PDA

View Full Version : Nieuwe versterker voor Stoner/Doom



Zephyro
24 juni 2012, 19:52
Sinds twee jaar speel ik al gitaar op een combo van een Epiphone g-400 en een Line 6 Spider 4 (15w) en ik heb nu het idee om maar eens mijn gear uit te breiden.

Aangezien ik het idee heb dat mijn Line 6 een nogal duf geluid geeft (als ik bands als bijv. Yob probeer na te bootsen is het geluid gewoon niet echt vol. Toen ik hetzelfde laatst op een Vox amp probeerde was het geluid vele malen mooier) heb ik het idee dat ik beter een nieuwe versterker kan halen dan een nieuwe gitaar.

Mijn muzikale voorkeuren liggen vooral bij zware, lage muziek a la stoner rock, doom metal, heavy psych dus met mooie volle tonen. Na wat zoeken kwam ik uit bij onder meer de Orange Crush PiX 35LDX. Ik zie vaak bij concerten ook Orange versterkers dus zo slecht kan het merk an sich niet zijn denk ik dan :P.

De vraag is dus wat voor versterkers geschikt zouden zijn (of dat ik beter eerst voor een andere gitaar kan gaan). In principe is het nog steeds gewoon een versterker voor oefenen/jammen met wat vrienden dus het hoeft geen 1x12 o.i.d. te zijn.