PDA

View Full Version : Blackstar HT-Dual probleem



RedBuell
22 juni 2012, 12:26
Enige tijd geleden heb ik een Blackstar HT-Dual gekocht zodat ik optredens waar k weinig tijd heb om op te bouwen en waar toch al een backline staat verzekerd ben van mijn eigen distortion geluid zonder dat ik mijn hele set mee hoef te slepen.

Toen ik het pedaal kocht merkte ik al dat het OD 2 kanaal het niet altijd deed, ik dacht dat het door de switch kwam omdat dat ding al een hele tijd nieuw maar ongebruikt in een doos had gelegen. Na wat proberen deed alles het weer en dat ik dacht dat ik het juist had, na verloop van tijd had ik echter weer hetzelfde probleem en toen deed OD 2 het helemaal niet meer.

Ik kreeg zolang een vervanger maar die deed helemaal niks, 2 lampjes brandden (od1 en od2) en geen doorgave van signaal, de vervanger hiervan had weer hetzelfde probleem als mijn eigen pedaal en een andere vervanger had weer het probleem van het 2e. Zo had ik dus 4 Blackstar HT-Duals met 2 problemen in mijn handen gehad. Zodra ze weer binnen zijn krijg ik weer een andere maar mijn vertrouwen is een beetje weg in Blackstar, hoewel ik hem wel erg lekker vind klinken.

Is er iemand die het probleem herkent? Wat is jullie ervaring met de betrouwbaarheid van Blackstar pedalen?

Gitaar4LifeDude
22 juni 2012, 12:28
Ik heb zelf ook een tijdje een ht-dual gehad. Deed het altijd prima. Ik denk dat je misschien gewoon een onnatuurlijke dosis pech hebt gehad?

marc_o
22 juni 2012, 12:29
Wat vervelend!
Ik treed er nu een paar jaar mee op, maar werkelijk nog nooit een probleem gehad..., toch eens gaan denken aan een backup dan.

RedBuell
22 juni 2012, 12:49
Haha ik stond vorige week op een podium met 3 Blackstar HT-Duals tot mijn beschikking en niet 1 die het goed deed.. :(

schizo910
22 juni 2012, 12:52
Je zou bijna gaan denken dat het probleem elders ligt. Maar helaas ik ben geen techneut en zou niet weten wat het dan zou kunnen zijn...

marc_o
22 juni 2012, 12:56
Haha ik stond vorige week op een podium met 3 Blackstar HT-Duals tot mijn beschikking en niet 1 die het goed deed.. :(

dat zou wel een heeeel vreemd toeval zijn inderdaad.
Mag ik vragen hoe je ze gebruikt en aansluit?
Gebruik je ze als een distortionpedaal in de input van een versterker of als complete amp in de PA?

RedBuell
22 juni 2012, 14:15
Als distortion in een cleane amp.

Keten
gitaar - Korg Dt 10 - Wah - mxr phase 90 - Blackstar - bad monkey - Ce2 - ISP - decimator - DD6 - amp

Voeding
2x onespot, 1x power all (wah op eigen voeding en 2x onespot voor de rest)
Blackstar eigen voeding, deelt 1 stopcontact met 1 van de onespots omdat ik maar 3 stekkers kwijt kan..

Absoluut geen klacht over de sound, ik merkte dat ik steeds liever alleen het bordje + Blackstar mee pakte in plaats van Peavey 5150 omdat ik ook tevreden was met deze sound en het verschil in hoeveel ik meer tevreden ben over die peavey niet vond opwegen tegen het gesleep met die peavey...

marc_o
22 juni 2012, 14:19
Als distortion in een cleane amp.

Keten
gitaar - Korg Dt 10 - Wah - mxr phase 90 - Blackstar - bad monkey - Ce2 - ISP - decimator - DD6 - amp

Voeding
2x onespot, 1x power all (wah op eigen voeding en 2x onespot voor de rest)
Blackstar eigen voeding, deelt 1 stopcontact met 1 van de onespots omdat ik maar 3 stekkers kwijt kan..

En hadden ze allemaal hetzelfde probleem, zijnde het 2e kanaal dat het niet deed??

Bernardduur
22 juni 2012, 14:19
Hmmm, zou bijna denken een switch probleem oid

Die nu hier ligt heeft een kapotte voeding........ ook iets dat vaker voorkomt. Zijn nieuwe voedingen nog een beetje te vinden? 16V ac?

RedBuell
22 juni 2012, 14:38
2 problemen:
2 kanalen branden de lampjes van en geen doorgifte signaal
Alleen OD 1 schakelt gewoon goed terwijl OD 2 het soms wel soms niet doet en opeens niks meer, alleen OD 1 werkt dan nog.

Voeding is gewoon de voeding die bij het pedaal zat....

marc_o
22 juni 2012, 14:48
2 problemen:
2 kanalen branden de lampjes van en geen doorgifte signaal
Alleen OD 1 schakelt gewoon goed terwijl OD 2 het soms wel soms niet doet en opeens niks meer, alleen OD 1 werkt dan nog.

Voeding is gewoon de voeding die bij het pedaal zat....

Raar zeg, je zou denken dat er iets met de schakelaar aan de hand is...ik neem aan de de reguliere uitgang wordt gebruikt, niet de emulated.
Heb jij, of iemand anders daar al naar gekeken?

RedBuell
22 juni 2012, 15:04
Schakelaar dacht ik in het begin ook, netzoals een pot metertje dat wat kraakt door het lange niet gebruiken en het opeens weer goed doet. Maar opeens deed het od 2 kanaal dus niks meer. Die andere 2 pedalen waarvan beiden kanalen zegmaar brandden maar geen signaal doorgifte plaatsvond kan ik helemaal niks zinnigs over zeggen.

ik heb gewoon de output gebruikt en heb diverse malen ook alleen tussen amp en gitaar geprobeerd maar het resultaat was hetzelfde.

marc_o
5 september 2012, 16:21
Nou, de mijne heeft na jaren trouwe dienst dan toch een probleem .... mijn emulated output liet het midden in een opdtreden afweten....en mijn geluid knapte daar niet bepaald van op.
Klote, want het is alles wat ik gebruik, gewoon gitaar > Wah > HT-dual > PA. Klonk fantastisch en ik heb dan ook direct een nieuwe besteld, die ondertussen thuis is aangekomen.
Het heeft me wel aan het denken gezet om eens naar wat andere spullen te gaan kijken. Zo kwam ik uit bij de Line6 POD HD500, dus die ga ik uitgebreid aan de tand voelen.
Een versterker meenemen naar een optreden....brrr, ik moet er niet aan denken, en dat gaat ook niet meer in ons concept.

Ijselrobo 07
5 september 2012, 16:31
't kan ook aan 't buisje liggen.. Ik gebruik de blackstar HT-Dual nog steeds, maar nu om een klein randje te geven (vroeger was het mijn main overdrive, maar toen maakte ik er een enorme gain brei van). En ooit had ik een 2e Dual en daar was het buisje van kapot.. maar die deed toen helemaal niks.

marc_o
5 september 2012, 16:56
Zou inderdaad best kunnen, maar heb maar direc teen nieuwe gekocht, aangezien ik geen tijd heb om te wachten op reparatie, want we zitten volop in de optredens.
Ik hoop dat ie wel gewoon gefixt kan worden, dan laat ik er eentje als backup in de auto liggen, altijd handig!

BennM
19 april 2016, 00:02
Is het probleem al opgelost? Ik was wel benieuwd wat het was aangezien ik het zelfde probleem heb. Het is net of als ie warm word niet goed of helemaal niet meer reageerd.

LRS
19 april 2016, 07:10
Is het probleem al opgelost?

Hoop 't wel, dit probleem speelde in september 2012 ;-)

guitarkid
19 april 2016, 11:58
Omdat BennM dit topic uit de mottenballen heeft gehaald zie ik het nu, dus toch maar even reageren......:)
Ik speel al een jaar of zes met een HT-Dual en dat is geluidsmatig naar volle tevredenheid, maar ik heb al twee keer schakelaars moeten (laten) vervangen. En dat was nog een heel gedoe, want voordat de juiste binnen waren was ik dus een dikke twee maanden verder. Bovendien is ook het kleine schakelaartje (clean/crunch) aan gort, dus die heb ik vastgezet met een klein schroefje, zodat die niet meer terug schiet....
Het tweede kanaal gebruik ik eigenlijk niet. Te veel compressie, te weinig transparant. Daarvoor heb ik een ZVex SHO-clone.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Pedalenbak%202015-05-03_zpshq6rbazh.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Pedalenbak%202015-05-03_zpshq6rbazh.jpg.html)

BennM
19 april 2016, 20:40
Idd schakelaar stuk...
Heb m eruit gehaald, open geprutst en de losse metalen plaatjes binnenin weer op zn plek gelegd. Dicht geplakt met superlijm en terug geplaatst. Hij doet t weer ( zit nu weer n klik in)
Hatseflats!!