PDA

View Full Version : take me to your dealer...



G2G
11 juni 2003, 21:33
hey,

Ik vroeg me gewoon af waar jullie jullie gitaren, effecten, versterkers,...kopen.
Het betreft hier winkels uit Belgie of Nederland.
Ik koop meestal in beat shop in Antwerpen of in Music office, maar nu overweeg ik toch naar die grote winkel aan de watertoren( me forgot na-a-ame) meer te gaan, omwille betere service en véél meer keuze.
Waar is jullie winkel(s)???

Caio

Negative K3 fan
11 juni 2003, 21:37
mijn favoriete winkel is TAGS, enschede, leuk personeel maar wel ERG duur. dus ik koop er ook niet zo vaak, laatste keer dat ik er naar vroeg haddenz e geen eens 012 snaren :(

JV
11 juni 2003, 21:39
feedback (gister nog een pod xt gekocht)
en just music in leiden

Ic3gl0vE
11 juni 2003, 21:41
TAGS, Schumer (voor snaren), Musik-Produktiv

Dirk_Hendrik
11 juni 2003, 21:57
Mijn favoriete "winkel"??

www.marktplaats.nl
www.ebay.de.

kwestie van a) weten wat je wil, b) een dosis geduld en c) weten wat je maximaal wilt betalen (google: ebay sniper)

veel meuk voor weinig geld dus :wink:

G2G
11 juni 2003, 22:01
Dat is het probleem, dat ik gewoon niet tweede hands durf kopen. Het is gewoon niet 100% betrouwbaar, oké het is mss 25% goedkoper dan in de winkel, maar in de winkel heb je gewoon de zekerheid en vooral de nieuwigheid van JOUW nieuwe gitaar, tov een 2de hands, dan zou ik me zo...ja...gekloot voelen om op iemand anders zijn gitaar te spelen. Maar dom van me, ik weet het, but i stick to my point :wink:

Caio

Mitch
11 juni 2003, 22:10
I go with Dirk: Marktplaats !
Laatste half jaar heb ik een aantal pedalen gekocht die ik uiteindelijk ook weer heb verkocht omdat ik ze toch niet helemaal jofel vond. Precies weer quitte gespeeld :)
Maar met goed zoeken kom je ver hoor ! Mijn favoriete gitaar en mijn zalige amp heb ik via Marktplaats gevonden.

Een enkel effect en vooral snaren bij Feedback. Groot, goedkoop en dichtbij :roll:
Mijn laatste gitaar bij Waveworld in Rijswijk en die vond ik ERG oké. Zal zeker daar proberen te kopen als ik iets nieuws nodig heb !

gjlp
11 juni 2003, 22:33
Mijn favo zaak is Rockpalace. Daarna kom ik ook graag bij Feedback rotterdam en sinds vandaag ook bij Music All In in noordwijk..

wietse
11 juni 2003, 22:39
inderdaad marktplaats al 3 keer wat gevonden maar vind toch ook altijd veel op rommelmarkten (en dan is het pas goedkoop)
maar voor snaren en onderdelen ga ik altijd naar bob de jong in leeuwarden en een enkele keer naar music store ook in leeuwarden (alleen als ze bij bob het niet hebben)

Wilson
11 juni 2003, 22:46
simpel:

kees dee natuurlijk

Ibanez RuleZ
12 juni 2003, 00:04
TAGS in enschede. idd wel duur (al kostte mijn quad er maar 635 euro, in perfecte staat). dus mij hoor je er niet over!

Harrald

Grandma_Placenta
12 juni 2003, 06:50
http://www.muziekhandel-jukebox.nl/ !!!!!!!!!!!!!

ibbie
12 juni 2003, 08:54
Ik koop meestal bij robberts in hilversum en ook bij de dirk witte in amsterdam, dat is een hele relaxte winkel :)

Fvddungen
12 juni 2003, 09:25
Bass Connection in Hilversum. Niet duur, ook niet supergoedkoop, maar geweldig sympathieke mensen daar.

skabouter
12 juni 2003, 09:44
ik het het meest gekocht in: Spanjaard Alkmaar
ik heb het meeste geld besteed in: Feedback Utrecht
verder heb ik ook wel een gekocht bij: Jan Hartman en Peter Johanzen
en via internet heb ik ook wel eens hele goede gitaren gevonden (en gekocht)

pimmetje
12 juni 2003, 09:53
Ik ben ook een liefhebber van ebay en marktplaats.
Daarnaast vond ik the Guitarman in Den Haag wel fijn... relaxte lui en ze hadden een tijd lang ook leuke 2eHands artikelen. Jammer genoeg verdwenen... dus moet ik ff een nieuwe favo dealer vinden.

King_Nothing
12 juni 2003, 09:58
Ik koop meestal bij robberts in hilversum en ook bij de dirk witte in amsterdam, dat is een hele relaxte winkel :)

dirk witte is idd relaxt. en ze geven goed advies. Ik had het idee dat ze niet probeerden je zo veel mogelijk geld afhandig te maken. en ze hebben best veel.

G2G
12 juni 2003, 13:27
Waar blijven de Belgische winkels? :???:

Caio

Mitch
12 juni 2003, 13:30
Gewoon, waar ze horen: in België !
:B

De Teng
12 juni 2003, 13:55
Ik ben ook een liefhebber van ebay en marktplaats.
Daarnaast vond ik the Guitarman in Den Haag wel fijn... relaxte lui en ze hadden een tijd lang ook leuke 2eHands artikelen.

Jammer, die zaten toch in zo'n klein straatje? Ik ben er een keer geweest en was wel een leuke winkel ja.

Anavrin
12 juni 2003, 14:19
ik heb gekocht bij:
Verhagen (Tilburg)EffectBank
Bill Coolen (Tilburg)2 Gitaren + 2 versterkers
Radiobeurs (Tilburg)Gitaar
Stoop (Tilburg)2 Gitaren
Klomp (Den Bosch)Versterker
Rockpalace (Den Haag)Distortion pedaal
Con Musica (Waalwijk)Gitaar
... (Dongen)(naam vergeten, maar er zit er maar 1 in heel Dongen dusss..)Gitaartas (voor mijn neef)
Muziektotaal (Waalwijk)Element
Waveworld (Amstelveen?)snaren+gitaarbanden (ik was er toch)
Cashconvertors (Tilburg) Distortionpedaal
verder kleine spullen zoals snaren, kabels en kleine onderdelen bij meerdere van bovenstaande winkels.

G2G
12 juni 2003, 19:43
IK zou bij god niet weten waarom deze topic is verplaatst, maarja ik ben dan ook god niet...

Caio

wietse
12 juni 2003, 22:50
IK zou bij god niet weten waarom deze topic is verplaatst, maarja ik ben dan ook god niet...

Caio`
ik ben god ook niet maar heb wel een vermoeden dit gaat niet echt direct over gitaren maar over muziekwinkels en ons koop gedrag, dus wel logisch dat het verplaatst is.

FNaRK
12 juni 2003, 22:53
Ik ben ook een liefhebber van ebay en marktplaats.
Daarnaast vond ik the Guitarman in Den Haag wel fijn... relaxte lui en ze hadden een tijd lang ook leuke 2eHands artikelen.

Jammer, die zaten toch in zo'n klein straatje? Ik ben er een keer geweest en was wel een leuke winkel ja.

Guitarman is verhuisd, zitten nog steeds in Den Haag, alleen nu in een groter pand.............

Welcome to the the new site of the Guitar Man. Recently we opened a beautifull new store in the heart of Holland number one rockcity, The Hague. Our new location in the most cosy street of The Hague is only 2 minutes away from our old store. We have a large collection of fine vintage and used guitars, basses, tube amps, effects, and parts for every budget. We also are main dealer of top brands like Fender, Gibson, Koch, Eden, Marshall, Vox, PRS, Music Man, Epiphone, Vintage, Catalist etc.

We also feature a full service department for guitar and amplifier repair and customizing, including hard to find parts and accessories

Rens
13 juni 2003, 00:17
Ik koop meestal bij robberts in hilversum en ook bij de dirk witte in amsterdam, dat is een hele relaxte winkel :)

dirk witte is idd relaxt. en ze geven goed advies. Ik had het idee dat ze niet probeerden je zo veel mogelijk geld afhandig te maken. en ze hebben best veel.

Hmm, dirk witte hangt een beetje af van de verkoper is mijn ervaring. Soms heb je iemand waarmee je een hele tijd kan praten zonder iets te kopen, en soms hebben ze zoiets, van die gaat toch niets uitgeven dus laat maar (terwijl je op dat moment net 200 euro voor een wah bij je hebt).

Hmm, Robberts is heel relaxed, aardige gasten ik les daar ook en daardoor korting maar ik vind het persoonlijk zonde om 30 euro extra uit te geven voor een pedaal omdat ze vriendelijk zijn, maar misschien komt dat ook omdat ik niet echt bulk van het geld.

pimmetje
13 juni 2003, 02:13
Guitarman is verhuisd, zitten nog steeds in Den Haag, alleen nu in een groter pand.............

Welcome to the the new site of the Guitar Man. Recently we opened a beautifull new store in the heart of Holland number one rockcity, The Hague. Our new location in the most cosy street of The Hague is only 2 minutes away from our old store. We have a large collection of fine vintage and used guitars, basses, tube amps, effects, and parts for every budget. We also are main dealer of top brands like Fender, Gibson, Koch, Eden, Marshall, Vox, PRS, Music Man, Epiphone, Vintage, Catalist etc.

We also feature a full service department for guitar and amplifier repair and customizing, including hard to find parts and accessories

Hebbie er ook nog 't nieuwe adres bij...?
Hun telefoonnummer geeft nog steeds de welbekende "nummer-onbekend"-toon en op de ruiten bij het oude pand staat/stond geen nieuw adres... alleen TE HUUR. Ook op de site zie ik niets nieuws (tijden al overigens).


Hun vorige pand was enkele jaren terug wel tegenover de Rockpalace... dus misschien heb je de info van hun verhuizing destijds. Dan klopt die 2 minuten vanaf oude locatie wel.

Bins
13 juni 2003, 06:43
Yup, das inderdaad de info van de oude verhuizing. Ze zaten eerst tegenover de Rock Palace, en daarna dus op het Westeinde, 2 minuten verderop.
Erg jammer, want er stond echt een snoepie van een oude Epiphone in de etalage, en ik vond eigenlijk wel dat die voor mij was :cry:
Wat is er met die gitaren gebeurd, weet iemand dat?

FNaRK
13 juni 2003, 10:30
OK dan, je bedoeld dat ze ook al niet meer op het Westeinde zitten :???:
Dat wist ik niet, dan zullen ze idd wel gestopt zijn................

Rectifier
13 juni 2003, 13:57
www.guitar.nl