PDA

View Full Version : speakers welke?



mich123
24 juni 2012, 16:36
hallo allemaal,ik heb binnekort alles om een beetje te recorden,een computer, v amp pro,interface,maar mijn vraag is eigenlijk, kan ik gewone speakers aansluiten,of moeten dat echt speciale zijn, of kan het ook door de speaker van mijn combo een marshall lead?:???:

bass blom
24 juni 2012, 16:40
:D nou dat zou ik niet doen.
een stel (actieve) monitors is wat je dan zoekt.

mich123
24 juni 2012, 16:45
ok, ik heb als software,guitar rig 5,is het zo dat ik zo een geluid kan zoeken en daar mee dan over de speakers kan spelen, zodat je bv geen gitaar versterker meer nodig heb?en die speakers ,zijn er nog dingen,waar ik specifiek op moet letten

bass blom
24 juni 2012, 16:50
thuis spelen bedoel je neem ik aan want live is dat niet echt iets.
tja, waar op te letten? geld vooral.
en dat ze de goeie inputs hebben die bij je interface passen.
en vermogen, voor als je echt lekker wilt blazen met die gitaar :D

EDV
24 juni 2012, 16:54
de speakers van je pc zijn over het algemeen niet de beste om gitaargeluid een beetje natuurgetrouw weer te geven. Maar het kan wel, als je niet veel meer eisen stelt dan "het moet te herkennen zijn" :D

wat betreft monitoren heb je nogal wat keus, dus loont 't om eerst 't internet (of wat boeken) erop na te slaan. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van je budget.

mich123
24 juni 2012, 16:56
het is voor thuis ja,die speakers zijn behoorlijk in prijs ook op mp,is er geen optie om een hifi versterker er tussen te zetten en dan normale speakers,of zeg ik nou iets heel doms

mich123
24 juni 2012, 17:00
de speakers van je pc zijn over het algemeen niet de beste om gitaargeluid een beetje natuurgetrouw weer te geven. Maar het kan wel, als je niet veel meer eisen stelt dan "het moet te herkennen zijn" :D

wat betreft monitoren heb je nogal wat keus, dus loont 't om eerst 't internet (of wat boeken) erop na te slaan. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van je budget.

het is namelijk zo,om op de computer op te nemen kan je best wel veel in formatie vinden, op google, of you tube, of op dit forum,hoe je moet beginnen etc,maar ze laten vaak niet zien de speaker mogelijk heden

EDV
24 juni 2012, 17:04
Dan zou ik gewoon beginnen met wat je hebt....dan merk je vanzelf wel waar je tegenaan loopt. In eerste instantie zal vooral 't geluid wat je terughoort niet zo briljant zijn. De opnames zelf hangen meer af van wat je in je pc hebt.

je kunt altijd nog met een koptelefoon op gaan zitten.

mich123
24 juni 2012, 17:30
Dan zou ik gewoon beginnen met wat je hebt....dan merk je vanzelf wel waar je tegenaan loopt. In eerste instantie zal vooral 't geluid wat je terughoort niet zo briljant zijn. De opnames zelf hangen meer af van wat je in je pc hebt.

je kunt altijd nog met een koptelefoon op gaan zitten.

ga even ervoor op mp kijken

mich123
24 juni 2012, 17:31
thuis spelen bedoel je neem ik aan want live is dat niet echt iets.
tja, waar op te letten? geld vooral.
en dat ze de goeie inputs hebben die bij je interface passen.
en vermogen, voor als je echt lekker wilt blazen met die gitaar :D

ga is kijken voor een 2e hansie

bass blom
24 juni 2012, 18:51
setje leuke hifi speakers en een versterker kan ook prima hoor.
twee setjes speakers, schakelbaar, beter!

mich123
24 juni 2012, 19:47
setje leuke hifi speakers en een versterker kan ook prima hoor.
twee setjes speakers, schakelbaar, beter!

hoe kan ik dat het beste schakelen dan bass,zijn er voorbeelden van en heb ik dan nog een interface nodig

bass blom
24 juni 2012, 20:09
de meeste hifi versterkers hebben een A en B speaker aansluiting en schakeling.
feitelijk heb je dan 3 klankbeelden, A, B en A&B.

mich123
24 juni 2012, 20:26
de meeste hifi versterkers hebben een A en B speaker aansluiting en schakeling.
feitelijk heb je dan 3 klankbeelden, A, B en A&B.

nou ik bedoel eigenlijk computer> v amp pro> en dan versterker of computer>versterker >v amp pro of moet er dan nog een kabel van mijn combo bv line out naar de computer

bass blom
24 juni 2012, 20:35
hmm, nu geef ik het op hoor.
ga ff wat lezen ofzo, zodat je weet wat je vraagt en niet bij elk antwoord een heel andere kant op fladdert :D

mich123
24 juni 2012, 20:47
hmm, nu geef ik het op hoor.
ga ff wat lezen ofzo, zodat je weet wat je vraagt en niet bij elk antwoord een heel andere kant op fladdert :D

???????????dat metdat hifi setje snap ik wel, maar hoe sluit ik dat aan om het aan de computer te zetten, om op te nemen, hoe moet ik hem er tussen zetten bedoel ik, want een box aansluiten op een hifi setje is niet zo moeilijk bass, en als je geen zin heb om te reageren moet je dat ook niet doen,dan moet je lekker een andere topic gaan lezen of naar toe fladderen

vincent136
25 juni 2012, 01:10
Als jij nou eerst eens leert om 3 regels fatsoenlijk Nederlands te schrijven met punten, komma's en meer van dat soort zaken en dan als tweede leert om goed na te denken wat je nou eigenlijk wilt, kom je al een heel einde. Maar als je met dit belabberde gejammer vaste, kundige forumgenoten de les leert, zou ik inpakken als ik jou was

Maar je moet gewoon zo'n setje kopen: http://www.thomann.de/nl/behringer_ms40_multimedia_lautsprecher.htm

Die sluit je aan op je interface en je hebt een goed geluid met een stel boxen waar je ook gewoon gitaar over kunt spelen, maar ook gewoon het computergeluid over afspeelt. Heb je helemaal geen hifi versterkers en speakers meer nodig

mich123
25 juni 2012, 06:08
heey vincent bedankt voor de tip,maar je bedoeld misschien een heel eind, inplaats van einde.fatsoenlijk nederlands zei je toch? en ik denk dat bass wel voor zichzelf kan opkomen hoor, daar daar heeft bass jou niet voor nodig

EDV
25 juni 2012, 07:44
hmm, nu geef ik het op hoor.
ga ff wat lezen ofzo, zodat je weet wat je vraagt en niet bij elk antwoord een heel andere kant op fladdert :D

+1

(en nog wat tekens)

mich123
25 juni 2012, 08:33
pfffffffffffffff

bass blom
25 juni 2012, 08:52
reken maar dat ik voor mezelf kan opkomen!
je komt vragen stellen, ik geef antwoorden.
je stelt weer heel andere vragen, waardoor mijn vermoeden dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent bevestigd wordt.
dan haak ik op enig moment gewoon af.
dan mag je gaan miepen wat je wilt, maar hoef je geen zinnige antwoorden meer van mij te verwachten :sneaky:

mich123
25 juni 2012, 09:00
ben ook zeker niet kundig in dit soort dingen,maar omdat jij zei, een hifi setje kan ook ,was ik dit nog niet tegen gekomen in een setup om op te nemen op de computer, zo daarom mijn vraag, hoe kan ik dan die opstelling maken want,dat scheelt mijn een hoop geld

bass blom
25 juni 2012, 09:03
dat maakt gewoon zo ongeveer niets uit.
een dubbel tulpsnoertje is voldoende in de meeste gevallen.
tenzij je een heel oude hifi versterker met een din aansluiting koopt, dan moet er een verloopje bij.

mich123
25 juni 2012, 09:15
bedankt voor de info bass,ga ik dit weer proberen