:37
Welke ook leuk is, vooral voor het geld, de Lovepedal Pickle Vibe:


Heb ik gehad, mooie vibe en inderdaad compact en pedalboard-vriendelijk maar elke keer als ik hem aanzette zat ik met een volume drop.
Heb deze dan ook weer verkocht.

Brum
25 juni 2012, 10:46
Ik lees het nu inderdaad ook in je startpost dat je die al hebt gehad. Met twee dingen tegelijk bezig zijn op de maandagochtend en zo, sorry!:crazyhappy:

robert-gitarist
25 juni 2012, 17:55
Iemand over de BBE soul vibe? Die lijkt mij wel interessant

Yes, me! ;)
ik heb een Soulvibe en een Dunlop Univibe (grote versie, de dure dus...)
De Soulvibe is een prima betaalbare vibe. Komt redelijk dicht in de buurt van een Dunlop Univibe maar dan iets subtieler. Ik vind het een heerlijk pedaa, neit te extreem maar ook niet te soft a la Phaser. Het ledje dat mee knipperd met de speed van het pedaal moet je van houden. Het heeft mij nooit gestoord. Binnenin de Soulvibe zit nog een trimpot waarmee je heb nog een beetje kan tweaken. Erg leuk ding, absoluut de moeite waard om te testen.

Dunlop Univibe is een lompe kast. Wel ontzettend lekker, kan best extreem gaan maar oh, wat ben ik verliefd op dat geval. Ik heb hem incl. footcontroler. Ontzettend gaaf spul. Nadeel vind ik dan weer de 18V voeding. Je hebt nu ook een Dunlop Univibe in een kleinere behuizing. Als ik me niet vergis is die wel op 9V . Klinkt ook erg goed. Die trek je nog eens af van marktplaats voor 75-80 euro.

tillens
27 juni 2012, 00:08
Mofaux Vibe... ( Sweetsound)

SBe
28 juni 2012, 21:29
De kogel is door de kerk!
Heb zowat elke vibe getest die ik in de Belgische gitaarshops heb kunnen vinden in alle prijsklasses, kwam ook meestal dezelfde tegen. Zoals eerder vermeld, ofwel zeer goedkoop en twijfelachtig of aan de duurdere kant voor een goede.
Heb nog getest:
Jam pedals vibe: ben een fan van jam pedals en deze was zeker niet minder, mooie sound, breed berijk maar redelijk beperkt qua bediening. En duur: zo'n 325€
Deja vibe: had hem al getest maar toch nog eens, zeer mooie vibe sound, vintage tone.
Roger mayer Voodoo vibe+ : tja... 450€, maar ooh zo sterk, wel zeer groot ook, niet echt pedalboard-vriendelijk.
En toen bij Groovestreet geraakt in Brussel - even over de Roger mayer gepraat en toen de verkoper me vertelde dat hij ergens ook nog een Roger Mayer Voodoo vibe jr. Liggen had die goedkoper en kleiner is dan de Voodoo +.
Getest, betaald en meegenomen - was vrij rap beslist. 300€ - veel geld maar heb nu ook een tremelo en chorus pedal bij, de 'vibe' is in te stellen met een 'sweep' knop. Zeker de moeite en het geld waard.

En nu mijn pedalboard herschikken....