PDA

View Full Version : Moog Delay opnieuw uit. Wie durft..?



EBOUE
22 juni 2012, 18:59
http://www.moogmusic.com/products/moogerfoogers/mf-104m-analog-delay#info-tab

Retail 699USD... check de sounds..! Voor de serieuze studio?
Geluid van dat merk is natuurlijk schitterend, maar ai ai.. wat een prijzen.

Door de taptempo mogelijkheid wel live te gebruiken, freqbox lijkt me ook nog wel eens wat.

Erikt
22 juni 2012, 19:38
Wow, prachtige producten maken die gasten zeg. Deze is wel super interessant. Zou 'm blind ruilen voor mn Diamond.

Kieftenbelt
22 juni 2012, 19:56
Ja zeker tof, vooral nu met een LFO en Midi ondersteuning. Zowel tap tempo voor de delay als de LFO. If I had the money....
Hoogstwaarschijnlijk weer gelimiteerd, die chips zijn lastig te verkrijgen (en niet alleen Moog heeft daar last van...).

muziekschuur
22 juni 2012, 22:38
Ik vind ze onmogelijk groot...

Mitch
22 juni 2012, 22:52
't Is dan ook geen Danelectro hè.

Coole bak voor een select gezelschap.

muziekschuur
22 juni 2012, 23:47
De sound is hemels... Tenminste wat ik er van gehoord heb. Maar zou toch wel eens iets kleinere doosjes zien.. Maar wat niet is kan nog komen...

Tristan
23 juni 2012, 00:10
Moog vind ik meestal erg saai klinken, gewoon te mooi en netjes om echt gaaf te zijn, maar qua functionaliteit lijkt het me wel een handig ding.
Jammer die 'ie geen BPM readout heeft.

EBOUE
23 juni 2012, 09:08
't Is smaak qua klankkleur, maar om Moog nou saai / netjes te noemen qua sounds... dat is in elk geval de eerste keer dat ik dat hoor. Veel zeer brute geluiden komen uit de Moog hoek (low pass filter, freqbox, murf). Meestal zijn de Moogerfoogers met de LFO's niet zo bruikbaar live, vanwege het gebrek aan taptempo. Vandaar dat ik de Ring Modulator weg heb gedaan, meer een studio of synthding en minder voor gitaar. Jammer, want het ziet er natuurlijk ook wel cool uit, idd wel groot.

Tristan
23 juni 2012, 10:00
Ja, die dingen vind ik in vergelijk met andere apparatuur dus ook niet bruut klinken, zeker die filters niet.
Die Little Phatty synth idem dito, het klinkt wel mooi hoor en soms ook wel vet in de zin van dat het dik klinkt, maar bruut en heftig, dat niet.
Het is natuurlijk Amerikaans he, mij allemaal te hifi, doe mij die Japanse synthzooi maar.
Maar goed, qua features ben ik wel benieuwd naar deze delay, zou ongeveer even duur moeten uitkomen als de Timeline en misschien is deze wel geschikter voor mij.
Hoewel, hij lijkt ook geen tapdivisies te hebben?
Dat zou dan wel een beetje een misser zijn van Moog.

onrust nv
23 juni 2012, 15:06
Ik heb zelf een CP-251 control voltage controller(onmisbaar bij deze FX) een MF-101 filter die in de 2-pole stand echt niet netjes meer is, 2 MF-102's ringmodulatoren(eerlijk gezegd klinken de EHX freq.analizers beter) en een MF 103 phaser en zou graag de Clusterflux chorus/flanger er ook bij hebben(en nog een CP-251) de delay kan ook nog een welkoe zijn maar ik denk dat ik dan voor de koma electronic delay ga, want die is een stuk goedkoper en mét CV aansluitingen. Maar inderdaad dit gaat meer richting de modulaire synthese, want als je dit met de voet wil besturen moet je voor elke CV in een EP-2 kopen.

Tristan
23 juni 2012, 15:30
De Moog MP-201 kan vier pedalen/parameters tegelijk bedienen, dat is misschien wel wat voor jou dan (helaas is 'ie wel schijtduur).
Die Koma Elektronik delay lijkt me ook wel tof inderdaad, wel jammer dat 'ie geen taptempo met tapdivisies en modulatiedelay heeft, maar die gate functies zijn erg cool. :)
Hier in Haarlem zit Marijn van Digitaar (www.digitaar-wil-ik.nl), superaardige kerel en hij heeft veel toffe pedalen (o.a. ook die Koma Elektronik) en ander moois staan.

EBOUE
23 juni 2012, 18:14
Ziet er goed uit, zo'n Koma ding. Kan je veel gekkigheid mee verzinnen. Leuke vids op YT ook. Bovendien goedkoper dan de Moog, wat een verschil..

onrust nv
24 juni 2012, 12:20
Dat filter van koma ziet er ook jummie uit. Zit ook een (analoge)sequencer in in combinatie met de delay van koma kan je al aardige soudscapes maken. Die MP-201 is niet echt mijn ding, die heeft menu knoppen, voor dat geld kan je bijna 10 EP-2's kopen wat ik een stuk interesanter vind. Maar ik ben nu aan het kijken of ik niet met een joystick de CV parameters kan besturen. Dan kan je op de X-as een CV besturen en op de Y-as. Dus kan je met de joystick lekker in 2 parameters roeren. De Memoryboy dlx klinkt trouwens ook zeer gers op de CP-251 unit. Dan kan je nog maffere modulatie FX dan met de MMD toevoegen. Als je bv de rate aanstuurd krijg je een heel maf chorus effect op de delay, zeker als je de S&H CV erin stuurt. Op de feedback krijg je met LFO hele maffe feedback oscillaties.