PDA

View Full Version : Nieuwe amp.. Marshall JTM 1C



benwave
23 juni 2012, 21:08
Vandaag naar Feedback gereden, deze wou ik graag hebben.
Ze hadden er drie in de outlet, twee demos en één splinternieuw in doos ongeopend, en die heb ik mee genomen, voor de outlet prijs 499 euro.
Leuk ding prachtig geluid, precies wat ik mooi vind, maar op 1 watt nog steeds veels te hard, op 0,1 watt precies goed voor in de huiskamer.
Gelijke een nano holy grail reverb pedaaltje erbij gekocht, helemaal te gek voor op dat ampje
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0028-2.jpg


Doet me echt goed na het nodige gezeik met Dolphin.

zie topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155376-Oor-aangenaaid-door-Dolphinmusic

.slash.
23 juni 2012, 21:27
Geinig ding!
Ziet er uit als een vintage ding...

Mr.Fingers
23 juni 2012, 21:29
Netjes. Ziet er ook schattig uit. Heb ze zelf ook eens getest, maar ik kon er m'n draai niet op vinden, net een beetje een te "dozig" geluid. Ben dan maar voor de 5W Marshall Class5 gegaan, dewelke qua sound virtueel identiek is, maar toch net iets meer toneshaping mogelijk, en een iets volwassener sound. Ohja, en goedkoper uiteraard :D

Mitch
23 juni 2012, 21:36
Ja, maar da's geen vergelijk. De Class5 heeft een grotere kast en meer vermogen. Klinkt over de eigen speaker een stuk voller dan de 1 watters. Over een goeie cab klinken ze allebei super, maar voor thuis is de Anniversary lijn véél meer geschikt.
Ik weet niet of het iets zegt over deze anniversaries of Feedback dat deze nu al in de uitverkoop zijn? Anyway, voor 500E is het nog steeds veel geld, maar wel een prachtig ampje voor thuis.

Jay75
24 juni 2012, 13:23
I hate to say i told you soohoooo ;)

benwave
24 juni 2012, 15:43
Voorlopig even zo, het kon slechter vind ik

Bhttp://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0033-1.jpg

Dweezman
24 juni 2012, 17:05
mooi setje!

Sinner1980
24 juni 2012, 19:24
Erg mooi setje man! Ampje lijkt me erg leuk al had ik persoonlijk voor de JMP variant gegaan (wat voor strat heb je daar trouwens?)

muziekschuur
24 juni 2012, 19:41
Da's wel een droom amp setje. Een Oranje Strat vind ik ook helemaal top... Al met al.... Gy bofkont...

Sinner1980
25 juni 2012, 18:10
Oranje?! Dat is candy apple red man!

benwave
25 juni 2012, 20:17
Oranje?! Dat is candy apple red man!

klopt ja ...Candy apple red metallic uit 1971

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/rood26.jpg

LGK
25 juni 2012, 21:30
Wil eigenlijk wel ff wat horen met die strat!! Als dat kan.... :D

benwave
25 juni 2012, 22:33
Wil eigenlijk wel ff wat horen met die strat!! Als dat kan.... :D


Hier een stukje


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155551-Bluesje-met-de-JTM!C

robert-gitarist
25 juni 2012, 22:57
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :) Mooi setje zo hoor.

Oh en die strat, die straalt gewoon mojo af. Wat een prachtig lekkere sound zit daar in. Klinkt erg goed icm. de JTM. Wat voor pickups zitten er in je strat?

benwave
26 juni 2012, 06:20
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :) Mooi setje zo hoor.

Oh en die strat, die straalt gewoon mojo af. Wat een prachtig lekkere sound zit daar in. Klinkt erg goed icm. de JTM. Wat voor pickups zitten er in je strat?

Gewoon de originele,

muziekschuur
26 juni 2012, 09:47
Hmmm, ik geloof dat m'n schermverlichting dan toch niet meer zo fris is...


Maar.... Rood of Orange, een heerlijke mooie set van Fender en Marshall.


Speel je ook wel eens met beide ampjes samen?

marc_o
26 juni 2012, 09:59
Leuk hoor, en dat voor een beetje meer realistische prijs...

peter_heijnen
26 juni 2012, 10:06
Klinkt idd goed, maar wat een geld voor een 1 wattertje....

bass blom
26 juni 2012, 10:09
ja, marshall wil een stevig verjaardagskado van zijn klanten :D

benwave
26 juni 2012, 16:27
Klinkt idd goed, maar wat een geld voor een 1 wattertje....

Per watt gezien astronomies duur, maar qua uiterlijk een onbetaalbaar hoog knuffel gehalte :)

macwilliams
6 juli 2012, 08:20
Wat een leuk ampje is dat Ben.

arjanb01
6 juli 2012, 10:18
Voorlopig even zo, het kon slechter vind ik

Bhttp://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0033-1.jpg

En check dat krulsnoer (Jimi at Monterey all the way -:), wat een lekker setje man ! En voor een seventies strat lekkere sound, de 70-er jaren strats die ik in mijn handen heb gehad waren zware schelle gitaren ! Hadden 71-er strats al die driepuntsbevestigingen aan de halzen of waren dat 4-bolts ?

Al met al vind ik die marshall voor 799 euro veel te duur, realistischer is hooguit de helft van deze prijs. Maar het zal wel liggen aan het feit dat ze point-to-point handwired zijn en dat maakt de hoge prijs.

big dooley
6 juli 2012, 16:08
Al met al vind ik die marshall voor 799 euro veel te duur, realistischer is hooguit de helft van deze prijs. Maar het zal wel liggen aan het feit dat ze point-to-point handwired zijn en dat maakt de hoge prijs.

JCM1:

http://farm8.staticflickr.com/7276/7441809134_cef4fc701c.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7257/7441808930_07ac53a895.jpg

ik ben zelf een enorme marshallfreak, voor mij bestaat er niks anders... ik ben een half jaar geleden naar de fabriek geweest en heb zo af en toe een chat met santiago, de ontwerper van de JVM en vele andere modellen op facebook.... over het algemeen begrijp en respecteer ik hun bedrijfspolitiek, maar wat ze voor deze 5 modelletjes durven te vragen gaat me echt boven de pet

Mitch
6 juli 2012, 16:15
Al met al vind ik die marshall voor 799 euro veel te duur, realistischer is hooguit de helft van deze prijs. Maar het zal wel liggen aan het feit dat ze point-to-point handwired zijn en dat maakt de hoge prijs.
Ghehe, zie hierboven. Nee, het zijn absoluut leuke doosjes maar Marshall vraagt er écht schandalig veel voor. Zeker in verhouding tot de Class5 die ze wijselijk maar meteen uit het assortiment hebben gehaald is de prijsstelling extreem.

big dooley
6 juli 2012, 16:21
Ghehe, zie hierboven. Nee, het zijn absoluut leuke doosjes maar Marshall vraagt er écht schandalig veel voor. Zeker in verhouding tot de Class5 die ze wijselijk maar meteen uit het assortiment hebben gehaald is de prijsstelling extreem.

de class 5 is niet uit het assortiment, ze worden simpelweg niet meer besteld door de importeurs...
voor wat alle modellen uit de UK betreft worden deze geproduceerd "on demand"
als er dan geen bestellingen binnen komen voor een bepaald model, worden deze simpelweg niet gemaakt

Mr.Fingers
6 juli 2012, 19:15
De class5 komt nog terug hoor, maar dan aan een hogere prijs. Van wat ik gehoord heb (verscheidene bronnen trouwens) was dat Marshall amper/geen winst maakte per verkochte Class5, en ze ze daarom versneld uitgefaseerd hebben.

Mitch
6 juli 2012, 19:15
Ook goed, dan is het de schuld van de dealers :D

big dooley
6 juli 2012, 20:25
het probleem is dat dealers en importeurs er amper winst op maken... dus bestellen ze die krengen niet meer... geen bestellingen, geen productie... marshall produceert geen voorraden en probeert ze dan te slijten... elke versterker of cab die gemaakt wordt is al betaald... de modellen die in azië gemaakt worden daarop uitgezonderd

de enige betrouwbare bron voor wat betreft het wel of niet in productie zijn van welk model dan ook, is marshall zelf... importeurs, distributeurs en verkopers rakelen vaak de wildste verhalen op... zo zou de JCM2000-serie al jaren uit productie zijn, terwijl ik ze een half jaar geleden, toen ik de fabriek bezocht nog steeds van de band zag rollen...

ik kan wel zeggen, voor wat betreft hun topshelf modellen, dat de JVM de enige is, die momenteel echt verkoopt... heeft niet met de wil van marshall te maken, maar puur de vraag... als iemand een 1959 wil hebben of een 2203, dan worden die gewoon geproduceerd... heb zelfs indertijd een gloednieuwe JCM900 dual reverb voorbij zien komen... er was vraag naar, dus werd het ding gemaakt

nog een mooi voorbeeld is de 1959SLP en de 1959 handwired... 2 verschillende versterkers zou men denken, maar ze hebben beiden hetzelfde circuit, met exact dezelfde componenten... verschil in klank tussen de "gewone" SLP en de handwired is er niet, maar marshall produceert de handwired, om de simpele reden dat mensen ernaar vragen

big dooley
6 juli 2012, 20:33
oh, en voor charity willen ze ook nog wel eens een speciale "one-off" doen... ja ook voor een particulier... een aantal jaar geleden kwam ik dit verhaal tegen op het marshallforum:

http://www.marshallforum.com/marshall-amps/12761-caron-keating-foundation-one-off-custom-pink-marshall-stack.html#post110752

arjanb01
7 juli 2012, 08:37
JCM1:

http://farm8.staticflickr.com/7276/7441809134_cef4fc701c.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7257/7441808930_07ac53a895.jpg

ik ben zelf een enorme marshallfreak, voor mij bestaat er niks anders... ik ben een half jaar geleden naar de fabriek geweest en heb zo af en toe een chat met santiago, de ontwerper van de JVM en vele andere modellen op facebook.... over het algemeen begrijp en respecteer ik hun bedrijfspolitiek, maar wat ze voor deze 5 modelletjes durven te vragen gaat me echt boven de pet

Jezus, ook nog een PCB circuit en dan 800 euro ervoor durven vragen ! Waar zijn Amerikaanse bouwers/amp bouwers mee bezig ?? En zijn zat (europese) versterkermerken die beter klinken en beter gebouwd zijn dan marshalls, maar ja, de emotionele waarde bij gitaristen is blijkbaar zo groot dat er een markt voor is !

Midwolda
7 juli 2012, 09:09
Sterker nog, voor 800 euro heb je toch al (bijna?) een "Handbuilt in Holland" ptp amp?
Betere kwaliteit, betere sound, meer vermogen, meer opties, garantie in de buurt...
ik zou het wel weten.

big dooley
7 juli 2012, 09:24
Jezus, ook nog een PCB circuit en dan 800 euro ervoor durven vragen ! Waar zijn Amerikaanse bouwers/amp bouwers mee bezig ?? En zijn zat (europese) versterkermerken die beter klinken en beter gebouwd zijn dan marshalls, maar ja, de emotionele waarde bij gitaristen is blijkbaar zo groot dat er een markt voor is !

eh.... marshall is toch echt een engels merk hoor... :soinnocent:
beter klinken is trouwens een persoonlijke voorkeur.... zoals ik al zei, voor mij bestaat er geen ander

Mr.Fingers
7 juli 2012, 11:37
En PCB hoeft niet slecht te zijn, maar inderdaad, 800€ voor ongeveel evenveel hardware als in een gemiddelde broodrooster...

Ter vergelijking, mijn Ampeg kost 600€, 15W, terugschakelbaar naar 7, aparte gainregeling, 3-band bandaxall EQ, springreverb, 12" Celestion speaker,...

Fireburst
7 juli 2012, 11:44
't Is maar wat de gek er aan geeft natuurlijk.

Ik denk wel eens terug aan mijn Blackheart als ik dit allemaal lees, meer bang-for-the-buck ga je moeilijk vinden.
Misschien toch maar eens terug eentje aanschaffen...

benwave
7 juli 2012, 16:21
Sterker nog, voor 800 euro heb je toch al (bijna?) een "Handbuilt in Holland" ptp amp?
Betere kwaliteit, betere sound, meer vermogen, meer opties, garantie in de buurt...
ik zou het wel weten.

Beter kwaliteit ( dat weet je niet) , beter sound ( smaak), en alsof meer opties beter zou zijn, dat vind ik helemaal niet.
Dit is geen versterker voor onzekere mensen en tweekers , juist omdat er niets opzit.
Aanzetten vervorming kiezen, wat tone en gaan met die banaan , verder geen gemuggel
Het is toch afhankelijk wat je er meewilt doen.
Voor thuis in de kamer heb ik nog niets beters gehad en gehoord. ik vind hem helemaal perfect.
Het geluid wat je hoort is dat van een ouwe Marshall.
Ik heb een aantal versterkers thuis staan maar geen één voldoet zo goed als dit kleine dingetje.
Hij was 499, en voor mij is hij het dubbel en dwars waard, echt als het niet zo was zou ik het ook zeggen

Voor in de " Kuip" is hij een beetje aan de kleine kant

benwave
20 augustus 2012, 20:20
Tja net zijn grote broer. klinkt toch wel ergg lekker voor zon klein dingetje

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=11840668

muziekschuur
20 augustus 2012, 21:32
Voor recording simpelweg zijn gewicht in goud waard als ik Benwave zo een beetje beluister....
20 jaar geleden bestond dat allemaal nog niet. En 10 jaar geleden kocht je voor dat geld belabberde modelling. Nu kun je voor 1000 euro (Marshall+sm57+ audio interface) & je pc gewoon heerlijk opnames maken en daarmee je skills verbeteren... Ik ken geen andere bak die bij dat wattage zo "de Marshall sound" nailt.... Misschien een 15 watt Blackstar Artisan... Maar die is nog duurder...

Remork1970
20 augustus 2012, 22:14
(Zeikmodus aan) Kan nou nooit eens iemand het woord 'Modeling' correct spellen? Pfffffff! (\Zeikmodus uit)

Tabula Rasa
20 augustus 2012, 22:27
Het streepje in (\zeikmodus uit) staat de verkeerde kant op en de haakjes moeten niet rond zijn, maar hoekig.Dus [] in plaats van ().

Verder: Lekker versterkertje Ben, maar ik schrik wel van de prijs, nu is de printplaat gezien heb. Wat een schoften bij Marshall.

bass blom
20 augustus 2012, 22:48
de schoften zijn jarig en willen veel geld hebben :ok:

Toaster
21 augustus 2012, 21:32
Tja net zijn grote broer. klinkt toch wel ergg lekker voor zon klein dingetje

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=11840668

Lekker hoor!

reckless_life
26 augustus 2012, 21:22
Iedereen die spreekt over 800 Euro, zijn jullie al eens effectief gaan prijsvragen in een winkel?

Nergens ben ik die prijs tegengekomen hoor. De duurste was een combo van 750 Euro; en zelfs daar ging er na wat "magisch rekenwerk" nog leuk bedrag vanaf. De duurste combo kwam dan op een 650/680 Euro.
Maar ik ben er ook onder 600 tegengekomen, zeker de head versies.

mryeah
27 augustus 2012, 12:48
(Zeikmodus aan) Kan nou nooit eens iemand het woord 'Modeling' correct spellen? Pfffffff! (\Zeikmodus uit)

Altijd mooi he, half geinformeerd zeiken: In UK engels wordt modelling geschreven, in de US modeling. http://en.wikipedia.org/wiki/American_and_British_English_spelling_differences# Altered_roots

Over die amps: Wat mij betreft perfect! Ik heb ze nog niet in het echt gehoord maar dat ik zeker doen binnenkort. Op papier vind ik ze namelijk briljant. Marshall buizen sound voor thuis! Als ze deze over een jaar terug brengen voor de helft van de prijs en een stuk goedkoper laten maken in Azie wordt dit de best verkopende lijn versterkers voor Marshall!

Ze zijn inderdaad duur, maar als je over versterkers nadenkt in termen van euros per watt, dan mis je misschien het punt een beetje. Ik als zolderkamer gitarist kan gewoon echt helemaal niks met een 100watt amp.. Dan vliegen de dakpannen door de hele buurt.

benwave
27 augustus 2012, 18:03
Iedereen die spreekt over 800 Euro, zijn jullie al eens effectief gaan prijsvragen in een winkel?

Nergens ben ik die prijs tegengekomen hoor. De duurste was een combo van 750 Euro; en zelfs daar ging er na wat "magisch rekenwerk" nog leuk bedrag vanaf. De duurste combo kwam dan op een 650/680 Euro.
Maar ik ben er ook onder 600 tegengekomen, zeker de head versies.

Uiteindelijk had ik hem splinternieuw in doos voor 499 euro bij feedback in de outlet , staat trouwens ook gewoon in mij opening post

reckless_life
27 augustus 2012, 20:45
Uiteindelijk had ik hem splinternieuw in doos voor 499 euro bij feedback in de outlet , staat trouwens ook gewoon in mij opening post

Inderdaad, net daarom vind ik het wat raar dat sommigen wat komen klagen dat 799 of 800 Euro veel te duur is. :)

kobus
1 september 2012, 09:27
Wat zijn de verschillen tussen de JTM1 en de class 5? ze zijn beide gebaseerd op de marshall JTM 45 toch?

muziekschuur
1 september 2012, 10:12
http://www.youtube.com/watch?v=QDqhSy5t8dA

big dooley
1 september 2012, 14:16
class 5 heeft ontwerpsgewijs eigenlijk weinig met een JTM45 te maken.... signaalpad van de preamp is totaal anders en de eindtrap is single ended

Mitch
1 september 2012, 17:25
Ik heb ze naast elkaar gehoord. Mijn indruk: de JTM1 klinkt dunner, zeker over de interne speaker. Maar klinkt op lager volume prettiger, meer sustain en helderheid. De Class 5 gaat pas leuk worden als -ie op repetitievolume zit maar dan gaat -ie ook ruimschoots over die 1 watter heen.
Persoonlijk vond ik de JMP1 leuker dan de JTM1, zowel qua algehele klank als qua oversturing.